Data: 2010-10-11 14:46:43 | |
Autor: pwz | |
Nieduzy dostawczak - berlingo, kangoo, cos innego? | |
W dniu 2010-10-11 10:29, Mark pisze:
Witajcie:) Będę monotematyczny: Dacia Logan MCV. Bagażnik (bez rozłożenia siedzeń) = 700 l. Za 1. przegląd (bez wymiany płynów: 15 tys. km lub 1 rok) zapłaciłem 95 zł... pwz |
|
Data: 2010-10-11 19:13:22 | |
Autor: ToMasz | |
Nieduzy dostawczak - berlingo, kangoo, cos innego? | |
pwz pisze:
W dniu 2010-10-11 10:29, Mark pisze:w serwisie producenta czy u kumpla w garażu? napisz cos wiecej o aucie: jaki silnik? czy jest klima? Da sie przerobić na gaz? inne walory użytkowe? ToMasz |
|
Data: 2010-10-11 21:30:16 | |
Autor: kml | |
Nieduzy dostawczak - berlingo, kangoo, cos innego? | |
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i8vgj3$jgu$1inews.gazeta.pl... Będę monotematyczny: Dacia Logan MCV.w serwisie producenta czy u kumpla w garażu? W serwisie. www.daciaklub.pl i jedziesz z pytaniami. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-10-11 22:52:26 | |
Autor: pwz | |
Nieduzy dostawczak - berlingo, kangoo, cos innego? | |
W dniu 2010-10-11 19:13, ToMasz pisze:
w serwisie producenta czy u kumpla w garażu? W ASO, w cenie mycie auta (środek odkurzony i umyte dywaniki). Z tego co wiem, 2. przegląd (30 tys. km albo 2 lata) kosztuje ok. 350 zł, _w tym_ wymiana płynów (oleju na pewno). napisz cos wiecej o aucie: jaki silnik? czy jest klima? Da sie przerobić Silniki są różne, wyposażenie również. Może być klima, skórzane obicie kierownicy itd. Diesel, benzyna, 8 albo 16 zaworów, różnej mocy, z relingami albo bez, 5-miejscowa albo 7 foteli (ostatni rząd wyjmowany), z homologacją na ciężarówkę albo bez. Do wyboru, do koloru. Proponuję zacząć tu: http://www.dacia.pl/gama-dacii/logan-mcv/prezentacja/index.jsp pwz |
|
Data: 2010-10-12 18:53:10 | |
Autor: ToMasz | |
Nieduzy dostawczak - berlingo, kangoo, cos innego? | |
pwz pisze:
W dniu 2010-10-11 19:13, ToMasz pisze:tak wiem, sprawdziłem. 15 diesel - słaby, benzyny 16V nie chce. Ile spalają, jak sie nimi jeździ? tego na oficjalnej www nie znajdę. To samo z gazem. jak z butlą, jak z eksploatacją? Proponuję zacząć tu:napisz o siebie! Jak Tobi sie taką furą jeździ. ToMasz |
|
Data: 2010-10-13 12:29:26 | |
Autor: pwz | |
Nieduzy dostawczak - berlingo, kangoo, cos innego? | |
W dniu 2010-10-12 18:53, ToMasz pisze:
Silniki są różne,tak wiem, sprawdziłem. 15 diesel - słaby, benzyny 16V nie chce. Ile Gazu nie mam zainstalowanego, więc nie wiem. Jedyne co na ten temat mogę napisać, to że jest możliwość podłączenia fabrycznego gazu. Tzn. odbierasz auto już z instalacją. Więc chyba nie powinno być z tym problemu. napisz o siebie! Jak Tobi sie taką furą jeździ. Zrobiłem dopiero niecałe 8 tys. km. Na trasie samochód spala 7,5 - max. 8,0 litra benzyny na 100 km (silnik 105KM, 1600 ccm), w miejskich korkach zużycie skacze do 10-10,5 litra, zimą nawet do 11. Ten silniczek pozwala może nie na jazdę 'rajdową', ale spod świateł można ruszyć całkiem szybko. No i spory zapas mocy - kiedy była załadowana "po dach" (2 osoby dorosłe, 2 małych dzieci z pieluchami, nocnikami itp.) na 2-tygodniowe wakacje czy na trasie czy w miastach nie czułem, że jadę "mułem", właściwie bez różnicy jeżeli chodzi o przyspieszenie itd. BTW: na dachu, do relingów, miałem jeszcze doczepiony duży box z resztą rzeczy. Aha, silnik to po prostu Renault. Zresztą odnoszę wrażenie, że cały samochód to Renault, tylko z plakietką Dacii. Bagażnik: jest po prostu ogromny (przewoziłem w nim kanapę - tylne drzwi były zamknięte, potem duży telewizor, który musiał stać - przydał się wysoki dach), a jeszcze dają się rozłożyć tylne siedzenia (w stosunku 1:2) - na pół i jeszcze raz na pół (tzn. oparcie w dół, a potem wszystko razem do góry). Aha, b. wygodne jest otwieranie tylnych drzwi - 1. bieg równolegle do linii samochodu, 2. bieg - w poprzek (pod kątem 90 st. do linii auta, zupełnie na zewnątrz). Zawieszenie: bardzo wygodne, wysokie i dosyć sztywne (nareszcie nie muszę się bać o wysokie krawężniki i progi zwalniające - Lanosem bywało, że 'przycierałem' przedni spojler). Żadnego bicia, ściągania itp., ABS działa bez zarzutów, dając - jak mi się wydaje - krótką drogę hamowania w stosunku do masy samochodu. Przy tym koła całkiem duże (185/65-R15), więc nierówności i dziury przestają być dokuczliwe. Środek: nie jest to limuzyna ze złotymi klamkami, ale za to skórzana kierownica jest wygodna 8-) , w środku siedzi się wygodnie (mam regulowany fotel), jest cicho nawet przy dużych prędkościach, szalenie wygodne elektrycznie regulowane (i podgrzewane) lusterka, spory schowek na drobiazgi przed pasażerem, spore schowki w drzwiach. Klimatyzacja: w ostatnie wakacje uratowała mi życie podczas wakacji nad morzem :-) I nie zauważyłem, aby mocno wpływała na zużycie paliwa. Opłaty: o cenie przeglądu w ASO już pisałem. Gwarancja na 3 lata (z możliwością przedłużenia na 4 albo 5). Wiąże się to z jeszcze jednym argumentem "za" - jest to auto nowe, z salonu, więc głowa nie boli, czy np. licznik nie był kręcony, czy nie był "walony", czy za chwilę coś tam się nie urwie itd. Przegląd w dowodzie rejestracyjnym na 3 lata... Ubezpieczenie - trudno powiedzieć, czy tanie, czy drogie, bo to zależy od opcji i TU, ale ze względu na raczej niską wartość samochodu już w momencie kupowania (35-45 tys.) nie jest dokuczliwe. Nie wiem, co jeszcze miałbym napisać. Może tylko, że gdybym miał kupować samochód, to kupiłbym Daczkę MCV jeszcze raz. Pozdrawiam pwz P.S. Oprócz tego, że jestem właścicielem tego samochodu, w żaden sposób nie jestem związany z koncernem Renault - Dacia. pwz |
|