Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Niemcy bij± polskich transportowców

Niemcy bij± polskich transportowców

Data: 2015-10-16 12:25:07
Autor: Marek
Niemcy bij± polskich transportowców
Am Freitag, 16. Oktober 2015 18:58:14 UTC+2 schrieb u2:
widac, ze wola muslimow te niemieckie chamy i burki:)

http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/niemcy-bija-w-polskich-transportowcow,15047421932

  Aż 53 tysi±ce Polaków z branży transportowej może stracić pracę w wyniku niemieckich działań wokół ustawy o płacy minimalnej. Na dodatek nowe prawo może spowodować exodus polskich firm do Niemiec. To wnioski raportu Deloitte.

W siedzibie Lewiatana w Warszawie odbyła się konferencja nt. wpływu ustawy o płacy minimalnej w Niemczech na sytuację polskich firm transportowych.



- Jeste¶my jednym z beneficjentów (branża transportowa) wej¶cia Polski do UE, bo zlikwidowane zostały bariery czysto administracyjne polegaj±ce m.in. na konieczno¶ci zezwoleń dwustronnych, które kiedy¶ były niezbędne do wykonywania transportu drogowego w UE. Niestety zmienia się to po niemieckiej ustawie o płacy minimalnej - powiedział przewodnicz±cy zwi±zku pracodawców "Transport i Logistyka Polska" Maciej Wroński.



Przypomniał, że niemieckie regulacje w tej sprawie obowi±zuj± od 1 stycznia 2015 r. S± one

stosowane do wszystkich kierowców branży transportowej, niezależnie od czasu, jaki przebywaj± na terytorium tego państwa. Przyznał, że także po interwencji polskiego rz±du, przepisy ustawy s± czasowo zawieszone wobec kierowców, którzy znajduj± się w tranzycie.



- Natomiast jest ona nadal stosowana wobec dostaw czy odbioru towarów z Niemiec czy przewozów kabotażowych (miejsce załadunku i rozładunku) znajduje się na terytorium Niemiec - podkre¶lił Wroński.



Komisja Europejska również przygl±da się niemieckim regulacjom czy s± one zgodne z prawem Wspólnoty.



Zdaniem Wrońskiego niemiecka ustawa spowodowała efekt domina, ponieważ inne państwa UE zaczynaj±, b±dĽ chc± też wprowadzić takie przepisy. Chodzi m.in. o Francję, gdzie takie regulacje maj± zacz±ć obowi±zywać od stycznia 2016 roku, podobne regulacje planowane s± w państwach Beneluksu czy we Włoszech.



Jak podkre¶lił, takie prawo oznacza problemy dla polskich firm transportowych. Dodał, że regulacje te nie uwzględniaj± m.in. innych sposobów rozliczania pracy kierowców. Zwrócił uwagę, że w Polsce kierowcy nie s± rozliczani za godzinę pracy (Niemcy chc±, by było to minimum 8,5 euro za godzinę).



- Mamy zupełnie inn± strukturę wynagrodzeń. Nasi kierowcy dostaj± podobne kwoty. Nie s± one wynagrodzeniem zasadniczym, ale zgodnie z polskim prawem maj± stanowić rekompensatę za zwiększone koszty utrzymania za granic± (ryczałty; diety) - wyja¶nił Wroński.



Julia Patorska z Deloitte dodała, że polscy przewoĽnicy s± liderami w Europie, ponieważ realizuj± blisko 25 proc. przewozów międzynarodowych, a sektor transportowy generuje ponad 6 proc. Polskiego PKB.



- Branża jest bardzo konkurencyjna, a każdy rynek konkurencyjne działa na bardzo niskich marżach. Zmiany kosztowe s± zatem bardzo odczuwalne - zaznaczyła Patorska.



Zgodnie z raportem, w pesymistycznym wariancie wzrost wynagrodzeń w polskich firmach transportowych za pracę na terenie Niemiec wyniesie 113 proc. Jak wyja¶niła przedstawicielka Deloitte oznaczałoby to, że takie firmy musiałyby ¶rednio zwiększyć swoje koszty o 600 tys. zł rocznie, co oznaczałoby, że ponad 40 proc. przedsiębiorstw miałoby ujemn± marżę netto. W konsekwencji groziłoby to bankructwem tych firm.



Patorska dodała, że taka sytuacja mogłaby spowodować utracenie 53 tys. miejsc pracy w naszym kraju.



- Troska o naszych kierowców w kontek¶cie podniesienia im płacy, po to, żeby nie wykorzystywać niższych kosztów płacy do konkurencji na rynku europejskim, może de facto doprowadzić do czego¶ zupełnie odwrotnego, czyli do utraty miejsc pracy w Polsce - zaznaczyła.



Zwróciła uwagę, że taka sytuacja będzie miała też wpływ na inne sektory w tym finansowy, ponieważ przedsiębiorstwa transportowe nie kupuje taboru tylko go leasinguje.



- Podniesienie cen przewozu spowoduje też w konsekwencji podniesienie cen towarów, za co na końcu będziemy płacić my - dodała przedstawicielka Deloitte.


Najlepszy numer jest ten, ze polskie zwiazki zawodowe sa przeciwne podniesieniu zarobkow polskich kierowcow.

Mowil o tym Korwin.

Data: 2015-10-16 22:05:47
Autor: u2
Niemcy bijÄ… polskich transportowcĂłw
W dniu 2015-10-16 o 21:25, Marek pisze:
Najlepszy numer jest ten, ze polskie zwiazki zawodowe sa przeciwne podniesieniu zarobkow polskich kierowcow.

Mowil o tym Korwin.


kurwin duzo gada, za duzo, az brzuszysko mu uroslo do niebotycznych rozmiarow od tego gadania, agienciaki tak majom, ze duzo gadajom:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-10-16 13:07:30
Autor: Marek
Niemcy bij± polskich transportowców
Am Freitag, 16. Oktober 2015 22:05:48 UTC+2 schrieb u2:
W dniu 2015-10-16 o 21:25, Marek pisze:
> Najlepszy numer jest ten, ze polskie zwiazki zawodowe sa przeciwne podniesieniu zarobkow polskich kierowcow.
>
> Mowil o tym Korwin.


kurwin duzo gada, za duzo, az brzuszysko mu uroslo do niebotycznych rozmiarow od tego gadania, agienciaki tak majom, ze duzo gadajom:)


A wg.Ciebie polscy kierowcy powinni zarabiac mniej, czy wiecej ?

Data: 2015-10-16 22:10:07
Autor: u2
Niemcy bijÄ… polskich transportowcĂłw
W dniu 2015-10-16 o 22:07, Marek pisze:
A wg.Ciebie polscy kierowcy powinni zarabiac mniej, czy wiecej ?

nie podoba sie tobie polskie stawki to wypierdalaj do niemca, w Polsce sa inne stawki i polscy kierowcy sobie je chwala:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-10-16 13:15:18
Autor: Marek
Niemcy bij± polskich transportowców
Am Freitag, 16. Oktober 2015 22:10:09 UTC+2 schrieb u2:
W dniu 2015-10-16 o 22:07, Marek pisze:
> A wg.Ciebie polscy kierowcy powinni zarabiac mniej, czy wiecej ?

nie podoba sie tobie polskie stawki to wypierdalaj do niemca, w Polsce sa inne stawki i polscy kierowcy sobie je chwala:)


Szwagier Kwasniewskiego tez sobie polskie stawki chwalil.

Spierdalaj do ruskich.

Data: 2015-10-16 22:28:55
Autor: u2
Niemcy bijÄ… polskich transportowcĂłw
W dniu 2015-10-16 o 22:15, Marek pisze:
Szwagier Kwasniewskiego tez sobie polskie stawki chwalil.

Spierdalaj do ruskich.


sztolcman z jankesami trzyma, poducz sie arabie:)



--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-10-16 22:31:32
Autor: A. Filip
Niemcy bijÄ… polskich transportowcĂłw
Marek <mwisniewski2008@gmail.com> pisze:
Am Freitag, 16. Oktober 2015 22:05:48 UTC+2 schrieb u2:
W dniu 2015-10-16 o 21:25, Marek pisze:
> Najlepszy numer jest ten, ze polskie zwiazki zawodowe sa przeciwne podniesieniu zarobkow polskich kierowcow.
>
> Mowil o tym Korwin.

kurwin duzo gada, za duzo, az brzuszysko mu uroslo do niebotycznych rozmiarow od tego gadania, agienciaki tak majom, ze duzo gadajom:)

A wg.Ciebie polscy kierowcy powinni zarabiac mniej, czy wiecej ?

Powinni zarabiać najwięcej jak się da (bez likwidacji miejsca pracy).

--
A. Filip : Jedna Europa, jedna Merkel.
NosiĹ‚ wilk razy kilka, ponieĹ›li i wilka.  (PrzysĹ‚owie polskie)

Data: 2015-10-16 22:33:38
Autor: u2
Niemcy bijÄ… polskich transportowcĂłw
W dniu 2015-10-16 o 22:31, A. Filip pisze:
Powinni zarabiać najwięcej jak się da (bez likwidacji miejsca pracy).


jak sie tobie zydek  nie podobuje to wypierdalaj do niemca:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-10-16 22:40:43
Autor: A. Filip
Niemcy bijÄ… polskich transportowcĂłw
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
W dniu 2015-10-16 o 22:31, A. Filip pisze:
Powinni zarabiać najwięcej jak się da (bez likwidacji miejsca pracy).

jak sie tobie zydek  nie podobuje to wypierdalaj do niemca:)

Trzeba bronić polskie firmy transportowe przed likwidacją ale kiedyś do UE
pewnie przystÄ…piÄ… Ukraina i Turcja.  Z Polska w koĹ„cu teĹĽ ktoĹ› w ramach UE
zacznie konkurować płacą o tyle niższą że "bliskość Niemiec" tego nie przebije.

Po za tym jeśli kierowcy niemieckich TIRów dostawaliby tylko niemiecką płacę
minimalną to coś tam dziwnego by się działo.

--
A. Filip : Jedna Europa, jedna Merkel.
Alkohol wchodzący w człowieka jest jak tygrys wchodzący do lasu.
(Przysłowie wietnamskie)

Data: 2015-10-17 11:20:34
Autor: u2
Niemcy bijÄ… polskich transportowcĂłw
W dniu 2015-10-16 o 22:40, A. Filip pisze:
jak sie tobie zydek nie podobuje to wypierdalaj do niemca:)
Trzeba bronić polskie firmy transportowe przed likwidacją


to wypierdalaj zydoubeku jak chcesz je bronic, juz dobrze wiadomo na czym wasza "obrona" polega zydoubeku:)))

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Niemcy bij± polskich transportowców

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona