Niedrogi telefon z WiFi i GPS

Data: 2009-11-14 10:53:05
Autor: Q
Niedrogi telefon z WiFi i GPS
Szukam telefonu (do 1000zl)
z WiFi/WLan, GPS (scierpie brak ew.)
dzialajacy pod systemem Windows Mobile (ew. Symbian).

Vobis ma teraz HP iPAQ Voice Messenger
"za jedyne" 599 pln i juz chcialem go kupic,
ale ludzie na forach pisza ze bateria trzyma
max 1-2 dni :(.

Znacie cos podobnego, ale dzialajacego z 5 dni?

Data: 2009-11-14 11:55:56
Autor: Krzysiek
Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:hdluk3$uqn$1news.task.gda.pl...
[...]

Jeśli kryterium ma byc istnienie WiFi i telefon ma działac 5 dni to te założenia już same w sobie są sprzeczne. Oczywiście zakładam korzystanie z WiFi, a nie fakt posiadania. Jeśli ma być GPS i praca na bateriach, to założenie 5 dni jest nonsensem.
Od prawie 2 lat używam HTC TyTN II, to telefon m.in. z Wi-Fi (korzystam codziennie 0,5-1 h). GPS i Automapa oczywiście działają świetnie, ale na zasilaniu samochodowym (choć niejednokrotnie bardzo sie przydały w lesie na grzybach, ale tu bateria pożerana jest b. szybko). Ładowarki do telefonu używam tylko na wakacyjnych wyjazdach, bo wystarczy urządzenie podpiąć do komputera przez TYPOWY kabel (cena 5 zł) z wtyczką mini USB. Nie napisze Ci "ile trzyma bateria" bo to jest iluzoryczne określene. W każdym razie telefon ładujesz w samochodzie, z komputera, jak tego jeszcze mało - masz ładowarkę. Ja go do prądu podłączam mniej więcej co 3 dni (ładując zazwyczaj nie od zera i często nie do końca). I tak dział ato prawie 2 lat bez najmniejszych problemów.

Krzysiek

Data: 2009-11-14 11:15:24
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 14 Nov 2009 11:55:56 +0100, Krzysiek napisał(a):

[...]

Działanie takich urządzeń bardzo silnie zależy od stopnia używania,
dokładnie na przykładzie Kajzerki:
1. sporadycznie WLAN, trochę 3G codziennie - do 5 dni
2. bez WLAN, trochę rozmów, trochę 3G - około 4 dni
3. trochę rozmów, push-e-mail - 1 doba (!!!!)
4. identyczna konfiguracja jak powyżej, push przestawiony na sprawdzanie co
godzinę - 3 dni (!!!)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-14 11:53:17
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 14.11.2009 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:
[...]

Chyba fetch 1h, bo push 1h nie wyrobi, timeout tcp pusha wcześniej gdzieś
zdechnie.
Co więcej taki gps w odbiorniku outdoor robionym typowo na zasilanie accu
jak trzyma dobe to jest bardzo dobry, a nic nie nadaje.

Co do 5 dniowych wymagań, to nigdy nie rozumiałem tego fenomenu. Albo prowadzę
życie w infrastrukturze urbanistycznej, gdzie dostęp do 220V mam teoretycznie
nieograniczony, a w szczególności raz na dobę podczas gdy spię mam podpięty
telefon do ładowania (już od 10 lat tak użytkuję telefon i pda a teraz smartphone
przy nocnej lampce mam po prostu cradle/kabelek), albo wyjeżdzam gdzieś na 2
tygodnie gdzie nie mam 220V (ale mam 12V z auta i tak) przy czym wtedy problemem
jest zasięg telefonu :) - brak infrastruktury gsm - a że nie ma wtedy jak tego
uzywać, to te 5 dni trzyma :)

Chyba to jakieś zaszłości z czasów starych acu gdzie doładowywanie skracało
znacznie żywotność baterii, ale to już od dawna nieaktualne.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-11-14 19:47:02
Autor: Saiko Kila
Niedrogi telefon z WiFi i GPS
Proces Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@sergiusz.com> zwrócił
błąd:

[...]

Na słabszym akumulatorze. Zresztą outdoorowe GPS mają wiele funkcji
które mogą obniżać żywotność - od sporego podświetlenia do gierek.

Co do 5 dniowych wymagań, to nigdy nie rozumiałem tego fenomenu. [...] Chyba to jakieś zaszłości z czasów starych acu gdzie doładowywanie skracało
znacznie żywotność baterii, ale to już od dawna nieaktualne.

Tam w wykropkowanym to chyba mała wyobraźnia :P Są jeszcze inne
scenariusze. Przede wszystkim telefon dla wielu nie jest przede
wszystkim telefonem, więc zasięg GSM czy innej analogicznej struktury
nie jest tak ważny. Zdziwiłem się kiedy zaobserwowałem, że teraz bardzo
wielu młodych ludzi używa telefonu jako odtwarzacza MP3. Kiedyś
wieszczono coś takiego, a ja się śmiałem. Zresztą już sam tak czasem
używam. Np. kiedy jestem poza zasięgiem i się nudzę nie mogąc pogadać.

A wymaganie jest sensowne - każdy daje poprawkę na kłamstwo zwane
marketingiem.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-11-14 12:21:25
Autor: J.F.
On Sat, 14 Nov 2009 11:15:24 +0000,  Waldek Godel wrote:
3. trochę rozmów, push-e-mail - 1 doba (!!!!)
4. identyczna konfiguracja jak powyżej, push przestawiony na sprawdzanie co
godzinę - 3 dni (!!!)

Eee ... push e-mail cos sprawdza ? Czy to tylko kara za utrzymanie otwartej sesji ? J.

Data: 2009-11-14 11:26:18
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 14 Nov 2009 12:21:25 +0100, J.F. napisał(a):

Eee ... push e-mail cos sprawdza ? Czy to tylko kara za utrzymanie otwartej sesji ?

utrzymywanie połączenia z serwerem. Przestawienie z push na sprawdzanie co
15 minut jest w zasadzie niedostrzegalne dla uzytkownika w normalnym
uzytkowaniu, a w zasadzie podwaja czas zycia akumulatora.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-15 00:33:48
Autor: Janeo
On 14 Lis, 12:26, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

15 minut jest w zasadzie niedostrzegalne dla uzytkownika w normalnym
uzytkowaniu, a w zasadzie podwaja czas zycia akumulatora.
Używałem kiedyś IMAP push w celu podtrzymania sesji internetowej (dla
aplikacji nawigacyjnych<->gprs), specjalnie zwracając uwagę na zużycie
baterii - nie zauważyłem specjalnie większego zużycia. Tak samo z przy
aplikacjach podtrzymujących sesję.
Nie zgadzam się zatem ze stwierdzeniem, że push e-mail powoduje jakieś
dramatyczne, nawet zauważalnie większe zużycie baterii telefonu. Może
troszeczkę.
Pozdr. - J

Data: 2009-11-15 09:31:42
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 15 Nov 2009 00:33:48 -0800 (PST), Janeo napisał(a):

Używałem kiedyś IMAP push w celu podtrzymania sesji internetowej (dla

Imap-idle chciałeś zapewne napisać.. --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-14 12:57:18
Autor: monowalker
Q pisze:
[...]

Samsung i780? Nowy, ze sklepu kosztuje 700-800 zł.

Szanse na 5 dni działania może pojawią się jak wifi i gps nie będą używane, na pocieszenie - w zestawie są dwie baterie.

--
monowalker

Data: 2009-11-14 15:30:15
Autor: adam
Niedrogi telefon z WiFi i GPS
Samsung i780? Nowy, ze sklepu kosztuje 700-800 zł.

Szanse na 5 dni działania może pojawią się jak wifi i gps nie będą używane, na pocieszenie - w zestawie są dwie baterie.

Witam,
Gdzie w takiej cenie kupie tego Samsunga? Ostatnio szukam i ciezko go gdziekolwiek dostac.
Pzdr
Adam

Data: 2009-11-14 16:51:06
Autor: monowalker
adam pisze:
Samsung i780? Nowy, ze sklepu kosztuje 700-800 zł.
Witam,
Gdzie w takiej cenie kupie tego Samsunga? Ostatnio szukam i ciezko go gdziekolwiek dostac.

We wrześniu kupiłem go za 799 zł na Allegro, teraz ten sam sprzedawca sprzedaje go za 100 zł drożej.

Pisząc wiadomość nie sprawdzałem ceny, nie sądziłem, że może wzrosnąć.

--
monowalker

Data: 2009-11-14 20:28:41
Autor: ToMasz
monowalker pisze:
Q pisze:
[...]

Zgadza sie. 5 dni wytrzyma, jak jest mało używany. Głównie dzieki małemu
ekranikowi można uzyskać jako takie oszczędności energii. Pozatym wifi
wyłącza sie jak telefon jest nie używany (czyli ze skype-in - nici).
Natomiast jak zaczniesz gps-ować w dowolny sposób to bateira "wsiąknie"
w pare godzin.

ToMasz

Data: 2009-11-14 20:23:37
Autor: Szadzik
ToMasz pisze:
Zgadza sie. 5 dni wytrzyma, jak jest mało używany. Głównie dzieki małemu
ekranikowi można uzyskać jako takie oszczędności energii. Pozatym wifi
wyłącza sie jak telefon jest nie używany (czyli ze skype-in - nici).

To akurat tylko ustawienie, można sprawić, żeny WiFi się nie wyłączało przy braku aktywności, o ile bardziej zależy nam na WiFi niż na baterii.

Data: 2009-11-15 12:22:23
Autor: Q
Niedrogi telefon z WiFi i GPS
Samsung i780? Nowy, ze sklepu kosztuje 700-800 zł.

Szanse na 5 dni działania może pojawią się jak wifi i gps nie będą
używane, na pocieszenie - w zestawie są dwie baterie.

widze, ze ma dotykowy ekran, no i "to samsung" -
- czy ten fon "nie irytuje Cie"? :)
/mialem kiedys f480 i mimo, posiadania go przez kolejne
 miesiace nadal irytowala mnie obsluga tego,
 mowiac wprost, gownianego telefonu;

uzywane i780 na allegro sa po 600zl (juz nie musi byc nowy),
ale w podobnej cenie jest G1 - nie wiem czy moze tego warto?
czy pod androida wybor softu jest porownywalny z wyborem pod wm?

[...]

oczywiscie - mowiac 5 dni mialem na mysli,
telefon jako telefon - bez uzywania wlan/gps;
zdaje sobie sprawe, ze wifi/gps zre sporo pradu
i jak z tym bedzie chodzic 2 dni,
to mi to styka z nadmiarem :)

na forach pisza, ze wspomniany przeze mnie hp
wlasnie jako telefon-telefon juz po 2 dniach pada :(

ps
troche zle sformulowalem pytanie:
telefon ma mi sluzyc m.in.:
- jako telefon :)
- modul wlan - do taniego dzwonienia do PL
  bedac za granica w zasiagu wifi (przez skype czy inne pod wm),
  do sprawdzania poczty, wysylania maili
- gps - zeby nie targac papierowych map
w sumie jako taka namiastka laptopa,
ktorego nie chce targac ze soba w podroz :)

Data: 2009-11-15 11:24:42
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 15 Nov 2009 12:22:23 +0100, Q napisał(a):

uzywane i780 na allegro sa po 600zl (juz nie musi byc nowy),
ale w podobnej cenie jest G1 - nie wiem czy moze tego warto?
czy pod androida wybor softu jest porownywalny z wyborem pod wm?

Softu do G1 jest już na tysiące, ale 95% z tego to kosmiczny badziew który
do niczego się nie nadaje, pisany tylko po to aby zaistnieć w sklepie.
W dodatku G1 ma bardzo słaby aku.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-16 10:30:30
Autor: Q
Niedrogi telefon z WiFi i GPS
Softu do G1 jest już na tysiące, ale 95% z tego to kosmiczny badziew który
do niczego się nie nadaje, pisany tylko po to aby zaistnieć w sklepie.

ciekawe

W dodatku G1 ma bardzo słaby aku.

wlasnie o tym poczytalem - czyli g1 tez odpada

Data: 2009-11-16 09:35:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Nov 2009 10:30:30 +0100, Q napisał(a):

W dodatku G1 ma bardzo słaby aku.

wlasnie o tym poczytalem - czyli g1 tez odpada

Dlatego polecam Kaisera - egzemplarze w ładnym stanie można mieć po ~700 zł

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-16 20:40:15
Autor: Q
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1qw80imwlo1gh.dlglepper.institute.com...
Dnia Mon, 16 Nov 2009 10:30:30 +0100, Q napisał(a):

W dodatku G1 ma bardzo słaby aku.

wlasnie o tym poczytalem - czyli g1 tez odpada

Dlatego polecam Kaisera - egzemplarze w ładnym stanie można mieć po ~700 zł

czy ten ekran (320x240) jest wystarczajacy?
/ten samsung ma 320x320 i narzekaja

tak czy siak widze, ze ciezko wyrwac cos
z wieksza rozdzielczoscia,
i chyba w sumie nie potrzebowalbym tego :)

Data: 2009-11-16 19:42:06
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Nov 2009 20:40:15 +0100, Q napisał(a):

czy ten ekran (320x240) jest wystarczajacy?
/ten samsung ma 320x320 i narzekaja

Do funkcji PDA czy nawigacji jest zupełnie wystarczający. Przeglądanie www
jest trochę trudniejsze, ale wszystko inne działa dobrze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-16 22:06:41
Autor: Q
Niedrogi telefon z WiFi i GPS
Do funkcji PDA czy nawigacji jest zupełnie wystarczający. Przeglądanie www
jest trochę trudniejsze, ale wszystko inne działa dobrze.

rozumiem, ze na pda nie sprawdzasz poczty przez www
tylko przez dedykowane programy ;).

przy okazji - co polecacie do przegladania poczty pod WM?

Data: 2009-11-16 21:07:32
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Nov 2009 22:06:41 +0100, Q napisał(a):

rozumiem, ze na pda nie sprawdzasz poczty przez www
tylko przez dedykowane programy ;).

ani to, ani to

przy okazji - co polecacie do przegladania poczty pod WM?

Ja używam WM

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-15 13:25:06
Autor: monowalker
Q pisze:
[...]

To mój pierwszy telefon "z systemem operacyjnym", i mam go od września więc miej świadomość, że nie jestem w tej kwestii zbyt doświadczony.

Korzystanie jest stosunkowo wygodne, poza dotykowym ekranem telefon ma klawiaturę qwerty i coś w rodzaju touchpada dzięki któremu można z powodzeniem obsługiwać telefon jedną ręką.

Z wad: trzeba kombinować z rozdzielczością(dpi), bo na standardowych ustawieniach na ekranie nic się nie mieści. (poczytaj o tym na pdaclub.pl).

Co do oprogramowania, mam wrażenie, że większość aplikacji tworzy się teraz na Androida i iPhone. (SDK Androida jest chyba bezpłatne, żeby ruszyć coś na WinMo trzeba mieć Visual Studio za ~3kPLN).

Osobiście zazdroszczę symbianowcom PyS60...

--
monowalker

Data: 2009-11-16 00:36:37
Autor: user
Niedrogi telefon z WiFi i GPS

Ja polecam E71 doinstalujesz sobie przeglądarki skyfire i opera mini i praktycznie na każdą stronę wejdziesz, po aktualizacji na najnowszy firmware zuważyłem poprawę szybkości w łapaniu fix'a w GPS brakuje tylko większego ekranu, bateria trzyma ok 3-4 dni

Data: 2009-11-16 02:04:48
Autor: Janeo
Niedrogi telefon z WiFi i GPS
On 14 Lis, 10:53, "Q" <n...@spam.pl> wrote:
Szukam telefonu (do 1000zl)
z WiFi/WLan, GPS
A Nokia E52 albo E55 to co? W tym wielka bateria.
Sam telefon stosunkowo mały.
Pozdr. - J

Niedrogi telefon z WiFi i GPS