Niemcy: Matka zamordowała pięcioro dzieci

Data: 2020-09-03 10:15:19
Autor: Zexon
Niemcy: Matka zamordowała pięcioro dzieci
W mieście Solingen w zachodnich Niemczech znaleziono ciała pięciorga dzieci - poinformowała w czwartek (3 września) policja. Jak donosi dziennik "Bild", dzieci miały zostać zamordowane przez matkę.
"Bild" poinformował, że policję wezwała babcia, twierdząc, iż jej 27-letnia córka zabiła pięcioro swoich dzieci i wyszła z domu z szóstym.

Policja znalazła martwe dzieci w wieku roku, dwóch, trzech, sześciu i ośmiu lat. Z medialnych doniesień wynika, że 11-letni syn został znaleziony cały i zdrowy w domu babci.

Matka wskoczyła pod nadjeżdżający pociąg w Dusseldorfie, 35 kilometrów od Solingen, wczesnym popołudniem. Jak informuje "Bild", kobieta przeżyła, jednak odniosła poważne obrażenia.

Miejsce domniemanej zbrodni znajduje się w dzielnicy Hasseldelle w Solingen w Nadrenii Północnej-Westfalii.

Czytaj więcej na
https://fakty.interia.pl/swiat/news-niemcy-znaleziono-ciala-pieciorga-dzieci-morderca-jest-matka,nId,4709305#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

Data: 2020-09-03 10:56:23
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu czwartek, 3 września 2020 18:15:20 UTC+2 użytkownik Zexon napisał:
[...]

Zapewne ze skrajnej biedy.

Data: 2020-09-03 15:29:03
Autor: Zexon
On 9/3/2020 11:56, Jakub A. Krzewicki wrote:
[...]

Dziwi mnie tylko, że wasz serdeczny kolega bouku folksdojcz a zarazem ekspert w sprawach wyższości Niemców nad innymi narodami nie zabiera głosu ani w tej sprawie ani na temat ostatnich statystyk COVID-19 w Niemczech.

Data: 2020-09-03 20:05:03
Autor: u2
Niemcy: Matka zamordowała pięcioro dzieci
W dniu 03.09.2020 o 19:56, Jakub A. Krzewicki pisze:
Zapewne ze skrajnej biedy.

ma 27 lat, najstarszy syn ma 11 lat, więc matką została w wieku 16 lat, czyżby Cyganka ?

Data: 2020-09-03 11:35:47
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu czwartek, 3 września 2020 20:05:43 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
W dniu 03.09.2020 o 19:56, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Zapewne ze skrajnej biedy.

ma 27 lat, najstarszy syn ma 11 lat, więc matką została w wieku 16 lat, czyżby Cyganka ?

"Romka" się chyba teraz podobno mówi... ale nie wiem.

Data: 2020-09-03 20:48:30
Autor: u2
W dniu 03.09.2020 o 20:35, Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

nie czytałeś "Dym się rozwiewa" by Jacek Milewski ? tam autor tłumaczy dlaczego nigdy nie powie Rom na Cygana:)

Data: 2020-09-03 12:41:16
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu czwartek, 3 września 2020 20:48:34 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> nie czytałeś "Dym się rozwiewa" by Jacek Milewski ? tam autor tłumaczy dlaczego nigdy nie powie Rom na Cygana:)

Dobry namiar dałeś jutek.
I co najważniejsze, dobrze napisane te opowiadania, na pograniczu reportażu.
Tjaaa... "Cygan" ma tradycję w języku polskim znacznie mocniej zakorzenioną od Roma, ale także używa się określenia "ocyganić" w znaczeniu "oszwabić". A to już jest w odniesieniu do koczowników powielanie stereotypów. Nie każdy Cygan (Rom, Sinti, Manouche, Shelta, Jenisch etc.) kradnie i oszukuje, tylko niektórzy. Wśród ludzi, którzy nie wywodzą się z tej grupy etnicznej, też są amatorzy cudzego majątku.

Data: 2020-09-03 22:32:30
Autor: u2
W dniu 03.09.2020 o 21:41, Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

w Suwałkach jest Cyganów zatrzęsienie, ale to kompletnie różna kultura od nie-Cyganów, matki nastoletnie to u nich norma, no i mnóstwo dzieciaków, wiec całkiem możliwe, że któraś nie wytrzyma psychicznie, bo została uprowadzona i zmuszona do niechcianego małżeństwa

cytat z w/w książki :

W Polsce coraz trudniej jest spotkać Cyganów. Od kilkunastu lat w życiu publicznym zastępują ich politycznie poprawni Romowie. Czy słusznie? Moim zdaniem nie, bo choć rzeczywiście słowo ,,cygan" jest w języku polskim, jak również w innych językach, synonimem oszusta i złodzieja, to jednak Cygan kojarzy się tez przecież z człowiekiem barwnym, mającym odwagę łamać skostniałe reguły i konwenanse, kochającym wędrówkę, wolność, muzykę itd. Cy ganię to w powszechnym przekonaniu ludzie, którzy nie tylko łatwiej niż inni przekraczają granice państw, przemierzają kontynenty, ale mają niedostępny innym dar widzenia i przenikania linii między rzeczywistością a światem nadprzyrodzonym. Któż nie wie, ze Cyganki to uzdrowicielki, czarownice, a przede wszystkim wróżki, których usługi cieszą się ciągle sporym powodzeniem na ulicach polskich miast.

Każdy z tych obrazow Cyganów jest stereotypem i jak każdy stereotyp, uogólniając i wrzucając do jednego worka złodziei razem z uczciwymi, krzywdzi tych drugich.

Uciekając przed negatywnymi skojarzeniami, niektórzy działacze cygańskich organizacji, jak tez nadgorliwi romofile, próbują zakląć rzeczywistość, piętnując surowo publiczne używanie słowa ,,Cygan". Sądzą, że wraz z pejoratywnie nacechowanym określeniem pozbędą się problemu. Rozumiem ich intencje, chcą dobrze, ale... Zastępując konsekwentnie Cyganów Romami (Roma - nazwa własna tego ludu), powinniśmy więc wyrezac z języka polskiego cygańską miłość, cygańską jesień, cygańskie wróżki, grającego na skrzypcach pięknego Cygana, cyganerię pewnie tez. Doprowadzając rzecz do absurdu, należałoby zaingerować w tresc przysłów, również tych życzliwych Cyganom. Na przykład:,,Kowal zawinił, Roma powiesili". No i, rzecz jasna, nie będziemy już mogli wtedy zaśpiewać: ,,My Cyganie, co pędzimy z wiatrem. ..", ani: ,,Znałem Cyganeczkę Zosię...". Zostanie tylko: ,,Dziś prawdziwych mhm, mhm juz nie ma..."

Data: 2020-09-04 13:41:04
Autor: _Master_
Niemcy: Matka zamordowała pięcioro dzieci
Może Romanistka bo nie można piętnować i poniżać Romanów ;-)

Data: 2020-09-03 14:54:05
Autor: Zexon
On 9/3/2020 12:05, u2 wrote:
W dniu 03.09.2020 o 19:56, Jakub A. Krzewicki pisze:
Zapewne ze skrajnej biedy.

ma 27 lat, najstarszy syn ma 11 lat, więc matką została w wieku 16 lat, czyżby Cyganka ?

Ani Cyganka ani Romka czysta Niemka jak widać na zdjęciu

https://www.rtl.de/cms/solingen-mutter-christiane-k-27-soll-ihre-fuenf-kinder-getoetet-haben-sohn-marcel-11-ueberlebte-4607400.html

Data: 2020-09-03 14:58:37
Autor: Zexon
On 9/3/2020 14:54, Zexon wrote:
On 9/3/2020 12:05, u2 wrote:
[...]

Tutaj więcej w Niemieckiej prasie w tłumaczeniu na Polski
https://tinyurl.com/y5fz88py

Data: 2020-09-04 04:48:04
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu czwartek, 3 września 2020 22:54:08 UTC+2 użytkownik Zexon napisał:
On 9/3/2020 12:05, u2 wrote:

Ani Cyganka ani Romka czysta Niemka jak widać na zdjęciu

https://www.rtl.de/cms/solingen-mutter-christiane-k-27-soll-ihre-fuenf-kinder-getoetet-haben-sohn-marcel-11-ueberlebte-4607400.html

Ładna dziewczynka, musiała być bardzo nieszczęśliwa że tak jej odbiło...

Data: 2020-09-04 14:25:10
Autor: u2
On 9/3/2020 12:05, u2 wrote:
[...]

może zawiedziona liebe, tylko skąd u niej tyle kindern się wzięło ?

Data: 2020-09-08 00:16:15
Autor: Pisiorowy Escobar
Niemcy: Matka zamordowała pięcioro dzieci
a gdzie była ta polka która ośmioro dzieci utopiła w beczkach ?

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Niemcy: Matka zamordowała pięcioro dzieci