Niemcy: Nauczyciele mają zakaz strajkowania

Data: 2019-04-09 11:14:34
Autor: u2
Niemcy: Nauczyciele mają zakaz strajkowania
https://www.salon24.pl/u/magazyn/947355,niemcy-nauczyciele-maja-zakaz-strajkowania

Nauczycieli w Niemczech obowiązuje zakaz strajkowania. Zadecydował o tym niemiecki Trybunał Konstytucyjny. Większość nauczycieli w tym kraju ma bowiem status urzędnika państwowego, a ci zasadniczo nie mają prawa do strajku.

Niemiecki Trybunał Konstytucyjny orzekł, że ,,prawo strajku dla urzędników wywołałoby reakcję łańcuchową, jeśli chodzi o status urzędnika oraz prowadziłoby do naruszenia fundamentalnych zasad bycia urzędnikiem państwowym". Poddałoby to w wątpliwość także inną zasadę, jak chociażby obowiązek lojalności wobec państwa jako pracodawcy. Jednocześnie, gdyby urzędnicy mogli sobie wywalczyć wszystko strajkując, straciłoby sens regulowanie ich uposażeń przy pomocy przepisów.

Przepisy zaskarżyło czterech nauczycieli. Argumentowali, że w myśl praw człowieka każdemu przysługuje prawo do strajku. Tymczasem sędziowie TK odrzucili ich skargę. Uzasadniali, że ze względu na ogromne znaczenie systemu oświaty dla państwa, nauczycieli nie można wyjąć spod tego zakazu. Natomiast łamaniem praw człowieka byłoby zakazanie im działalności związkowej, a nie prawa do strajkowania.

Urzędnicy, będąc w szczególnym stosunku lojalnościowym wobec państwa, powinni w każdym momencie również w przypadkach kryzysowych być do dyspozycji. W zamian za to mogą oni korzystać ze szczególnych przywilejów. Status urzędniczy przyznawany jest im na całe życie, posiadają oni prawo do odpowiedniego wynagrodzenia, a państwo na zakończenie kariery zawodowej zapewnia im emeryturę. Mogą też liczyć na pomoc wtedy, kiedy zapadną na jakąś chorobę. Przyznanie im prawa do strajku zrównałoby ich z innymi pracownikami - tłumaczyli sędziowie.

W Niemczech jest dzisiaj około 800 tys. nauczycieli, z tego trzy czwarte to właśnie urzędnicy. Nauczyciel w Niemczech zarabia trzy razy więcej niż jego odpowiednik w Polsce, i to przy uwzględnieniu siły nabywczej pieniądza. Uposażenia niemieckich nauczycieli nie odbiegają też znacząco od średniej wynagrodzeń Niemców z wyższym wykształceniem, zatrudnionych w innych branżach.

ja

Źródło: dw.com

Opublikowano: 9 kwietnia 2019, 08:00
(C) Artykuł jest chroniony prawem autorskim.

--
George Orwell :

Data: 2019-04-09 02:56:37
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 11:14:57 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
[...]

I to jest wyjaśnienie. A że z całego artykułu zrozumiałeś Kukuryźniczku tylko tytuł, to wyszło jak wyszło.

--
Bruno

Data: 2019-04-09 12:09:14
Autor: Pisiorowy Escobar
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> napisał(-a):

> [...]
> I to jest wyjaśnienie. A że z całego artykułu zrozumiałeś Kukuryźniczku tylko tytuł, to wyszło jak wyszło.

kukuruźnik to porażka polskiej edukacji
nie nauczył się nawet czytać

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-04-09 13:15:52
Autor: u2
Niemcy: Nauczyciele mają zakaz strajkowania
W dniu 09.04.2019 o 12:09, Pisiorowy Escobar pisze:

obejrzałeś już 10 odcinek En Service de la France? czadowy film, leci na Netflix:)))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-09 07:41:42
Autor: Bytomir Nitroaromatyczny
użytkownik u2 napisał:
> [...]

obejrzałeś już 10 odcinek En Service de la France? czadowy film, leci na Netflix:)))))))

Po chj odpowiadasz temu młotkowi ciągle na to samo.
Zluzuj majty to sam zdechnie.

Data: 2019-04-09 17:39:34
Autor: u2
W dniu 09.04.2019 o 16:41, Bytomir Nitroaromatyczny pisze:
użytkownik u2 napisał:
[...]

ale ale, to kupa, dlatego mu odpowiadam, chłoptaś robi porządną trollowską robotę, doceniam to:))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-09 17:40:41
Autor: u2
użytkownik u2 napisał:
[...]

no i może w końcu obejrzy ten świetny film:)))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-09 19:41:12
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

> Zluzuj majty to sam zdechnie.

widocznie go boli że jego rodzina też wydawało żydów

ale ale, to kupa, dlatego mu odpowiadam, chłoptaś robi porządną trollowską robotę, doceniam to:))))))))))))

kupsztony liżą się po fiutkach. bezcenne, bo zawsze byli dymani od tyłu :DDDd

Data: 2019-04-09 19:50:31
Autor: u2
W dniu 09.04.2019 o 19:41, Pisiorowy Escobar pisze:
kupsztony liżą się po fiutkach. bezcenne, bo zawsze byli dymani od tyłu

ano, widać że robisz w niemieckim burdeliku:))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-09 20:02:47
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

W dniu 09.04.2019 o 19:41, Pisiorowy Escobar pisze:
> kupsztony liżą się po fiutkach. bezcenne, bo zawsze byli dymani od tyłu

ano, widać że robisz w niemieckim burdeliku:))))))))))))

ależ kupa nie jestem z twojej rodziny
dużo zarobili ?

Data: 2019-04-09 23:17:42
Autor: u2
Niemcy: Nauczyciele mają zakaz strajkowania
W dniu 09.04.2019 o 20:02, Pisiorowy Escobar pisze:
dużo zarobili ?

licytujesz się na zarobki w swoim burdelu ?:)))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-09 23:25:28
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

W dniu 09.04.2019 o 20:02, Pisiorowy Escobar pisze:
> dużo zarobili ?

licytujesz się na zarobki w swoim burdelu ?:)))))))))

no u mnie więcej by nie zarobili niż u niemca
także dobrze że tam pracowali
synuś widzę nadstawia pupala na miejscu i za darmo :DDDDDDDDDD

Data: 2019-04-09 23:52:55
Autor: u2
W dniu 09.04.2019 o 23:25, Pisiorowy Escobar pisze:
licytujesz się na zarobki w swoim burdelu ?:)))))))))

no u mnie więcej by nie zarobili niż u niemca

to zrozumiałe:)))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-09 13:44:24
Autor: A. Filip
Niemcy nie wydarliby z rąk Francuzów 2_000_000 ich żydowskich obywateli [sugeruje Pisiorowy Escobar]
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
W dniu 09.04.2019 o 12:09, Pisiorowy Escobar pisze:

obejrzałeś już 10 odcinek En Service de la France? czadowy film, leci
na Netflix:)))))))

Pisiorowy Escobar w innej wersji: Francuzi w czasie wojny uratowaliby
pod niemiecką okupacją 2_000_000 swoich żydowskich obywateli gdyby ich
tylko tylu mieli. Jakoś nie wiadomo dlaczego nie mieli, dlaczego "głupi"
Żydzi mieszkali w RP2 a nie we Francji.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-04-09 14:18:11
Autor: u2
W dniu 09.04.2019 o 13:44, A. Filip pisze:
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

ale ale to oficjalna wersja, obejrzyj w końcu 10 odcinek En Service de la France, tam dowiesz się prawdy:))))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-09 13:17:15
Autor: u2
W dniu 09.04.2019 o 11:56, Br Br pisze:
[...]

czyli gdyby zarabiali mniej to by mieli prawo do strajku ? może w Bolanda należy nauczycielom zakazać strajkowania, bo urzędnicy państwowi ? pytania się mnożą:)))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-09 16:54:11
Autor: z
W dniu 2019-04-09 o 11:56, Bruno Brunowski pisze:

A że z całego artykułu zrozumiałeś Kukuryźniczku tylko tytuł, to wyszło jak wyszło.

Ale my jesteśmy krajem na dorobku i większość Polaków zarabia 3 razy mniej niż Niemcy i to przy uwzględnieniu siły nabywczej
Żadne tłumaczenie.

Ważny jest za to tytuł bo wyjaśnia jak tratuje się ten zawód przez rządzących w Niemczech i wykonujących tą profesję

Ja bym dał podwyżki nauczycielom i zakazał im strajku.

Ciekawe czy by się zgodzili przy rozbuchanych dzisiejszych uprawnieniach

I na koniec pewna znana opozycyjna redaktorka:

"Nauczyciele w szkołach publicznych powinni mieć normalny 40-godzinny tydzień pracy bez przywileju 18-godzinnego pensum (czas spędzony przy tablicy). Dziś spędzają bardzo mało czasu na lekcjach w porównaniu z kolegami z Unii Europejskiej. Poza tym mają rozmaite mieszkaniowe i wiejskie dodatki do pensji niezwiązane z wydajnością czy jakością ich pracy. Trzeba je zlikwidować podobnie jak roczne pełnopłatne urlopy na ..."

Data: 2019-04-09 08:05:35
Autor: Bytomir Nitroaromatyczny
użytkownik z napisał:

Ja bym dał podwyżki nauczycielom i zakazał im strajku.

Żadnych podwyżek. Niech dymają tyle co inni przy przywilejach które mają inni.

Data: 2019-04-09 19:41:43
Autor: Pisiorowy Escobar
Bytomir Nitroaromatyczny <bytomir.torpeksowy@gmail.com> napisał(-a):

użytkownik z napisał:

> Ja bym dał podwyżki nauczycielom i zakazał im strajku.

Żadnych podwyżek. Niech dymają tyle co inni przy przywilejach które mają inni.

tak jest
dopóki wypuszczają takich głąbów jak ty zero podwyżek :DDDDDDDDD

Data: 2019-04-09 08:17:20
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 16:54:15 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

"Nauczyciele w szkołach publicznych powinni mieć normalny 40-godzinny tydzień pracy bez przywileju 18-godzinnego pensum (czas spędzony przy tablicy). Dziś spędzają bardzo mało czasu na lekcjach w porównaniu z kolegami z Unii Europejskiej. Poza tym mają rozmaite mieszkaniowe i wiejskie dodatki do pensji niezwiązane z wydajnością czy jakością ich pracy. Trzeba je zlikwidować podobnie jak roczne pełnopłatne urlopy na ..."

PiS od trzech i pół roku zawzięcie "reformuje" edukację i dopiero teraz się zorientował, że istnieje pensum?

Jak chcą je zmieniać to niech wprowadzą i inne elementy: "- Różnice w czasie pracy przy tablicy w przypadku polskich nauczycieli i np. skandynawskich można tłumaczyć choćby tym, że tamtejsze grono pedagogiczne jest zwolnione z wielu zadań administracyjnych czy biurokratycznych, które z kolei w Polsce wykonuje nauczyciel - mówi Broniarz.

Dodaje, że w innych krajach funkcjonuje też stanowisko asystenta nauczyciela, który wykonuje za niego obowiązki związane np. z przygotowaniem sali do ćwiczeń. - Nie mam wątpliwości, że polscy pedagodzy też woleliby pracować z uczniem, niż poświęcać ten czas na zajmowanie się biurokracją - wskazuje szef ZNP."

A i biurko dla nauczyciela by się przydało i jakiś cichy kąt by nie musiał roboty do domu nosić. Wtedy będą mogli siedzieć w szkole bite 8 godzin dziennie.

--
Bruno

Data: 2019-04-09 08:34:31
Autor: Bytomir Nitroaromatyczny
użytkownik Bruno Brunowski napisał:

A i biurko dla nauczyciela by się przydało i jakiś cichy kąt by nie musiał roboty do domu nosić.

Widocznie wolą nosić do domu niż siedzieć w szkole:)

Poza tym weź nie pierdol.

niż poświęcać ten czas na zajmowanie się biurokracją - wskazuje szef ZNP."

Bibliotekarka 30h/tyg jaką kurwa biurokracją?
Nauczyciel WF, jaką kurwa biurokracją?

Komu ten kit?

Peło ogarnęła godzinki/lata pracy policajów, czas na nauczycieli.
Jak chcą forsę, trza nauczyć się zapierdalać jak u niemca.

Data: 2019-04-09 08:40:31
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 17:34:33 UTC+2 użytkownik Bytomir Nitroaromatyczny napisał:
> [...]

Widocznie wolą nosić do domu niż siedzieć w szkole:)

Nocnik, ja wiem że z nauczycielami miałeś pod górkę. Innych też nie musisz przekonywać.

--
Bruno

Data: 2019-04-09 09:53:14
Autor: Zenek Kapelinder
Niemcy: Nauczyciele mają zakaz strajkowania
Nie nosza zadnej roboty do domu. Jak zrobia klasowke to w tym czasie sprawdzaja klasowke innej klasy. Z ciaglym doksztalcaniem tez lipa. Czego nowego musi sie nauczyc nauczyciel od biologii? Ciemnote to mlotkom moga wcisnac nie mnie. Bylem widzialem.

Data: 2019-04-09 10:12:15
Autor: Bytomir Nitroaromatyczny
użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Przeca to chj prawda z tym dokształcaniem kilka godzin na kwartał
do tego płatne.

Podwyżki tak, ale nie za darmochę.

To tak jak z górnikami, ostro zapierdalają niemieckich kopalniach na terenie czech.  Jaka płaca taka praca. W PL pracują mniej
i mniej zarabiają. Jeszcze pada argument że nauczyciel ma zarabiać więcej niż kasjerka,
a niby to czemu? Chętnych na kasę mało, chętnych na posadkę nauczyciela
sporo. Popyt na nauczycieli spada, bo z roku na rok coraz mniej uczniów.

Data: 2019-04-09 17:40:27
Autor: z
W dniu 2019-04-09 o 17:17, Bruno Brunowski pisze:
A i biurko dla nauczyciela by się przydało i jakiś cichy kąt by nie musiał roboty do domu nosić. Wtedy będą mogli siedzieć w szkole bite 8 godzin dziennie.

Jak już nasze PKB będzie takie jak bogatego zachodu to i biurko się znajdzie.

Branie dzieci (egzaminów) jako zakładników to bezczelność

Data: 2019-04-09 11:03:51
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 17:41:14 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Jak już nasze PKB będzie takie jak bogatego zachodu to i biurko się znajdzie.

Branie dzieci (egzaminów) jako zakładników to bezczelność

To fakt, z tym to pisiory stanowczo przegięły. Ale co się dziwić, gówniarzeria poniżej 18 roku życia to nie ich target.

--
Bruno

Data: 2019-04-09 11:50:33
Autor: Bruno Brunowski
> [...]

Jak już nasze PKB będzie takie jak bogatego zachodu to i biurko się znajdzie.

Przesadzasz. Wystarczyłaby zeszłoroczna wyprawka 300+, to byłoby średnio po 70 000 PLN na szkołę. W ch... pieniędzy na biurka.

--
Bruno

Data: 2019-04-09 16:50:25
Autor: Zenek Kapelinder
Niemcy: Nauczyciele mają zakaz strajkowania
W Polsce tez nauczyciele maja status urzednikow. Wloskiego strajku nie zrobia bo w ramach takiego strajku robi sie wszystko najlepiej jak potrafi i zgodnie z przepisami. Znaczy sie dobrze by musieli uczyc w czasie strajku wloskiego.

Data: 2019-04-10 09:47:57
Autor: u2
[...]

nauczyciel jest traktowany jako funkcjonariusz publiczny, to nieco się różni od urzędnika państwowego, na przykład krajowej służby cywilnej, to reguluje inna ustawa

nauczyciele mają ochronę jako funkcjonariusz publiczny, ale nie są urzędnikami państwowymi w myśl ustawy o służbie cywilnej:)

--
George Orwell :

Data: 2019-04-10 04:22:29
Autor: Zenek Kapelinder
Niemcy: Nauczyciele mają zakaz strajkowania
Ta ogromna roznica ktora znalazles przeszkadza w zrobieniu strajku wloskiego?

Data: 2019-04-10 13:33:36
Autor: u2
Niemcy: Nauczyciele mają zakaz strajkowania
Ta ogromna roznica ktora znalazles przeszkadza w zrobieniu strajku wloskiego?

nauczycieli obowiązuje Karta Nauczyciela, która nie zabrania strajku, Karta Nauczyciela pamięta jeszcze czasy PRL, zaś urzędnicy państwowi nie mają prawa do strajku :

https://ksiegowosc-budzetowa.infor.pl/kadry-i-place/wynagrodzenia/728959,Ograniczenie-prawa-do-strajku-w-sluzbie-cywilnej.html

W polskim urzędzie nie wszystkie formy protestu są dopuszczalne, ale można oflagować budynek

Członkowie korpusu służby cywilnej objęci są całkowitym zakazem strajku. Mogą jednak brać udział w sporach zbiorowych. Pytanie, czy tak szerokie wyłączenie jest zgodne z Konwencją MOP

Organizacje związkowe reprezentujące prawa i interesy tej grupy pracowników mogą wszczynać spór zbiorowy i prowadzić go. Jednak końcowym etapem nie będzie mógł być strajk.

--
George Orwell :

Data: 2019-04-10 07:09:30
Autor: Zenek Kapelinder
Niemcy: Nauczyciele mają zakaz strajkowania
W zasadzie sprawa zostala rozwiazana i nie ma co dalej ciagnac tematu. Rzad sobie poradzil. Na kilka tysiecy szkol nie odbyly sie dwa egzaminy z historii i jeden z polskiego. Nauczyciele przegrali. Na dodatek nie dostana kasy za strajk. Strona rzadowa mowi zeby z funduszu zwiazkowego dostali kase bo rzad im nie zaplaci. Poniewaz to nauczyciele zerwali rozmowy rzad nie musi im dawac tego co przed zerwaniem rozmow wynegocjowali. Moze im dac tyle ile uzna za stosowne. Za moment podniosa liczbe godzin w klasach do dwudziestu pieciu i prawie 30% nauczycieli stanie sie zbednych. Na bank nie beda zwolnieni ci co nie strajkowali. Jelopozycja znowu dostala po dupie.

Data: 2019-04-10 16:16:03
Autor: u2
[...]

nauczyciele nie przegrali, "S" podpisała porozumienie, oni rozumieją, że wypełniają misję cywilizacyjną, a premier Matteo nadal proponuje okrągły stół, nauczyciele mają prawo do strajkowania, bo tak zakłada Karta Nauczyciela, ja niedawno słuchałem wypowiedzi w radiowej trójce dwóch nauczycieli z południa Bolanda, obydwoje mianowani z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym, jeden z Krakowa, z renomowanego liceum ściemniał, że ma zasadnicze z dodatkami 2700 złotych, po tym zadzwoniła kobieta bodajże z Rzeszowa, która wyjaśniła, że te 2700 PLN to zasadnicze bez dodatków.

ja miałem na początku kariery zawodowej możliwość wybrania ścieżki rozwoju jako pedagog, ale zrezygnowałem po krótkim stażu na początku lat 90-tych ub. wieku, bo znalazłem zdecydowanie lepszą robotę:)

--
George Orwell :

Data: 2019-04-10 07:21:54
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 kwietnia 2019 16:16:05 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

nauczyciele nie przegrali, "S" podpisała porozumienie,
I zaczęła się rozpadać. Sukces niebywały.
Strajk trwa, a na egzaminy są dowożeni strażacy i leśnicy.
"Do "kryzysowych" składów komisji egzaminacyjnych w Grudziądzu oprócz emerytów, księży, katechetów, urzędników, strażników miejskich zostali oddelegowani przedstawiciele służb: strażacy i leśnicy... Autobus ze strażakami zaparkował dziś pod Szkołą Podstawową nr 21 na os. Lotnisko, w ramach której działa jeszcze gimnazjum. Z kolei kilkunastu przedstawicieli Lasów Państwowych pojawiło się w Szkole Podstawowej nr 17 przy al. 23 Stycznia, gdzie również działa jeszcze gimnazjum.
Jak się nieoficjalnie dowiadujemy, strażacy zostali zwiezieni z województwa i mieli legitymować się dokumentami poświadczającymi przygotowanie pedagogiczne. Byli w cywilnych ubraniach. Z kolei leśnicy, byli w mundurach."
https://pomorska.pl/lesnicy-sluzba-wiezienna-i-strazacy-przyjechali-wesprzec-komisje-egzaminacyjne-w-grudziadzu/ar/c5-14036601

--
Bruno

Data: 2019-04-10 16:24:19
Autor: u2
W dniu 10.04.2019 o 16:21, Br Br pisze:
nauczyciele nie przegrali, "S" podpisała porozumienie,

I zaczęła się rozpadać. Sukces niebywały.
Strajk trwa, a na egzaminy są dowożeni strażacy i leśnicy.

no wiesz, egzaminy przebiegają bez większych przeszkód, to niewątpliwie pokazuje, że próbujesz zrobić burzę w szklance wody, a nauczyciele wcale nie przegrali, będzie lepiej, głowa do góry:)

--
George Orwell :

Data: 2019-04-10 09:14:38
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 kwietnia 2019 16:24:21 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]

no wiesz, egzaminy przebiegają bez większych przeszkód, to niewątpliwie pokazuje, że próbujesz zrobić burzę w szklance wody, a nauczyciele wcale nie przegrali, będzie lepiej, głowa do góry:)

Nie, no jest super. A dopiero fantastycznie będzie jak się zacznie nabór podwójnego rocznika do szkół. Już można ogłosić pełen sukces i sp... do Brukseli.

--
Bruno

Data: 2019-04-10 18:51:51
Autor: u2
W dniu 10.04.2019 o 18:14, Br Br pisze:
[...]

zazdrościsz:)))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-11 09:21:56
Autor: Pajdak
Użytkownik "Bruno Brunowski" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości news:bf685013-a7f8-4e57-b0e7-169986f65908googlegroups.com...
[...]

Ciekaw jestem co bedzie z uczniami, którzy nie zaliczą egzaminów?
Nie przejda do nastepnej klasy czy powtórza maturę w roku 2020?

Już można ogłosić pełen sukces i sp... do Brukseli.

Z PiS sp...la kto może. Nawej opolski Jaki z 3-ciego miejsca w Krakowie.
Taki strach u nich przed Brzegiem ;-)))
--
Pajdak

Data: 2019-04-10 12:15:11
Autor: Zenek Kapelinder
Niemcy: Nauczyciele mają zakaz strajkowania
Lepiej to by mieli jak by oglosili strajk i poszli na egzaminy. Za chwile zmienia sie przepisy i bedzie nowe pensum 24 godziny. Dyrektorzy szkol dostana kase na nowe pensum i beda musieli zwolnic 30% nauczycieli. Tych co odejda na emerytury zastapia nowymi po studiach. Wynegocjowane podwyzki dla tych co zostana pozwola zaoszczedzic jakas kase. Dali sie wkrecic w wojne jaka prowadzi jelopozycja to na wlasnych dupach odczuja co sie dzieje jak sie gryzie reke co karmi.

Data: 2019-04-10 21:20:44
Autor: u2
[...]

w moich Suwałkach zastrajkowali kierowcy PGK/MPK, wtedy wcale nie pisiorskie władze, tylko z rodowodem LSD, wynajęły firmę zewnętrzną z Olsztyna do wykonywania obowiązków na głównej linii, kierowcy obeszli się ze smakiem, pisiory przynajmniej negocjują i dają podwyżki:)

--
George Orwell :

Data: 2019-04-10 13:05:50
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 kwietnia 2019 21:20:47 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]
> w moich Suwałkach zastrajkowali kierowcy PGK/MPK,

Łżesz. To nie był strajk.

--
Bruno

Data: 2019-04-10 22:21:50
Autor: u2
W dniu 10.04.2019 o 22:05, Br Br pisze:
w moich Suwałkach zastrajkowali kierowcy PGK/MPK,
Łżesz. To nie był strajk.

nie przyszli do roboty na lewych L-4, to był strajk:)))))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-10 13:36:48
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 kwietnia 2019 22:21:54 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> Łżesz. To nie był strajk.

nie przyszli do roboty na lewych L-4, to był strajk:)))))))))))))))

To było masowe nieprzyjście do roboty na L4. Strajk jest wtedy jak nic nie robisz nie mając L4. --
Bruno

Data: 2019-04-10 22:38:26
Autor: u2
W dniu 10.04.2019 o 22:36, Br Br pisze:
To było masowe nieprzyjście do roboty na L4. Strajk jest wtedy jak nic nie robisz nie mając L4.

jakie masowe ? kilkunastu nie przyszło do roboty na lewych L-4, nic wielkiego:))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-10 16:54:37
Autor: Pajdak
pijaczek "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5cadfaa4$0$497$65785112news.neostrada.pl...

ja miałem na początku kariery zawodowej możliwość wybrania ścieżki rozwoju jako pedagog,

Buuuhahahhahhhhaaaaaaa!  Kariery powiadasz? Na zadupiu? ;-)))

ale zrezygnowałem po krótkim stażu na początku lat  90-tych ub. wieku,

Nie zrezygnowałes tylko wyrzucili cie za wódę!

bo znalazłem zdecydowanie lepszą robotę:)

jako "inszynier" od "powierzchni poziomych ;-))))

--
Pajdak

Data: 2019-04-10 18:52:36
Autor: u2
W dniu 10.04.2019 o 16:54, fajdak pisze:
[...]

-- fajdak

zazdrościsz:))))))))))))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-10 18:39:31
Autor: Pisiorowy Escobar
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

[...]

zobaczymy przy klasyfikacji, maturach i świadectwa końcowych
żeby nie było tak jak z prezydent łodzi - właśnie, ruski, kto nim jest ? :DDDDD

Data: 2019-04-10 23:00:06
Autor: u2
Niemcy: Nauczyciele mają zakaz strajkowania
W dniu 10.04.2019 o 18:39, Pisiorowy Escobar pisze:

jest już sezon 2 "En Service de la France" w Netflix, nadal czadowy film:)))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-09 19:45:28
Autor: Pajdak
[...]

No wiedzisz pijaczyno! A taki zenus, ty czy lordzik gardzicie Niemcami, a
wychodzi na to, ze jesteście ciemną miernotą polską. ;-)))

--
Pajdak

Data: 2019-04-10 09:27:40
Autor: mcmlxxi.xi.xi
[...]

PiSowi UE nie POzwoli na wprowadzenie takiego prawa u nas ;)
Bo som ruwni i równani ;)

Niemcy: Nauczyciele mają zakaz strajkowania