Niemcy w 10 lat wydali 500 mld EUR na energetyk ę odnawialną

Data: 2019-02-16 11:08:42
Autor: u2
Niemcy w 10 lat wydali 500 mld EUR na energetyk ę odnawialną
http://niewygodne.info.pl/artykul9/04735-Wielkie-koszty-i-zerowe-efekty-polityki-CO2.htm

  W 10 lat wydali 500 mld EUR na energetykę odnawialną. Efekt? Redukcja emisji bliska zeru i 50% wzrost kosztów energii

czwartek, 14.02.2019 r.

foto: Janos Balazs (CC 2.0 / Flickr.com) / SXC.hu

Wyliczenia ekspertów nie pozostawiają wątpliwości - w ciągu ostatniej dekady Niemcy wydali ok. 500 miliardów euro na odnawialne źródła energii. Efekty wpompowania tak gigantycznych środków okazały się być jednak mizerne. Redukcja niemieckich emisji CO2 była w tym okresie bliska zeru, a równocześnie koszty produkcji energii elektrycznej wzrosły niemal 50 proc.! Co więcej - rząd w Berlinie musiał oficjalnie przyznać, iż nie uda mu się osiągnąć celów polityki klimatycznej, a Niemcy pozostaną "krajem węgla brunatnego".

Wyniki jakie osiągnął nasz zachodni sąsiad w zakresie tzw. polityki klimatycznej, po tym jak zainwestowano tam olbrzymie środki finansowe na rzecz rozwoju energetyki odnawialnej, każą poddać w wątpliwość sens takiego modelu rozwoju. Zdaniem Mike'a Shellenbergera z organizacji "Environmental Progress", Niemcy w ciągu ostatnich dziesięciu lat wydali na energetykę odnawialną aż 580 mld dolarów (ok. 500 mld euro). Gigantyczne wydatki nie szły jednak w parze z redukcją emisji gazów cieplarnianych (CO2). Okazuje się bowiem, że poziom redukcji z ostatniej dekady był bliski zeru.

r e k l a m y

Wydanie ok. 500 mld euro na energetykę odnawialną miało jednak swoje konsekwencje w innych obszarach. Przede wszystkim wzrosły ceny produkcji energii elektrycznej. Zdaniem Shellenbergera w ciągu ostatniej dekady niemieckie rachunki za prąd urosły o 50 proc. W efekcie energia elektryczna dostarczana dla niemieckich gospodarstw domowych jest dziś blisko dwukrotnie droższa od ceny energii dostarczanej dla francuskich gospodarstw domowych.

Równie istotny jest fakt, iż nie tak dawno (czerwiec 2018 r.) rząd w Berlinie oficjalnie poinformował, że nie zdoła dotrzymać celów klimatycznych na 2020 rok. Niemcy pozostaną także jeszcze przez wiele lat "krajem węgla brunatnego", bowiem kluczowe znaczenie przy produkcji energii elektrycznej za Odrą nadal będą odgrywały elektrownie opalane tym surowcem. W tym kontekście nie powinny nas dziwić informacje publikowane przez Europejską Agencję Środowiska, która stwierdziła, że na 30 największych elektrowni węglowych zlokalizowanych na terenie UE, emitujących do atmosfery najwięcej CO2, aż 1/3 siłowni jest zlokalizowana na terytorium Niemiec (w tym aż 7 znajduje się w pierwszej "dziesiątce").

r e k l a m y

Nie mam wątpliwości, że wrzucenie olbrzymich pieniędzy w energetykę odnawialną i nie osiągnięcie głównego celu, dla którego to finansowe poświęcenie zostało podjęte, może być frustrujące i powodować poważne napięcia polityczne. Ponadto daje zły przykład innym, biedniejszym państwom, które widząc, że światowy lider energetyki odnawialnej nie bardzo radzi sobie z podjętymi zobowiązaniami w zakresie polityki klimatycznej, ponosząc przy tym gigantyczne koszty.

Źródło: Mike Shellenberger (Twitter.com)
Źródło: The Only Green New Deals That Have Ever Worked Were Done With Nuclear, Not Renewables (Forbes.com)
Źródło: Germany's Failed Climate Goals. A Wake-Up Call for Governments Everywhere (Bloomberg.com)
Źródło: Trends and projections in the EU ETS in 2018 (EEA.europa.eu)

--
George Orwell :

Data: 2019-02-16 02:39:14
Autor: bytomir.torpeksowy
użytkownik u2 napisał:
http://niewygodne.info.pl/artykul9/04735-Wielkie-koszty-i-zerowe-efekty-polityki-CO2.htm

  W 10 lat wydali 500 mld EUR na energetykę odnawialną. Efekt? Redukcja emisji bliska zeru i 50% wzrost kosztów energii

To się nazywa długofalowy program dużego państwa.
Tym razem niemcom przyklasnę, jeżeli wydadzą jeszcze 700-900mld ojro,
całkowicie uniezależnią się od wyngla. Niestety PL jest w ciemnej dupie
i być może obudzi się z ręką w nocniku niestety.

Pisiorstwo planuje jaka elektrownię atomową, albo i dwie, ale z tymi planami różnie bywa.

Nie mam wątpliwości, że wrzucenie olbrzymich pieniędzy w energetykę
odnawialną i nie osiągnięcie głównego celu

Bzdurki. Chj z emisjo CO2, wyngiel się skończy, wtedy lepiej mieć alternatywę.

Data: 2019-02-16 14:21:41
Autor: u2
W dniu 16.02.2019 o 11:39, bytomir.torpeksowy@gmail.com pisze:
Bzdurki. Chj z emisjo CO2, wyngiel się skończy, wtedy lepiej mieć
alternatywę.

węgla jest na kilkaset lat w Bolanda, alternatywą są elektrownie jądrowe, a nie wiatraki:)

--
George Orwell :

Data: 2019-02-16 08:47:40
Autor: bytomir.torpeksowy
W dniu sobota, 16 lutego 2019 17:43:24 UTC+1 użytkownik boukun napisał:
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
> Bzdurki. Chj z emisjo CO2, wyngiel się skończy, wtedy lepiej mieć
> alternatywę.

węgla jest na kilkaset lat w Bolanda, alternatywą są elektrownie
jądrowe, a nie wiatraki:)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Chyba że w Suwałkach, bo w Świdnicy na atom się nie zgodzę...

boukun

Oj tam, oj tam boukunie, reaktor w PL już dawno jest i nawet świeci.
https://youtu.be/SJT9eJkCbQ0

Data: 2019-02-16 17:15:13
Autor: andal
Niemcy w 10 lat wydali 500 mld € na energetykę odnawialną

akurat beda cie sluchac

Data: 2019-02-16 18:21:50
Autor: u2
W dniu 16.02.2019 o 17:43, zbukuń pisze:
Chyba że w Suwałkach, bo w Świdnicy na atom się nie zgodzę

ciebie zbuku zabija nie atom, tylko niewidzialne fale:)))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-02-17 07:34:01
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

> [...]
> alternatywę.

węgla jest na kilkaset lat w Bolanda, alternatywą są elektrownie jądrowe, a nie wiatraki:)

tak, durniu, tylko że tak zakopany że nie opłaca się go wydobywać
a pinokio jaką wersję ci sprzedał ? :DDD

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-02-16 11:36:19
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

http://niewygodne.info.pl/artykul9/04735-Wielkie-koszty-i-zerowe-efekty-polityki-CO2.htm

  W 10 lat wydali 500 mld EUR na energetykę odnawialną. Efekt? Redukcja emisji bliska zeru i 50% wzrost kosztów energii

a u nas jest 100% wzrost kosztów energii, zadymienie już katastrofalne

czyli słuszną linię w eksterminacji Polaków ma nasza władza

no i jakim cudem energia u nich już jest tańsza niż u nas? cud!!!

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-02-16 18:08:20
Autor: t-1
W dniu 2019-02-16 o 11:36, Pisiorowy Escobar pisze:

no i jakim cudem energia u nich już jest tańsza niż u nas? cud!!!

Prawdopodobnie nie cud tylko grabież w biały dzień pod hasłem CO2.

Niemcy w 10 lat wydali 500 mld EUR na energetyk ę odnawialną