Nieletni za kierownicą

Data: 2010-10-27 16:04:27
Autor: Jacek
Nieletni za kierownicą
Zastanawiam się teoretycznie, co może grozić w przypadku, gdy dam 16 letniej córce poprowadzić auto na drodze publicznej (w szczerym polu, ale jednak publicznej). Czy będzie to tylko wykroczenie z art. 94 § 1 KW. gdzie grozi za to mandat w wysokości 300 zł, czy może jeszcze coś gorszego? Czy w razie "wpadki" odpowiadam tylko ja, jako ojciec, czy też młoda będzie stawać przed sądem/siedzieć w areszcie itp?
Jacek

Data: 2010-10-27 09:21:36
Autor: witek
Nieletni za kierownicą
On 10/27/2010 9:04 AM, Jacek wrote:
[...]

ona odpowie za prowadzenie samochodu bez uprawnien, ty za to, ze jej na to pozwoliles.

Data: 2010-10-27 20:27:27
Autor: Michał Gut
Nieletni za kierownicą
a nie ma czegos takiego jeszcze, ze w przypadku prowadzenia bez uprawnien traci sie na jakis czas mozliwosc ich wykonania? czyms takim mnie kiedys straszyli ze jesli bede zlapany za kolkiem zanim bede mial prawko, to mam 'odroczke' na afair 3 lata. cos takiego mi sie kolacze po glowie ale dawno to bylo - ok 10-11 lat temu

Data: 2010-10-27 21:28:26
Autor: kaktus
Nieletni za kierownicą

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:ia9qud$vnk$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Nie. Grozi 500 zl mandatu dla kierujacego i ew 300 zl dla tego kto uzyczyl samochodu. Gorzej jezeli spowoduje sie kolizje bez prawka. Znam z autopsji, na szczescie skonczylo sie na 500 zl i pozwolili dojechac do domu :).

Data: 2010-10-28 02:32:06
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nieletni za kierownicą
W dniu 27.10.2010 21:28, kaktus pisze:
Nie. Grozi 500 zl mandatu dla kierujacego i ew 300 zl dla tego kto
uzyczyl samochodu.

Ale ona ma 16 lat. Jej mandat nie grozi.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-28 03:25:00
Autor: witek
Nieletni za kierownicą
On 10/27/2010 7:32 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
W dniu 27.10.2010 21:28, kaktus pisze:
Nie. Grozi 500 zl mandatu dla kierujacego i ew 300 zl dla tego kto
uzyczyl samochodu.

Ale ona ma 16 lat. Jej mandat nie grozi.

tez sie nad tym zastanawialem.
od ktorego to roku zycia nieletni moze stanac przed sadem za wykroczenie?

Data: 2010-10-28 13:23:17
Autor: Andrzej Lawa
Nieletni za kierownicą
W dniu 28.10.2010 10:25, witek pisze:
[...]

Art. 8 KW - jak w przypadku KK granicą są 17-te urodziny.

Wcześniej - ewentualnie sąd rodzinny.

Data: 2010-10-28 10:07:15
Autor: WRonX
Nieletni za kierownicą
W dniu 2010-10-27 21:28, kaktus pisze:

Nie. Grozi 500 zl mandatu dla kierujacego i ew 300 zl dla tego kto
uzyczyl samochodu.

Czy to sie tyczy rowniez pelnoletnich prowadzacych bez uprawnien?

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= WRonX@-CUT-WRonX.NET =] [= http://WRonX.NET =]
[= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

Data: 2010-10-28 03:26:09
Autor: witek
Nieletni za kierownicą
On 10/28/2010 3:07 AM, WRonX wrote:
W dniu 2010-10-27 21:28, kaktus pisze:

Nie. Grozi 500 zl mandatu dla kierujacego i ew 300 zl dla tego kto
uzyczyl samochodu.

Czy to sie tyczy rowniez pelnoletnich prowadzacych bez uprawnien?

przede wszystkim,
uzyczajacy zarobi wtedy kiedy mu wykaza, ze wiedzial ze daje samochod osobie, ktora prawa jazdy nie ma i ze wiedzial, ze ta osoba bedzie prowadzic.

Data: 2010-10-28 14:53:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nieletni za kierownicą
W dniu 28.10.2010 10:07, WRonX pisze:
W dniu 2010-10-27 21:28, kaktus pisze:

Nie. Grozi 500 zl mandatu dla kierujacego i ew 300 zl dla tego kto
uzyczyl samochodu.

Czy to sie tyczy rowniez pelnoletnich prowadzacych bez uprawnien?

Nie również, a tylko. No z dokładnością do roku, bo mandaty są od
skończonej 17tki.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-29 11:26:13
Autor: Michał Gut
Nieletni za kierownicą
Legenda Urbana ;->

ale cholernie skuteczna:) swiadomosc ze mialbym odroczke byla tak motywujaca do trzymania sie z daleka od samochodu, ze nie probowalem nawet kombinowac:)
jedynie manewry na podworku (teren prywatny) :)))

dobrze wiedziec tak btw:)

Data: 2010-11-02 17:39:28
Autor: Icek
Nieletni za kierownicą
[...]

ciekawe czy jest statystyka ile wypadkow powoduja Ci co nigdy nie mieli
prawka. Pewnie jest ich az tak duzo.

Icek

Data: 2010-10-27 14:14:01
Autor: Olgierd
Nieletni za kierownicą
Dnia Wed, 27 Oct 2010 16:04:27 +0200, Jacek napisał(a):

Czy w razie "wpadki" odpowiadam tylko ja, jako ojciec, czy też młoda
będzie stawać przed sądem/siedzieć w areszcie itp?

Każdy odpowiada za swoje. Czyli owszem, jeśli kogoś rozjedzie, będzie za to odpowiadać.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-27 17:50:36
Autor: newsy
Nieletni za kierownicą
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2010.10.27.14.14.01rudak.org...
[...]

Mało tego, większość ubezpieczalni wystąpi pewnie z regresem

Data: 2010-10-27 16:19:35
Autor: Icek
Nieletni za kierownicą
[...]

kup smarta, na B1 chyba trzeba miec tylko 16 lat

Icek

Data: 2010-10-28 00:41:00
Autor: Andrzej Lawa
Nieletni za kierownicą
W dniu 27.10.2010 16:19, Icek pisze:

kup smarta, na B1 chyba trzeba miec tylko 16 lat

O czym ty bredzisz? Smart ma ponad 600kg!

Nieletni za kierownicą