Niedroga ale dobra blokada

Data: 2010-09-02 02:04:43
Autor: Norbert
Niedroga ale dobra blokada
Witam.
Dziś znajomy rowerzysta troche mnie obśmiał kiedy zapinałem rower blokadą przed sklepem. Mam taką starą na szyfr 3 cyfrowy.
Powiedział żebym to wywalił bo podobno  zadna to przeszkoda dla złodzieja. Czy to prawda?
A jeśli tak jakie zapięcie możecie polecić? Nie chciałbym wydać dużo, powiedzmy coś około 50zł. Da rade?
Pozdrawiam.

Data: 2010-09-02 05:22:03
Autor: pimpf 101
Niedroga ale dobra blokada
mam nadzieję że ten post to nie żart ;) zapięcie na szyfr to faktycznie pomyłka.
A za cenę 50zł to kupisz zapięcie ale tylko wtedy gdy nie kochasz swojego
roweru. Sam osobiście uważam, że rozwiązaniem dobrym jest Kryptonite Evolution
3 lub 4 za ok 180zł
To faktycznie troszkę więcej niż wspominane przez Ciebie 50 zł ale "rower
droższy pieniędzy"

Data: 2010-09-02 13:47:58
Autor: Norbert
Niedroga ale dobra blokada
pimpf 101 napisał(a):
[...]

No ok, ale jak to wozic w rowerze? Nie mam ochoty plecaka wozic tylko z powodu przewożenia blokady rowerowej.

Data: 2010-09-02 13:52:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
Norbert bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
No ok, ale jak to wozic w rowerze?

Są do u-locków uchwyty mocowanie do ramy.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-02 13:57:34
Autor: MichałG
Niedroga ale dobra blokada
Norbert pisze:
pimpf 101 napisał(a):
[...]

na przyczepce.....  ;)

--
Michał

Data: 2010-09-02 16:39:23
Autor: BoDro
Niedroga ale dobra blokada
Norbert pisze:

No ok, ale jak to wozic w rowerze? Nie mam ochoty plecaka wozic tylko z powodu przewożenia blokady rowerowej.

np. mocowanie do sztycy:

http://img693.imageshack.us/img693/9206/ulock.jpg

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-09-02 22:56:40
Autor: Norbert
Niedroga ale dobra blokada
BoDro napisał(a):
Norbert pisze:

No ok, ale jak to wozic w rowerze? Nie mam ochoty plecaka wozic tylko z powodu przewożenia blokady rowerowej.

np. mocowanie do sztycy:

http://img693.imageshack.us/img693/9206/ulock.jpg

U mnie odpada, mam poniżej mocowanie do fotelika dzieciecego... na skośnej bidon, z przodu sakiewka ...

Data: 2010-09-03 03:42:53
Autor: Norbert
Niedroga ale dobra blokada
To może polecicie jakieś zapięcie ala łańcuch ... czy tego tez mam unikac?

Data: 2010-09-03 12:13:29
Autor: Kazimierz Uromski
Niedroga ale dobra blokada
On 03.09.2010 03:42, Norbert wrote:
To może polecicie jakieś zapięcie ala łańcuch ... czy tego tez mam unikac?

Jeśli to nie będzie "a la" a po prostu łańcuch - odpowiednio wzmocniony to czemu nie.
Np. kryptonite new york chain czy z tańszych keeper tej samej firmy.

Data: 2010-09-03 21:22:04
Autor: Piotr M
Niedroga ale dobra blokada
Dnia 03-09-2010 o 03:42:53 Norbert <norkomp@malpagmail.com> napisał(a):

To może polecicie jakieś zapięcie ala łańcuch ... czy tego tez mam  unikac?

Tylko że napisałeś że nie masz/nie będziesz wozić takich rzeczy.. No masz  temat do zastanowienia. Ja kupiłem AXA dokładnie ten
http://allegro.pl/zabezpieczenie-lancuch-z-klodka-axa-clinch-95-i1210724607.html
i jestem bardzo zadowolony. Przed sklepem, pubem, itd, zostawiam rower w  pełnym spokoju.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-09-04 21:06:01
Autor: __Maciek
Niedroga ale dobra blokada
Thu, 02 Sep 2010 13:47:58 +0200 Norbert <norkomp@MALPAgmail.com>
napisał:

No ok, ale jak to wozic w rowerze? Nie mam ochoty plecaka wozic tylko z powodu przewożenia blokady rowerowej.

Ja wożę na bagażniku, przypięty taką gumką-linką z haczykami. Możesz
też mieć w bagażnik/ramę wplątaną jakąś pętlę ze sznura, przez którą
dodatkowo będziesz przekładał zamek zakładając go na bagażnik, żeby w
razie gdy gumka-linka zawiedzie, nie zgubić zamka. Muszę sobie jutro
taką uwiązać.
W komplecie z zamkiem (a przynajmniej w przypadku Kryptonite Evo 4)
dostaniesz też uchwyt do mocowania do ramy (trzeba go trochę
przystosować pilnikiem żeby działał jak należy). A tak BTW to jak można jeździć (czy w ogóle gdzies się poruszać) bez
plecaka lub innej torby? Gdzie schowasz kurtkę przeciwdeszczową,
dodatkowe ubranie, napój*, apteczkę i masę innych potrzebnch rzeczy?
Nie wyobrażam sobie żebym gdziekolwiek ruszył się bez plecaka. A np.
zakupy? Mam w rękach nieść? Nigdy w życiu...

*) No fakt, niektórzy mają bidony, ja ze względu na wiele wad
bidonu**, nie preferuję tego rozwiązania - wrzucam napój do plecaka.

**)
- narażony na syf, błoto, osad ze spalin, deszcz itp.
- niewielka pojemność (a tak, lubię sobie 0,5-1,5l mineralki i 0,5l
Coli czy innej Ice-Tea mieć przy sobie :-) )
- napoje trzeby by z oryginalnych opakowań przelewać do ww.
- i tak nie korzystałbym w czasie jazdy bo to niewygodne/niebezpieczne

Data: 2010-09-05 01:09:40
Autor: Jarek
Niedroga ale dobra blokada

[...]

Ja tam jeżdżę dla przyjemności to prawie nigdy nie biorę plecaka. Ubrania dodatkowego nie biorę, a zresztą kurtkę przeciwdeszczową jakoś bym dał radę upchnąć w kieszonkę koszulki.
Kieszonki w koszulkach kolarskich są całkiem pojemne. Zawsze mam tam dętkę, pompkę, scyzoryk rowerowy, batony, banany, telefon, czasem mapę i tyle mniej więcej wystarczy.

Bidony są ok. Albo dwa po 0,5 litra, albo jeden duży litrowy.
Na ogół po drodze jakiś sklep się znajdzie, żeby uzupełnić.
Nie rozumiem co za problem z przelewaniem ;-)
Błoto czasem pryśnie na bidon, ale bez przesady, nikt od tego nie umrze. Jak się jeździ w błocie, to i bez umazanego bidonu można się trochę piasku najeść. Szczególnie jak się jedzie blisko za kimś ;-)
A są też bidony z zamykanym ustnikiem.
Osad ze spalin? Więcej się i tak nawdycham.
W czasie jazdy można swobodnie pić, a nawet jak się zatrzymasz to szybciej wyjmiesz bidon z uchwytu niż butelkę z plecaka.

Właściwie to plecak biorę tylko wtedy jak chce wziąć duży foto aparat, a to się bardzo rzadko zdarza. Bo co mam fotografować na trasach, które znam na pamięć ;-)

Kiedyś jeździłem też z camelbakiem czyli oczywiście z plecakiem. Tylko czyszczenie rurki jest trochę upierdliwe. Bo niestety jak się pije słodki isostar, a nie wodę, to rurka lubi zarastać jakimiś glonami ;-)

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-09-11 14:26:17
Autor: Zbrochaty
Niedroga ale dobra blokada
No ok, ale jak to wozic w rowerze? Nie mam ochoty plecaka wozic tylko z
powodu przewożenia blokady rowerowej.

Jest jeszcze Abus Bordo, (http://tinyurl.com/3634tyw) wozisz zapiety w
trojkat na mostku kierownicy i przypinasz paskiem od bagaznika
rowerowego do kierownicy aby sie nie telepalo...

Zbrochaty

Data: 2010-09-12 08:30:29
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "Zbrochaty" <zbrochaty@gmail.com> napisał w wiadomości news:15e6b1c1-2cb5-4837-9f5d-5b4dee64237cm16g2000vbs.googlegroups.com...
[...]

-- -

4 sekundy i było przecięte. Galileo na TV4. Poszło jak nóż w maslo :|

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-09-12 11:00:22
Autor: Zbrochaty
Niedroga ale dobra blokada
4 sekundy i było przecięte. Galileo na TV4. Poszło jak nóż w maslo :|

Masz jakis link? I czy jestes pewien, ze to byl oryginal czy podrobka,
bo sa i takie...
jak wpiszesz na youtube "abus bordo" to pojawia sie kilka filmikow, np
ten:
http://www.youtube.com/watch?v=cUOB_AVL98s
nie udalo sie przeciac im chyba.
Czy ciecie bylo przez sztabe tj na video wyzej, czy cieli nozycami
jeden z nitow?
Jesli masz jakies informacje to zamiesc prosze pod moim postem

Zbrochaty

Data: 2010-09-12 11:53:04
Autor: Zbrochaty
Niedroga ale dobra blokada

[...]

Znalazlem jeszcze w sieci, ze udalo im sie przeciac nit w ok 50sek,
ale zapewne robili to w ten sposob:
http://www.youtube.com/watch?v=whFi0mRtqyI&NR=1
czyli sztabki tworza kat bliski zera stopni. W normalnej sytuacji, gdy
rower przypiety jest do slupka kat ten wynosi ok 120 stopni (czasami
ciezko zlapac przez tylne kolo bo damper na pionowej czesci ramy
przeszkadza) wiec czas bedzie sporo dluzszy ze wzgledu na brak
podejscia i brak punktu podparcia

Data: 2010-09-12 21:26:02
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "Zbrochaty" <zbrochaty@gmail.com> napisał w wiadomości news:47cd7646-be1a-4b61-b3e2-8825f603f559k13g2000vbq.googlegroups.com...
[...]

======

Poluj na TV4 w powtórkach. Nie dam sobie ręki za to uciąć, ale moim zdaniem to był abus. Rower był normalnie zapięty OIDP a koleś przeciął sztabę od ręki. Ciął dużymi nożycami. Wyglądało to niesamowicie bo niby takie fajne zapięcie etc. a poszło raz dwa.

Data: 2010-09-02 09:01:07
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:i5mptv$nql$1mx1.internetia.pl...

A jeśli tak jakie zapięcie możecie polecić? Nie chciałbym wydać dużo, powiedzmy coś około 50zł. Da rade?

Nie.

Data: 2010-09-02 10:23:29
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Niedroga ale dobra blokada
Norbert pisze:
[...]

Oczywiście żadna przeszkoda. Ciachnięcie tego kiepskimi nożycami do drutu trwa sekundę. Nawet obcęgami by się dało jeśli przy zamku na końcu linki jest kiepska stal.

A jeśli tak jakie zapięcie możecie polecić? Nie chciałbym wydać dużo, powiedzmy coś około 50zł. Da rade?

To tylko jakiś U-lock, ale za tą cenę i tak nie będzie żaden wypas, też da się uciąć. No ale sporo trudniej niż wspomnianą linkę, nożyce muszą być większe, mocniejsze.

Jak rower jest drogi, faktycznie warto kupować dobrego u-locka, z takim trochę trudniej sobie poradzić.

I co ważne, zapinaj rower ulockiem za ramę i tylne koło, możliwie ciasno, aby utrudnić podejście z nożycami.

Seco

Data: 2010-09-02 04:38:00
Autor: PanRatio
Niedroga ale dobra blokada
Tak jak wyżej: polecam Kryptonite Evolution 4. Na AlleDrogo jest
taniej.

Data: 2010-09-04 21:09:34
Autor: __Maciek
Niedroga ale dobra blokada
Thu, 02 Sep 2010 10:23:29 +0200 Bartosz 'Seco' Suchecki
<pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał:

Jak rower jest drogi, faktycznie warto kupować dobrego u-locka...

Jak nie jest drogi finansowo, ale "drogi sercu" to też. Właściwie to
przypinając swój stary złom porządnym ulockiem mam prawie pewność że
nikt się na niego raczej nie połaszczy, a moja stara maszynka (prod.
'95) będzie mi służyć jeszcze długie lata. Oby!

Data: 2010-09-02 13:35:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=QRr5jTiNufc

A jeśli tak jakie zapięcie możecie polecić?

U-lock albo łańcuch.

Nie chciałbym wydać dużo, powiedzmy coś około 50zł. Da rade?

Zabrakło przynajmniej jedynki, a może dwójki na początku.

Ja mam u-locka, którym mógłbym zabić, a na pewno mocno uszkodzić kogoś,
waży dziad dwa kilogramy, jest w ciul nieporęczny, ale nie mam oporów, żeby
zostawiać rower w dziwnych miejscach. ;-) Czasami to się nawet boję, że
prościej będzie przeciąć słup czy stojak, niż u-locka.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-02 20:20:44
Autor: Piotr M
Niedroga ale dobra blokada
Dnia 02-09-2010 o 13:35:07 Marek 'marcus075' Karweta  <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):

Nie chciałbym wydać dużo,
powiedzmy coś około 50zł. Da rade?

Zabrakło przynajmniej jedynki, a może dwójki na początku.

Poniżej 100zł też można kupić, np u-lock Keeper (beznadziejne mocowanie) a  w łąńcuchach to już duży wybór.

Data: 2010-09-02 14:34:57
Autor: #:-) gps
Niedroga ale dobra blokada
W dniu 2010-09-02 02:04, Norbert pisze:
[...]

Na pewno jesteś z Warszawy :-DDD.

Ja Ci proponuję linkę za 18 zł:
http://www.ransport.pl/175,zapiecie-do-roweru-magnum-3817-szyfr-150cmx8mm.html
Właśnie u nich przed chwilą kupiłem takie samo na kluczyk (chyba ostatnie bo zniknęło z oferty).

Zastanawiam się na czym opierają swą pewność osoby namawiające Cię do wydania 150-250 zł na U-locki. Zapewne tnie się dłużej nożycami, ale nie mam złudzeń, że się przetnie. Popatrz też na takie proste i tanie urządzenia:
http://allegro.pl/ferm-multiszlifierka-fct-360-li-ion-tylko-u-nas-i1202106250.html
daję U-lockowi 20-30 sek. oporu przed wrażymi lepkimi łapami.

MZ w zasadzie to mamy jeszcze rowery z grubsza dlatego, że większość ludzi jest uczciwa (partia PO jest tu wyjątkiem), a złodzieje nie wiedzą, gdzie danego dnia w danej chwili swój rower zostawimy.

Podsumowując, nie stawiaj nigdzie za długo bez opieki, jeśli masz stany lękowe.

Ot, tyle w temacie.

#:-)
gps

Data: 2010-09-02 15:04:49
Autor: Michoo
Niedroga ale dobra blokada
W dniu 02.09.2010 14:34, #:-) gps pisze:
Zastanawiam się na czym opierają swą pewność osoby namawiające Cię do
wydania 150-250 zł na U-locki. Zapewne tnie się dłużej nożycami, ale nie
mam złudzeń, że się przetnie.
Jak będzie chciał i miał czas to przetnie. W zabezpieczeniu nie chodzi o to, żeby było niezniszczalne, ale żeby było "wystarczająco trudne" żeby:
a) gnojek z małymi nożycami w kieszeni przypadkowo przechodzący obok się nie połasił
b) z kilku rowerów stojących w jednym miejscu złodziej wybrał ten ze słabszym zabezpieczeniem

Popatrz też na takie proste i tanie
urządzenia:
http://allegro.pl/ferm-multiszlifierka-fct-360-li-ion-tylko-u-nas-i1202106250.html

daję U-lockowi 20-30 sek. oporu przed wrażymi lepkimi łapami.
Przy tej szlifierce daję u-lockowi 20..30 minut. O ile dasz radę tak małą tarczą go w ogóle przeciąć przez całą grubość.

Michoo

Data: 2010-09-02 15:47:19
Autor: MichałG
Niedroga ale dobra blokada
#:-) gps pisze:
[...]

a próbowałeś tym 'czyms' przeciać cokolwiek stalowego? Niekoniecznie z jakościowej stali, za to np. fi 10 mm.
Zapewniam Cie, że to potrwa znacznie dłużej. Oceniam , że do czasu zakupu solidnej szlifierki min 2kW. ;)
Tym 'dremelkiem' to można sie pobawić a nie pracować ....

Michał

Data: 2010-09-02 16:04:07
Autor: szufla
Niedroga ale dobra blokada

jakościowej stali, za to np. fi 10 mm.
Zapewniam Cie, że to potrwa znacznie dłużej. Oceniam , że do czasu zakupu solidnej szlifierki min 2kW. ;)
Tym 'dremelkiem' to można sie pobawić a nie pracować ....

takim dremelkiem 10mm to z 1min , nie dluzej, zwlaszcza jakas lepsza tarcza np. 3M cubitron
http://www.youtube.com/watch?v=OH_GL38KfnQ

sz.

Data: 2010-09-02 16:27:17
Autor: Fabian
Niedroga ale dobra blokada
W dniu 02.09.2010 16:04, szufla pisze:
jako�ciowej stali, za to np. fi 10 mm.
Zapewniam Cie, �e to potrwa znacznie d�u�ej. Oceniam , �e do czasu zakupu solidnej szlifierki min 2kW. ;)
Tym 'dremelkiem' to mo�na sie pobawi� a nie pracowa� ....

takim dremelkiem 10mm to z 1min , nie dluzej, zwlaszcza jakas lepsza tarcza np. 3M cubitron
http://www.youtube.com/watch?v=OH_GL38KfnQ

To co pokazujesz to może jest fi 5 mm. Przy fi 10 mm jest 4x więcej
cięcia. Poza tym trudno było by coś przeciąć coś grubszego niż to co
pokazano przy tej wielkości tarczy.

Fabian.

Data: 2010-09-02 16:29:02
Autor: Alfer_z_pracy
Niedroga ale dobra blokada
szufla napisał:
takim dremelkiem 10mm to z 1min , nie dluzej, zwlaszcza jakas lepsza tarcza np. 3M cubitron
http://www.youtube.com/watch?v=OH_GL38KfnQ

Super film ale nie na temat. Choćby dlatego że to coś na filmie ma mniejszą średnicę niż grubachny ulock. A ulocki nie są wsadzone sztywno w imadło poddając się woli złodzieja.

Ale mniejsza o to. Pytanie podstawowe: co zrobi złodziej? Będzie przez minutę (lekko licząc) p^&*&^ się przy rowerze w snopie iskier i huku meserszmita czy ciachnie cichaczem "linkę za 18 zł" w 6 sekund?

Każdy odpowiada na to pytanie zgodnie z własnym widzimisię. I kupuje w sklepie zabezpieczenie, na jakie ma tylko ochotę :-)

A może koledzy, którzy twierdzą:
"kazdy lancuch czy cokolwiek innego pada w 3 sek i dowidzenia"
"daję U-lockowi 20-30 sek. oporu przed wrażymi lepkimi łapami"
zrobią eksperyment? Mój ulock, ich sprzęt. Jak się uda przeciąć w tym czasie - wygrywają, jak się nie da, odkupują mi ulocka (bo porysowanego nie chcę). Hm hm? :-)

Pzdr
A.

Data: 2010-09-02 16:31:57
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:4c7fb4b0$0$21007$65785112news.neostrada.pl...
szufla napisał:
[...]

Bardzo trafny pomysł :)

Data: 2010-09-02 16:49:05
Autor: szufla
Niedroga ale dobra blokada
Super film ale nie na temat. Choćby dlatego że to coś na filmie ma mniejszą średnicę niż grubachny ulock.

Film jak najbardziej na temat, tylko nie doczytales pytania.

A ulocki nie są wsadzone sztywno w imadło poddając się woli złodzieja.

Zlodziej tak sobie rowerek ulozy, zeby mial sztywno, spokojnie.

Ale mniejsza o to. Pytanie podstawowe: co zrobi złodziej? Będzie przez minutę (lekko licząc) p^&*&^ się przy rowerze w snopie iskier i huku meserszmita czy ciachnie cichaczem "linkę za 18 zł" w 6 sekund?

Wreszcie sensowne pytanie. Wszystko zalezy od klasy roweru.

[...]

Pisalem, ze chetnie przyjme tego typu zabezpieczenia. Najchetniej najpierw uszkodzone, zebym mogl sobie pocwiczyc i dobrac tarcze.
Jesli gosc z warsztatu taka tarcza jaka mial, te konkretne zabezpieczenie przecial w 5 sek (czas wedlug filmu) to ja to zrobie w 3. 20 czy 30 sek to ci przetne kilka razy.

sz.

Data: 2010-09-02 16:58:33
Autor: Alfer_z_pracy
Niedroga ale dobra blokada
szufla napisał:
[...]

Ej, ale to nie ma być wysyłkowo, tylko bierzemy aparat, kamerę, zapinamy rower pod blokiem i tniesz. Przecież to będzie hit youtube'a (niezależnie od wyniku eksperymentu)!

Rozumiem że chcesz mieć możliwość potestowania, bo z pewnością złodziej też najpierw się uczy cięcia takich zabezpieczeń, przecież nie idzie na akcję na ślepo. No ale do testów to własnego nie dam, ja go używam :-)

Może znajdzie się tu ktoś z zepsutym ulokiem, żeby Szufla mógł się odpowiednio przygotować?

Kurczę wodne, a może zrzucimy się na te 300 zł na uloka do testów? To nie majątek... A sława w necie do końca życia :-)

A.

Data: 2010-09-02 17:02:46
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:4c7fbb9b$0$22815$65785112news.neostrada.pl...
szufla napisał:
[...]

Sława sławą, ale jaka jest autentyczność tego eksperymentu skoro on będzie go rozcinał na pełnym luzie, wiedząc że nie będzie konsekwencji a jeszcze uprzednio mając możliwośc potesowania zabezpieczeń za które nie musiał zapłacić :>

Data: 2010-09-02 17:20:28
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
szufla bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
A ulocki nie są wsadzone sztywno w imadło poddając się woli złodzieja.

Zlodziej tak sobie rowerek ulozy, zeby mial sztywno, spokojnie.

Przypnij rower do stojaka i sprawdź.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-02 16:49:06
Autor: Alfer_z_pracy
Niedroga ale dobra blokada
"kazdy lancuch czy cokolwiek innego pada w 3 sek i dowidzenia"
"daję U-lockowi 20-30 sek. oporu przed wrażymi lepkimi łapami"

I jeszcze filmik, zabijcie jeśli już był (koleś tnie Ulocka na leżącej na ziemi szosówce):
http://www.youtube.com/watch?v=DYuBhcydpyQ

Zgodzę się że koleś ewidentnie nie zna się na rzeczy. Z drugiej strony ma spore "stacjonarne" urządzenie. A więc czemu zajmuje mu to aż tyle czasu? Dziadowska tarcza? Co sobie nie wymyślicie, wolę mieć "dziadostwo za kilkaset złotych" niż linkę za 18 :-)

A w ogóle jeśli zostawię rower w miejscu, gdzie ktoś może wyczyniać _takie_ rzeczy, to nie oszukujmy się - _żadne_ zabezpieczenie tu nie pomoże.

Zresztą w którymś momencie, jak to już zostało zauważone, jakość zapięcia przestaje mieć znaczenie gdyż tnie się sam rower lub słupek, efekt jest identyczny: rower znika.

A.

Data: 2010-09-02 16:57:03
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:4c7fb964$0$27025$65785112news.neostrada.pl...

[...]

No i dokładnie o to chodzi. Normalny człowiek wie, że KAŻDE zapięcie da się przeciąć jednak kwestia robija się o to, żeby jego przecinanie wymagało elektronarzędzi i możliwie długiego czasu na tę czynność. Pomiędzy no namemami a markowymi zapieciami jest przepaść - wystarczy to do ręki wziąć. Jezeli rower stoi w czymś co wygląda jak niedozorowana piwnica bez dostępu z zewnątrz to nic go nie uratuje.

Pisałem wcześniej i powtórze jeszcze raz, nikt nie będzie się użerał z u-lockiem tylko potnie ramę z rur o grubości 2mm albo badziewny słupek etc.

Szufla, dla odmiany, usilnie stara się wszystkim udowodnić, że on przetnie u-locka bo ma magiczną tarczę tylko, że nie dociera do niego iż tego nie kwestionuje. To z czego ja się śmieje to jego deklaracja o przecięciu wysokiego modelu zapięcia, renomowanego producenta w 3 sekund na ulicy.

Jeżeli ktoś ma wiarę w swoje szczęście i linkę za 18 zeta to jest jego wybór. Ja preferuje inne rozwiązania i to też jest mój wybór.

A na koniec: jak giną rowery najczęściej? Nieprzypięte spod sklepu/etc. "bo ja tylko na chwilkę do środka".

Data: 2010-09-02 17:03:44
Autor: szufla
Niedroga ale dobra blokada

I jeszcze filmik, zabijcie jeśli już był (koleś tnie Ulocka na leżącej na
ziemi szosówce):
http://www.youtube.com/watch?v=DYuBhcydpyQ

Bylo.

[...]

Gosc nie tnie tylko robi sobie manicure !!!
Ja nie mam zadnego zabezp, nigdy nie zostawiam roweru samopas bo dla mnie byl drogi, poprostu. Jesli juz, to wchodze z rowerem do srodka albo pilnuje kumpel, zona itd...

A w ogóle jeśli zostawię rower w miejscu, gdzie ktoś może wyczyniać _takie_ rzeczy, to nie oszukujmy się - _żadne_ zabezpieczenie tu nie pomoże.

To prawda.

sz.

Data: 2010-09-02 17:34:56
Autor: Michoo
Niedroga ale dobra blokada
[...]

Ciął równą minutę. Sądząc po zużyciu tarczy to była to jedna z lepszych, kiepskie by znikały w 10 sec.

Inna sprawa to to, że blokada była włożona w imadło - zupełnie inaczej tnie się coś stabilnego a inaczej coś co się rusza.

Michoo

Data: 2010-09-02 09:40:10
Autor: Marek
Niedroga ale dobra blokada
Zdarzyło mi się już ciąć linkę pod sklepem przy pomocy brzeszczota do
stali, kupionego w najbliższym żelaźniaku, bo zatrzasnąłem zamek
"sprężyny", mimo że zapomniałem kluczyka. Nikt się tym nie
interesował. Miałem też kiedyś okazję w podobnej sytuacji zdejmować
sprężynę, podnosząc ją wraz z rowerem ponad znak drogowy. Korzystałem
wtedy z dachu samochodu ustawionego na chodniku, bo odsiecz nie mogła
znaleźć w domu ani kluczyka, ani piłki do metalu. Rzecz ciekawa: tej
akcji przyglądał się bez zainteresowania przechodzący właśnie patrol
straży miejskiej. Niestety, mam i ponure wspomnienie widoku ukręconej
(prawdopodobnie kombinerkami) linki, wiszącej przed sklepem tam, gdzie
kilkanaście minut wcześniej przypiąłem rower. Chciałbym się mylić, ale
po tych doświadczeniach (także sądowych, bo złodzieja złapali) obawiam
się, że złodzieje mają u nas komfortowe warunki pracy. Ludzie wolą nie
widzieć i nie reagować, dopóki to nie im się kradnie. Bo co się mają
potem po sądach włóczyć. Dlatego najlepiej być sam sobie strażnikiem
własnego roweru.
Autor wątku wspominał o zapinaniu pod sklepem. To inna bajka, niż
zostawianie roweru na niestrzeżonym parkingu na czas pracy. Jeśli
zostawić rower w miejscu które widać z wnętrza sklepu (zwykle olewając
przy tym sklepowe stojaki), to gruba linka z masywnym korpusem zamka
powinna wystarczyć. A takie można dostać w limicie cenowym o którym
wspomniał autor.
Przy okazji... Tanie linki mają słaby punkt nie w niskiej odporności
linki na przecięcie, ale w kruchym korpusie z lanego stopu.
Przekonałem się o tym w te wakacje, kiedy ruszyłem na rowerze,
zapominając o odpięciu sprężyny, służącej jako leciutki spowalniacz
kradzieży. Sprężyna spinała tylko tylne koło z ramą. Chrupnięcie w
dole oznaczało dla mnie kolejne złamanie haka. Okazało się jednak, że
to tylko strzelił korpus zamka, na przekroju mającym zaledwie
kilkanaście milimetrów kwadratowych powierzchni. Wyjąłem resztki i
mogłem jechać dalej. Złodziej miałby tak samo łatwo.

--
Marek

Data: 2010-09-02 20:56:51
Autor: Fabian
Niedroga ale dobra blokada
W dniu 02.09.2010 18:40, Marek pisze:
[...]

Dla przypomnienia lub jeżeli ktoś nie widział, jeżeli ktoś ma jeszcze
wątpliwości czy kogoś zainteresuje forsowanie zabezpieczeń na ulicy:
http://www.youtube.com/watch?v=J7zb8YXrmIA

Fabian.

Data: 2010-09-02 21:04:34
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "Fabian" <fabian@niematakiegoadresu.pl> napisał w wiadomości news:i5os1h$hu$1news.task.gda.pl...
W dniu 02.09.2010 18:40, Marek pisze:

Dla przypomnienia lub jeżeli ktoś nie widział, jeżeli ktoś ma jeszcze
wątpliwości czy kogoś zainteresuje forsowanie zabezpieczeń na ulicy:
http://www.youtube.com/watch?v=J7zb8YXrmIA

Najlepiej jak nie będziesz wypuszczać roweru z domu po takim filmie z 2007 roku. Skoro na nikogo nie można liczyć to trzeba liczyć na siebie i tak zabezpieczać rower aby jego kradzież była jak najtrudniejsza. Znieczulica to nie jest polski wynalazek.

Data: 2010-09-02 22:34:16
Autor: Piotr M
Niedroga ale dobra blokada
Dnia 02-09-2010 o 21:04:34 kml <AflySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

Znieczulica to nie jest polski wynalazek.

Stały trend i do tego przecież wszyscy dążymy. Do całkowitej anonimowości,  braku kontaktów i relacji międzyludzkich. A wiele opcji podważających lub  utrudniających to, jest odbierana jako nachalność, agresja, natręctwo, a w  najlepszym przypadku zła wola. Norma.

A poza tym - czynnik ludzki. Nie od dziś wiadomo, a raczej od  kilkudziesięciu dobrych lat, że zabezpieczenia nijak się mają do czynnika  ludzkiego i psychologi "Ależ Pani to dziś zaraża wszystkich swym  uśmiechem, Pani Jadziu, a jakie tam jest hasło, bo muszę na chwilę coś  zrobić".

Data: 2010-09-02 15:54:14
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "#:-) gps" <gpsgpsgps@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5o5lh$dpt$1news.onet.pl...

[...]

BUHAHAHAHAHAHAHHAHA. Monitor opluty. Kolejny specjalista. Ciąłem tym mocarnym urządzeniem blachę stalową ~2mm i bylo to od cholery pieprzenia się z miernym efektem, tyle że koniec końców wyszło to ładnie i równo. No i moje urządzenie było z sieci zasilane.

Powiem nieco wulgarnie acz dosadnie: łatwiej jest w####ć kompletną korbą ze zintegrowaną osią niż tym bzyczkiem przeciąć u-locka.

Data: 2010-09-02 15:55:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
#:-) gps bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Popatrz też na takie proste i tanie urządzenia:
http://allegro.pl/ferm-multiszlifierka-fct-360-li-ion-tylko-u-nas-i1202106250.html
daję U-lockowi 20-30 sek. oporu przed wrażymi lepkimi łapami.

No tak, wyjąca szlifierka ni cholery nie zwróci NICZYJEJ uwagi. Nie ma
takiej możliwości.
Poza tym, GPS, taka szlifiereczka na utwardzane chemicznie pręty o
przekroju 16mm? Niewydajemisie.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-02 16:29:38
Autor: Fabian
Niedroga ale dobra blokada
W dniu 02.09.2010 15:55, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

A jak zwróci to co? Na pewno osobie używającej szlifierkę nic złego się
nie stanie. Jest na youtube przykład kolesia co tnie wszystkim
zabezpieczenia, również szlifierką kontową. Jedyna reakcja, która była
to chęć pomocy i dobre rady.

Fabian.

Data: 2010-09-02 16:31:52
Autor: szufla
Niedroga ale dobra blokada

No tak, wyjąca szlifierka ni cholery nie zwróci NICZYJEJ uwagi. Nie ma
takiej możliwości.

Gwarantuje ci, ze tak samo nie zwroci uwagi jak na goscia z nozycami wiekszymi od niego i skaczacego przez minute na dzwignie. Zwlaszcza jak dodatkowo zalozy kask rowerowy na glowe :)

Poza tym, GPS, taka szlifiereczka na utwardzane chemicznie pręty o
przekroju 16mm? Niewydajemisie.

To naprawde jest niewielka roznica czy sa utwardzane (jesli w ogole) czy nie, zwlaszcza, ze to srednica tylko 16mm. Myslalem ze przynajmniej 20.

sz.

Data: 2010-09-02 17:19:41
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
[...]

Ja wiem, że znieczulica w narodzie, ale bym się zainteresował. Ale dziwny
jestem.

[...]

Alfer proponował test, możesz spróbować. :-) Ja nie jestem taki pewien, a
przypadkowo nie mam 230zł na nowego u-locka, bo też bym zaproponował test.
:>

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-02 17:26:16
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1bq3f9xx3f2j8$.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Wydaje mi się, że każdy normalny rowerzysta by zadzownił pod 112 tym bardziej, że oni sie pytają czy chce się być swiadkiem czy nie - znajomy dzwonił ostatnio z trasy na dziwnego kierowce i dokładnie takie pytanie usłyszał. Powiedział, że nie i nie było problemu a zatrzymanego pirata minął 3 minuty później.

Data: 2010-09-02 18:11:49
Autor: #:-) gps
Niedroga ale dobra blokada
[...]

Marku,
wiem, że to przykre i jak Cię lubię nie chcę Ci zadawać bólu, ale popatrz na to:
http://www.youtube.com/watch?v=5OShxcGiJYg&feature=related
ta wojna jest już dawno przegrana.

#:-)
gps

Data: 2010-09-02 18:14:08
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "#:-) gps" <gpsgpsgps@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5oic5$hk9$1news.onet.pl...

Marku,
wiem, że to przykre i jak Cię lubię nie chcę Ci zadawać bólu, ale popatrz na to:
http://www.youtube.com/watch?v=5OShxcGiJYg&feature=related
ta wojna jest już dawno przegrana.

łał! Pokazałeś nam następne narzędzie, które przecina metalowe pręty. Spuścizna po Gosiewskim ma się dobrze. Szkoda, że to nie wnosi nic nowego do tematu.

Data: 2010-09-02 18:21:58
Autor: #:-) gps
Niedroga ale dobra blokada

Spuścizna po Gosiewskim ma się dobrze. Szkoda, że to nie wnosi nic

Czy należysz do Kościoła Wyznawców Złodziei z PO oraz Klubu Szczających po Grobach?
Bo mi coś twoje gorączkowe reakcje o charakterze zespołu Tourette'a tym zalatuje.

:-DDD

#:-)
gps

Data: 2010-09-02 18:34:57
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "#:-) gps" <gpsgpsgps@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5oiv6$j4m$1news.onet.pl...

[...]

Gorączkowe reakcje? Cienko, cienko coś ci to wyszło. Mój drogi, już dawno temu pokazałeś swoje preferencje i przekonania więc nic nowego w temacie nie ma. A jak by ktoś nie pamiętał to odsyłam do wątku pt "Witom i innym pojebom" a potem przeskok do kwietnia tego roku.

Data: 2010-09-02 18:16:26
Autor: #:-) gps
Niedroga ale dobra blokada

[...]

Jakby kogoś nie przekonało powyższe to skonstruowałem toto:
http://www.youtube.com/watch?v=UBqGcD2Qgaw&feature=related

:-DDD

#:-)
gps

Data: 2010-09-02 18:21:42
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "#:-) gps" <gpsgpsgps@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5oikr$i8d$1news.onet.pl...

[...]

Kto ma ulocka z kabli przesyłowych ręka do góry <roll>

Data: 2010-09-02 18:26:05
Autor: MadMan
Niedroga ale dobra blokada
Dnia Thu, 02 Sep 2010 18:16:26 +0200, #:-) gps napisał(a):

Jakby kogoś nie przekonało powyższe to skonstruowałem toto:
http://www.youtube.com/watch?v=UBqGcD2Qgaw&feature=related

Bardzo ładny pokaz cięcia miękkiego aluminiowego przewodu. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-02 18:24:10
Autor: MadMan
Niedroga ale dobra blokada
Dnia Thu, 02 Sep 2010 18:11:49 +0200, #:-) gps napisał(a):

wiem, że to przykre i jak Cię lubię nie chcę Ci zadawać bólu, ale popatrz na to:
http://www.youtube.com/watch?v=5OShxcGiJYg&feature=related
ta wojna jest już dawno przegrana.

Szczerze wątpię żeby byle złodzieja było stać na narzędzie warte 7500
zł. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-02 18:36:01
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
[...]

Powiedz mi tylko, gdzie ja pisałem, że jakikolwiek u-lock jest
zabezpieczeniem idealnym? Tak jak zauważył, słusznie, Alfer albo kml -
u-lock ma tylko utrudnić złodziejowi zadanie i zatrzymać go możliwie długo
przy rowerze. U-lock za 250zł zatrzyma go chwilkę dłużej niż linka za,
wybacz, 18zł.
Skurwysyństwa w narodzie nie wyplenisz jednym u-lockiem, to inna sprawa.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-02 18:55:30
Autor: #:-) gps
Niedroga ale dobra blokada
[...]

Dwa drobne zastrzeżenia:
1. http://www.youtube.com/watch?v=LahDQ2ZQ3e0
co prawda po albańsku, ale obrazki mówią, a mówią, że czasami kupuje się drogo złudzenia ładnie opakowane i z ładną kulową marką

2. nie 'w narodzie', bo ja i Ty i parę innych osób na tej grupie nie kradniemy niczego i nie lubimy, jak zawszeni kradną (czy chodzi o rower, czy kasę państwową), ale 'u wyrzutków'

#:-)
gps

Data: 2010-09-02 19:07:37
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
#:-) gps bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Dwa drobne zastrzeżenia:

Ja mam jeszcze prośbę, żebyś odniósł się do tego:
1aa51rcg89hwt.dlg@rower.power.pl
Dziękuję. :-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-02 19:10:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
[...]

Ta felerna seria Kryptonite'a została dość szybko wycofana, a jest to
kilkuletni suchar.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-02 21:04:23
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Niedroga ale dobra blokada
#:-) gps pisze:
[...]

Bez kozery powiem:
http://www.youtube.com/watch?v=SpflkKQFdEI

Nie wiem czy ciachną ulocka, ale są zajebiaszcze. Dodatkowo ten facet ze zdjęcia ma gwarancję, że nikt sie nie czepi gdy on będzie kradł rower. Nawet mu pomogą ;-)

A swoją droga nikt w wątku nie pisał, że ulocka nie da się przeciąć. Wszakże jakoś pręt na ulocka ucieli i wyfrezowali pod zamek. Wszystko się rozchodzi o czas cięcia zabezpieczenia prostymi, tanimi i dostępnymi narzędziami.

Seco

Data: 2010-09-03 08:24:51
Autor: MichałG
Niedroga ale dobra blokada
#:-) gps pisze:
[...]

twardość pręta zbrojeniowego ze stali niskowęglowej (na filmie masz pręt zbrojeniowy fi 10-12?) ma się nijak do twardości stali narzędziowych i stopowych, takich z jakich wykonywane są (powinny być)zabezpieczenia...
Uwierz, lub lepiej, sprawdz.
Juz Ci napisano, że nie chodzi o to, że przecięcie jest niemozliwe. Ma być urudnione do takiego poziomu, kiedy łatwiej zniszczyć ramę niż przeciąć zabezpieczenie, co zresztą przy pocienionych rurkach alu jest znacznie łatwiejsze juz przy byle ulooku niekoniecznie czołowej firmy..

Michał

Data: 2010-09-02 16:17:09
Autor: szufla
Niedroga ale dobra blokada
Ot, tyle w temacie.

Daj spokoj, nie ma co tlumaczyc. Chlopcy wydali po 400-500 zeta na kawalek zlomu i musza sie jakos bronic. :)

sz.

Data: 2010-09-02 16:21:16
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:i5obim$cll$1inews.gazeta.pl...
Ot, tyle w temacie.

Daj spokoj, nie ma co tlumaczyc. Chlopcy wydali po 400-500 zeta na kawalek zlomu i musza sie jakos bronic. :)

O, mistrz yoda kątówki wypłynął.

--
NIE pozdrawiam

Data: 2010-09-02 19:16:23
Autor: szufla
Niedroga ale dobra blokada

O, mistrz yoda kątówki wypłynął.

Bardziej infantylnego goscia od ciebie to chyba tutaj nie ma :)

-- NIE pozdrawiam
kml

Nie pozdrawiaj i nie zapomnij zabrac zabawek z piaskownicy :)

sz.

Data: 2010-09-02 19:15:55
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:i5om1f$hle$1inews.gazeta.pl...

[...]

NIe zapomnę bo mi jeszcze potniesz kątówką w 0,1 sekundy.

Data: 2010-09-02 19:48:01
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
szufla bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
O, mistrz yoda kątówki wypłynął.

Bardziej infantylnego goscia od ciebie to chyba tutaj nie ma :)

Widzę, że nawet poważne pogryzienie przez ironię zarażoną wścieklizną nie
sprawi, że ją zauważysz. No nic.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-02 23:01:51
Autor: szufla
Niedroga ale dobra blokada

Widzę, że nawet poważne pogryzienie przez ironię zarażoną wścieklizną nie
sprawi, że ją zauważysz. No nic.

Heh czlowieku co ty wiesz, zeby jeszcze ta ironia mozna bylo sie zachwycic, a to jest taki slabiutki sarkazm na poziomie dziecka  z 5 klasy szkoly podstawowej.
Uzycie terminu "mistrz yoda" , swiadczy, ze koles caly czas jest na etapie marnego SF. Sporo musial sie tego naogladac, zreszta efekty tego widac w kazdym przez niego napisanym zdaniu :), albo "nie pozdrawiam" - biedne dziecko :)

sz.

Data: 2010-09-02 22:00:45
Autor: Jan Srzednicki
Niedroga ale dobra blokada
On 2010-09-02, szufla wrote:

[...]

Ale idĹş juĹź sobie, co?

Data: 2010-09-03 00:07:04
Autor: Michoo
Niedroga ale dobra blokada
W dniu 02.09.2010 23:01, szufla pisze:
[...]

Jakby był taki kiepski to byś się tak "ostro" nie odszczekiwał.

Uzycie terminu "mistrz yoda"

"Mistrz Yoda" było imo całkiem niezłym komentarzem do Twoich tekstów o cięciu w 3s.

, swiadczy, ze koles caly czas jest na etapie
marnego SF.
ST cały czas w wielu kręgach uchodzi za klasykę.

Sporo musial sie tego naogladac, zreszta efekty tego widac w
kazdym przez niego napisanym zdaniu :),
Ten przytyk jest na poziomie zerówki ;) - jak to się rozwinie to się będziecie "obrażać" jak równy z równym na poziomie przedszkola.

albo "nie pozdrawiam"
Tak, to było dość żałosne.

- biedne
dziecko :)
To też jest żałosne.

--
Życząc trochę luzu i dystansu do dyskusji jak i siebie samego
Pozdrawiam

Data: 2010-09-03 01:22:01
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
Michoo bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
ST cały czas w wielu kręgach uchodzi za klasykę.

SW nie uchodzi za klasykę. To JEST klasyka.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-03 01:21:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
[...]

I nawet tego nie wyczaiłeś? Jesteś w trzeciej klasie, czy jak?
Jeżeli chciałeś się wykazać poziomem intelektualnym to trzeba było dać
kmlowi pstryczka w nos i odbić piłeczkę. A tak wychodzisz na głupka
(Michale W. oraz inni "formaliści": nie zamierzam bawić się w formę z
człowiekiem, który nie rozumie prostej ironii. Głównie dlatego, że formy to
on gotów nie zrozumieć).

Uzycie terminu "mistrz yoda" , swiadczy, ze koles caly czas jest na etapie marnego SF.

Tego to nawet komentował nie będę, bo GDCC.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-04 00:46:30
Autor: Jarek
Niedroga ale dobra blokada
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Chyba Wasz dyskutant zasługuje tylko na zastosowanie cytatu z Twojej sygnaturki ;-)

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-09-04 13:12:37
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
Jarek bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Chyba Wasz dyskutant zasługuje tylko na zastosowanie cytatu z Twojej sygnaturki ;-)

Albo o potraktowanie porządnym u-lockiem po głowie :-P

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-04 14:08:54
Autor: szufla
Niedroga ale dobra blokada
Karweta wy tak sami do siebie ? Chyba nie macie co z czasem zrobic. Odluzcie te klasyke SF i wezcie sie do jakiejs roboty bo podobno niezly opierdalacz jestescie. Zdechniecie na tej emeryturze a rodzice wiecznie zyc nie beda :/

sz.

Data: 2010-09-04 15:37:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
szufla bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Karweta wy tak sami do siebie ?

Po pierwsze, anonimowy odważny człowieczku, podpisz swoje wypociny imieniem
i nazwiskiem to będziemy gadać.
Po drugie: jesteś jakimś ruskim agentem i w nerwach zapominasz jak się po
polsku używa form grzecznościowych? Przypominam: "pan", to zdanie powinno
zatem brzmieć: "Pan, Panie Karweta tak sam do siebie?" i tak dalej.
Po trzecie: odpierdolta się od dziadka.

EOT aż się podpiszesz jak człowiek.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-04 15:56:51
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:9qycf6kjwokm.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Oj, bo Cię potnie w szale złości. W 3 sekundy.

Data: 2010-09-04 17:04:06
Autor: Norbert
Niedroga ale dobra blokada
No i temat z rzeczowego zszedł na przepychanki.... ech...

Data: 2010-09-04 10:11:55
Autor: Marek
Niedroga ale dobra blokada
Przepychanki... Nic nowego :/.
Do rzeczy. Przy chudym wakacyjnym budżecie zdecydowałem się zastąpić
połamany spowalniacz kradzieży trochę większym, ale w cenie która nie
pozbawi mnie zbyt wielu piw. Kupiłem więc sprężynisko z grubej linki w
Decathlonie. http://tiny.pl/hrhhb
Spokojnie mieści się w przyjętym przez autora wątku limicie cenowym..
Nie ma żadnych rewelacji, ale jest (lub wydaje się być) solidniejsza
od starego Treelocka, którego wciąż nie odcinam z ramy roweru
miejskiego w nadziei, że wreszcie znajdę zawieruszone kluczyki.
Sprężyna z linki jest z pewnością mniej odporna niż U-lock, ale
znacznie bardziej funkcjonalna i lżejsza. Dlatego wolę takie
rozwiązanie.
Opis na stronie Decathlon jest bardzo lakoniczny, ale realistyczny:
"Przeznaczenie: do ograniczenia ryzyka kradzieży roweru, w
umiarkowanie bezpiecznej okolicy". I "Ograniczenia w użytkowaniu: Nie
nadaje się na długotrwałe postoje". Nic dodać, nic ująć, ale też nie
oczekuję niczego więcej.
Sprężyna ma stalową osłonę na korpusie zamka, płaskie klucze do
bocznego układu rygli i patent, który ma chronić roztargnionych przed
przypadkami opisanymi przeze mnie kilka postów wyżej, ale który
głównie wkurza, bo utrudnia zapinanie. Chodzi o system wykluczający
wyjęcie kluczyka z otwartej sprężyny. Jak się nosi wszystkie klucze w
jednym pęku, to zapinanie i odpinanie wymaga manewrowania całością.
Ten model nie ma również żadnego patentu do mocowania przy ramie. Ale
to dla mnie nie wada, bo i tak wszystkie dotychczasowe patenty okazały
się niepraktyczne, więc zabezpieczenie woziłem w plecaku.
Zatem tym, którzy nie są wyznawcami kultu pancernej markowości lub
markowej pancerności można na ten produkt zwrócić uwagę.

--
Marek

Data: 2010-09-04 21:07:33
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "Marek" <h.art@op.pl> napisał w wiadomości news:f46d0a3a-3c83-4ca9-8031-3af3255492b2b34g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Oni kasują za te linkę 40 PLN. Kryptonite Keeeper kosztuje ok 90 PLN. Dzisiaj bawiłem sie tym u-lockiem oraz jego mocowaniem do ramy i jest naprawdę ok. Ja wolałbym dołożyć z 50pln do 90 niż odwrotnie. Owszem linka jest praktyczniejsza czyli łatwiej się zapiąć do czegoś, ale również keeper w wersji długiej pozwala na bezproblemowe przypiecie roweru. Właściciel potwierdził mi, że czasami wymaga to chwili zastanowienia, ale nie jest to kwestia nie do przejścia.

Wybór zabezpieczenia opiera się o czysty subiektywizm właściciela roweru. Ja nie lubię linek wszelkiej maści i po prostu ich nie użwam bo im nie ufam. Ktoś inny woli mieć komfort w postaci takiego zapiecia ktorym się "zawsze" do czegoś przypnie, ale nie bardzo ma ochotę wozić 3kg łańcuch :)

Na preclu było na pisane na temat zabezpieczeń wystarczająco dużo żeby wyrobić sobie jakiś pogląd na te kwestię.

Data: 2010-09-04 13:12:05
Autor: Marek
Niedroga ale dobra blokada
kml:

Na preclu było na pisane na temat zabezpieczeń wystarczająco dużo żeby
wyrobić sobie jakiś pogląd na te kwestię.

Fakt. Dlatego nie chodzi tu o to, aby sobie poklikać lub znów próbować
rozwiązać nierozwiązywalny problem, tylko by wskazać "niedrogą, ale
dobrą blokadę" (około 50 zł). Dobrze czasem przy zbyt długich wątkach
rzucić okiem na pierwszy post... by nie stracić wątku :).

--
Marek

Data: 2010-09-04 23:37:45
Autor: Yogi\(n\)
Niedroga ale dobra blokada
[...]

B. podobne były pare dni temu w lidlu za 11,99.
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_12417.htm
Żona używa, woziła ulocka, ale stwierdziła, że jest za duży i niewygodny, a linka może i nie zabezpieczy przed złodziejem, ale odstraszy gówniarza. Zobaczymy jak długo ;-) Rower wart 300-400 zł, (to znaczy całkiem fajny i dobrze utrzymany, ale wiekowy), zaryzykujemy.

Poza tym - w lidlu ulocki kosztują 19,99 (jak są) - zamki mają proste, ale patrz wyżej (o gówniarzu).
--
Yogi(n)

Data: 2010-09-11 01:48:49
Autor: Titus Atomicus
Niedroga ale dobra blokada
In article <4c82bc29$0$22808$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Yogi\(n\)" <yogi_n@tlen.pl> wrote:

Poza tym - w lidlu ulocki kosztują 19,99 (jak są) - zamki mają proste, ale patrz wyżej (o gówniarzu).

Brat zabezpieczal rower podobnej klasy ulockiem. Rower wartosci 50zl (damka z lat 50. w zlym stanie), zamkniete podworko.
Z miesiac temu znalazl rower z wygieta tarcza (mocowal ulockiem przez tarcze do trzepaka). Obok lezal otwarty silowo 'ulock'.

TA

Data: 2010-09-03 08:24:09
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:i5p38q$6fe$1inews.gazeta.pl...

[...]

Miewasz czasmi metaliczny pogłos w okolicach głowy i nadwyrężone mięśnie szyi szufla?

Data: 2010-09-03 08:26:59
Autor: Jan Cytawa
Niedroga ale dobra blokada
#:-) gps napisał:

[...]

Zebys sie nie zdziwil. Tym to sobie mozesz ewentualnie drut do blotnika
przeciac i to i owo sobie podpolerowac.

Uloka nie mam, bo uwazam ze zdetermionowany zlodziej jak chce to i tak
ukradnie a jak nie chce to zwykla linke prosciej wozic. Jan Cytawa

Data: 2010-09-03 10:09:26
Autor: Alfer_z_pracy
Niedroga ale dobra blokada
O, a tu ktoś ulocka New Yorka przeciął. Da się, jasne! Aczkolwiek można domniemywać, że złodziej miał całkiem sporo czasu ("After a few beers and some good fights i walked back to campus to see my bike...") i w miarę komfortową okolicę ("i know they had to try in about 20 spots to get the cut in the corner of the u lock"). Ciekawe czy jego kumpel w tym czasie nie obserwował właściciela.

Tak czy siak jest to przykład czego _nie robić_ nawet dysponując ulokiem z najwyższej półki. Jego rower był wart 1700$can a kolo sobie poszedł na godzinę lub więcej.

http://www.bikeforums.net/showthread.php?561246-Kryptonite-new-york-cut

Pzdr
A.

Data: 2010-09-03 10:17:57
Autor: zly
Niedroga ale dobra blokada
Dnia Fri, 3 Sep 2010 10:09:26 +0200, Alfer_z_pracy napisał(a):

Tak czy siak jest to przykład czego _nie robić_ nawet dysponując ulokiem z najwyższej półki. Jego rower był wart 1700$can a kolo sobie poszedł na godzinę lub więcej.

Czy na terenie ameryki pn kryptonite nie daje czasem ubezpieczenia? Czy
tylko w USA?

--
marcin

Data: 2010-09-03 10:25:24
Autor: Alfer_z_pracy
Niedroga ale dobra blokada
zly napisał:
Czy na terenie ameryki pn kryptonite nie daje czasem ubezpieczenia? Czy
tylko w USA?

"Insurance also doesn't cover things if the lock was broken with the use of a power tool." - czyli można założyć, że to ubezpiecznie jest niewiele warte. Zresztą w Polsce i tak nie działa.

A.

Data: 2010-09-03 10:31:17
Autor: zly
Niedroga ale dobra blokada
Dnia Fri, 3 Sep 2010 10:25:24 +0200, Alfer_z_pracy napisał(a):

"Insurance also doesn't cover things if the lock was broken with the use of a power tool."

Lol :) Czyli czego dotyczy, tylko zamka? Chociaż z drugiej strony power
tool, to chyba narzędzie elektryczne, wszelakie nożyce już się chyba nie
kwalifikują.

--
marcin

Data: 2010-09-03 10:29:27
Autor: Alfer_z_pracy
Niedroga ale dobra blokada
Dodam jeszcze jednego plusa ulokka. Trzeba go ciąć dwukrotnie = 2 x dłuższy czas cięcia niż linki, bo jedno cięcie nic nie da gdyż uloka łapami nie rozegniesz. Chyba że złodziej ma jakieś urządzenie do rozepchnięcia przeciętego uloka, nie wiem, nie sądzę żeby łaził z całym arsenałem. A może się mylę...

A.

Data: 2010-09-03 10:45:33
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Niedroga ale dobra blokada
Alfer_z_pracy pisze:
[...]

Słuszna uwaga! Pozostaje mieć nadzieję, że zamek nie da się obrócić na "całym" pręcie gdy po drugiej stronie jest zluzowany uciętym prętem. Ale z tego co pamiętam, moje ulocki miały pręty frezowane z jednej strony, więc obracanie nie wyjdzie.

Seco

Data: 2010-09-03 11:14:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
Bartosz 'Seco' Suchecki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy
(niepotrzebne skreślić):
[...]

Mój jest frezowany. ;-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-03 08:06:51
Autor: Marcin
Niedroga ale dobra blokada
[...]

W Lidlu jest zapięcie za 12 czy 13 złotych - zastanawiam się, czy to jest
sensowne zabezpieczenie? Oczywiście takie na zasadzie: zostawiam na chwilę
rower przed sklepem, ale raczej na chwilę, a nie na jakieś większe zakupy?

Data: 2010-09-03 10:26:26
Autor: Alfer_z_pracy
Niedroga ale dobra blokada
Marcin napisał:
[...]

A czym jest dla Ciebie chwila :-)?

Policzmy. Dla 100% pewności przyjmijmy najbardziej krytyczne dane. Po Twoim odejściu od roweru złodziej potrzebuje (załóżmy) 7 sekund, aby podejść i zacząć akcję. Załóżmy też, że to zdolny złodziej owe zapięcie tnie w 10 sekund. Po złamaniu zapięcia złodziej potrzebuje 3 sekundy, żeby wrzucić "piłę" do plecaka i zabrać rower. Optymistycznie pozwólmy sobie na dodanie do tego 5 sekund, w trakcie których - jeśli zauważysz że rower odjeżdża, a Ty biegasz z prędkościami zbliżonymi do rezultatu Usaina Bolta - jesteś w stanie go dogonić i odebrać swoją własność. 7+10+3+5 = 25 sekund. Musisz robić bardzo szybkie zakupy :-) Oczywiście możesz to przeliczyć mniej rygorystycznie. Np. przyjmujesz kryterium słabego złodzieja, któremu zapięcie zajmie 6 minut. Bo ma słaby brzeszczot. Ale kto Ci da taką gwarancję?

25 sekund. To jest Twoja chwila nadziei :-)

A.

Data: 2010-09-03 10:47:29
Autor: MichałG
Niedroga ale dobra blokada
Alfer_z_pracy pisze:
Marcin napisał:
[...]

jednak mimo wszystko to obliczenia dla 'fachowego' złodzieja...
Takie cóś za 12zł może za to powstrzymać małolatów, czekających na okazję....

Michał

Data: 2010-09-03 11:00:43
Autor: Alfer_z_pracy
Niedroga ale dobra blokada
MichałG napisał:
25 sekund. To jest Twoja chwila nadziei :-)

jednak mimo wszystko to obliczenia dla 'fachowego' złodzieja... Takie cóś za 12zł może za to powstrzymać małolatów, czekających na
okazję....

Jeśli jesteś przekonany że w Twojej okolicy grasują tylko małolaty a nie fachowi złodzieje, linka za 12 zł jest doskonałym rozwiązaniem :-)

A.

Data: 2010-09-03 11:06:25
Autor: MichałG
Niedroga ale dobra blokada
Alfer_z_pracy pisze:
MichałG napisał:
[...]

ja nie wożę żadnego zabezpieczenia.....  po prostu zamykam drzwi w garażu lub biurze... ;) ;).

Michał

Data: 2010-09-03 23:28:37
Autor: robertcb
Niedroga ale dobra blokada
[...]

Da!

Pół metra naprawdę grubego hartowanego łańcucha + solidna kłóda.

Data: 2010-09-03 23:48:05
Autor: biodarek
Niedroga ale dobra blokada
robertcb@mailinator.com pisze:
Pół metra naprawdę grubego hartowanego łańcucha + solidna kłóda.

A to nie tutaj na grupie, ktoś kiedyś pisał, że właśnie tak kupował sobie super-hiper hartowany łańcuch z metra i sprzedawca, po odmierzeniu, uciął go kombinerkami?

--
biodarek

Data: 2010-09-04 00:31:02
Autor: kml
Niedroga ale dobra blokada

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5rqlm$hso$1mx1.internetia.pl...
[...]

Na pewno było o łańcuchu jakimś lepszym z metra ciętym, ale kombinerek sobie nie przypominam w tym :)

Data: 2010-09-03 23:34:39
Autor: robertcb
Niedroga ale dobra blokada
Zaden ulock, nawet najdroższy model, najbardziej renomowanej firmy, hartowany i odporny na ciekły azot i inne bajery,- nie oprze się temu narzędziu:

http://allegro.pl/szlifierka-katowa-spalinowa-2-suw-1-cylinder-hit-
i1198971066.html

Data: 2010-09-04 00:39:39
Autor: Piotr M
Niedroga ale dobra blokada
Dnia 04-09-2010 o 00:30:32 kml <AflySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

[...]

:D

A co.. wyciągasz z rękawa, przykręcasz tłumik i jedziesz.. drugą ręką  zajadasz frytki popijając colą nie przerywając czytania gazety dla  dodatkowej niepoznaki.

Data: 2010-09-05 13:22:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Niedroga ale dobra blokada
robertcb@mailinator.com bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy
(niepotrzebne skreślić):
[...]

1) noszkurwamać, litości! Kup i sprawdź czy nikt się nie zainteresuje
hukiem i cięciem u-locka. Czy może tylko ja jestem taki dziwny, że bym się
zainteresował, a reszta ma to w dupie? :-/
2) nikt nie pisał, że u-lock jest w 100% antykradzieżowy. On, tak jak
wszystko (cytat za Markiem, a on za Decathlonem) "ogranicza ryzyko
kradzieży roweru".