Niemcy - jaka darmowa nawigacja (Android)

Data: 2012-07-28 09:04:55
Autor: Jacek
Niemcy - jaka darmowa nawigacja (Android)
Jadę do Niemiec i przydałaby i się na 4 dni jakaś darmowa nawigacja do komórki HTC z systemem Android.
Co byście polecali w tym temacie? Coś działającego oczywiście.
TIA
Jacek

Data: 2012-07-28 09:21:28
Autor: Jacek
Niemcy - jaka darmowa nawigacja (Android)
Dla uściślenia - nie chciałbym korzystać z internetu, bo mam tel w Plusie i za drogo by mnie wyszła transmisja danych. Jacek

Data: 2012-07-28 19:29:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niemcy - jaka darmowa nawigacja (Android)
Hello Jacek,

Saturday, July 28, 2012, 6:21:28 PM, you wrote:

Dla uściślenia - nie chciałbym korzystać z internetu, bo mam tel w
Plusie i za drogo by mnie wyszła transmisja danych.

3.57PLN za MB to za drogo? --
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-28 11:37:03
Autor: Jacek
Niemcy - jaka darmowa nawigacja (Android)
Po prostu nie wiem ile taka nawigacja pobierze MB. Skoro mapa Niemiec ma 700 MB, to trochę mnie przestraszyła perspektywa rachunku na 2000 zł.
Jacek

Data: 2012-07-28 21:00:18
Autor: RoMan Mandziejewicz

Saturday, July 28, 2012, 8:37:03 PM, you wrote:

Po prostu nie wiem ile taka nawigacja pobierze MB. Skoro mapa
Niemiec ma 700 MB, to trochę mnie przestraszyła perspektywa rachunku na 2000 zł.

Nawigacja Google sciąga trasę a nie mapę.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-28 18:09:09
Autor: sandman
W dniu 2012-07-28 18:04, Jacek pisze:
[...]

google map?

--
sandman

Data: 2012-07-28 18:15:44
Autor: megrims
W dniu 2012-07-28 18:09, sandman pisze:
[...]

Roaming?

Chyba, że ma tMobile. Tam podobno jest jakiś patent, że jak ma się
w Polsce TMobile, to za roaming z sieci TMobile w Niemczech nie płaci
się. Ale może nie dotyczy to transmisji danych, a jedynie rozmów.

--
www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-07-28 18:58:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niemcy - jaka darmowa nawigacja (Android)
Hello megrims,

Saturday, July 28, 2012, 6:15:44 PM, you wrote:

[...]

3.57PLN/MB - da się znieść. Mi w Pradze 4MB dziennie starczalo.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-29 20:56:37
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail roman@pik-net.pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

3.57PLN/MB - da się znieść. Mi w Pradze 4MB dziennie starczalo.

[...]

no tak, tylko trzebaby wrócić do pierwszego pytania w wątku...

darmowa navi na androida...

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2012-07-28 18:56:33
Autor: ToMasz
W dniu 28.07.2012 18:04, Jacek pisze:
[...]

jak niema innych propozycji to masz:

https://play.google.com/store/apps/developer?id=MapFactor

ToMasz

Data: 2012-07-28 21:26:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niemcy - jaka darmowa nawigacja (Android)
Hello ToMasz,

Saturday, July 28, 2012, 6:56:33 PM, you wrote:

[...]

Aplikacja się sciągnęła ale ściągniecie map to jakiś kosmos. Po kilku
MB przerywa i trzeba zaczynać od zera. Telefon lezy metr od routera,
sygnał full. Spieprzony dokumentnie download map.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-28 21:51:29
Autor: 'Tom N'
RoMan Mandziejewicz w <news:13210036357.20120728212647pik-net.pl.invalid>:

[...]

16/62 (250 MB/2510 MB)

Telefon lezy metr od routera,

Mój tylko pół metra.

sygnał full. Spieprzony dokumentnie download map.

Wniosek nieuzasadniony, ba po zerwaniu pobierania pokazał, że jest !jeszcze!
46 map (2185 MB) do pobrania i ssie dalej.

Jakby co to "na OpenStreet" jest też NavFree, ino nie ma nawigacji
miedzymapnej

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-28 20:20:10
Autor: PK
On 2012-07-28, 'Tom N' <news120728@215129intf.dyndns.org.invalid> wrote:
Wniosek nieuzasadniony, ba po zerwaniu pobierania pokazał, że jest !jeszcze!
46 map (2185 MB) do pobrania i ssie dalej.

Jakby co to "na OpenStreet" jest teĹź NavFree, ino nie ma nawigacji
miedzymapnej

Ja uĹźywam dwĂłch aplikacji: Oruxmaps i OsmAnd.
Orux jest bardzo rozbudowany i szybki, ale brzydki i niezbyt przyjazny.
OsmAnd jest chyba kandydatem na najlepszy program tego typu za jakiś
czas, ale aktualnie to wciąż beta i jest strasznie ślamazarny.

Pierwszy nie ma nawigacji głosowej. Drugi ma, ale nie używałem, więc
się nie wypowiadam.
Oba obsługują mapy offline (z naprawdę wielu źródeł).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-28 23:03:07
Autor: J.F.
Niemcy - jaka darmowa nawigacja (Android)
Dnia 28 Jul 2012 20:20:10 GMT, PK napisał(a):
Ja używam dwóch aplikacji: Oruxmaps i OsmAnd.
Orux jest bardzo rozbudowany i szybki, ale brzydki i niezbyt przyjazny.
OsmAnd jest chyba kandydatem na najlepszy program tego typu za jakiś
czas, ale aktualnie to wciąż beta i jest strasznie ślamazarny.

Na OSM ostatnio dramat - zmienili licencje, skasowali pelno danych.

J.

Data: 2012-07-29 09:27:46
Autor: PK
On 2012-07-28, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Na OSM ostatnio dramat - zmienili licencje, skasowali pelno danych.

OsmAnd obsługuje kilka źródeł map (choć mogłoby być lepiej). Mają
także jakiś soft do przygotowywania map offline, ale jest dosyć
ograniczony. Chyba nie da się do niego wsadzić map z MOBAC.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-29 11:37:02
Autor: ToMasz
W dniu 28.07.2012 23:03, J.F. pisze:
[...]

napisz coś więcej na ten temat proszę.
ToMasz

Data: 2012-07-29 13:45:50
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Jul 2012 11:37:02 +0200, ToMasz napisał(a):
[...]

O ile zrozumialem sprawe - zmienili licencje tak ze moga sprzedawac dane.
Ale zachowali sie fair i prosili uzytkownikow, ktorzy wprowadzili dane na
starej licencji, o wyrazenie zgody na nowa. To trwalo z pol roku albo i dluzej. W koncu jednak licencje zmienili a dane wprowadzone przez uzytkownikow
ktorzy nie wyrazili zgody - skasowali. No i teraz OSM ma dane w kratke -
czesc jest, czesci nie ma

Zobacz np
http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=14&lat=49.8754&lon=19.6967&layers=0B0000FTF

Po prawej gorny "+" umozliwia wybor warstwy - jest roznica miedzy UMP a OSM

Wyznaczanie trasy przez OSM bez sprawdzenia moze byc teraz bardzo
ryzykowne. I to potrwa przynajmniej rok.

Ale przez google tez - oprocz AOW, to wlasnie odkrylem jakas dziure w

J.

Data: 2012-07-28 22:20:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niemcy - jaka darmowa nawigacja (Android)
Hello 'Tom,

Saturday, July 28, 2012, 9:51:29 PM, you wrote:

[...]

sygnał full. Spieprzony dokumentnie download map.
Wniosek nieuzasadniony, ba po zerwaniu pobierania pokazał, że jest !jeszcze!
46 map (2185 MB) do pobrania i ssie dalej.

Wniosek całkowicie uzasadniony - próbuję ściągnąć JEDNĄ mapę i za
każdym razem zrywa. Czyli brakuje mechanizmu radzenia sobie z błędami
transmisji - coś jak stary Ymodem-G, który też rwał po pierwszym
błędzie i też nie potrafił wznowić. Ale od czasu Ymodem-G minęło 20
lat.

Moge tylko pogratulowac Tobie bardzo dobrego łącza.

Jakby co to "na OpenStreet" jest też NavFree, ino nie ma nawigacji
miedzymapnej

W d**pie mam aplikację, która wymaga czarów.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-28 18:57:39
Autor: RoMan Mandziejewicz

Saturday, July 28, 2012, 6:04:55 PM, you wrote:

Jadę do Niemiec i przydałaby i się na 4 dni jakaś darmowa nawigacja
do komórki HTC z systemem Android.
Co byście polecali w tym temacie? Coś działającego oczywiście.

Nawigacja Google? W czeskiej Pradze mi się sprawdziła rewelacyjnie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-28 19:28:42
Autor: Artur M. Piwko
Niemcy - jaka darmowa nawigacja (Android)
In the darkest hour on Sat, 28 Jul 2012 09:04:55 -0700 (PDT),
Jacek <sliwinscy1@gmail.com> screamed:
Jadę do Niemiec i przydałaby i się na 4 dni jakaś darmowa nawigacja do komórki HTC z systemem Android.
Co byście polecali w tym temacie? Coś działającego oczywiście.
TIA

Osmand itp.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
[ 19:28:27 user up 13243 days,  7:23,  1 user, load average: 0.01, 0.38, 0.97 ]

 My Father had a profound influence on me, he was a lunatic.  -- Spike Milligan

Data: 2012-07-28 21:08:56
Autor: Irokez
Użytkownik "Jacek" <sliwinscy1@gmail.com> napisał w wiadomości news:373d626a-8a87-40c2-a98d-3fdf9c6ce97egooglegroups.com...
Jadę do Niemiec i przydałaby i się na 4 dni jakaś darmowa nawigacja do
komórki HTC z systemem Android. Co byście polecali w tym temacie? Coś
działającego oczywiście. TIA

Sygic sobie pobierz
Jest free przez 14 dni, offline oczywiście.
Ściągasz sygic, potem odpalasz i zaznaczasz które państwa Cię interesują i je także zciągasz (niemcy polska jakieś 1GB ściągnie)

--
Irokez

Data: 2012-07-29 10:46:42
Autor: Jackare
[...]

za niecałe 200 zł były ostatnio w marketach tom-tomy  z mapą europy

Niemcy - jaka darmowa nawigacja (Android)