Nieduza podkladka pod ciezka mysz laserowa

Data: 2009-05-25 01:18:57
Autor: GLaF
Nieduza podkladka pod ciezka mysz laserowa
Witam.
Mam myszkę Logitech MX620 (
http://www.komputronik.pl/Peryferia/Logitech_MX620_Cordless_Laser_Mouse/pelny,id,41426/
) .
Na zwykłej podkładce foto strasznie się gubiła w miejscach, gdzie było dużo
kolorów.
Na firmowej podkładce Znaku (cieńka, jednokolorowa, z jakby ceraty)
chodziła lekko i równo, ale bardzo szybko na ślizgaczach zbierał się brud i
musiałem je czyścić nawet kilka razy dziennie, co było bardzo irytujące.
Na szmaciance Tracera ( http://tinyurl.com/oruwxj ) ślizgacze się nie
brudzą, laser się nie gubi, ale podkładka stawia zbyt duże opory.
Wymieniłem baterie w myszy z alkaicznych na lekkie litowe, ale opór wciąż
jest zbyt duży.
O teflonowych ślizgaczach czytałem opinie, że się szybko odklejają, a może
macie jakieś sprawdzone do MX620?

Jaką polecacie podkładkę, która:
- będzie nieduża i najlepiej cieńka
- będzie jednokolorowa i dobrze pracowała z laserem w MX620
- nie będzie brudziła ślizgaczy (szmaciana nie brudzi)
- na której myszka będzie się gładko, cicho i bez oporów ścizgać (!)
- pozwoli na precyzyjną pracę
- nie będzie ze szkła ani metalu

Przeglądając stronę komputronika, wpadły mi w oko dwie:
Razer Goliathus Speed Edition Omega
http://www.komputronik.pl/Peryferia/Razer_Goliathus_Speed_Edition_Omega/pelny,id,59584/
Everglide Titan MiniMat
http://www.komputronik.pl/Peryferia/Everglide_Titan_MiniMat/pelny,id,43576/
Ale wiem o nich tylko tyle co tam wyczytałem.

Myszy używam głównie do netu, prac biurowych, grafiki (gł. wektorowej) i
sporo "wachluję" przenosząc pliki. W gry nie gram.

--
GLaF

Data: 2009-05-25 00:36:37
Autor: tg
Nieduza podkladka pod ciezka mysz laserowa
"GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> wrote in message news:nlxjqvwydq2q.m53mijbm53qf.dlg40tude.net...
Witam.
Mam myszkę Logitech MX620

obecnie ta sama mysz, podkladka taka jak ta: http://photos02.allegroimg.pl/photos/oryginal/642/04/54/642045423

pierwsza sluzyla mi w latach 99-07 po dobre kilka godzin dziennie

nie pamietam juz kto je produkuje (pare lat temu wytropilem)
ale sprzedaje je kilka firm, min. tracer, gembrid, w miare latwo
je znalezc

kupilem sobie trzy na zapas i jestem ustawiony na kilkanascie lat

jezeli nie masz oporow przed poduszka pod nadgarstkiem to jest to
imho najlepsza podkladka jaka mozna znalezc (a uzywalem na roznych
kompach niejednej i dobre kilkanascie testowalem zanim wrocilem
do tej samej ktora mi sluzyla caly ten czas - ale moze to tylko
przyzwyczajenie)

Data: 2009-05-25 13:25:01
Autor: GLaF
Dnia Mon, 25 May 2009 00:36:37 +0100, tg napisał(a):

[...]

Te, które oglądałem z poduszką pod nadgarstek miały dość szorstki materiał,
chyba stawiałyby opór jak zwykła szmacianka. Nie mam uprzedzeń do podkładek
z poduszką, choć nigdy ich nie używałem.

--
GLaF

Data: 2009-05-25 07:56:32
Autor: Andrzej Libiszewski
Nieduza podkladka pod ciezka mysz laserowa
Dnia Mon, 25 May 2009 01:18:57 +0200, GLaF napisał(a):

Witam.
/.../

[...]

SteelPad QcQ Mini. Poza logiem producenta cała czarna, cienka, mała. Dobrze
u mnie pracuje z laserem Razera Lachesis. Logitechowi wystarczy na pewno.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-05-25 08:30:21
Autor: Paweł Ubysz

Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:8kxhvpi02mny$.1xln1pwkuoynh$.dlg40tude.net...
[...]

O , właśnie to. IMHO QcK a nie QcQ , chyba że sa to różne produkty. W kazdym razie QcK mini to najlepsza szmaciana podkładka jaka dotąd miałem.

Data: 2009-05-25 13:03:48
Autor: GLaF
Dnia Mon, 25 May 2009 08:30:21 +0200, Paweł Ubysz napisał(a):

[...]

Ta?
http://www.komputronik.pl/Peryferia/SteelSeries_QcK_mini/pelny,id,23244/
Też o niej myślałem, ale zniechęciły mnie opinie, że mysz się po niej
ślizga ciężko jak na zwykłaj szmaciance.

--
GLaF

Data: 2009-05-25 13:09:41
Autor: Andrzej Libiszewski
GLaF pisze:
[...]

Cóż, u mnie się ślizga jak trzeba.

Data: 2009-05-26 00:01:12
Autor: Nazgul
GLaF pisze:
[...]

Masę opinii wyglaszają osoby które nie mialy ocenianego przoduktu w ręce. A aj SteelPada mam i mocno go polecam. Używam z Logitechem G5.

--
"Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

Data: 2009-05-26 08:14:59
Autor: grafi

Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:tzhcm0020uwv.1bcwf9yjffetz.dlg@40tude.net...
[...]

Co to znaczy ciezko? Wszystko jest kwestia preferencji, tak jak z waga myszki. Ja tej podkladki uzywam wlasnie z MX620 i bardzo sobie chwale. Dzialam tak od dawna, dosc intensywnie i nie ma zadnych zagiec (podkladki, okleiny), a czystosc to kwestia indywidualna (zawsze mozna umyc).

--
grafi
Asus P5Q Dlx|Intel Q9550@4.0GHz+Thermalright U-120extreme+NoctuaP112|8GB Geil Ultra|BeQuiet! E6-450W|GF8800GT+Accelero S1|Audiotrak Prodigy HiFi+Logitech Z5400|Samsung 226BW|2xSeagate 500GB 7200.12|2xSamsung F1 1TB|Razer ProType|Logitech MX620|Vista_x64

Data: 2009-05-25 09:56:55
Autor: .Peeter
Nieduza podkladka pod ciezka mysz laserowa
Użytkownik "GLaF" napisał"
Everglide Titan MiniMat
http://www.komputronik.pl/Peryferia/Everglide_Titan_MiniMat/pelny,id,43576/
Ale wiem o nich tylko tyle co tam wyczytałem.

Tę mogę gorąco polecić. Posiadam taką od marca 2008, od tamtego czasu
była prana na pewno ponad 10 razy, a mimo to nadal jest gładka, nadal
myszka świetnie się po niej ślizga i nadal nic się nie rozkleja.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-05-25 13:12:50
Autor: GLaF
Dnia Mon, 25 May 2009 09:56:55 +0200, .Peeter napisał(a):

[...]

Porównywałeś ślizg ciężkiej myszy na niej i na zwykłej szmaciance?
No i co się z nią dzieje, że pierzesz ją co półtora miesiąca?

--
GLaF

Data: 2009-05-25 15:24:26
Autor: .Peeter
Użytkownik "GLaF" napisał:
Porównywałeś ślizg ciężkiej myszy na niej i na zwykłej szmaciance?

Tak, różnica jest ogromna, slizga się dużo lżej i gładziej niż na zwykłej
szmacie.

No i co się z nią dzieje, że pierzesz ją co półtora miesiąca?

Kurz + syf spowodowany poceniem się łapy podczas ostrego klikania
w Quake Live, do tego jakieś śniadanie, herbatka, ciastka... :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-05-25 13:25:09
Autor: PesTYcyD
Nieduza podkladka pod ciezka mysz laserowa
Ja pod mysz laserową w ogóle nie używam podkładki tak działa najlepiej

Data: 2009-05-25 14:42:31
Autor: qwerty
Użytkownik "PesTYcyD" <pestycyd@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gvdv6g$g9o$1@news.onet.pl...
Ja pod mysz laserową w ogóle nie używam podkładki tak działa najlepiej

U mnie Razer Deathadder potrafi się zgubić na blacie - stary MX700 nigdy mi nie zrobił takiego psikusa.

Data: 2009-05-25 23:31:01
Autor: Reksio
[...]

Z racji tego że mam do czynienia z wieloma programistami i grafikami którzy wiele godzin spędzają przy komputerach miałem możliwość zaobserwowania wiele "nietypowych" podkładek:
1. kartka papieru A3 wymieniana codziennie - super precyzja (?)
2. kawałek wykładziny podłogowej - tzw linoleum (siakieś takie "specjalne")
3. wycięty panel podłogowy MDF - ponoć minimalne opory.
4. mysz bezpośrednio na blacie biurka
5. podkladka wycięta z okładki na zeszyt A4 - ale nie z pierwszego lepszego.
Wybór ten był skutkiem wielu doświadczeń. Mimo że firma/y dostarcza pracownikom sprzęt, podkładki leżą do wyboru-do koloru, kilkanaście rodzajów, dużej rozpiętości cenowej, itp, żadna z nich nie została zastosowana na dłużej.
Miałem możliwość sprawdzenia kilku na ich biurkach - najbardziej spasowała mi podkładka z "linoleum". O wiele bardziej wygodna niż moje "markowe" - DELL, żelowe, z poduszką i inne.
Co do MDF - potwierdzam - bardzo małe opory.
Resume - musisz sam sprawdzić która najbardziej będzie dla Ciebie odpowiednia - to cecha indywidualna.
Graficy pracujący kilkanaście godzin na dobę zwracają uwagę na najdrobniejsze szczegóły. Co człowiek - to inna opinia.

Pozdrrr... Reksio __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4102 (20090525) __________

Data: 2009-05-26 08:32:22
Autor: Tomasz Finke
Reksio pisze:

2. kawałek wykładziny podłogowej - tzw linoleum (siakieś takie "specjalne")

Polecam lakierowaną płytkę podłogową z naturalnego korka.  Grubość w sam
raz (4 mm), ciepła w dotyku, elastyczna, wodoodporna, nie chłonie brudu,
można ją dociąć ostrym nożem albo nożyczkami do żądanej wielkości.  Są
też wersje pokryte PCV, ale już w dotyku przypominają bardziej właśnie
linoleum, a nie korek.

T.

Data: 2009-05-27 01:00:00
Autor: rageofhonor

Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości news:nlxjqvwydq2q.m53mijbm53qf.dlg40tude.net...
[...]

Tak z ciekawości. Po co podkładka pod mysz laserową? Z reguły podkładki były stosowane pod myszy kulkowe.

Ja nie stosuję podkładki do mojej laserówki i nie mam problemów.

Podkładki zawsze mi utrudniały sterowanie myszą. Dlatego całkiem z nich zrezygnowałem.

Data: 2009-05-27 01:12:45
Autor: Animka
rageofhonor pisze:

Ja nie stosuję podkładki do mojej laserówki i nie mam problemów.

Podkładki zawsze mi utrudniały sterowanie myszą. Dlatego całkiem z nich zrezygnowałem.

Miałam kiedyś taką podkładkę trójwymiarową, jakąs nylonową i myszka na niej śmigała (ale to była myszka kulkowa, kiedyś). Potem już kupowałam myszki optyczne i na podkładkach dostawały wścielkizny. Nie można było już dostać takiej trójwymiarowej podkładki, tylko jakieś dziadoskie. Przestałam więc ich używać i myszka jeżdzi po drewnianym, wysuwanym blacie. Raz kupiłam na allegro myszkę bezprzewodową, ale musialam ją odesłać bo kursora nie mogłam złapać, znaleźć lub ciągle się zawieszał. Chciałabym kupić jakąś laserową do PC-ta (nie laptopa), ale się boję czy nie wyrzucę pieniędzy w błoto,  chcialabym, żeby dobrze działała.

--
animka

Data: 2009-05-27 11:58:52
Autor: GLaF
Dnia Wed, 27 May 2009 01:00:00 +0200, rageofhonor napisał(a):

Tak z ciekawości. Po co podkładka pod mysz laserową? Z reguły podkładki były stosowane pod myszy kulkowe.

Ja nie stosuję podkładki do mojej laserówki i nie mam problemów.

Po blacie biurka strasznie szura.

--
GLaF

Data: 2009-05-27 12:43:12
Autor: marfi
[...]

  Może korek? (od lat używam kawałka płyty korkowej)

--
marfi

Data: 2009-05-27 20:51:39
Autor: Animka
marfi pisze:
[...]

Muszę sprawdzić bo zostało mi w domu trochę takich kwadratów korkowych.
Niemniej jednak sądzę, że będzie tak samo jak z blatem drewnianego biurka.

--
animka

Nieduza podkladka pod ciezka mysz laserowa