Niekt??rzy starsi ludzie nie powinni j u?? prowadziÄ?...

Data: 2014-02-19 15:35:34
Autor: Ariusz
Niekt??rzy starsi ludzie nie powinni j u?? prowadziÄ?...
W dniu 19.02.2014, 14:26, anacron pisze:
Wczoraj Pan najpierw wszedł na kolizyjny ze mną...

http://www.youtube.com/watch?v=E5QeD3Pn2dc

Później jechał tak, że praktycznie notorycznie przekraczał oś jezdni,
aby na końcu "nie zauważyć" samochodu z naprzeciwka...

http://www.youtube.com/watch?v=nNqM9avilZM

Pan miły, ale po szkłach w okularach sądzę, że ze wzrokiem to u niego
bardzo kiepsko. Być może wielu uzna mnie za zwykłego chuja, ale Policja
powiadomiona, nagranie dostarczone. Mam nadziejÄ™, ĹĽe wniosek o badania
zostanie wystawiony i Pan wyeliminowany z naszych drĂłg. Moim zdaniem
lepiej będzie jak spokojnie dożyje kresu swych dni, zamiast podejmować
ryzyko zginięcia (i zabicia kogoś) na drodze.

Pozdrawiam

Nie wiem albo jak mam coĹ› ze wzrokiem albo ty.

To, że ci zajechał drogę na zjeździe nie nie ma wątpliwości choć patrząc na tak wymalowane linie sam może miałbym problem w którym momencie zjechać.
Za to piszesz, że notorycznie przekraczał oś jezdni - ja tego na filmie nie widzę, owszem dwa razy zbliżył się do lini ale chyba nawet na nią nie najechał. Przy czy drugi raz dość rozsądnie bo na poboczu stał tir i ktoś mógł nagle z niego wysiąść. Nie widział samochodu z naprzeciwka przed wyprzedzaniem tego też nie zauważyłem by ten z naprzeciwka musiał ostro hamować. Może jechał zbyt szybko, na filmie tego nie widać.
Za to ty zrobiłeś coś bardzo niebezpiecznego zaraz po wyprzedzeniu ostro wyhamowałeś. Pokazałeś filmik na policji, dostałeś już mandat.
A w ogóle dla takiej pierdoły chciało ci się gościa ścigać...

--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2014-02-19 15:59:05
Autor: Franek Kalina
Niekt??rzy starsi ludzie nie powinni j u?? prowadziÄ?...
Dnia 2014-02-19 15:35, UĹĽytkownik - Ariusz  napisaĹ‚::
[...]

Mam takie samo wrażenie. Ponadto - czepianie się goscia i zarzucanie mu słabego wzroku... A co w takim razie zrobić z szalonymi przedstawicielami handlowymi, którzy chyba z tytułu wykonywanego zawodu są zobowiązani do testów zdrowotnych? Oni dobrze widzą i chyba są świadomi tego co robią, a mimo to potrafią wyjechać "na czoło" zza szczytu, za nic mając nie tylko ciągłe linie, ale i widoczność z przeciwka. Przy nich ten emeryt to przedszkolak i ciepłe kluchy.

Data: 2014-02-19 16:00:33
Autor: Budzik
Niektórzy starsi ludzie nie powinni ju? prowadzi?...
Użytkownik Franek Kalina melmac@callmefrancis.cn ...

Mam takie samo wrażenie. Ponadto - czepianie się goscia i zarzucanie mu słabego wzroku... A co w takim razie zrobić z szalonymi przedstawicielami handlowymi, którzy chyba z tytułu wykonywanego zawodu s± zobowi±zani do testów zdrowotnych? Oni dobrze widz± i chyba s± ¶wiadomi tego co robi±, a mimo to potrafi± wyjechać "na czoło" zza szczytu, za nic maj±c nie tylko ci±głe linie, ale i widoczno¶ć z przeciwka. Przy nich ten emeryt to przedszkolak i ciepłe kluchy.

To samo co z tym dziadkiem - ukarac za idiotyczne wyprzedzanie.

Data: 2014-02-19 19:57:46
Autor: Franek Kalina
Niekt??rzy starsi ludzie nie powinni j u?? prowadziÄ?...
Dnia 2014-02-19 17:00, UĹĽytkownik - Budzik  napisaĹ‚::
UĹĽytkownik Franek Kalina melmac@callmefrancis.cn ...

Mam takie samo wraĹĽenie. Ponadto - czepianie siÄ™ goscia i zarzucanie mu
słabego wzroku... A co w takim razie zrobić z szalonymi
przedstawicielami handlowymi, którzy chyba z tytułu wykonywanego zawodu
sÄ… zobowiÄ…zani do testĂłw zdrowotnych? Oni dobrze widzÄ… i chyba sÄ…
[...]

No owszem, wyprzedzanie było deko ryzykowne i mandat się pewnie należy, ale na prostej, a jadący z przeciwka miał szansę go widzieć i puścić. Nie powinien mieć problemów, o ile nie gnał "złotyszesiąt".
Takich akcji to doswiadczam kilka razy dziennie - i zazwyczaj nie sÄ… to emeryci, a mĹ‚odzi i aktywni w butach ortopedycznych i juĹĽ przestaĹ‚em kląć, trÄ…bić, mrugać Ĺ›wiatĹ‚ami - zwalniam, puszczam i "jedĹş, jedĹş - ludzie czekajÄ… na organy".  :-)

Data: 2014-02-19 16:00:34
Autor: Budzik
Niektórzy starsi ludzie nie powinni ju? prowadzi?...
Użytkownik Ariusz ariuszn@poczta.onet.pl ...

Nie wiem albo jak mam co¶ ze wzrokiem albo ty.

To, że ci zajechał drogę na zjeĽdzie nie nie ma w±tpliwo¶ci choć
patrz±c na tak wymalowane linie sam może miałbym problem w którym
momencie zjechać.

Poważnie?
Naprawde nie widzisz, ktory pas gdzie jedzie?
To moze warto zbadac wzrok?

Za to piszesz, że notorycznie przekraczał o¶ jezdni
- ja tego na filmie nie widzę, owszem dwa razy zbliżył się do lini ale
chyba nawet na ni± nie najechał. Przy czy drugi raz do¶ć rozs±dnie bo
na poboczu stał tir i kto¶ mógł nagle z niego wysi±¶ć.

Tu akurat tez sie nie czepiam.
Jak nie jedzie nic z naprzeciwka to pod warunkiem kontrolowania tego co za nami - mozna spokojnie porusz±c sie w lewo i prawo po pasie.

Nie widział
samochodu z naprzeciwka przed wyprzedzaniem tego też nie zauważyłem by
ten z naprzeciwka musiał ostro hamować.

Bo¶ slepy...
Ten z naprzeciwka hamował i jednocesnie migał długimi, ale przy okazji ten wpyrzedzany równiez musiał przyhamowac, zeby dziadek sie zmie¶cił.
Za takie wybryki policja powinna karac a nie za jakies głupie przekroczenia predkosci.

Może jechał zbyt szybko, na
filmie tego nie widać. Za to ty zrobiłe¶ co¶ bardzo niebezpiecznego
zaraz po wyprzedzeniu ostro wyhamowałe¶. Pokazałe¶ filmik na policji,
dostałe¶ już mandat. A w ogóle dla takiej pierdoły chciało ci się
go¶cia ¶cigać...

Rece opadaja - takie wyprzedzanie to jest pierdoła?
Przeciez przez takie rzeczy s± własnie wypadki!
Jak mozna tak wyprzedzac? Trzeba być zdrowo nienormalnym...

Data: 2014-02-19 18:53:41
Autor: mk4
On 2014-02-19 17:00, Budzik wrote:
Rece opadaja - takie wyprzedzanie to jest pierdoła?
Przeciez przez takie rzeczy s± własnie wypadki!
Jak mozna tak wyprzedzac? Trzeba być zdrowo nienormalnym...

Moze nie wyszlo elegancko ale nie demonizujmy. To nie bylo w sumie grozne w takich warunkach jak tam widac.
A co do wzroko to wg mnie nie o wzrok chodzilo ale o to, ze mocy w maszynie nie bylo ;) NIe chcialo sie zredukowac albo decyzja o wyprzedzaniu nieco zbyt pochopna i tym samym bez przygotowania.

--
mk4

Data: 2014-02-19 18:37:03
Autor: Budzik
Niektórzy starsi ludzie nie powinni ju? prowadzi?...
Użytkownik mk4 mk4@dev.nul ...

[...]

ROTFL
Wyszło niegroxnie bo wszyscy w około zahamowali a dziadek pojechał.

A co do wzroko to wg mnie nie o wzrok chodzilo ale o to, ze mocy w maszynie nie bylo ;) NIe chcialo sie zredukowac albo decyzja o wyprzedzaniu nieco zbyt pochopna i tym samym bez przygotowania.

A o wzroku to ja nic nie pisałem.
Zreszta powody mnie nie interesuja - mógł niedowidziec, mógł być pijany albo po prostu głupi - w kazdym razie takich debili za kazdym razem ktos powinien na drodze zatrzymać i sprawdzic czy aby nie po flaszce albo po amfie.
Nikt normalny tak nie jedzie.

Data: 2014-02-19 20:15:10
Autor: mk4
On 2014-02-19 19:37, Budzik wrote:
Użytkownik mk4 mk4@dev.nul ...

[...]

To jak wyjasnisz, ze gosc jadacy z przeciwka -
+ nie hamowal awaryjnie (jak tu w innym watku sobie dyskutujemy)
+ nie zjechal bardziej na prawo?

Moim zdaniem tak, ze widzial, ze wszystko jes tpod kontrola i podejmowanie dlaszych krokow jest zbedne.
A skoro tak to nie bylo az tak duzego zagrozenia.

--
mk4

Data: 2014-02-19 22:56:20
Autor: Budzik
[...]

Widział, ze jedzie baran, wyhamował troche i poswiecił długimi.
A przy okazji wyprzedzany równiez przyhamował co dodatkowo ułatwiło dziadkowi wyprzedzanie.
To nie jest poprawny manewr wyprzedzania.

Abstrahuj±c juz od idiotycznej metodologii wyprzedzania:
- brak wczesniejszego rozpedzenia sie i startowanie z 0 różnicy predkosci
- czekanie az dokładnie przejedzie sie znak zakazu wyprzedzania pomimo tego, ze mozna było zacz±ć odrobine wczesniej.

Data: 2014-02-20 00:30:07
Autor: mk4
On 2014-02-19 23:56, Budzik wrote:
Użytkownik mk4 mk4@dev.nul ...

[...]

Oczywiscie, ze nie bylo poprawne. Ale nie o tym mowa. Chcialem tylko wskazac, ze sytuacja nie byla tak niebezpieczna jak niektorzy staraja sie to przedstawic.

--
mk4

Data: 2014-02-20 08:00:40
Autor: Budzik
[...]

Była bardzo niebezpieczna. Duzo niebezpieczniejsza niz wiekszosc sytuacji za które policja wystawia mandaty.

Data: 2014-02-20 21:32:18
Autor: mk4
On 2014-02-20 09:00, Budzik wrote:
Użytkownik mk4 mk4@dev.nul ...

[...]

Tu tkwi problem. Policja zazwyczaj daje mandaty nie za to co jest niebezpieczne ale za to co jest niezgodne z przepisami (chocby i scisle trzymanie sie przepisow bylo w danej sytuacji bez wiekszego sensu).

Jako przyklad - jakie jest zagrozenie jadac 130/100 w dobrych warunkach przy srednim ruchu? A ile za to chetnie ci wlepia?

--
mk4

Data: 2014-02-21 08:34:06
Autor: J.F.
Dnia Thu, 20 Feb 2014 21:32:18 +0100, mk4 napisał(a):
On 2014-02-20 09:00, Budzik wrote:
[...]

Wlepia zgodnie z taryfikatorem. Ale czy chetnie ? Rzadko stoja tam
gdzie wolno 100, czy 140 (tez mozna przekroczyc). Raczej tam gdzie 50, 70, czy 40 ..

J.

Data: 2014-02-21 15:26:11
Autor: jerzu
Niektórzy starsi ludzie nie powinni ju? prowadzi?...
On Fri, 21 Feb 2014 08:34:06 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Wlepia zgodnie z taryfikatorem. Ale czy chetnie ? Rzadko stoja tam
gdzie wolno 100, czy 140 (tez mozna przekroczyc).

Raczej nie jest to rzadki przypadek. Na A2 często lataj± Insignie i
inne wynalazki. Na S7 od Grójca do Radomia to samo. Na S8 od
Mszczonowa do Piotrkowa stoj± z radarem do¶ć często, zwłaszcza na
ograniczeniach do 100 km/h.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-22 11:52:00
Autor: Shrek
On 2014-02-21 15:26, jerzu wrote:
[...]

Pytanie czy mandatuj± tych od 160@140 czy tych co się szczególnie wyróżniaj±;)

Shrek

Data: 2014-02-20 11:57:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 19 Feb 2014, Budzik wrote:

[...]

  Tak z czystej ciekawo¶ci - po flaszce albo po amfie zamkn±ć, a jak
trzeĽwy to pu¶cić wolno?

Nikt normalny tak nie jedzie.

  Ba.
  Mnie zawsze intryguje logika przedstawiona wyżej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-20 12:30:46
Autor: Budzik
Niektórzy starsi ludzie nie powinni ju? prowadzi?...
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

[...]

No niestety. Nie pozostaje wtedy nic innego jak dać taki filmik na policję.

Ale IMO to wszystko zalezy od reakcji.
Tez mi sie zdarza popełnić jakis bł±d i wtedy czesto na CB np. krzykne: kolego przepraszam, myslałem ze wyjade szybciej, zagapiłem sie etc. Wtedy raczej nikt nie ma do mnie pretensji. Czasami jest tylko zdziwienie ze ktos przeprasza...
Wiec jakbym takiego teoretycznie zatrzymał i ten by mi jeszcze nawrzeszczał ze czego chce to pewnie nie miałbym oporów zeby dac filmik na policje.
A jak bym zobaczył ze rozsadny człowiek wie co zrobił bo zle oszacował predkosc etc i mu głupio to pewnie zrzuciłbym na karb złej oceny sytuacji.
Wszystko zalezy tez czy to jednorazowy wybryk czy np. widziałbym (jak czasami bywa) zej edzie taki baran i wyprzedza wszystko i wszedzie nie patrzac co jedzie z naprzeciwka.

Nikt normalny tak nie jedzie.

  Ba.
  Mnie zawsze intryguje logika przedstawiona wyżej.

To znaczy?

Data: 2014-02-20 20:19:20
Autor: Jawi
W dniu 2014-02-20 13:30, Budzik pisze:
[...]
Czyli również ocena jego wybryku zależy od tego czy Cię przeprosi :)

Data: 2014-02-20 20:18:07
Autor: Budzik
Niektórzy starsi ludzie nie powinni ju? prowadzi?...
Użytkownik Jawi tajny@poufny.com ...

[...]

Wszystko napisałem powyżej.
Zalezy od postawy, od celowo¶ci, od tego czy jednorazowo, czy wiecej niz raz etc..

Data: 2014-02-21 00:20:20
Autor: John Kołalsky
Niektórzy starsi ludzie nie powinni ju? prowadzi?...

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

[...]

Napisałe¶, że twoja ocena zależałaby od tego czy by Ci się jego zachowanie po zdarzeniu spodobało. Zastanów się co to znaczy.

Data: 2014-02-21 08:05:35
Autor: Ariusz
W dniu 21.02.2014, 00:20, John Kołalsky pisze:

[...]

Kiedy¶ były takie formacje ORMO - najczę¶ciej należeli tam nawiedzeniu ludzie, którzy tylko dla pokazania swojej wyższo¶ci potrafili spałować człowieka bo ten im się nie spodobał. W logice Budzik widzę wła¶nie takie podej¶cie jak przeprosi to może nie wyci±gnę pały, a jak będzie się stawiał to mnie popamięta...

Od pocz±tku autor w±tku był nakręcony i mijał się z faktami nie wiem po co z igły widły robi. Fakt zajechał mu go¶ć drogę na rondzie ale jakby doszło do kolizji to mandat dostali by obaj. Anacron za nie zachowanie szczególnej ostrożno¶ci, a dziadek za spowodowanie kolizji.

Każdy kieruj±cy musi zakładać, że kto¶ obok zrobi co¶ głupiego więc to co się wydarzyło to nic innego jak normalna sytuacja i częsta na naszych drogach. Co do wyprzedzania - to jeszcze raz napiszę ja na tym filmiku nie widzę niebezpieczeństwa, a już na pewno nie było wielokrotnego przekraczania linii. Może na żywo wygl±dało to o wiele groĽniej na filmiku dla mnie normalnie.

--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2014-02-21 09:07:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 21 Feb 2014, Ariusz wrote:

Fakt zajechał mu go¶ć drogę na rondzie ale jakby doszło do kolizji to mandat dostali by obaj. Anacron za nie zachowanie szczególnej ostrożno¶ci,

  Rzeczywi¶cie tak s±dzisz?
  To ja poproszę o wskazanie przepisu, który nakazuje mu "szczególn±
ostrożno¶ć" w tym konkretnie przypadku.
  Ciekaw jestem jak brzmi :)

Każdy kieruj±cy musi zakładać, że kto¶ obok zrobi co¶ głupiego więc to co się wydarzyło to nic innego jak normalna sytuacja i częsta na naszych drogach.

  No niestety, tylko "norma" jest jakby nie teges.

Co do wyprzedzania - to jeszcze raz napiszę ja na tym filmiku nie widzę niebezpieczeństwa

  Aha.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-22 11:55:59
Autor: Shrek
On 2014-02-21 09:07, Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Art. 25.
1. Kieruj±cy pojazdem, zbliżaj±c się do skrzyżowania, jest obowi±zany zachować szczególn± ostrożno¶ć (...)

Sczególn± ostrożno¶ć należy według PoRD zachować praktycznie zawsze;) Inna sprawa, że oczywi¶cie nasz bohater nie dostałby za sytuację na rondzie mandatu.

Shrek.

Data: 2014-02-22 13:11:46
Autor: J.F.
Dnia Sat, 22 Feb 2014 11:55:59 +0100, Shrek napisał(a):
Art. 25.
1. Kieruj±cy pojazdem, zbliżaj±c się do skrzyżowania, jest obowi±zany zachować szczególn± ostrożno¶ć (...)

Sczególn± ostrożno¶ć należy według PoRD zachować praktycznie zawsze;)

No nie, po to jest zwykla ostroznosc, zeby kierowca nie musial stale
zachowywac szczegolnej.

Zawsze ... w sytuacjach potencjalnie groznych. Na zwyklym odcinku
drogi bez skrzyzowan, przejsc, znakow ostrzegawczych ani wyprzedzania
- nie musi.

J.

Data: 2014-02-22 13:16:51
Autor: Shrek
On 2014-02-22 13:11, J.F. wrote:

Art. 25.
[...]

Zgadza się, z tym, że odcinki bez znaków u nas nie istniej±;) Natomiast pytałe¶ o przepis nakazuj±cy utrzymanie szczególnej ostrożno¶ci na rondzie.

Shrek.

Data: 2014-02-22 22:09:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 22 Feb 2014, Shrek wrote:

Art. 25.
1. Kieruj±cy pojazdem, zbliżaj±c się do skrzyżowania, jest obowi±zany zachować szczególn± ostrożno¶ć (...)

  Fakt, odszczekuję :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-21 13:00:47
Autor: Budzik
[...]

To nie chodzi o podejscie do mnie tylko o podejscie do prowadzenia samochodu i do innych uczestników ogólnie.
Ale jak sie wyjezdza z pałuj±cym ORMO przy dyskusji o takiej prostej w sumie sytuacji to trudno znaleĽć płaszczyznę porozumienia.

[...]

Ale naprawde nie rozumiesz, ze chodziło przede wszystkim o to wyprzedzanie?
Przeciez za takie delikatne zajechanie nikt szopek urz±dzać nie bedzie...

Data: 2014-02-21 22:21:34
Autor: John Kołalsky
[...]

Na podstawie dresu ?

i do innych uczestników ogólnie.

Czy ten człowiek rozumie w ogóle, że mog± nas obserwować obcy ?!

Data: 2014-02-21 09:03:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 21 Feb 2014, John Kołalsky wrote:

[...]

  Podaj±c kryterium "podobania" już to okre¶lił - osobnik, który
"nawrzeszczy czego chce", jest mocno przekonany, że tak jak jedzie
jedzie dobrze.
  Znaczy będzie powtarzał takie zachowania.
  Znaczy *jest* groĽny dla otoczenia.
  Nic za to nie pisał o przepraszaniu, to była czyja¶ próba naci±gania
na flejm.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-21 22:38:55
Autor: John Kołalsky
[...]

Normalna reakcja obronna.

 Znaczy będzie powtarzał takie zachowania.

Będzie wrzeszczał ?

 Znaczy *jest* groĽny dla otoczenia.

Bo będzie wrzeszczał ?

 Nic za to nie pisał o przepraszaniu, to była czyja¶ próba naci±gania
na flejm.

Nie, to nie była próba flejmu tylko zwrócenie uwagi, że oczekiwanie odpowiedniego zachowania wywodzi się z potrzeby własnej oceniaj±cego a nie realnej oceny ocenianego. Wystarczy, że oceniany zestresował się sytuacj±.

Data: 2014-02-22 00:11:10
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Oczywi¶cie.
  Pamiętamy, że warunkiem wrzeszczenia jest najpierw co najmniej
naruszenie przepisów (je¶li nie powodowanie sytuacji niebezpiecznej)
a do tego jeszcze jest potrzebne zwrócenie uwagi.
  Ergo, znacznie czę¶ciej będzie powodował zagrożenie, niż wrzeszczał.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-19 16:01:10
Autor: Myjk
Niekt??rzy starsi ludzie nie powinni j u?? prowadziÄ?...
Wed, 19 Feb 2014 15:35:34 +0100, Ariusz
To, że ci zajechał drogę na zjeździe nie nie ma wątpliwości choć patrząc na tak wymalowane linie sam może miałbym problem w którym momencie zjechać.

Nie wiesz co oznacza strzałka prosto-lewo i strzałka w prawo przed
skrzyżowaniem i że jak się jedzie z pasa oznaczonego strzałkami prosto-lewo
to się nie skręca na skrzyżowaniu w prawo z tego pasa?
Za to ty zrobiłeś coś bardzo niebezpiecznego zaraz po wyprzedzeniu ostro wyhamowałeś. Pokazałeś filmik na policji, dostałeś już mandat.
A w ogóle dla takiej pierdoły chciało ci się gościa ścigać...

Tu siÄ™ zgadzam.

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-02-20 11:53:44
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 19 Feb 2014, Myjk wrote:

[...]

  W sprawie formalnej - sprawa jest poruszona gdzie¶ wcze¶niej.
  Sk±d wiesz, że on jechał z pasa "prosto-lewo"?
  A je¶li, jak kto¶ pytał, zawracał? (wtedy musiał zmieniać pas
na rondzie, *gdzie¶*, spory o to który zły wybór jest gorszy
można zostawić na boku).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-19 18:50:15
Autor: mk4
On 2014-02-19 15:35, Ariusz wrote:

[...]

Isniteje podejrzenie, ze to anacron zajechal najpierw droge dziadkowi na rondzie. Bo tam gdzie jest linia zatrzymania dla przed wjadem na rondo jest przejazd z pasa na pas dla dziadka. Jesli dziadek tam juz jechal (tego oko kamery nie pokazuje) i nie mogl zmienic pasa bo anacron wymusil to coz... wszak anacron mial mu ustapic

To co pozniej widac moze byc skutkiem takiego wlasie wymuszenia przez anacrona.

--
mk4

Data: 2014-02-19 10:01:57
Autor: kogutek444
On 2014-02-19 15:35, Ariusz wrote:

> [...]

To co pozniej widac moze byc skutkiem takiego wlasie wymuszenia przez anacrona.

Jak by mu dziadek wjechał w drugim filmie w kufer to nasz grupowy miszcz w życiu by się nie wybronił jak by film pokazał. A jak by nie pokazał to mogło by się okazać że i dziadek ma rejestrator. Ciekaw jaka tam była dopuszczalna prędko¶ć, z filmu można ze spor± dokładno¶ci± policzyć ile jechał twórca dzieła filmowego.

Data: 2014-02-19 10:15:02
Autor: kogutek444
W dniu ¶roda, 19 lutego 2014 19:01:57 UTC+1 użytkownik kogut...@gmail.com napisał:

Jak by mu dziadek wjechał w drugim filmie w kufer to nasz grupowy miszcz w życiu by się nie wybronił jak by film pokazał. A jak by nie pokazał to mogło by się okazać że i dziadek ma rejestrator. Ciekaw jaka tam była dopuszczalna prędko¶ć, z filmu można ze spor± dokładno¶ci± policzyć ile jechał twórca dzieła filmowego.

Policzyłem ile jechał miszcz kierownicy. Jest miejsce że wychodzi ok 120.

Data: 2014-02-19 22:56:22
Autor: Budzik
Niektórzy starsi ludzie nie powinni ju? prowadzi?...
Użytkownik  kogutek444@gmail.com ...

[...]

Ależ oczywiscie ze by sie wybronił.
Na filmie widac, ze nie ma jakiegos ostrego hamowania.

Data: 2014-02-19 18:37:03
Autor: Budzik
[...]

Chyba musisz wyjasnic dokładniej.
Ale po polsku tym razem.

Data: 2014-02-19 20:22:18
Autor: mk4
On 2014-02-19 19:37, Budzik wrote:
Użytkownik mk4 mk4@dev.nul ...

[...]

Co tu wyjasniac? Jesli dziadek jechal rondem i chcial zmienic pas (a nawet jak nie chcial to niwiele zmienia) i anacron wjechal na rondo (a w miejscu jego wjazdu jest przejazd z pasa wewnetrznego na zawnetrzny, ktorym pozniej sie zjezdza) to wymusil pierwszenstwo.

Wszak to, ze na rondzie sa dwa pasy i ktos jedzie wenwnetrznym a my chcemy wjechac na zewnetrzny nie oznacza, ze robimy to prawowicie. Jak gosc zacznie zjezdzac na zewnetrzny (albo bedzie mial taki zamiar - wtedy my to uniemozliwimy) i dojdzie do kolizji to wina wjezdzajacego czyli nasza. Przed rondem jest zdaje sie znak ustap pierwszenstwa.

--
mk4

Data: 2014-02-19 20:29:04
Autor: anacron
W dniu 19.02.2014 20:22, mk4 pisze:

Co tu wyjasniac? Jesli dziadek jechal rondem i chcial zmienic pas

To rondo jest tzw. "turbinowym". Już Ci głupio? :)

--
anacron

Data: 2014-02-19 22:22:17
Autor: mk4
On 2014-02-19 20:29, anacron wrote:
W dniu 19.02.2014 20:22, mk4 pisze:

Co tu wyjasniac? Jesli dziadek jechal rondem i chcial zmienic pas

To rondo jest tzw. "turbinowym". Już Ci głupio? :)

A jakie to ma znaczenie? Tak samo masz znak ustap pierszenstwa i nic sie nie zmienia.
Czyli masz ustapic tym, ktorzy znajduja sie juz na rondzie.

--
mk4

Data: 2014-02-19 22:56:21
Autor: Budzik
[...]

Jedyne miejsce gdzie ich kurs był kolizyjny to praktycznie sam wjazd na rondo.
A cala sytuacja dzieje sie 2 zjazdy dalej.

Data: 2014-02-20 00:33:03
Autor: mk4
On 2014-02-19 23:56, Budzik wrote:
Użytkownik mk4 mk4@dev.nul ...

[...]

No o tym mowie - ze jesli dziadek tam mykal i chcial w tym jedynym miejscu przeskoczyc na pas zeby zjechac pozniej (a zgodnie z oznakowaniem legalnie tylko w tym miejscu mogl to zrobic) jak anacron to znaczy ze anacron wymusil (taka sytuacja to moje domniemanie, bo nie widac tego na filmie).
Oczywiscie dziadek mogl wiele innych rzeczy zrobic - zatrzymac sie i mimo wszystko zmienic pas w tym miejscu.

--
mk4

Data: 2014-02-20 08:00:41
Autor: Budzik
[...]

Naprawde w to wierzysz?
Wjezdzaja na rondo, po lewej od anacrona wjezdza inny samochód.
Nikt nie tr±bi.

Ale oczywiscie mozemy załozyć ze anacron zle spojrzał na tego kierowce 20 km wczesniej i dlatego ten najpierw zajechał mu droge na rondzie a potem wyprzedzał jak idiota.
Tylko jakie jest tego prawdopodobienstwo?

Data: 2014-02-20 12:06:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 20 Feb 2014, Budzik wrote:

Użytkownik mk4 mk4@dev.nul ...

[...]

  Jest możliwe. Możemy jedynie polegać na rzetelno¶ci ewentualnego
wyja¶nienia anacrona, z prawdopodobnym iż nie pamięta sk±d wjechał
dziadek.

Wjezdzaja na rondo, po lewej od anacrona wjezdza inny samochód.

  Wedle polskich jednostek miary, "daleko z przodu" :>, kary za
"niezachowanie odstępu" nikt nie stosuje.

Nikt nie tr±bi.

  Z opisu wynika, że to głównie na dziadka tr±bi± ;)
  Inna sprawa, że fakt, że kto¶ mu zajechał drogę nie uprawnia go jeszcze
do "wci¶nięcia się" w innym miejscu.

Ale oczywiscie mozemy załozyć ze anacron zle spojrzał na tego kierowce 20
km wczesniej i dlatego ten najpierw zajechał mu droge na rondzie

  Wła¶nie chodzi o wersję, że nie jechali obok siebie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-20 12:11:02
Autor: anacron
[...]

Sprawdziłem zapis, od strony Łodzi nie jechał, a przynajmniej nie
wyprzedzałem go wcze¶niej. Nie mam zielonego pojęcia. To prawdziwa
odpowiedĽ.

--
anacron

Data: 2014-02-20 13:27:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 20 Feb 2014, anacron wrote:

[...]

  Wierzę. Ale to uprawdopodabnia możliwo¶ć, że chciał wjechać na "twój
rondowy" pas kiedy wjeżdżałe¶ na skrzyżowanie. Je¶li jechał wewnętrznym
pasem w miarę szybko, to nad rozpędzaj±cym się wjeżdżaj±cym (Tob±
znaczy) mógł mieć akurat wystarczaj±c± przewagę.
  Tego czy cisn±ł na gaz aby Cię objechać już się nie dowiemy,
z braku zapisu.
  Tego czy  migał w prawo (niezależnie od faktu, że niemiganie nie
ujmowało mu ewentualnego pierwszeństwa) też nie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-20 12:30:46
Autor: Budzik
[...]

Jest możliwe.
Ale moim zdaniem bardzo mało prawdopodobne.
Jakby chciał zareagowac to zrobiłby to duzo wczesniej a nie wciskac sie tak łagodnie na koniec.

Wjezdzaja na rondo, po lewej od anacrona wjezdza inny samochód.

  Wedle polskich jednostek miary, "daleko z przodu" :>, kary za
"niezachowanie odstępu" nikt nie stosuje.

Punkt dla Ciebie :)

Nikt nie tr±bi.

  Z opisu wynika, że to głównie na dziadka tr±bi± ;)
  Inna sprawa, że fakt, że kto¶ mu zajechał drogę nie uprawnia go
  jeszcze do "wci¶nięcia się" w innym miejscu.

Ano. I wyprzedzanie tez ma niewiele z tym wspolnego.

[...]

No ja rozumiem.
Ale tak tez by mogło być. Dziadek od 20 czai sie.
anacron jedzie prawym pasem, dziadek wbija sie na lewy, dogania go srodkiem ronda i wciska sie przed samym zjazdem...
Tylko czy to prawdopodobne...? :)

Data: 2014-02-19 19:21:05
Autor: anacron
W dniu 19.02.2014 15:35, Ariusz pisze:

Za to ty zrobiłeś coś bardzo niebezpiecznego zaraz po wyprzedzeniu ostro
wyhamowałeś.

LOL, ROTFL. Buhaha. Ostro mĂłwisz? :D

--
anacron

Data: 2014-02-20 21:59:40
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Niekt??rzy starsi ludzie nie powinni j u?? prowadziÄ?...
W dniu 2014-02-19 19:21, anacron pisze:

LOL, ROTFL. Buhaha.

Brakło : O ja pierdolę, jak śmiesznie.

Motyliński, pizdą byłeś, znieniłeś nick, mentalności nie zmieniłeś.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Niekt??rzy starsi ludzie nie powinni j u?? prowadziÄ?...