Nieistniejący Regon i Nip

Data: 2009-07-03 21:49:54
Autor: dziubafan
Nieistniejący Regon i Nip

Witam

Prowadzę mały sklep internetowy, wczoraj pewna dama zakupiła towar i zapłaciła za niego przelewem. Przelew dziś dotarł, a następnie dostałem maila iż prosi mnie o FV. Podała swoje dane, nazwę firmy, imię nazwisko   a na końcu.. REGON. Myślę sobie wszystko w porządku ale po co podała mi regon... Z ciekawości zajrzałem do na stat.gov.pl gdzie można sprawdzić po numerze regon lub nip podmiot gospodarczy i okazało się że w bazie nie ma ani jednego ani drugiego. Chciałbym dowiedzieć się czy to możliwe , że jeżeli podmiot gospodarczy istnieje nie ma go w owej bazie danych ?
Czy też jest to osoba fizyczna bez działalności gosp. a firmę sobie wymyśliła - tylko po co ?

Dzięki za odp.
Pozdr
Piotr

Data: 2009-07-03 22:00:07
Autor: Liwiusz
Nieistniejący Regon i Nip
dziubafan pisze:

[...]

   W dniu dzisiejszym wspomniana przez Ciebie baza regon jest aktualna na 31 maja. Może założyła firmę w czerwcu?

   A nawet jeśli nie, to wystawiaj fakturę bez obaw.

--
Liwiusz

Data: 2009-07-04 12:52:31
Autor: wspolna-flaszka.pl
Nieistniejący Regon i Nip

Użytkownik "dziubafan" <dziubafan@op.pl> napisał w wiadomości news:h2lo1s$ob3$1mx1.internetia.pl...

[...]

moze zalozyla firme miesiac temu i jeszcze sie nie pojawil na stronie?

--
http://sklep.wielobranzowy.eu  - sprawdź jak tanio!
http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99 brutto

Data: 2009-07-06 09:36:11
Autor: Gotfryd Smolik news
Nieistniejący Regon i Nip
On Fri, 3 Jul 2009, dziubafan wrote:

Myślę sobie wszystko w porządku ale po co podała mi regon...

  Hm... aż do ustawy zajrzałem i widzę że przy ostatnich
nowelizacjach obowiązek "posługiwania się" ograniczono do "danych
statystycznych". O REGONie piszę.
  Standardowa odpowiedź nt. pieczątki przestała być aktualna :D

pzdr, Gotfryd

Nieistniejący Regon i Nip