Niemcy mogą wydobywać węgiel, wycinać prastary las, produkować energię z atomu. Polska nie może

Data: 2018-08-21 11:26:46
Autor: Pisiorowy Escobar
Lord Donald <ldont@dojcze.de> napisał(-a):

  Niemcy mogą wydobywać węgiel, wycinać prastary las, produkować energię z atomu. Polska nie może

a i tak 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w europie to wolsza :DDDDDDDD

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-08-22 09:49:45
Autor: Silvio Balconetti
Am 21.08.2018 um 11:26 schrieb Pisiorowy Escobar:
[...]

Rozwaza ktos w Polsce rezygnacje z wydobycia wegla i przejscie na inne zrodla energii?
W ostatnim "Spieglu" (34/18.8.18) pisza o komisji "Wzrost, zmiana strukturalna i zatrudnienie", ktora zajmuje sie porzuceniem wydobycia wegla. Do roku 2030 ma byc o polowe zmniejszone wykorzyystanie wegla do produkcji energii elektrycznej. Tyle plany. Do grudnia ma ta komisja oszacowac w jakim tempie zakoncza zywot elektrownie napedzane weglem kamiennym i brunatnym.

--
saluto
Silvio Balconetti

Data: 2018-08-22 02:38:43
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 22 sierpnia 2018 09:49:48 UTC+2 użytkownik Silvio Balconetti napisał:
> [...]

Tak. Szyszko. http://biznesalert.pl/szyszko-geotermia-i-biomasa-to-sposob-na-czyste-powietrze/

Przy okazji pisiory próbują po cichu odkręcić to co spie...li w sprawie OZE:
https://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1637053,Ustawa-o-OZE-podpisana-przez-prezydenta-Od-1-lipca-beda-nowe-zasady-wsparcia-Najwiecej-dla-biomasy-spalanej-z-weglem

Wyszło jak zwykle, a eksperci wytykają niedoróbki: https://energetyka.wnp.pl/niedorobki-nowelizacji-ustawy-o-oze,328114_1_0_0.html

--
Bruno

Data: 2018-08-22 14:08:03
Autor: Silvio Balconetti
Am 22.08.2018 um 11:38 schrieb Bruno Brunowski:
[...]

Doradza im moze ta pani od telewizji, co uwaza, ze cos sie spali, to idzie przez komin i juz tego nie ma? :-)

Data: 2018-08-22 05:33:05
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 22 sierpnia 2018 14:08:05 UTC+2 użytkownik Silvio Balconetti napisał:

> [...]
> Doradza im moze ta pani od telewizji, co uwaza, ze cos sie spali, to idzie przez komin i juz tego nie ma? :-)

Nie śmiej się to najnowocześniejsza technologia: przechowywanie w chmurze. Obiecywał Mateusz skok technologiczni i oto i on.

--
Bruno

Data: 2018-08-22 13:36:08
Autor: Lord Donald
W dniu 22.08.2018 o 09:49, Silvio Balconetti pisze:
[...]

Niestety nie ma, jak na razie. Można słuchać fanatyków typu Keshe Plazma (magrav), Andrea Rossi (e-kat), ale to niczym nie poparte brednie, nie ma działającego urządzenia, mimo że głoszą to od ponad 10 lat. Chociaż co do "magrav", to nawet są jacyś kretyni co podobnie jak ci co w przypadku PO, głoszą, że nie ma znaczenia, że nie działa i jest do dupy, ale podobnie przynosi ludziom szczęście jak się w niego wierzy, różnica w tym że na ten pierwszy trzeba zmarnować szpulkę drutu a na tych drugich Polską gospodarkę. Są elektrownie wiatrowe, baterie słoneczne dają nie wiele ale wiele kosztują. Po za tym dużą część pochłania ogrzewanie, co pozyskuje się z węgla. Co do bio mas, wystarczy porównać wartości energetyczne i koszty jakie trzeba je pozyskać. Dużo drożej od węgla, no i przy spalaniu zanieczyszczenie podobne. Po za tym nie posiadamy takich możliwości aby wytworzyć tyle biomasy, aby zaspokoić nasze potrzeby energetyczne, ale jest to jakiś kierunek. Jak na razie pelet i inne są za drogie aby spalić w piecu, można sobie na święta w kominku pogrzać. Elektrownia atomowa miała być do 2019 ale wiemy jak PO ją budowali, pieniądze zajebane, można by takie trzy postawić, a nawet miejsca nie wyznaczyli. Pisory elektrowni atomowych nie budują, głupota, ale tyle w tym dobrego, że przynajmniej nie kradną z tego powodu obiecując gruszki na wierzbie jak ich poprzednicy.

Niemcy mogą wydobywać węgiel, wycinać prastary las, produkować energię z atomu. Polska nie może