Niemcy wynieśli Żydów na szczyt...

Data: 2009-10-28 10:15:51
Autor: Tzva Adonai
Niemcy wynieśli Żydów na szczyt...
- Prusy, w przeciwieństwie do Rosji, od początków XIX wieku dążyły do
unifikacji społeczności żydowskiej z resztą obywateli - mówił dr
Maciej Borkowski, który na środowym spotkaniu w Instytucie Śląskim
opowiadał o tym, jak wyglądało życie Żydów na terenie współczesnej
Opolszczyzny.

- Dzięki temu w blisko 100 lat, czyli w trzy pokolenia, Żydzi zmienili
się ze społeczności ledwie tolerowanej w elitę majątkową i polityczną.
To spowodowało, że Żydzi żyjący na tych terenach czuli się obywatelami
cesarstwa. Zmieniło się to dopiero w latach 30. ubiegłego wieku, gdy
do władzy doszli naziści - powiedział dr Borkowski.

http://www.fzp.net.pl/fn_news/fullnews.php?id=2913

Data: 2009-10-28 18:22:24
Autor: up
Niemcy wynieśli Żydów na szczyt...
Kogo to kurwa obchodzi, co Żydzi robili w XIX wieku ?
Lepiej byście się zastanowili co zrobić, aby Polakom było lepiej w XXI wieku.
Ja już kurwa rzygam tymi waszymi postami o Żydach w kółko.
Ile można?

Data: 2009-10-28 10:52:19
Autor: Tzva Adonai
On 28 Paź, 18:22, "up" <f...@them.up> wrote:

Kogo to kurwa obchodzi, co Żydzi robili w XIX wieku ?

'pl.soc.polityka' to polskojęzyczna grupa żydowska, tematy żydowskie
od co najmniej 10 lat stanowią tu zdecydowaną większość wszystkich
rozpoczynanych topików... To raczej pan powinien się dostosować i
zacząć częściej pisać o Żydach...

Data: 2009-10-28 18:55:23
Autor: u2
Tzva Adonai pisze:

[...]

Oglądam właśnie Wajraka w TVP jak tropi żubrzą kupę (pardon za
określenie) w Teremiskach koło Puszczy Białowieskiej :)

Data: 2009-10-29 05:28:39
Autor: cirrus
Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:b4a86f6e-1088-490f-a443-7b774a6cb56ba39g2000pre.googlegroups.com...
[...]

Eeee tam, teraz naczelny temat to religia, żydzi von.

--
stevep

Data: 2009-10-28 19:11:47
Autor: jadrys
up pisze:
[...]

A ty masz jakiś pomysł?

Data: 2009-10-28 11:17:23
Autor: Antenka
On 28 Paź, 19:11, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
up pisze:

> [...]
> wieku.
> Ja już kurwa rzygam tymi waszymi postami o Żydach w kółko.

A ty masz jakiś pomysł?

Pewnie nie ma, bo gdyby miał pomysł to już dawno wykopałby Tuska i
realizował pro polską politykę.
Ale w jednym z nim się zgodzę, ile można pisać o żydostwie? :-/
Pozdrawiam :-))

Antenka

Data: 2009-10-28 19:30:06
Autor: jadrys

up pisze:

[...]

Tak, to też się sprawdza w stosunku do up`a - "pies który dużo szczeka mało gryzie"..
Ja też, tym bardziej że jest to  mityczne żydostwo  wymyślone przez pokrzywdzonych kapitalizmem ludzi :-(

Pozdrawiam :-)

Data: 2009-10-28 11:41:01
Autor: Antenka
[...]

Gryziesz? Au, ojejku !:-D

Antenka

Data: 2009-10-28 19:56:32
Autor: jadrys
Antenka pisze:
[...]

Nie, ale potrafię ugryźć ;-)  --

Data: 2009-10-30 13:49:47
Autor: konserwator
[...]

Zydzi przeszli na komunizm co nie spodobalo sie nazistom
- pewnie obawiali sie konkurencji w sterowaniu swiatem...

Data: 2009-10-31 09:58:26
Autor: u2
On 30 Paź, 13:49, "konserwator" <djmac§don¨Ča...@algonet.se> wrote:

Zydzi przeszli na komunizm co nie spodobalo sie nazistom
- pewnie obawiali sie konkurencji w sterowaniu swiatem...

W Polsce Żydzi zostali wyniesieni na "szczyty" dzięki zaborowi
rosyjskiemu, a nie pruskiemu. Zabór pruski nigdy nie wybaczył Żydom,
że przejmują gross gospodarki. W Polsce przedrozbiorowej Żydzi czuli
się obywatelami krainy miodem i mlekiem płynącej :)

Niemcy wynieśli Żydów na szczyt...