Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria

Data: 2013-03-09 14:08:48
Autor: JoteR
Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria
"Pszemol" napisał:

Jak to się dzieje w iOS? [...] nie ma wkurzania *urzytkownika*

Bo nie ma takowych.
Chyba, że słownik w tym wspaniałym systemie twierdzi inaczej...

Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))

Wniosek całkowicie bzdurny, jak zresztą każdy wyciągany na siłę pod określoną z góry tezę. Tak samo zachowuje się np. wyczerpany LG Viewty, który jako żywo z Androidem nie ma nic wspólnego.

JoteR

Data: 2013-03-09 07:12:53
Autor: Pszemol
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:513b3465$0$1221$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To, że jakiś inny system jest TEŻ niedorobionym bublem
nie robi bzdurnym wniosku o tym że Android jest bublem.

Data: 2013-03-09 14:00:24
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 9 Mar 2013 07:12:53 -0600, Pszemol wrote:
> Wniosek całkowicie bzdurny, jak zreszt± każdy wyci±gany na siłę pod > okre¶lon± z góry tezę. Tak samo zachowuje się np. wyczerpany LG
> Viewty, który jako żywo z Androidem nie ma nic wspólnego.

 To, że jaki¶ inny system jest TEŻ niedorobionym bublem
 nie robi bzdurnym wniosku o tym że Android jest bublem.

A moze to jednak PEBKAC?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-03-09 08:07:40
Autor: Pszemol
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnkjmg3o.ssr.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
> [...]

 To, że jaki¶ inny system jest TEŻ niedorobionym bublem
 nie robi bzdurnym wniosku o tym że Android jest bublem.

Może rozwiniesz temat, co? Moja wina bo wł±czyłem za wcze¶nie???
Nie maj±c ŻADNEGO powodu do oceny czy już czas czy jeszcze nie bo
ikonka baterii będzie wygl±dać tak samo w zakresie 0-25% ładowania?

Data: 2013-03-09 15:22:33
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 9 Mar 2013 08:07:40 -0600, Pszemol wrote:
> A moze to jednak PEBKAC?

 Może rozwiniesz temat, co?

Nie. Jesli chciales merytorycznie, to gał±Ľ wyżej. Tu tylko rzucam
orzeszki trollowi. Sorry.

Data: 2013-03-09 09:41:50
Autor: Pszemol
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnkjmktp.d4m.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
On Sat, 9 Mar 2013 08:07:40 -0600, Pszemol wrote:
> A moze to jednak PEBKAC?

 Może rozwiniesz temat, co?

Nie. Jesli chciales merytorycznie, to gał±Ľ wyżej.
Tu tylko rzucam orzeszki trollowi. Sorry.

Raczej próbujesz obwiniać użytkownika za kiepski produkt.
A to nie wina użytkownika że producent nie przemy¶lał
tej sprawy i nie daje użytkownikowi sygnału kiedy można
już wł±czyć a kiedy jeszcze za wcze¶nie... I taka jest prawda.

Data: 2013-03-09 16:09:27
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 9 Mar 2013 09:41:50 -0600, Pszemol wrote:
> Tu tylko rzucam orzeszki trollowi. Sorry.

 Raczej próbujesz obwiniać użytkownika za kiepski produkt.

Dzielnie brniesz, więc chyba jednak karmię trolla. I nawet mi niezle
idzie. Prawda? :-)

Data: 2013-03-10 09:51:37
Autor: Marek Dyjor
Pszemol wrote:
[...]

hm...

zastanawiam sie ilu ludzi rozładowuje swoje smartfony do zera...  :)

my¶lę że problem jest marginalny.

Data: 2013-03-10 08:26:39
Autor: Pszemol
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:khhhi2$l55$1news.task.gda.pl...
zastanawiam sie ilu ludzi rozładowuje swoje smartfony do zera...  :)

my¶lę że problem jest marginalny.

My¶lę że nie rozładowuj± ¶wiadomie do zera - po prostu zapomn±
go wył±czyć i nie będ± używać kilka dni - sam się rozładuje do zera.
Ja mam Nexusa 7 od grudnia i zdarzyło się to więcej niż 7-10 razy.

Fakt, używam go sporadycznie, głównie jak jadę gdzie¶ poza miasto.

Nie s±dzę aby mój sposób używania tej tabliczki był niepopularny...
Zreszt± nie ma to znaczenia w omawianym przypadku.

Data: 2013-03-10 09:44:04
Autor: Michal Tyrala
NiedorĂłbki w Androidzie. Odcinek 1 - wy?adowana do zera bateria
On Sun, 10 Mar 2013 09:51:37 +0100, Marek Dyjor wrote:
 zastanawiam sie ilu ludzi rozładowuje swoje smartfony do zera...  :)
 my¶lę że problem jest marginalny.

Miszcz pisał o tablecie. A swiat jest jednak pełen posiadaczy tabletów
dla samego posiadania tabletu. Mam? Mam! Pies, że rozładowany ;-)

Data: 2013-03-10 08:27:56
Autor: Pszemol
Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wy?adowana do zera bateria
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnkjolf4.d4m.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
[...]

Następny się znalazł do oceniania co ja mam robić ze swoim tabletem,
jak długo używać i jak często go ładować - no po prostu gratuluję rozumu...

Data: 2013-03-10 14:36:30
Autor: Michal Tyrala
On Sun, 10 Mar 2013 08:27:56 -0500, Pszemol wrote:
 Następny się znalazł do oceniania co ja mam robić ze swoim tabletem,
 jak długo używać i jak często go ładować - no po prostu gratuluję rozumu...

Fajne, nie? Tyle, ze to klasyczna iRetoryka, ktorej kawaleczek nawet
pusciles wczoraj w tym w±tku.
Miło, że jednak dociera, iż to do¶ć głupia retoryka. :-)

Data: 2013-03-10 10:18:32
Autor: Pszemol
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnkjp6je.d4m.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
[...]

Nie rozumiem - możesz podkręcić nieco jasno¶ć wypowiedzi?

Data: 2013-03-10 15:30:30
Autor: Marek Dyjor
Pszemol wrote:
[...]

cóż w ipadzie jak widać nawet jakby¶ miał mocniejsz± ładowarkę to i tak musiałby¶ czekać aż ipad naładuje akumulator do zaleconego przez jobsa

Data: 2013-03-10 10:17:44
Autor: Pszemol
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:khi5de$bh5$1news.task.gda.pl...
Pszemol wrote:
[...]

Nie ma "mocniejszych" ładowarek niż te na 2A.
Nie wymy¶laj więc nieistniej±cych rozwi±zań problemu który tu nakre¶liłem.

Data: 2013-03-10 11:20:42
Autor: jerzu
Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria
On Sat, 9 Mar 2013 07:12:53 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

To, że jaki¶ inny system jest TEŻ niedorobionym bublem
nie robi bzdurnym wniosku o tym że Android jest bublem.

To, że Android w Nexusie tak się zachowuje niez anczy, że w innych
telefonach też tak jest. Samsung Galaxy Y, Galxy Mini S3, SE Xperia
NEo V - wszystkie można wł±czyć po podł±czeniu do ładowania. Ba, nawet
nie trzeba czekać do magicznych 4%. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-03-10 11:55:43
Autor: P.B.
Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria
On Sun, 10 Mar 2013 11:20:42 +0100, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:
To, ĹĽe Android w Nexusie tak siÄ™ zachowuje niez anczy, ĹĽe w innych
telefonach teĹĽ tak jest. Samsung Galaxy Y, Galxy Mini S3, SE Xperia
NEo V - wszystkie można włączyć po podłączeniu do ładowania. Ba,
nawet
nie trzeba czekać do magicznych 4%.

Nexus też wystartuje natychmiast po podłączeniu ładowarki. Ale ładowarki do Nexusa, a nie portu w komputerze - 500mA z komputerowego USB nie zawsze pokrywa zapotrzebowanie Nexusa na prąd. Wystarczy włączyć prostą gierkę i mimo podłączenia do komputera poziom baterii spada. Dopiero dedykowana ładowarka 2A pozwala na pracę i ładowanie akumulatora jednocześnie. W końcu cztery rdzenie Tegry 3 i 7 cali wyświetlacza trzeba czymś karmić.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2013-03-10 08:29:22
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:almarsoft.4464368632034880885news.atman.pl...
[...]

Ale Ĺ‚adowarki do Nexusa, a nie portu w komputerze - 500mA
z komputerowego USB nie zawsze pokrywa zapotrzebowanie
Nexusa na prÄ…d.

Mój rozładowany do zera Nexus 7 32GB NIE WYSTARTUJE z ładowarki.
Sprawdzone.

Data: 2013-03-10 14:45:24
Autor: P.B.
On Sun, 10 Mar 2013 08:29:22 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Mój rozładowany do zera Nexus 7 32GB NIE WYSTARTUJE z ładowarki.
Sprawdzone.

A mĂłj wystartuje. Sprawdzone.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2013-03-10 10:19:14
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:almarsoft.736581730301667485news.atman.pl...
On Sun, 10 Mar 2013 08:29:22 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Mój rozładowany do zera Nexus 7 32GB NIE WYSTARTUJE z ładowarki.
Sprawdzone.

A mĂłj wystartuje. Sprawdzone.

To sprawdź proszę jeszcze raz, bo chyba nie miałeś w pełni rozładowanego.

Data: 2013-03-10 16:28:41
Autor: P.B.
On Sun, 10 Mar 2013 10:19:14 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
To sprawdź proszę jeszcze raz, bo chyba nie miałeś w pełni
rozładowanego.

No rzeczywiście. Potrzebował 30 sekund ładowania. Szok!

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2013-03-10 10:33:24
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:almarsoft.7704870669330251836news.atman.pl...
On Sun, 10 Mar 2013 10:19:14 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
To sprawdź proszę jeszcze raz, bo chyba nie miałeś w pełni rozładowanego.

No rzeczywiście. Potrzebował 30 sekund ładowania. Szok!

To sprawdź jeszcze raz, bo jak potrzebował tylko 30 sekund
to nie miałeś w pełni rozładowanego.

Przez "w pełni rozładowany" rozumiem tablet, który zostawiony
włączony na parę dni w stanie uśpienia sam się wyłączył aby
chronić baterię przed nadmiernym rozładowaniem.

Data: 2013-03-10 14:59:15
Autor: m4rkiz
[...]

a ja sprawdzilem i faktycznie wyglada to delikatna niedorobke
podyktowana pewnie kulawym zabezpieczeniem jej przed glebokim
rozladowaniem

jezeli bateria ma 0% to niezaleznie od tego czy jest czy nie jest
podlaczona do ladowarki (2A lub 3,5A z ktorej teoretycznie moze ssac
ile potrzebuje) nexus sie wylacza

jezeli podladuje sie do 1% (czyli po odczekaniu ok. 1 minuty 30 sekund)
na dolaczonej ladowarce smiga bez problemu

jezeli na kilku procentach baterii podlaczy sie go do usb to zazwyczaj
zuzywa wiecej niz dostaje i oczywiscie tez sie wylaczy

testy zrobione przed ostatnia aktualizacja zauwazylem ze jest dopiero
jak skonczylem sie bawic

Data: 2013-03-10 16:13:36
Autor: Marek Dyjor
wrote:
[...]

pytanie tylko jak miało by wyglądać niekulawe zabezpieczenie?

poza tym z iOSa   gdzie po prostu uruchomienie jest zablokowane do okreslonego poziom baterii i nie ma przebacz.

jezeli bateria ma 0% to niezaleznie od tego czy jest czy nie jest
podlaczona do ladowarki (2A lub 3,5A z ktorej teoretycznie moze ssac
ile potrzebuje) nexus sie wylacza

widziałem też w sieci ładowarkę 5A...

pojawia sie jeszcze kwestia prądów szczytowych chwilowych, zasilacz nie wyrabia ale bateria obsługuje takie krótkotrwałe piki (aku litowe potrafią chwilowo dostarczać olbrzymich prądów), trzeba zauważyć że w tych zabawkach (tablety i zasilacze) nie ma ze względów wielkości fizycznej miejsca na większe czy zgoła duże kondesatory robiące to w normalnych laptopach czy komputerach.

Data: 2013-03-10 15:16:47
Autor: Michal Tyrala
On Sun, 10 Mar 2013 16:13:36 +0100, Marek Dyjor wrote:
 widziałem też w sieci ładowarkę 5A...

Ciekawe jakie toto ma przewody i po ilu razach wyrwie gnazdo w
urzadzeniu ;-)
O ile to oczywiscie jest 5A, a nie ,,chińskie'' 5A ;)

Data: 2013-03-10 16:20:52
Autor: Marek Dyjor
Michal Tyrala wrote:
[...]

tak naprawdę to nie wyobrażam sobie używania tabletu bez stacji dokuj±cej... :)

stoi sobie w k±cie biurka i jest zawsze gotowyt do pracy i zabrania gdzies w drogę.

Data: 2013-03-10 15:44:59
Autor: m4rkiz
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:khi7u9$hp0$1news.task.gda.pl...
[...]

przed zainicjowaniem wylaczenia powinien sprawdzic czy ladowarka
jest podlaczona, ile moze z niej pociagnac i czy bilans mu wychodzi
na plus czy minus, oraz odpowiednio zareagowac, podejrzewam
ze tu jednak jest realizowana jedynie opcja "poziom baterii 0% to
wylaczamy...", ale to tylko moje gdybanie

Data: 2013-03-10 17:13:13
Autor: J.F.
Dnia Sun, 10 Mar 2013 14:59:15 -0000, m4rkiz napisał(a):
[...]

Nie wiem jak to w tabletach, ale w wielu telefonach wyglada to tak ze
ladowanie wymaga uruchomienia procesora. A procesor zasilany z baterii.
Jesli bateria rozladowana ponad miare, to procesor nie ruszy i ladowania
nie ma. No, jest ponoc jakis awaryjny uklad, ktory doladowuje bateryjke znikomym
pradem i bez procka, a jak osiagnie minimalne napiecie, to sie procek
uruchomi i ladowanie wlaczy ..

J.

Data: 2013-03-10 17:04:30
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 10 Mar 2013 17:13:13 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Pszemolisz.
Od ładowania jest całkiem oddzielny układ. Ale niektóre telefony pobieraj± pr±d szczytowy większy niż pr±d ładowania,
więc potrzebuj± trochę energii w aku do zbuforowania. Jak jest całkiem
wyładowany, to albo by się cały układ wył±czył albo zapisałby jakie¶
brednie przy spadku napięcia poniżej pewnego minimum. St±d też
zaprogramowany minimalny próg energii.

Choć najrozs±dniej miały to zrobione stare Blackberry - telefon się
właczył, żeby był dostęp do informacji, ale nie wł±czał radia, żeby
ograniczać pobór pr±du

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2013-03-10 18:30:27
Autor: Marek Dyjor
Waldek Godel wrote:
[...]

BB maj± to w ogóle bardzo rozs±dnie zrobione

wyłaczaj± po koleii różne podsystemy.

najpierw WiFi potem BT potem GSM

Data: 2013-03-10 18:36:21
Autor: J.F.
Dnia Sun, 10 Mar 2013 17:04:30 +0000, Waldek Godel napisał(a):
[...]

W androidzie, w iphone, w tabletach ? Bo niestety wiele telefonow tak ma, ze jak bateria rozladowana bardziej niz
mocno, to wcale nie chca ruszyc.

Ale niektóre telefony pobieraj± pr±d szczytowy większy niż pr±d ładowania,
więc potrzebuj± trochę energii w aku do zbuforowania.

Przyzwoitosc nakazuje przy starcie spytac czy nie chce uruchomic w trybie
samolotowym. A w nim pobor pradu niewielki.

Jak jest całkiem
wyładowany, to albo by się cały układ wył±czył albo zapisałby jakie¶
brednie przy spadku napięcia poniżej pewnego minimum. St±d też
zaprogramowany minimalny próg energii.

no, przy ambitniejszym systemie powinien miec zapas energii taki aby dac
rade sie bezpiecznie wylaczyc J.

Data: 2013-03-10 14:33:59
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:d650gvhnprmo$.snfev6yylma9.dlg40tude.net...
[...]

Generalnie ambitniejsze urz±dzenie wie kiedy się wł±czyć
a kiedy wył±czyć żeby nie było niepotrzebnych nieporozumień
z użytkownikiem który ma urz±dzenie które niby się wł±czyło
a nie da się go używać...

Data: 2013-03-11 01:21:35
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 10 Mar 2013 18:36:21 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Tak, zazwyczaj tak. Zwłaszcza jak bateria jest wyładowana poniżej napięcia pracy układu

Data: 2013-03-11 06:21:32
Autor: Pszemol
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:11nccc9olb7r3$.dlglepper.institute.com...
Tak, zazwyczaj tak.
Zwłaszcza jak bateria jest wyładowana poniżej napięcia
pracy układu

Miałem do czynienia z takim przypadkiem, że Blackberry Torch,
zostawionym na parę tygodni nieużywany - może miesi±c, wyssał
baterię poniżej normalnych progów (zmierzyłem 2.55V).
Nie chciał się w ogóle ładować. Nawet z oryginalnej ładowarki.
Pomogło dopiero wlanie bateryjcie bezpo¶rednio trochę pr±du
z zestawu starszych 4 paluszków AA do latarki... Niby mierzyły
5,5V ale ogniwa były już stare, na wpół zużyte, więc oporno¶ć
tych ogniw wewnętrzna była już duża, więc podł±czyłem je na
parę minut "na chama" drutem do baterii wyjętej z BlackBerry.
Dopiero tak potraktowana bateria włożona do telefonu dała
efekt w postaci wystartowania ładowarki... Czy ta bateria jeszcze
kiedy¶ się naładuje - w±tpię, ale i tak była już prawie kaput po
2 i 1/2 rocznym używaniu telefonu, w przeciwieństwie do baterii
w 2 innych telefonach (iPhone4) o takim samym stażu użytkowania.

Data: 2013-03-11 12:38:33
Autor: J.F
Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

A ten rzekomy osobny uklad to nie jest zasilany z ladowarki ?
I od jakiego napiecia dziala ?

J.

Data: 2013-03-11 21:39:56
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 11 Mar 2013 12:38:33 +0100, J.F napisał(a):

A ten rzekomy osobny uklad to nie jest zasilany z ladowarki ?
I od jakiego napiecia dziala ?

Pszemolisz^2
Nie układ ładowania, tylko cały układ logiczny, SoC czy jak go tam zwał. --

Data: 2013-03-11 12:02:26
Autor: Chris
Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria
Pszemol nabazgrał(a):

[...]

Miałem parę w ręku, po podpięciu ładowarki sieciowej startuje od ZERA bez problemu.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria