Niedrogi procesor Intela?

Data: 2013-09-22 20:42:54
Autor: Borneq
Niedrogi procesor Intela?
Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:l1e0if$luj$1node2.news.atman.pl...
Jaki wybrać na sockecie 1155, aby był nie za drogi a jednocześnie dość nowoczesny?

Może Intel Celeron G1620T, Dual Core, 2.40GHz, 2MB,?
W tym przypadku myślę, że 64-bitowość jest oczywista, nawet o tym nie wspominają

Data: 2013-09-22 21:02:49
Autor: maX
Niedrogi procesor Intela?

Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:l1ndng$o4s$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie warto dopłacać za "T" w nazwie. Zwykły G1610 będzie i szybszy i tańszy od tego 1620T, a pobór prądu i tak ma wystarczająco mały.

W tym przypadku myślę, że 64-bitowość jest oczywista, nawet o tym nie wspominają

Ostatnie procesory bez 64-bit wyszły ze sprzedaży z 8 lat temu.

Data: 2013-09-22 21:52:39
Autor: Borneq
Niedrogi procesor Intela?
Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:l1nesk$f7a$1news.task.gda.pl...
Nie warto dopłacać za "T" w nazwie. Zwykły G1610 będzie i szybszy i tańszy od tego 1620T, a pobór prądu i tak ma wystarczająco mały.

A pamięć? Podobno obsługuje jeden typ 1333 taktowania. Moduły 8 GiB chyba podrożały przez pstatni tydzień, kiedyś można było nabyć poniżej 200 zł

Data: 2013-09-22 21:06:37
Autor: Borneq
Niedrogi procesor Intela?
[...]

Literka T - parę groszy różnicy, na prądzie się oszczędzi 35W zamiast 55W

Data: 2013-09-23 22:04:39
Autor: maX
Niedrogi procesor Intela?

Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:l1nf3u$pm2$1node2.news.atman.pl...
[...]

Procesory "T" kupuje się nie dla oszczędności na prądzie (bo tu różnica w cenie między T, a non-T jest nieraz większa niż zaoszczędzi się na zasilaniu tego CPU przez kilka lat; pomijając już że te 20W to nieraz na płycie głównej można stracić jak się weźmie prądożerną; inna rzecz że i non-T można underclockować i undervoltować do poziomu gdy różnica w stosunku do T to będzie już tylko kilka watów), ale dla cichości (mozliwość zastosowania pasywnego chłodzenia).
Alternatywnie możesz trochę poczekać, jeszcze w tym roku mają wyjść Celerony na LGA1150, będą jeszcze oszczędniejsze niż na LGA1155.

Data: 2013-09-23 23:06:17
Autor: Borneq
Niedrogi procesor Intela?
Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:l1q6se$3uo$1news.task.gda.pl...
 Alternatywnie możesz trochÄ™ poczekać, jeszcze w tym roku majÄ… wyjść Celerony na LGA1150, bÄ™dÄ… jeszcze oszczÄ™dniejsze niż na LGA1155.

Właśnie kupiłem płytę Gigabyte GA-H77M-D3H, dobrze było by mieć procesor Ivy Bridge. Z tego co widzę, niektóre procesory są bardzo tanie, źle że akurat trafiłem na moment, gdy DDR3 drożeje. Minimalnie potrzeba 8 giga w jednej kości by w ciągu lat rozbudować do 32 giga i moze procesor wymienić

Niedrogi procesor Intela?