Niemal 4 miliony (chyba 3.7) plnów niemal ,,na wnuczka''

Data: 2015-05-07 23:33:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Niemal 4 miliony (chyba 3.7) plnów niemal ,,na wnuczka''

  http://bialystok.gazeta.pl/bialystok/1,35241,17860257,Drogowcy_naciagnAieci_na_falszywe_konto__Na_kilka_milionow.html

  Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich padł ofiarą internetowych oszustów.
  Na fałszywe konto przelał część należności za przebudowę drogi w gminie
  Michałowo. Województwo mogło w ten sposób stracić nawet 4 mln zł. Sprawę
  bada prokuratura.

IMO to mała sumka -- kiedyś pisałem o znacznie większej, ale nie w Polsce. :)
Wyszkolenie pracowników wysokie, profesjonalizm w każdym calu... ;)

Data: 2015-05-07 23:48:55
Autor: monter.FM
[...]

Eneuel, dlaczego - skoro mieszkasz w województwie tak utalentowanych "biznesmenów" - nie idziesz tą drogą? Dopóki coś nie jest zabronione - jest dozwolone. Załóż firmę (pełny ZUS = 1029, w moim przypadku), wykreuj się na doradcę finansowego, coś tam pokombinuj (właśnie na tych kluczowych sprawach się nie znam) i triumfuj! :-)
A nieświadomych ludzików jest ciągle całe multum. Aż mi ich szkooooodaaaa*... :-)

* ale przełam się, biznes, to biznes!!! :-D
--
http://monter.fm/

Data: 2015-05-08 00:28:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Niemal 4 miliony (chyba 3.7) plnów niemal ,,na wnuczka''

"monter.FM" 554bddcb$0$2187$65785112@news.neostrada.pl

Eneuel, dlaczego - skoro mieszkasz w województwie tak utalentowanych "biznesmenów" - nie idziesz tą drogą?

Którą?

 -- budowania dróg?
    szedłem, ale źle na tym wyszedłem ;)
    [wolę wiśnie i orzeszki]

 -- naciągania urzędników?
    to niemoralne
    [znany jest mi zakaz bicia niemowlaków]

 -- urzędniczą?
    nie jestem aż tak zdolny
    [trzeba być idiotą aby tak fatalnie polać]

Dopóki coś nie jest zabronione - jest dozwolone.

Co masz na swej myśli?

  () Słanie m@ili,
  () budowanie dróg,
  () pracę ,,na urzędzie''?

Załóż firmę (pełny ZUS = 1029, w moim przypadku),

Jedną mam nadal. :) Można by rzec -- na prawach szczególnych, honorowych. :)

I aby było jasne -- nie ja ustalam wysokość składek ZUS.
Ja jedynie zlecam przelewy do Zakładu Utylizacji Składek. :)

Czy z tej pełni coś Ci wraca do kieszeni? :)

wykreuj się na doradcę finansowego,

Doradzam tutaj. :) Grupie zawdzięczam bardzo dużo, dlatego lubię tę Grupę. :)

coś tam pokombinuj

Co? Stale coś kombinuję. :)

(właśnie na tych kluczowych sprawach się nie znam)

Na jakich kluczowych? Nikt nikogo nie bił kluczem francuskim
po głowie. Pieniądze zabrano inaczej -- bez przemocy. :) Tak
zwany ZIF. ;) http://pl.wikipedia.org/wiki/ZIF

i triumfuj! :-)

   strzeżcie się triumfu -- jest pułapką losu!

[od dawna to ja zakładam pułapki, dlatego od jakiegoś czasu
lubię triumfowane? Znudziło się mi triumfowanie; obecnie wolę
[TopSiKret] bez triumfowania; triumf jest nudny; zemsta jest
wprawdzie mdła -- ale pożywna...]

   http://www.tekstowo.pl/piosenka,jacek_kaczmarski,kasandra.html

A nieświadomych ludzików jest ciągle całe multum.

O kim Ty piszesz? Co masz na myśli swej? :)

Aż mi ich szkooooodaaaa*... :-)

   najmilsze są drobne panie z ogromnym mieszkaniem?

   http://www.poezja-spiewana.pl/index.php?str=lf&no=7667

   aż żal gdy na którąś z takich pań trafi byle drań!

* ale przełam się, biznes, to biznes!!! :-D

O czym Ty piszesz?
Wątki pomyliłeś? :)

-- http://monter.fm/

Co ja mam przełamać w sobie?

Data: 2015-05-08 01:35:49
Autor: monter.FM
Niemal 4 miliony (chyba 3.7) plnów niemal ,,na wnuczka''
-- naciągania urzędników?
    to niemoralne
    [znany jest mi zakaz bicia niemowlaków]

To jest grubymi nićmi szyte (z ang. shit-e).
Czy urzędnicy to niemowlaki? Niemowlacy?
Czy niemoralne jest naciąganie naciągaczy, nieważne, ile "shit-u" mają w pieluchach? ;-)
Czy zawsze ulegasz tym niewinnym "mordeczkom" o twarzy niemowlaka i stosujesz się do ich mądrych rad? :-P

--
http://monter.fm/

Data: 2015-05-08 16:21:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Niemal 4 miliony (chyba 3.7) plnów niemal ,,na wnuczka''

Zapewne niepotrzebnie, ale jednak przypominam, że nikomu (nawet
mnie -- sic!) nie wolno czytać tego, co umieszczam w nawiasach
kwadratowych. Treści tam zawarte służyć mają wyłącznie mnie,
i to tylko w trakcie pisania -- zbyt ciasny mój umysł nie zezwala
albowiem na pomieszczenie wszystkich mych myśli wewnątrz tego
ciasnego umysłu, dlatego na czas pisania postu (budowania
kompozycji postu) muszę posiłkować się tym, co zapisuję
w kwadratowych nawiasach. Póki piszę -- jest to (to, co
umieszczam w kwadratowych nawiasach) potrzebne; gdy skończę
edycję [;)] -- nie mam już możliwości skasowania, bo post
jest już zamknięty...

No, ;) ale chyba/zapewne nikt nie chce mieć palców swych
gniecionych tak, jak miał gniecione Latkowski.

"monter.FM" 554bf6d8$0$8383$65785112@news.neostrada.pl

-- naciągania urzędników?
    to niemoralne
    [znany jest mi zakaz bicia niemowlaków]

To jest grubymi nićmi szyte (z ang. shit-e).

Owszem, mamy tu do czynienia z szyciem grubymi nićmi.

Czy urzędnicy to niemowlaki? Niemowlacy?

Skąd to pytanie? [;)] Urzędnicy to
   [rozwydrzone bachory, żądne pieniędzy i władzy,
   lecz pozbawione pokory i doświadczenia -- jakże
   mogą mieć doświadczenie, skoro brak im pokory?]
śmietanka narodu, ludzie wykształceni, o szlachetnych
sercach, gotowi do poświęceń
   [cudzego życia]
i ofiarnej pracy, która nie jest odpowiednio wysoko
   [urzędnikowi zawsze za mało -- zwykle dlatego,
   że urzędnik jest niedouczony i niecierpliwy]
doceniana przez społeczeństwo
   [na którym żeruje i które wyniszcza swym paranoicznym]
któremu ofiarnie służą ci urzędnicy...

Czy niemoralne jest naciąganie naciągaczy, nieważne, ile "shit-u" mają w pieluchach? ;-)

[o czym on pisze? wychodzi na jaw tak zwany, że urzędnicy
okradają wykonawców i projektantów dróg, a ci mszczą się
różnymi sposobami na urzędnikach?]

Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź.

[określenie 'nie bardzo rozumiem' jest absurdalne; można:
nie rozumieć albo rozumieć; można rozumieć część wypowiedzi,
nie całość wypowiedzi; można mieć wątpliwości co do poprawnego
zrozumienia; nijak nie można bardziej lub mniej bardzawo
rozumieć, ale ,,efekt'' jest]

Czy zawsze ulegasz tym niewinnym "mordeczkom" o twarzy niemowlaka i stosujesz się do ich mądrych rad? :-P

[zawsze? -- często; zwłaszcza wtedy, gdy mam świadomość
podpierania -- od podpórki, nie o prania po obliczu,
urzędnika śmigłowcami, czołgami i innymi argumentami
merytorycznej natury]

Widzisz... Społeczeństwo buduje pewną kulturę, pewien układ prawny...
Urzędnik jest pracownikiem służącym temu układowi, tej skomplikowanej
budowli. Stoi na straży przestrzegania prawa
   [i sprawiedliwości? no, na razie inna frakcja sprawuje
   nadzór nad robolami, ale urzędnik to zawsze urzędnik]
i ładu społecznego. Bywa, że nieodpowiedzialna jednostka (wichrzyciel
jakiś, lub zdrajca narodu) uważa (czy wręcz publicznie twierdzi, bywa,
że i zajadle) że urzędnik występuje przeciwko ludziom, ale w istocie
urzędnik jedynie stoi
   [zwykle raczej siedzi -- i potajemnie pierdzi w krzesło, bacząc na
   to, by go nikt nie przegonił/wyprzedził w drodze do kasy/szmalu/forsy
   czy władzy]
na straży praworządności i pokoju.

Abyś mógł zrozumieć
   [mój przyjacielu? -- chyba i wcześniej należało tak zwracać się do niego]
podam Ci przykład policjanta kierującego ruchem na skrzyżowaniu ulic w mieście.
Policjant pracuje, zapobiega zamieszaniu na skrzyżowaniu, pełni role/funkcje
społeczne. Taka kontrola ruchu wiąże się z koniecznością wstrzymywania ruchu,
co może wydawać się zatrzymanym kierowcom zjawiskiem niekorzystnym, jednak
nikomu nie trzeba tłumaczyć
   [ta formuła -- 'nikomu nie trzeba tłumaczyć' jest obowiązkowa]
tego, że w istocie policjant na skrzyżowaniu nie prowadzi do strat czasu, ale
do oszczędności czasu kierowców próbujących przejechać przez skrzyżowanie.
Wierz mi

   [tu tez przydałaby się formuła 'mój przyjacielu', ale teraz jest za
   późno na jej wprowadzanie; odbiorca mógłby nabrać podejrzeń -- toż
   nie jest, czy przynajmniej -- nie musi być urzędnikiem]
taka praca na skrzyżowaniu to żadna przyjemność.

   [teraz czytelnik zastanawia się, powoli przyznaje mi rację
   i nabiera do mnie ufności -- a to w przyszłości daje mi
   przewagę i nad tym konkretnym osobnikiem, i nad innymi,
   gdyż osobnik ten, mój czytelnik będzie bronił moich treści
   czy tez przed atakami ludzi rozumnych...]

Podobnie jest z innymi urzędnikami. Mniej więcej tak wygląda
zorganizowane, kulturalne życie narodów:

 () społeczeństwo wybiera swych reprezentantów do parlamentu
    w wolnych wyborach. Ty także wybierasz
    [mój przyjacielu -- teraz za późno na takie nazywanie...
    a szkoda; pokazywałbym, że ja go traktuję jak przyjaciela,
    gdy on tymczasem skacze mi do oczu...]

 () parlament buduje prawo jako ustawodawca

 () urzędnicy różnego szczebla wcielają to prawo w życie narodu,
    kierują życiem narodu, regulują to życie narodu, czasami
    rozsądzają, bacznie przestrzegając litery
    [czasami ducha? -- zwykle tego ducha, który jest
    najkorzystniejszy dla sądzącego]
    prawa...

[urzędnik okrada budowniczych i projektantów dróg na co dzień,
zasłaniając się ,,prawem''; nic zatem dziwnego że ,,nosił wilka
razy kilka -- ponieśli i wilka''; Miasto Białystok wydało całkiem
niedawno ze 400 milionów plnów (to połowa długu kasy Miasta) na
budowę generalskiej magistrali, która:

 () niekoniecznie jest potrzebna mieszkańcom Białegostoku
    (raczej należało budować tę drogę ze środków i zewnętrzy państwowych)
 () niekoniecznie jest zbudowana rozsądnie
 () niekoniecznie spełni swe role, jako że wkrótce zastąpić
    ją ma magistrala z prawdziwego zdarzenia zbudowana zgodnie
    ze zdrowym rozsądkiem]

a teraz szuka usilnie ;) oszczędności, aby zmniejszyć zadłużenie;
oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że w opisywanej scenerii ;)
nie Miasto straciło ~3.7 miliona plnów, ale inna instytucja, jednak
duch urzędniczy wszędzie IMO jest ten sam...]

Jestem głęboko przekonany co do tego, że jako uczciwy i prawy obywatel
(być może nawet prawnik z zawodu -- może nawet sędzia) nie czytasz tego,
co umieszczam w kwadratowych nawiasach, a co nie jest przeznaczone Tobie. :)

Latkowskiego poddano próbie rozciągania członków dlatego właśnie,
że Latkowski celowo wszedł w posiadanie treści, które nie były
przeznaczone dla niego. Ty zapewne chcesz uniknąć [;)] losu
redaktora Latkowskiego.

-=-

Dolec w dół, liCHFa także w dół, euro -- podobnie...
Zatem umacnia się złotówka, co oznacza wychodzenie z kryzysu.
Podobnie umacnia się funt brytyjski, co także oznacza pokonywanie kryzysu.
Jutro być może umocni się euro i dolar, czyli będziemy mieli kolejne dowody
wychodzenia z kryzysu. Gdy pojutrze także liCHFa umocni się, będziemy pewni
tego, że tak zwany Zachód dzielnie pokonuje kryzys każdego dnia! ;)
[i już niebawem doczekamy się podwyżek -- podatków i wieku emerytalnego]

Niemal 4 miliony (chyba 3.7) plnów niemal ,,na wnuczka''