[Gazownia] Niedźwiedź zaatakował drwa li w Tatrach - trwa obława

Data: 2010-04-30 21:25:11
Autor: Michal Jankowski
[Gazownia] Niedźwiedź zaatakował drwa li w Tatrach - trwa obława
Olin <kuku@adres.w.stopce> writes:

 - Pracownicy Tatrzańskiego Parku Narodowego tropią niedźwiedzia, który w
środę zaatakował drwali pracujących w okolicach Łysej Polany. Wcześniej ten

W środę po polskiej stronie Tatr w okolicach Łysej Polany ten sam
niedźwiedź zaatakował robotników leśnych, którzy z koniem pracowali przy
zrywce drewna. Na szczęcie, hukiem pił spalinowych, drwalom udało się
odgonić drapieżnika.

Czy na pewno drwale i huk pił spalinowych to jest dokładnie to, co
powinno znajdować się w parku narodowym?

  MJ

Data: 2010-04-30 22:24:53
Autor: Grzegorz Lipnicki
[Gazownia] Niedźwiedź zaatakował drwali w Tatrach - trwa obława

Czy na pewno drwale i huk pił spalinowych to jest dokładnie to, co
powinno znajdować się w parku narodowym?

to i tak pikuś w porównaniu z żywym (jeszcze) niedźwiedziem;

 g.

Data: 2010-05-01 09:41:30
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
[Gazownia] Niedźwiedź zaatakował drwali w Tatrach - trwa obława
czeŚĆ,
 ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
 napisał Grzegorz Lipnicki na pl.rec.gory do nas:

> Czy na pewno drwale i huk pił spalinowych to jest dokładnie to, co
> powinno znajdować się w parku narodowym?
to i tak pikuś w porównaniu z żywym (jeszcze) niedźwiedziem;

Wychodzi, że według Ciebie 'żywy (jeszcze) niedźwiedź' nie powinien znajdować się w parku narodowym :o)

 g.

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-05-01 04:41:29
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Bardzo celna uwaga.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-05-01 00:54:06
Autor: Zwolay
Niedźwiedź zaatakował drwali w Tatrach - trwa obława
raz,jeden jedyny raz mialem przyjemnosc spotkac niedzwiedzia na szlaku
ale mialem szczescie bo on mnie zupelnie zlekcewazyl i spokojnie
konsumowal borowki :) co nie zmienia faktu ze wiecej takich okazji
miec nie chce-wrazenie ze spotkania takiego zwierza jest naprawde
duze...

Data: 2010-05-11 13:47:10
Autor: The_EaGle
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Czy na pewno drwale i huk pił spalinowych to jest dokładnie to, co
powinno znajdować się w parku narodowym?

Bardzo celna uwaga.

Rozumiem że wg Was powinno się ochroną ścisła objąć cały TPN?

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-05-01 10:32:10
Autor: Marcin Kysiak
[Gazownia] Niedźwiedź zaatakował dr wali w Tatrach - trwa obława

Czy na pewno drwale i huk pił spalinowych to jest dokładnie to, co
powinno znajdować się w parku narodowym?

Abstrahując od konkretnego przypadku - czasami tak.

Weź na przykład taki Kampinoski PN, gdzie na niektórych obszarach właśnie przez ochronę czynną przywraca się naturalny drzewostan. Z puszczenia monokultury na żywioł nic dobrego nie będzie, trzeba ją ciąć selekcyjnie i pozwalać odrastać w to miejsce innym gatunkom.

Pzdr,
M.

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2010-05-02 21:54:08
Autor: Michal Jankowski
Marcin Kysiak <mkysiak@gmail.com> writes:

właśnie przez ochronę czynną przywraca się naturalny drzewostan. Z
puszczenia monokultury na żywioł nic dobrego nie będzie, trzeba ją
ciąć selekcyjnie i pozwalać odrastać w to miejsce innym gatunkom.

Hehe. A jak się puści monokulturę na żywioł, to co się stanie? Zapewne
zdechnie i na to miejsce wejdzie naturalna sukcesja innych gatunków.
Dlaczego tak miałoby być gorzej?

  MJ

Data: 2010-05-03 20:00:51
Autor: MichałG
Michal Jankowski pisze:
[...]

mniej wiecej to:   ;)
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/JafeEyHYDS9xll6aaVT8ng?feat=directlink

W zasadzie masz racje. Można zapomnieć, poczekac i wrócić za 100 lat. Powinno coś wyrosnąć.

pozdrawiam
Michał

Data: 2010-05-05 21:30:36
Autor: nuroslaw
> [...]

Hehe. A jak się puści monokulturę na żywioł, to co się stanie? Zapewne
zdechnie i na to miejsce wejdzie naturalna sukcesja innych gatunków.

taaa, pewnie czeremchy amerykańskiej i innych inwazyjnych gatunków, obcych naszej florze, dzieki czemu wyduszeniu podlegać będą istniejace jeszcze w tych kontrolowanych lasach inne gatunki roślin runa itp. Niewiele terenów chronionych w Polsce znajduje się w takim doskonalym stanie i posiada taką powierzchnię, że mogą same sie chronić. ( w moim lesie bukowym zagrożeniem jest czeremcha amerykańska i dąb czerwony. rosna szybciej niż buk i zajmują mu miejsce).

pozdr. o.N.

--

[Gazownia] Niedźwiedź zaatakował drwa li w Tatrach - trwa obława