Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Niemcy bijÄ… polskich transportowców

Niemcy biją polskich transportowców

Data: 2015-10-16 18:58:07
Autor: u2
Niemcy biją polskich transportowców
widac, ze wola muslimow te niemieckie chamy i burki:)

http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/niemcy-bija-w-polskich-transportowcow,15047421932

  Aż 53 tysiÄ…ce Polaków z branży transportowej może stracić pracÄ™ w wyniku niemieckich dziaÅ‚aÅ„ wokół ustawy o pÅ‚acy minimalnej. Na dodatek nowe prawo może spowodować exodus polskich firm do Niemiec. To wnioski raportu Deloitte.

W siedzibie Lewiatana w Warszawie odbyła się konferencja nt. wpływu ustawy o płacy minimalnej w Niemczech na sytuację polskich firm transportowych.



- Jesteśmy jednym z beneficjentów (branża transportowa) wejścia Polski do UE, bo zlikwidowane zostały bariery czysto administracyjne polegające m.in. na konieczności zezwoleń dwustronnych, które kiedyś były niezbędne do wykonywania transportu drogowego w UE. Niestety zmienia się to po niemieckiej ustawie o płacy minimalnej - powiedział przewodniczący związku pracodawców "Transport i Logistyka Polska" Maciej Wroński.



Przypomniał, że niemieckie regulacje w tej sprawie obowiązują od 1 stycznia 2015 r. Są one

stosowane do wszystkich kierowców branży transportowej, niezależnie od czasu, jaki przebywają na terytorium tego państwa. Przyznał, że także po interwencji polskiego rządu, przepisy ustawy są czasowo zawieszone wobec kierowców, którzy znajdują się w tranzycie.



- Natomiast jest ona nadal stosowana wobec dostaw czy odbioru towarów z Niemiec czy przewozów kabotażowych (miejsce załadunku i rozładunku) znajduje się na terytorium Niemiec - podkreślił Wroński.



Komisja Europejska również przygląda się niemieckim regulacjom czy są one zgodne z prawem Wspólnoty.



Zdaniem Wrońskiego niemiecka ustawa spowodowała efekt domina, ponieważ inne państwa UE zaczynają, bądź chcą też wprowadzić takie przepisy. Chodzi m.in. o Francję, gdzie takie regulacje mają zacząć obowiązywać od stycznia 2016 roku, podobne regulacje planowane są w państwach Beneluksu czy we Włoszech.



Jak podkreślił, takie prawo oznacza problemy dla polskich firm transportowych. Dodał, że regulacje te nie uwzględniają m.in. innych sposobów rozliczania pracy kierowców. Zwrócił uwagę, że w Polsce kierowcy nie są rozliczani za godzinę pracy (Niemcy chcą, by było to minimum 8,5 euro za godzinę).



- Mamy zupełnie inną strukturę wynagrodzeń. Nasi kierowcy dostają podobne kwoty. Nie są one wynagrodzeniem zasadniczym, ale zgodnie z polskim prawem mają stanowić rekompensatę za zwiększone koszty utrzymania za granicą (ryczałty; diety) - wyjaśnił Wroński.



Julia Patorska z Deloitte dodała, że polscy przewoźnicy są liderami w Europie, ponieważ realizują blisko 25 proc. przewozów międzynarodowych, a sektor transportowy generuje ponad 6 proc. Polskiego PKB.



- Branża jest bardzo konkurencyjna, a każdy rynek konkurencyjne działa na bardzo niskich marżach. Zmiany kosztowe są zatem bardzo odczuwalne - zaznaczyła Patorska.



Zgodnie z raportem, w pesymistycznym wariancie wzrost wynagrodzeń w polskich firmach transportowych za pracę na terenie Niemiec wyniesie 113 proc. Jak wyjaśniła przedstawicielka Deloitte oznaczałoby to, że takie firmy musiałyby średnio zwiększyć swoje koszty o 600 tys. zł rocznie, co oznaczałoby, że ponad 40 proc. przedsiębiorstw miałoby ujemną marżę netto. W konsekwencji groziłoby to bankructwem tych firm.



Patorska dodała, że taka sytuacja mogłaby spowodować utracenie 53 tys. miejsc pracy w naszym kraju.



- Troska o naszych kierowców w kontekście podniesienia im płacy, po to, żeby nie wykorzystywać niższych kosztów płacy do konkurencji na rynku europejskim, może de facto doprowadzić do czegoś zupełnie odwrotnego, czyli do utraty miejsc pracy w Polsce - zaznaczyła.



Zwróciła uwagę, że taka sytuacja będzie miała też wpływ na inne sektory w tym finansowy, ponieważ przedsiębiorstwa transportowe nie kupuje taboru tylko go leasinguje.



- Podniesienie cen przewozu spowoduje też w konsekwencji podniesienie cen towarów, za co na końcu będziemy płacić my - dodała przedstawicielka Deloitte.


--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-10-16 12:25:07
Autor: Marek
Niemcy bij± polskich transportowców
Am Freitag, 16. Oktober 2015 18:58:14 UTC+2 schrieb u2:
widac, ze wola muslimow te niemieckie chamy i burki:)

http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/niemcy-bija-w-polskich-transportowcow,15047421932

  A¿ 53 tysi±ce Polaków z bran¿y transportowej mo¿e straciæ pracê w wyniku niemieckich dzia³añ wokó³ ustawy o p³acy minimalnej. Na dodatek nowe prawo mo¿e spowodowaæ exodus polskich firm do Niemiec. To wnioski raportu Deloitte.

W siedzibie Lewiatana w Warszawie odby³a siê konferencja nt. wp³ywu ustawy o p³acy minimalnej w Niemczech na sytuacjê polskich firm transportowych.



- Jeste¶my jednym z beneficjentów (bran¿a transportowa) wej¶cia Polski do UE, bo zlikwidowane zosta³y bariery czysto administracyjne polegaj±ce m.in. na konieczno¶ci zezwoleñ dwustronnych, które kiedy¶ by³y niezbêdne do wykonywania transportu drogowego w UE. Niestety zmienia siê to po niemieckiej ustawie o p³acy minimalnej - powiedzia³ przewodnicz±cy zwi±zku pracodawców "Transport i Logistyka Polska" Maciej Wroñski.



Przypomnia³, ¿e niemieckie regulacje w tej sprawie obowi±zuj± od 1 stycznia 2015 r. S± one

stosowane do wszystkich kierowców bran¿y transportowej, niezale¿nie od czasu, jaki przebywaj± na terytorium tego pañstwa. Przyzna³, ¿e tak¿e po interwencji polskiego rz±du, przepisy ustawy s± czasowo zawieszone wobec kierowców, którzy znajduj± siê w tranzycie.



- Natomiast jest ona nadal stosowana wobec dostaw czy odbioru towarów z Niemiec czy przewozów kabota¿owych (miejsce za³adunku i roz³adunku) znajduje siê na terytorium Niemiec - podkre¶li³ Wroñski.



Komisja Europejska równie¿ przygl±da siê niemieckim regulacjom czy s± one zgodne z prawem Wspólnoty.



Zdaniem Wroñskiego niemiecka ustawa spowodowa³a efekt domina, poniewa¿ inne pañstwa UE zaczynaj±, b±d¼ chc± te¿ wprowadziæ takie przepisy. Chodzi m.in. o Francjê, gdzie takie regulacje maj± zacz±æ obowi±zywaæ od stycznia 2016 roku, podobne regulacje planowane s± w pañstwach Beneluksu czy we W³oszech.



Jak podkre¶li³, takie prawo oznacza problemy dla polskich firm transportowych. Doda³, ¿e regulacje te nie uwzglêdniaj± m.in. innych sposobów rozliczania pracy kierowców. Zwróci³ uwagê, ¿e w Polsce kierowcy nie s± rozliczani za godzinê pracy (Niemcy chc±, by by³o to minimum 8,5 euro za godzinê).



- Mamy zupe³nie inn± strukturê wynagrodzeñ. Nasi kierowcy dostaj± podobne kwoty. Nie s± one wynagrodzeniem zasadniczym, ale zgodnie z polskim prawem maj± stanowiæ rekompensatê za zwiêkszone koszty utrzymania za granic± (rycza³ty; diety) - wyja¶ni³ Wroñski.



Julia Patorska z Deloitte doda³a, ¿e polscy przewo¼nicy s± liderami w Europie, poniewa¿ realizuj± blisko 25 proc. przewozów miêdzynarodowych, a sektor transportowy generuje ponad 6 proc. Polskiego PKB.



- Bran¿a jest bardzo konkurencyjna, a ka¿dy rynek konkurencyjne dzia³a na bardzo niskich mar¿ach. Zmiany kosztowe s± zatem bardzo odczuwalne - zaznaczy³a Patorska.



Zgodnie z raportem, w pesymistycznym wariancie wzrost wynagrodzeñ w polskich firmach transportowych za pracê na terenie Niemiec wyniesie 113 proc. Jak wyja¶ni³a przedstawicielka Deloitte oznacza³oby to, ¿e takie firmy musia³yby ¶rednio zwiêkszyæ swoje koszty o 600 tys. z³ rocznie, co oznacza³oby, ¿e ponad 40 proc. przedsiêbiorstw mia³oby ujemn± mar¿ê netto. W konsekwencji grozi³oby to bankructwem tych firm.



Patorska doda³a, ¿e taka sytuacja mog³aby spowodowaæ utracenie 53 tys. miejsc pracy w naszym kraju.



- Troska o naszych kierowców w kontek¶cie podniesienia im p³acy, po to, ¿eby nie wykorzystywaæ ni¿szych kosztów p³acy do konkurencji na rynku europejskim, mo¿e de facto doprowadziæ do czego¶ zupe³nie odwrotnego, czyli do utraty miejsc pracy w Polsce - zaznaczy³a.



Zwróci³a uwagê, ¿e taka sytuacja bêdzie mia³a te¿ wp³yw na inne sektory w tym finansowy, poniewa¿ przedsiêbiorstwa transportowe nie kupuje taboru tylko go leasinguje.



- Podniesienie cen przewozu spowoduje te¿ w konsekwencji podniesienie cen towarów, za co na koñcu bêdziemy p³aciæ my - doda³a przedstawicielka Deloitte.


Najlepszy numer jest ten, ze polskie zwiazki zawodowe sa przeciwne podniesieniu zarobkow polskich kierowcow.

Mowil o tym Korwin.

Data: 2015-10-16 22:05:47
Autor: u2
Niemcy biją polskich transportowców
W dniu 2015-10-16 o 21:25, Marek pisze:
Najlepszy numer jest ten, ze polskie zwiazki zawodowe sa przeciwne podniesieniu zarobkow polskich kierowcow.

Mowil o tym Korwin.


kurwin duzo gada, za duzo, az brzuszysko mu uroslo do niebotycznych rozmiarow od tego gadania, agienciaki tak majom, ze duzo gadajom:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-10-16 13:07:30
Autor: Marek
Niemcy bij± polskich transportowców
Am Freitag, 16. Oktober 2015 22:05:48 UTC+2 schrieb u2:
W dniu 2015-10-16 o 21:25, Marek pisze:
> Najlepszy numer jest ten, ze polskie zwiazki zawodowe sa przeciwne podniesieniu zarobkow polskich kierowcow.
>
> Mowil o tym Korwin.


kurwin duzo gada, za duzo, az brzuszysko mu uroslo do niebotycznych rozmiarow od tego gadania, agienciaki tak majom, ze duzo gadajom:)


A wg.Ciebie polscy kierowcy powinni zarabiac mniej, czy wiecej ?

Data: 2015-10-16 22:10:07
Autor: u2
Niemcy biją polskich transportowców
W dniu 2015-10-16 o 22:07, Marek pisze:
A wg.Ciebie polscy kierowcy powinni zarabiac mniej, czy wiecej ?

nie podoba sie tobie polskie stawki to wypierdalaj do niemca, w Polsce sa inne stawki i polscy kierowcy sobie je chwala:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-10-16 13:15:18
Autor: Marek
Niemcy bij± polskich transportowców
Am Freitag, 16. Oktober 2015 22:10:09 UTC+2 schrieb u2:
W dniu 2015-10-16 o 22:07, Marek pisze:
> A wg.Ciebie polscy kierowcy powinni zarabiac mniej, czy wiecej ?

nie podoba sie tobie polskie stawki to wypierdalaj do niemca, w Polsce sa inne stawki i polscy kierowcy sobie je chwala:)


Szwagier Kwasniewskiego tez sobie polskie stawki chwalil.

Spierdalaj do ruskich.

Data: 2015-10-16 22:28:55
Autor: u2
Niemcy biją polskich transportowców
W dniu 2015-10-16 o 22:15, Marek pisze:
Szwagier Kwasniewskiego tez sobie polskie stawki chwalil.

Spierdalaj do ruskich.


sztolcman z jankesami trzyma, poducz sie arabie:)



--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-10-16 22:31:32
Autor: A. Filip
Niemcy biją polskich transportowców
Marek <mwisniewski2008@gmail.com> pisze:
Am Freitag, 16. Oktober 2015 22:05:48 UTC+2 schrieb u2:
W dniu 2015-10-16 o 21:25, Marek pisze:
> Najlepszy numer jest ten, ze polskie zwiazki zawodowe sa przeciwne podniesieniu zarobkow polskich kierowcow.
>
> Mowil o tym Korwin.

kurwin duzo gada, za duzo, az brzuszysko mu uroslo do niebotycznych rozmiarow od tego gadania, agienciaki tak majom, ze duzo gadajom:)

A wg.Ciebie polscy kierowcy powinni zarabiac mniej, czy wiecej ?

Powinni zarabiać najwięcej jak się da (bez likwidacji miejsca pracy).

--
A. Filip : Jedna Europa, jedna Merkel.
NosiÅ‚ wilk razy kilka, ponieÅ›li i wilka.  (PrzysÅ‚owie polskie)

Data: 2015-10-16 22:33:38
Autor: u2
Niemcy biją polskich transportowców
W dniu 2015-10-16 o 22:31, A. Filip pisze:
Powinni zarabiać najwięcej jak się da (bez likwidacji miejsca pracy).


jak sie tobie zydek  nie podobuje to wypierdalaj do niemca:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-10-16 22:40:43
Autor: A. Filip
Niemcy biją polskich transportowców
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
W dniu 2015-10-16 o 22:31, A. Filip pisze:
Powinni zarabiać najwięcej jak się da (bez likwidacji miejsca pracy).

jak sie tobie zydek  nie podobuje to wypierdalaj do niemca:)

Trzeba bronić polskie firmy transportowe przed likwidacją ale kiedyś do UE
pewnie przystÄ…piÄ… Ukraina i Turcja.  Z Polska w koÅ„cu też ktoÅ› w ramach UE
zacznie konkurować płacą o tyle niższą że "bliskość Niemiec" tego nie przebije.

Po za tym jeśli kierowcy niemieckich TIRów dostawaliby tylko niemiecką płacę
minimalną to coś tam dziwnego by się działo.

--
A. Filip : Jedna Europa, jedna Merkel.
Alkohol wchodzący w człowieka jest jak tygrys wchodzący do lasu.
(Przysłowie wietnamskie)

Data: 2015-10-17 11:20:34
Autor: u2
Niemcy biją polskich transportowców
W dniu 2015-10-16 o 22:40, A. Filip pisze:
jak sie tobie zydek nie podobuje to wypierdalaj do niemca:)
Trzeba bronić polskie firmy transportowe przed likwidacją


to wypierdalaj zydoubeku jak chcesz je bronic, juz dobrze wiadomo na czym wasza "obrona" polega zydoubeku:)))

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-10-16 18:56:29
Autor: Micha³ Szatañski
Niemcy bij± polskich transportowców

 Komisja Europejska mog³aby mo¿e co¶ podregulowaæ te zarobki a nie siê przygl±daæ. Jak na polskie standardy to s± one 4-krotnie wiêksze.

Niemcy biją polskich transportowców

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona