Data: 2018-01-17 14:20:23 | |
Autor: J.F. | |
Niemcy | |
Przemek fajnego linka znalazl
https://www.bussgeldinfo.org/bussgeldkatalog/abstand/ https://www.bussgeldinfo.org/wp-content/uploads/2016/01/Unfallzahlen-Geschwindigkeit-vs-Abstand.png Ilosc wypadkow, zapewne w Niemczech - niebieska linia predkosc, zolta - odstep. Z osobistych obserwacji tak mi jakos wynika - po kryzysie szkopy jakos zwolnily i wolniej jezdzili. Ale teraz to IMO przyspieszyli ... byc moze 2014 tego jeszcze nie obejmuje, a moze samochody coraz bezpieczniejsze i wieksza szybkosc mniej grozna. Za to jak widac odstep/wjechanie w bagaznik stalo sie powaznym problemem. Hm, w kryzysie to i tych samochodow powinno byc mniej ... ale nie bylo, piatkowe korki coraz wieksze. Wieksza migracja zarobkowa z NRD ? Z Polski ? Zmeczenie korkami ? J. |
|
Data: 2018-01-17 05:58:44 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Niemcy | |
-- Z osobistych obserwacji tak mi jakos wynika - po kryzysie szkopy jakos zwolnily i wolniej jezdzili. Ale teraz to IMO przyspieszyli ... byc moze 2014 tego jeszcze nie obejmuje, a moze samochody coraz bezpieczniejsze i wieksza szybkosc mniej grozna.
nie moge tego potwierdzic, jezdzi sie coraz gorzej tzn wiecej ciezarowek na drogach, ruch gestszy wiecej szarpania nawet na 3-pasmowkach w godzinach szczytu nie da sie szybko pojechac -- Za to jak widac odstep/wjechanie w bagaznik stalo sie powaznym problemem. zawsze bylo ale teraz jest chyba wiecej zglaszane sporo aut jest w leasingu, sharingu, kredycie i innych formach wypozyczenia i ci ludzie zglaszaja wszystko nawet pukniecie w zderzak na parkingu IMHO umiejetnosci sa coraz slabsze tzn 20 latek nie potrafi porzadnie rownolegle zaparkowac i coraz wiecej ludzi uzaleznia sie od asystentow (znam dziewczyne ktora Mietkiem staje na koncu ulicy jak komp stwierdzi ze miejsca za malo :-) -- Hm, w kryzysie to i tych samochodow powinno byc mniej ... ale nie bylo, piatkowe korki coraz wieksze. Wieksza migracja zarobkowa z NRD ? Z Polski ? Zmeczenie korkami ? zbiorkom nawala, Deutsche Bahn drogi i polaczenia do dupy, dobrze ze autobusy dlugodystansowe troche ruchu zebraly |
|
Data: 2018-01-18 07:00:26 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Niemcy | |
W dniu 2018-01-17 o 14:20, J.F. pisze:
Zauważ, że wjechanie w bagażnik np. na autostradzie to może być dopiero początek czegoś większego włącznie z dosyć poważnym karambolem. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2018-01-17 23:09:56 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Niemcy | |
-- Zauważ, że wjechanie w bagażnik np. na autostradzie to może być dopiero początek czegoś większego włącznie z dosyć poważnym karambolem.
wiekszosc wypadkow jest poza autostradami i Niemcy (wzorem Francuzow) zaczynaja kombinowac czy nie obnizyc tam predkosci maksymalnej: https://www.welt.de/motor/article172381359/Tempo-80-Frankreich-senkt-Hoechstgeschwindigkeit-auf-Landstrassen.html |
|
Data: 2018-01-18 10:10:14 | |
Autor: J.F. | |
Niemcy | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7d85d7ee-5ba8-4f99-9fa3-2122de596b73@googlegroups.com...
-- Zauważ, że wjechanie w bagażnik np. na autostradzie to może być dopiero początek czegoś większego włącznie z dosyć poważnym karambolem. wiekszosc wypadkow jest poza autostradami i Niemcy (wzorem Francuzow) zaczynaja kombinowac czy nie obnizyc tam predkosci maksymalnej: Tylko wez jeszcze definicje wypadku - u nas musza byc obrazenia w ludziach, we Francji chyba tez, a w Niemczech nie. Stad jakas strasznie wysoka ilosc wypadkow w Niemczech. No i ... francuzi autostrady maja platne ... ale sie widac przyzwyczaili, a Niemcy maja ich tyle, ze na krajowkach ruch maly... J. |
|
Data: 2018-01-18 01:32:55 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Niemcy | |
-- Tylko wez jeszcze definicje wypadku - u nas musza byc obrazenia w ludziach, we Francji chyba tez, a w Niemczech nie. Stad jakas strasznie wysoka ilosc wypadkow w Niemczech.
no przeciez pisalem ze wszystko jest zglaszane :-) zona stuknela kolesia (siedzacego w aucie) przy parkowaniu predkosc zolwia zero uszkodzen, ale trzeba bylo spisac kwity i ubezpieczalnia sie odezwala zeby uwazac -- No i ... francuzi autostrady maja platne ... ale sie widac przyzwyczaili, a Niemcy maja ich tyle, ze na krajowkach ruch maly... "maly" ruch na krajowkach nie moze generowac wiekszosci wypadkow to zle wyglada w statystykach :-) |
|
Data: 2018-01-18 10:07:00 | |
Autor: J.F. | |
Niemcy | |
Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a60460a$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-01-17 o 14:20, J.F. pisze: Za to jak widac odstep/wjechanie w bagaznik stalo sie powaznym problemem. Zauważ, że wjechanie w bagażnik np. na autostradzie to może być dopiero początek czegoś większego włącznie z dosyć poważnym karambolem. Nie mowie nie, stad m.in. naciski na ten odstep. Tylko - jak widac to juz jest powazny problem. Powazniejszy niz predkosc :-) J. |
|
Data: 2018-01-18 01:28:49 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Niemcy | |
-- Tylko - jak widac to juz jest powazny problem. Powazniejszy niz predkosc :-)
na typowej Bundesstrasse jedziesz 100 i rzadko da sie wiecej wiec predkosc jest raczej stala a ze ktos nie umie trzymac odstepu to juz jego problem a zwyzki w Nimeczech bola duzo bardziej niz w PL :-) |
|
Data: 2018-01-18 12:04:19 | |
Autor: J.F. | |
Niemcy | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a662a37b-e1a1-46b5-8bc4-16fec48d14bd@googlegroups.com...
-- Tylko - jak widac to juz jest powazny problem. Powazniejszy niz predkosc :-) na typowej Bundesstrasse jedziesz 100 i rzadko da sie wiecej wiec predkosc jest raczej stala a ze ktos nie umie trzymac odstepu to juz jego problem a zwyzki w Nimeczech bola duzo bardziej niz w PL :-) To nawet nie o to chodzi, tylko jak widzisz w statystykach ze wypadkow z powodu nadmiernej predkosci jest N, a wjechania w tylek 2N, to widac, ze trzeba postawic policjantom nowe zadania lub przesunac priorytety. A potem sie moze okazac, ze faktycznie tych pierwszych wypadkow jest duzo na krajowkach, a tych drugich duzo na autostradach :-) Tymczasem skierowano policjantow do mierzenia predkosci na autotradach i pilnowania odstepu w miastach :-) J. |
|
Data: 2018-01-18 03:14:51 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Niemcy | |
-- To nawet nie o to chodzi, tylko jak widzisz w statystykach ze wypadkow z powodu nadmiernej predkosci jest N, a wjechania w tylek 2N, to widac, ze trzeba postawic policjantom nowe zadania lub przesunac priorytety.
aha a jakis pomysl jak to zrealizowac ? 1000 razy wiecej patroli ? nierealne wiec mysle ze odczekaja i beda cisnac rozwiazania techniczne w autach np. https://support.volvocars.com/pl/cars/Pages/owners-manual.aspx?mc=v526&my=2016&sw=15w46&article=548956727ac6edfbc0a80151522a4edc czy http://www.volkswagen.co.uk/technology/proximity-sensing/front-assist -- A potem sie moze okazac, ze faktycznie tych pierwszych wypadkow jest duzo na krajowkach, a tych drugich duzo na autostradach :-) Tymczasem skierowano policjantow do mierzenia predkosci na autotradach i pilnowania odstepu w miastach :-) brak odstepu w miescie nie konczy sie tragicznie wiec nie wiadomo w co pojda: liczba wypadkow czy liczba rannych/zgonow |
|
Data: 2018-01-18 12:22:16 | |
Autor: J.F. | |
Niemcy | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:910a16d7-40d7-4ba0-8880-dd59cd518ce5@googlegroups.com...
-- To nawet nie o to chodzi, tylko jak widzisz w statystykach ze wypadkow z powodu nadmiernej predkosci jest N, a wjechania w tylek 2N, to widac, ze trzeba postawic policjantom nowe zadania lub przesunac priorytety. aha a jakis pomysl jak to zrealizowac ? 1000 razy wiecej patroli ? nie, zabrac im radary, wydac sprzet do mierzenia odstepu :-) nierealne wiec mysle ze odczekaja i beda cisnac rozwiazania techniczne w autach np. Bardzo mozliwe, bo to jest ogolnie dobre - zabezpiecza tez przed nieuwaga kierowcy. Tylko potem przybedzie takich, co to bez powodu gwaltownie hamuja na pustej drodze :-) -- A potem sie moze okazac, ze faktycznie tych pierwszych wypadkow jest brak odstepu w miescie nie konczy sie tragicznie wiec nie wiadomo w co pojda: liczba wypadkow czy liczba rannych/zgonow ale widzisz jak Niemcy licza wypadki :-) Pozostaje miec nadzieje, ze oni akurat w kwestii ruchu sa dosc rozsadni, i najpierw sie zorientuja gdzie naprawde jest problem. No i ciagle nie maja limitu predkosci na autostradach, wiec nie ma co wysylac chlopcow radarowcow na autostrady ... z wyjatkiem odcinkow z ograniczeniem. J. |
|
Data: 2018-01-18 04:20:21 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Niemcy | |
-- Bardzo mozliwe, bo to jest ogolnie dobre - zabezpiecza tez przed nieuwaga kierowcy. Tylko potem przybedzie takich, co to bez powodu gwaltownie hamuja na pustej drodze :-)
obejrzyj sobie pierwsze filmy Tesli tam tez byly takie dziwne przyhamownania np przed zakretem choc bylo widac ze nic nie jedzie -- No i ciagle nie maja limitu predkosci na autostradach, wiec nie ma co wysylac chlopcow radarowcow na autostrady ... z wyjatkiem odcinkow z ograniczeniem. jak ktos dostanie mandat ze predkosc w takim miejscu to niestety nie rokuje :-) |
|