Nielegalna działalność gospodarcza?

1 Data: Kwiecień 20 2010 11:00:28
Autor: Jack Arr
Nielegalna działalność gospodarcza?
Witam

Czy jest jakiś rodzaj działalności gospodarczej nie wymagający
wystawiania dowodu sprzedaży przy sprzedaży osobom fizycznym?
Czy może studenci lub absolwenci mogą prowadzić taki rodzaj
działalności w ramach inkubatora przedsiębiorczości lub czegoś
podobnego?
Znalazłem tylko Art.60 ind.1 KW penalizujący działanie bez
rejestracji.
Z góry dzięki.

--
Serowad

2 Data: Kwiecień 20 2010 20:29:19
Autor: Robert Tomasik
Re: Nielegalna działalność gospodarcza?

Użytkownik "Jack Arr" <serowad@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bd22e271-45ac-4d5e-8b1f-2750848b472fs7g2000vbk.googlegroups.com...
Witam

Czy jest jakiś rodzaj działalności gospodarczej nie wymagający
wystawiania dowodu sprzedaży przy sprzedaży osobom fizycznym?

Dowód sprzedaży na żądanie konsumenta wystawić zawsze musisz. Nawet przy karcie podatkowej, która jest chyba maksymalnym uproszczeniem.

3 Data: Kwiecień 20 2010 21:57:56
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Tue, 20 Apr 2010 20:29:19 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

Dowód sprzedaży na żądanie konsumenta wystawić zawsze musisz. Nawet przy
karcie podatkowej, która jest chyba maksymalnym uproszczeniem.

ciekawe czy np. fryzjer przewidział taką mozliwość i np. zakupił bloczek
druczków, ostatecznie dowód sprzedazy mozna nawet na zwykłej kartce
stworzyć

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kolejowo
http://foto.3mam.net/album2/Kolejowe_watki/index5.php

4 Data: Kwiecień 20 2010 23:56:33
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomości news:hql109$jfe$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dokładnie. To może być odręcznie wypisane na zwykłej kartce.

5 Data: Kwiecień 21 2010 22:21:48
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Tue, 20 Apr 2010 23:56:33 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

i bez pieczątki, jako że w obrocie gospodarczym nie ma obowiązku posiadania
pieczątki, ale zazwyczaj przedsiębiorcy posiadają

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php

6 Data: Kwiecień 26 2010 10:19:09
Autor: Tapatik
Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:

i bez pieczątki, jako że w obrocie gospodarczym nie ma obowiązku posiadania
pieczątki, ale zazwyczaj przedsiębiorcy posiadają

Dawno, dawno temu bank nie chciał mi bez pieczątki konta założyć.

   Tapatik

7 Data: Kwiecień 29 2010 09:48:55
> [...]

Dowód sprzedaży na żądanie konsumenta wystawić zawsze musisz. Nawet przy
karcie podatkowej, która jest chyba maksymalnym uproszczeniem.

nawet za skorzystanie z WC mają na życzenie klienta obowiązek wystawić fakturę
VAT?;)

--

8 Data: Kwiecień 29 2010 10:30:24
Autor: Maddy
W dniu 29-04-2010 09:48, robertcb@poczta.onet.pl pisze:

UĹźytkownik "Jack Arr"<serowad@poczta.onet.pl>  napisał w wiadomości
Witam

Czy jest jakiś rodzaj działalności gospodarczej nie wymagający
wystawiania dowodu sprzedaĹźy przy sprzedaĹźy osobom fizycznym?

Dowód sprzedaży na żądanie konsumenta wystawić zawsze musisz. Nawet przy
karcie podatkowej, ktĂłra jest chyba maksymalnym uproszczeniem.

nawet za skorzystanie z WC mają na życzenie klienta obowiązek wystawić fakturę
VAT?;)

Wiem, że to Ci się wydaje zabawne, ale płatnik VAT ma obowiązek na żądanie (a jeśli wie że nabywca to podmiot gospodarczy, to nawet bez żądania) wystawić fakturę na wszystkie usługi i towary które sprzedaje i nie ma żadnych wyjątków. Udostępnienie WC to jest usługa.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

9 Data: Kwiecień 29 2010 17:16:25
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.00001ffe.4bd939e7newsgate.onet.pl...

> [...]

karcie podatkowej, która jest chyba maksymalnym uproszczeniem.

nawet za skorzystanie z WC mają na życzenie klienta obowiązek wystawić fakturę

Pisałem o pisemnym dowodzie sprzedaży, a nie fakturze VAT. Jest szereg podmiotów, które płatnikami podatku VAT nie są.

10 Data: Kwiecień 21 2010 00:40:38
Autor: .Artur.
[...]

prostytucja?

11 Data: Kwiecień 21 2010 08:23:44
Autor: scream
Re: Nielegalna działalność gospodarcza?
Dnia Wed, 21 Apr 2010 00:40:38 +0200, .Artur. napisał(a):

prostytucja?

Jak najbardziej legalna. Nielegalne jest sutenerstwo.

--
best regards,
scream

12 Data: Kwiecień 21 2010 19:30:25
Autor: Jackare
Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:13pl0tz5regla$.1luhmca45729t$.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 21 Apr 2010 00:40:38 +0200, .Artur. napisał(a):

prostytucja?

Jak najbardziej legalna. Nielegalne jest sutenerstwo.

legalna ale nie zobowiązuje do założenia DG i praktycznie możnaby każde pieniądze wyprać tłumacząc się osobistym uprawianiem nierządu
 Państwo nie legalizuje prostytucji jako DG bo nie pobiera należności (podatków i innych ciężarów) od działalności "niemoralnej"
--
Jackare

13 Data: Kwiecień 21 2010 20:10:45
Autor: wombi
W dniu 2010-04-21 19:30, Jackare pisze:
[...]

Jesteś pewien?

http://www.podatki.biz/artykuly/28_8577.htm

http://www.goldenline.pl/forum/podatki-i-prawo-podatkowe/631276

14 Data: Kwiecień 23 2010 11:16:21
Autor: Piotr [trzykoty]
Re: Nielegalna działalność gospodarcza?
Użytkownik "wombi" <wombi@onetwytnij.eu> napisał
legalna ale nie zobowiązuje do założenia DG i praktycznie możnaby każde
pieniądze wyprać tłumacząc się osobistym uprawianiem nierządu

Jesteś pewien?
(linki)

Widać, nie każde pieniądze.

Nielegalna działalność gospodarcza?