Niekierowane przejście na dwujezdniowej

Data: 2020-02-15 15:59:14
Autor: Tom N
Niekierowane przejście na dwujezdniowej
Tu:
<https://goo.gl/maps/Tw5CDsSBpDYENkdr8>
Od wskazanego miejsc do przejścia pomiędzy pasami stoją gumowe słupki, tak,
że nie da sie zmienić pasa. Ciekawe rozwiązanie.
Jakby co mam film...Słupki podobne do tych:
<https://goo.gl/maps/CevCDxbvpNg52mph6>

--
'Tom N'

Data: 2020-02-15 13:58:59
Autor: WS

W Krk od jakiegos czasu takie mamy... np. https://krakow.wyborcza.pl/krakow/51,44425,23710714.html?i=1

Data: 2020-02-20 11:23:41
Autor: t-1
W dniu 2020-02-15 o 22:58, WS pisze:

W Krk od jakiegos czasu takie mamy... np. https://krakow.wyborcza.pl/krakow/51,44425,23710714.html?i=1

Co twórca miał na myśli?
Rozdziela jezdnie na różne drogi o jednym pasie ruchu?

Data: 2020-02-20 18:55:23
Autor: Uncle Pete
On 20.02.2020 11:23, t-1 wrote:
[...]

Wygląda na to. Żeby nie zmieniali pas przed przejściem i nie wyjeżdżali na trawnik.

Data: 2020-02-20 19:36:39
Autor: Shrek
W dniu 20.02.2020 o 18:55, Uncle Pete pisze:

Co twórca miał na myśli?
Rozdziela jezdnie na różne drogi o jednym pasie ruchu?

Wygląda na to. Żeby nie zmieniali pas przed przejściem i nie wyjeżdżali na trawnik.

Podejrzewam, że niezmienianie pasów to efekt poboczny. Głównie chodzi o to, że ludzie jadą tyle na ile im droga "wygląda" - co jest argumentem przeciwko robieniu miejskich autostrada o potem dziwieniu się, ze nie jadą 50. No to robią coś co wygląda "niepewnie"  to przynajmniej część co nie przyzwyczajona albo nie jeździ tam codziennie zwolni. A że nie da się wyprzedzić, bo pasa nie idzie zmienić to inni też zwolnia;)

--
Shrek

Data: 2020-02-20 20:24:42
Autor: Uncle Pete
On 20.02.2020 19:36, Shrek wrote:
[...]

Ale jednak przyznajesz, że brak możliwości zmiany pasa odgrywa swoją rolę - zważywszy, że polski kierowca ma bezwarunkowy refleks - jak przed nim ktoś chociażby trochę hamuje, natychmiast zmienia pas wyprzedza niezależnie od warunków na drodze.

W Moskwie widziałem inne rozwiązanie równocześnie przeciwko zbyt szybkiemu przejeżdżaniu przez pasy i wyprzedzaniu: spowalniacze leżące na całej szerokości jezdni w obu kierunkach i po obu stronach pasów. I to na szerokiej jezdni z dwoma pasami w każdą stronę. Spowolnić mocno trzeba ("policjanci" są grubi), a wyprzedzanie pod prąd traci sens. Okrutne, ale skoro inaczej się nie da... I fajne mają przejazdy kolejowe, gdzie podnosi się kawałek jezdni pod szlabanem.

Data: 2020-02-20 20:35:54
Autor: Shrek
W dniu 20.02.2020 o 20:24, Uncle Pete pisze:

[...]

Przyznanję, ale moim zdaniem nie to jest celem samym w sobie a skutkiem ubocznym.

[...]

Dla mnie generalnie w mieście lewy pas poinien mieć 2,7 metra, prawy tyle żeby się autobus zmieścił a reszta na pas rowerowy. Wtedy prawym nie vbędą zapierdalać bo autobusy i inna "stonka" a lewym jak będzie wąski to nie bardzo będą chętni. Na wypadek karetki zjedzie się na pas dla rowerów. Jako motocyklista bymbył przeciw, ale obiektywnie tak właśnie powinno być, bo ludzie jadą tyle ile im się wydaje, że droga pozwala. No więc jak budujesz pasy o szerokości "ekspresowej" to jeżdzą 70@50 (i to ci bardziej wstrzemieżliwi).

--
Shrek

Data: 2020-02-20 21:05:59
Autor: Mateusz Viste
2020-02-20 o 20:35 +0100, Shrek napisał:
[...]

Skutek uboczny taki, że przy byle kraksie zrobi się zator, bo ludzie
nie będą w stanie sprawnie omijać wraku.

Generalnie rzecz biorąc, regulowanie ruchu poprzez pogarszanie jakości
drogi uważam za takie sobie. Od tego powinny być stosowne akcesoria
edukacyjne w postaci kamer i radarów, które cierpliwie uczyłyby
kierowców zasad kulturalnego współżycia drogowego. I to nie jest żaden
problem techniczny, bo technologię mamy już od parudziesięciu lat...
Problem jest li tylko natury politycznej, a ściślej woli politycznej, a
konkretniej jej braku.

Mateusz

Data: 2020-02-21 03:14:07
Autor: Przemek Jedrzejczak
Niekierowane przejście na dwujezdniowej
-- Problem jest li tylko natury politycznej, a ściślej woli politycznej, a
konkretniej jej braku.

Piraci i Sieroty ? jacy wyborcy taka partia, choc PO tez nie byla lepsza pod tym wzgledem

Data: 2020-02-21 07:37:19
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 20 lutego 2020 14:06:01 UTC-6 użytkownik Mateusz Viste napisał:
> [...]

nie będą w stanie sprawnie omijać wraku.

Generalnie rzecz biorąc, regulowanie ruchu poprzez pogarszanie jakości

Sporo zalezy od szczegolow. Jak masz drogi bardzo szerokie to zapraszaja do szybkiej jazdy. Wtedy ich zwezanie poprawia bezpieczenstwo.

Jak drogi sa zwykle to ich zwezanie przesadnie jest bez sensu.

[...]

Ale to jest tylko puder na syfa. Oczywiscie trzeba byc milym, jechac spokojnie, wspolpracowac itp. Tyle ze to nie pomoze zbytnio o ile infrastruktura jest zrobiona zle.

U nas jest podobny problem co w wielu amerykanskich miastach.
Przelotowki sa wlasnie przelotowkami. Dziela gesto zamieszkane obszary na pol. I przez to tworza sie potoki kolizyjne (piesi/samochody, samochody/samochody).

Dlatego po uruchomieniu obwodnic wszyscy ciesza dziuby bo jest sporo lepiej..

I o ile to dziala w malych i srednich miastach bo tranzyt jest wyparty na zewnatrz o tyle w duzych nie dziala i nie zadziala bo wiekszosc ruchu jest lokalna albo na tyle nielokalna ze nie oplaca sie wyjezdzac na obwodnice.

Data: 2020-02-21 17:10:06
Autor: Shrek
W dniu 21.02.2020 o 16:37, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Dokładnie - jak się buduje drogi o szerokości pasa trzy metry i otacza to ekranami, to wygląda to jak autostrada. I wcale się nie dziwie, że ludzie po tym 50 nie jeżdzą.
Jak drogi sa zwykle to ich zwezanie przesadnie jest bez sensu.

Przecież nie sugeruję dwóch metrów żeby z każdej strony zostało po 10 cm a 2,7 metra - to po 40 cm wolnego z każdej mańki.

--
Shrek

Data: 2020-02-21 18:47:45
Autor: t-1
W dniu 2020-02-21 o 17:10, Shrek pisze:

Przecież nie sugeruję dwóch metrów żeby z każdej strony zostało po 10 cm a 2,7 metra - to po 40 cm wolnego z każdej mańki.

Ciężarówek na świecie nie ma.
I dziwić się, że osobówkami parkują tak, że straż czy śmieciarka nie przejedzie.

Data: 2020-02-21 19:02:40
Autor: Tom N
t-1 w <news:r2p540$u8f$1gioia.aioe.org>:

W dniu 2020-02-21 o 17:10, Shrek pisze:
Przecież nie sugeruję dwóch metrów żeby z każdej strony zostało po 10 cm a 2,7 metra - to po 40 cm wolnego z każdej mańki.
Ciężarówek na świecie nie ma.

Zielony kmiot ma swoje TWARDE zdanie -- ón rzadko samochodem, więcej metrem
-- w dupie ma ciężarówki, chyba, że chodzi o jego własną żonę!

I dziwić się, że osobówkami parkują tak, że straż czy śmieciarka nie przejedzie.

No zielony ma PJ B, chyba, ale używa częściej A (tak pisuje), więc znowu ma
w dupie innych uczestników ruchu, szerszych niż moto (i po metrze), chyba,
że chodzi o przybłędów aka pieszych, za tymi sie ujmie nawet na grupie o
pociągach, bez czytania kontekstu -- ot taki wyzwalacz kompulsywny...

--
'Tom N'

Data: 2020-02-21 23:10:07
Autor: Shrek
W dniu 21.02.2020 o 18:47, t-1 pisze:
W dniu 2020-02-21 o 17:10, Shrek pisze:

Przecież nie sugeruję dwóch metrów żeby z każdej strony zostało po 10 cm a 2,7 metra - to po 40 cm wolnego z każdej mańki.

Ciężarówek na świecie nie ma.

Ciężarówki nie mają potrzeby jeżdzić w mieście lewym pasem.

--
Shrek

Data: 2020-02-22 12:27:50
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-02-21 o 23:10, Shrek pisze:

[...]

Nawet jak będą skręcać w lewo?
Zostań przy pierdoleniu jaki to pis zły bo twoją żonę zwolnił
z pracy.

Pozdrawiam

Data: 2020-02-22 12:47:38
Autor: Shrek
W dniu 22.02.2020 o 12:27, RadoslawF pisze:

Ciężarówki nie mają potrzeby jeżdzić w mieście lewym pasem.

Nawet jak będą skręcać w lewo?

To sobie skręcą. Nie wiem jak na twojej wsi, ale u nas autobusy nie mają problemów z manewrami. Może dlatego, że nie wszyscy kierowcy to chujki co nie widzą dalej niż swój koniec nosa.

Zostań przy pierdoleniu jaki to pis zły bo twoją żonę zwolnił
z pracy.

A na chuj piszesz o tym na grupę samochody?

--
Shrek

Data: 2020-02-22 18:57:32
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-02-22 o 12:47, Shrek pisze:

[...]

Poza autobusami u nas jeżdżą też inne duże pojazdy.
Może dlatego ze to miasto a nie twoja wieś.

Zostań przy pierdoleniu jaki to pis zły bo twoją żonę zwolnił
z pracy.

A na chuj piszesz o tym na grupę samochody?

Jak ty piszesz to dobrze, jak ktoś pisze to źle.
Kiedyś na to mówiono moralność Kalego, dzisiaj moralność
trolla internetowego.

Pozdrawiam

Data: 2020-02-22 19:14:20
Autor: Shrek
W dniu 22.02.2020 o 18:57, RadoslawF pisze:

[...]

I sobie doskonale dają radę.

Zostań przy pierdoleniu jaki to pis zły bo twoją żonę zwolnił
z pracy.

A na chuj piszesz o tym na grupę samochody?

Jak ty piszesz to dobrze, jak ktoś pisze to źle.

Na samochodach? Bo zakładam że jednak na prawie albo pręgierzu. A jeśli popełniłem takiego offtopa to przepraszam. Natomiast ciekawi mnie jak ty powiązałeś temat przejść dla pieszych ze zwalnianiem kobiet na urlopach macierzyńskich przez agencje rządowe?

--
Shrek

Data: 2020-02-22 20:07:24
Autor: Tom N
Shrek w <news:5e516f7c$0$552$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Na samochodach?

Ty jednak jesteś IDIOTA z urodzenia.

Zgadnij głupi ciulu, kto to napisał

Bo zakładam że jednak na prawie albo pręgierzu.

Taaa,

A jeśli popełniłem takiego offtopa

To nie był offtop, i dobrze to wiesz.

to przepraszam.

Nie przepraszaj, tylko wypierdalaj "zabójco pieszych"

Natomiast ciekawi mnie jak ty powiązałeś temat przejść dla pieszych ze zwalnianiem kobiet na urlopach macierzyńskich przez agencje rządowe?

Przecież to ty IDIOTO o "ciężarowkach" w wątku o przejściach pierwszy
napisałeś...

--
'Tom N'

Data: 2020-02-22 20:46:44
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-02-22 o 19:14, Shrek pisze:

[...]

Bo żaden idiota nie zakazuje im wjechać na lewy pas
ani nie pisze że nie maja potrzeby tam wjechać.

[...]

Osoba piszącego (czyli twoja) je powiązała.

Pozdrawiam

Data: 2020-02-23 06:54:03
Autor: Shrek
W dniu 22.02.2020 o 20:46, RadoslawF pisze:

I sobie doskonale dają radę.

Bo żaden idiota nie zakazuje im wjechać na lewy pas
ani nie pisze że nie maja potrzeby tam wjechać.

Nikt nie zakazuje - przeczytaj jeszcze raz dokładnie jaką szerokość zaproponowałem, potem przeczytaj jaką szerokośc może mieć pojazd, porównaj i napisz co ci wyszło. Po prostu prawy byłby szerszy i tam byłoby mu wygodniej.

[...]

A możesz kretynie napisać co to ma wspólnego z tematem i co chciałeś osiągnąć wyciągając taki argument?

--
Shrek

Data: 2020-02-23 12:33:57
Autor: kk
On 2020-02-20 21:05, Mateusz Viste wrote:
[...]

Bicze, bicze by się przydały ....

..... do pisania na niusy

Data: 2020-02-20 20:43:55
Autor: mk4
On 2020-02-20 19:36, Shrek wrote:
[...]

A moze chodzi o to, ze tworzy sie wysepka i tym samym dwa przejscia?

No i teraz to pieszy po pokonania jednego pasa i pierwszego przejscia przed drugim musi sie upewnic czy przypadkiem nie wlezie pod pojazd? ;)

Mi sie bardziej taka intepretacja podoba. ;)
Zwlaszcza, że zmiana pasa o ktorej tu ktos pisał w takich sytuacjach ma iluzoryczne znaczenie - a nawet jesli ma miejsce to nastepuje duzo wczesniej niz te slupki stoja. No a pozniej jak sie juz pomyka swoim pasem to co komu slupki przeszkadzają? Przecież środkiem po slupkach i tak by nikt nie jechal - nawet jak ich tam nie ma.

--
mk4

Data: 2020-02-21 19:19:46
Autor: 567
Shrek w <news:5e4ed1b7$0$510$65785112news.neostrada.pl>:

A że nie da się wyprzedzić, bo pasa nie idzie zmienić

Zielony głupku. od kiedy wyprzedzanie, na dwupasowej w jednym kierunku jezdni, wymaga zmiany pasa?

Jesteś IDIOTĄ i dobrze ci z tym.

--
'Tom N'

Data: 2020-02-15 16:43:37
Autor: Czarek

W dniu 15.02.2020 o 15:59, Tom N pisze:
[...]

To daj ten film, bo z tego tekstu bez wymaganej w nim interpunkcji trudno coś zrozumieć, no i słupków nie widać.

--
Czarek

Data: 2020-02-15 17:51:10
Autor: Tom N
Czarek w <news:5e4811ab$0$526$65785112news.neostrada.pl>:

[...]
To daj ten film,

Jutro kartę wyjmę.

bo z tego tekstu bez wymaganej w nim interpunkcji

Rozjaśnisz, o co chodzi z "wymaganą interpunkcją"?

"Od A do B, wzdłuż przerywanej pomiędzy pasami"

no i słupków nie widać.

Tych w DC? Ciekawe...

--
'Tom N'

Data: 2020-02-15 23:14:44
Autor: radekp@konto.pl
Niekierowane przejście na dwujezdniowej
Sat, 15 Feb 2020 17:51:10 +0100, w
<200215.175110.pms.4360.70@int.dyndns.org.invalid.200215.invalid>, Tom N
<news@intf.dyndns.org.invalid> napisał(-a):

Czarek w <news:5e4811ab$0$526$65785112news.neostrada.pl>:

> To daj ten film, Jutro kartę wyjmę.

> bo z tego tekstu bez wymaganej w nim interpunkcji Rozjaśnisz, o co chodzi z "wymaganą interpunkcją"?

Gdzie jest "przejście między pasami"?

Od wskazanego miejsca do przejścia, pomiędzy pasami, stoją gumowe słupki, tak,
że nie da sie zmienić pasa.

Data: 2020-02-19 17:16:49
Autor: 103
radekp@konto.pl w <news:r8rg4fl07am1d76gr8dp2bnqa2n4fnonri4ax.com>:

[...]

Zazwyczaj jest między pasami...

Od wskazanego miejsca do przejścia, pomiędzy pasami, stoją gumowe słupki, tak,
że nie da sie zmienić pasa.

Szczerze, ja jedno a i jeden przecinek "zjadłem", ty jeden przecinek za dużo
wstawiłeś, bo w zdaniu podrzędnym "stoją gumowe słupki pomiędzy pasami" nie
ma miejsca dla przecinka!

--
'Tom N'

Data: 2020-02-16 10:21:15
Autor: Tom N

<https://ibb.co/Dfd1SYC>

--
'Tom N'

Data: 2020-02-16 11:50:41
Autor: Uncle Pete
On 16.02.2020 10:21, Tom N wrote:
[...]

Szczególnie spodobały mi się słupki po lewej, żeby nie omijali trawnikiem. Trudno o wystawienie lepszego świadectwa...

Niekierowane przejście na dwujezdniowej