Niedowartościowane i tanie, ale...

Data: 2010-06-02 14:17:51
Autor: Jan Werbiński
Niedowartościowane i tanie, ale...
No dobra. Wiemy już że zdaniem wielu na grupie, nie warto kupować niedowartościowanych akcji tylko dlatego, że są niedowartościowane.

Dorzucę nowy czynnik: dywidenda.

Kupowanie niedowartościowanych (C/Z, C/K) akcji, które rokrocznie wypłacają dużą D/C dywidendę.
Z tego punktu widzenia im kurs bardziej spada, tym lepiej.
Przecież lepiej żeby akcje dające 1 zł dywidendy co roku kosztowały 5 zł, niż 20 zł?

PS Ja tu chyba jakiś nienormalny jestem uważając że firmy działają dla zysku, który jest wypłacany dla właścicieli? Powinienem się leczyć? Są jakieś szanse na wyleczenie?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-06-02 15:07:21
Autor: skippy

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c064bf9$0$2586$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jeśli masz PEWNOŚĆ co do dywidendy w przyszłości, procentowej od początkowego kapitału włożonego w akcje, i kupujesz je dla tejże - to co Cie w ogóle obchodzi cena akcji?

Data: 2010-06-02 15:59:39
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "skippy" <atu@nie.ma> napisał w wiadomości news:hu5l2a$moa$1news.onet.pl...
Jeśli masz PEWNOŚĆ co do dywidendy w przyszłości, procentowej od początkowego kapitału włożonego w akcje, i kupujesz je dla tejże - to co Cie w ogóle obchodzi cena akcji?

Analogicznie jeżeli masz pewność co do wyższego kursu w przyszłości i kupujesz go dla niego, to co Cię w ogóle obchodzi cena akcji?

Hehe, pewność...

Data: 2010-06-02 17:16:40
Autor: skippy

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c0663d5$0$17100$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie analogicznie bo w takim przypadku stosuje się SL, ponieważ pewności co do kursu nie ma.
Tu Cię co najwyżej zaskoczy luka dzienna.

W zakresie dywidendy wchodzisz na inny poziom dealu i ryzykujesz lukę roczną.

Data: 2010-06-03 08:53:11
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "skippy" <atu@nie.ma> napisał w wiadomości news:hu5skp$as2$1news.onet.pl...
Nie analogicznie bo w takim przypadku stosuje się SL, ponieważ pewności co do kursu nie ma.

SL na mało płynnych spółkach = pewna strata.

Tu Cię co najwyżej zaskoczy luka dzienna.

W zakresie dywidendy wchodzisz na inny poziom dealu i ryzykujesz lukę roczną.

Mógłbyś pokazać takie przykłady dla spółek wypłacających dywidendę >5% co najmniej dwa razy przez ostatnie 5 lat?

Data: 2010-06-03 09:05:01
Autor: skippy

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c075168$0$19161$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Fajna dyskusja.
Jej efektem jest że zadałeś mi pytanie, które powinno być skierowane do Ciebie.
Ale żeś zakręcił, gratki:)))

Data: 2010-06-03 10:19:23
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "skippy" <atu@nie.ma> napisał w wiadomości news:hu7k70$ems$1news.onet.pl...

Fajna dyskusja.
Jej efektem jest że zadałeś mi pytanie, które powinno być skierowane do Ciebie.
Ale żeś zakręcił, gratki:)))

Podaję takie spółki z pamięci. Może ich być więcej. KGHM, TPSA, Żywiec.
Pokaż mi te luki. Tak żeby były istotne dla długoterminowego inwestora. To że przez parę dni, tygodni, czy miesięcy kurs jest niższy to normalne.

Data: 2010-06-03 10:40:24
Autor: skippy

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c07659c$0$19170$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jeśli jazdę 145 > 20 uważasz za spoko czacha, to gratki.

Data: 2010-06-03 10:48:09
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "skippy" <atu@nie.ma> napisał w wiadomości news:hu7ppr$6l3$1news.onet.pl...

[...]

Nie wiem o czym piszesz?

Dalej więc z pamięci. KGHM przy cenie 70 (moja wycena) dawał dwukrotnie dywidendę 10%, TP przy cenie 15-19 dwukrotnie 1,50, Żywiec też szybko ostatnio i poprzednio nadrobił dywidendę 48 zł.

Data: 2010-06-03 10:58:53
Autor: skippy
Niedowartościowane i tanie, ale...
chodzi mi o to, ze spółkę glebującą ze 145 zł na 20 zł jak dla mnie możesz trzymac z dowolnych pobudek.
A że ostatnim razem odrobiła i to niby jest info na przyszłość, że zawsze odrobi, to  co tu dodać.

Data: 2010-06-03 11:31:56
Autor: Jan Werbiński
Niedowartościowane i tanie, ale...
No ogólnie masz rację, chyba że z zasady będziemy kupować spółki niedowartościowane i płacące dużą dywidendę.
Wtedy przychodzi mi na myśl określenie "pewna inwestycja", ale z zasady go nie używam. :-)

W sumie to teraz wiele spółek jest wycenionych nieco zbyt wysoko. Jeszcze nie jest to przegrzany rynek jak kiedyś, ale okazji też zbyt wiele nie ma.

Data: 2010-06-02 16:32:29
Autor: Delfino Delphis
Jan Werbiński wrote:

PS Ja tu chyba jakiś nienormalny jestem uważając że firmy działają dla
zysku, który jest wypłacany dla właścicieli? Powinienem się leczyć? Są
jakieś szanse na wyleczenie?

Dywidenda z punktu widzenia inwestora średnioterminowego nie ma sensu. Akcje tracą tyle samo na wartości, a podatek trzeba zapłacić.

Data: 2010-06-02 16:54:15
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:hu5q1r$3p4$1news.onet.pl...
Jan Werbiński wrote:

[...]

Aha. To tutaj są sami średnioterminowi i daytrayderzy? Wow. Szacunek...
Tylko skąd te coroczne pytania o rozliczenie straty na PIT?
:-DDD

Data: 2010-06-02 16:56:31
Autor: Delfino Delphis
Jan Werbiński wrote:

Aha. To tutaj są sami średnioterminowi i daytrayderzy? Wow. Szacunek...
Tylko skąd te coroczne pytania o rozliczenie straty na PIT?
:-DDD

No długoterminowi to chyba są jednak na plusie, bo giełda dość wysoko.

Data: 2010-06-02 17:49:40
Autor: skippy
[...]

No dobra. Wiemy już że zdaniem wielu na grupie, nie warto kupować akcji tylko dlatego, że są nazywane "niedowartościowanymi".

Data: 2010-06-04 05:56:31
Autor: NKAB -
Niedowartościowane i tanie, ale...
A ja na ich miejscu rozważyłbym własny stragan.
Wówczas ta dywidenda w dużym stopniu zależy ode mnie.
Ja mam swój stragan.

Andrzej.

--

Niedowartościowane i tanie, ale...