Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki

Data: 2014-02-23 16:02:46
Autor: boukun
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki
Jak pilnowałem ostatnio chałupy jednemu dyrektorowi Deutsch Bank, to jego dzieci opowiadali do mnie, że błędem Niemców była napa¶ć na Zwi±zek Radziecki, że Rosja nigdy nie jest do pokonania. Mówił, że głupot± totaln± było próbować pokonać wielkiego niedĽwiedzia...

boukun

Data: 2014-02-23 16:28:45
Autor: the_foe
W dniu 2014-02-23 16:02, boukun pisze:
[...]

Tak jak my¶lałem. Niemcy nie żałuj± swoich zbrodni tylko tego, ze klęska sprowadziła na nich konsekwencje.

--
@foe_pl

Data: 2014-02-23 16:35:10
Autor: Chiron
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:led3f2$suq$1mx1.internetia.pl...
[...]

Tygrys ma groĽn± broń- na przykład kły i pazury. Jednak najgroĽniejsza jego broń- to to, że jest tygrysem, Szanowny Bokunie. Michalkiewicz kiedy¶ pisał, że Czechosłowacja miała jedno z najbardziej oczytanych społeczeństw ¶wiata. No i ci ludzie czytaj±c dowiadywali się, ze ZSRR to największe mocarstwo na ziemi- i jest nie do pokonania. Skoro tak- to w 1968 roku bez żadnego oporu ich wpu¶cili- no bo jak można nawet my¶leć o walce z niezwyciężon± armi±?
Kiedy jednak ta sama armia w 1979 roku wdarła się na terytorium Afganistanu- to napotkali tam jedno z najgorzej wykształconych społeczeństw ¶wiata. Ci ludzie wcale nie zdawali sobie sprawy, że maj± do czynienia z niezwyciężon± armi±-  więc zrobili to, co robili w podobnych sytuacjach od 2 tysięcy lat: spu¶cili największej armii na ziemi regularny łomot...

--

Chiron

Data: 2014-02-23 16:40:13
Autor: A. Filip
Niemcy Radziecki
"Chiron" <chiron@onet.eu> pisze:
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:led3f2$suq$1mx1.internetia.pl...
Jak pilnowałem ostatnio chałupy jednemu dyrektorowi Deutsch Bank, to jego dzieci opowiadali do mnie, że błędem Niemców była napaść na Związek Radziecki, że Rosja nigdy nie jest do pokonania. Mówił, że głupotą totalną było próbować pokonać wielkiego niedźwiedzia...

Tygrys ma groźną broń- na przykład kły i pazury. Jednak najgroźniejsza jego broń- to to, że jest tygrysem, Szanowny Bokunie. Michalkiewicz kiedyś pisał, że Czechosłowacja miała jedno z najbardziej oczytanych społeczeństw świata. No i ci ludzie czytając dowiadywali się, ze ZSRR to największe mocarstwo na ziemi- i jest nie do pokonania. Skoro tak- to w 1968 roku bez żadnego oporu ich wpuścili- no bo jak można nawet myśleć o walce z niezwyciężoną armią?
Kiedy jednak ta sama armia w 1979 roku wdarĹ‚a siÄ™ na terytorium Afganistanu- to napotkali tam jedno z najgorzej wyksztaĹ‚conych spoĹ‚eczeĹ„stw Ĺ›wiata. Ci ludzie wcale nie zdawali sobie sprawy, ĹĽe majÄ… do czynienia z niezwyciężonÄ… armiÄ…-  wiÄ™c zrobili to, co robili w podobnych sytuacjach od 2 tysiÄ™cy lat: spuĹ›cili najwiÄ™kszej armii na ziemi regularny Ĺ‚omot...

No i ci podli sowieci nie szerzyli edukacji  przed przyjĹ›ciem USA/NAT0 do Afganistanu! ;-)

--
A. Filip
Usta nie majÄ… miary.  (PrzysĹ‚owie ormiaĹ„skie)

Data: 2014-02-23 16:42:02
Autor: the_foe
W dniu 2014-02-23 16:35, Chiron pisze:
więc zrobili to, co robili w podobnych sytuacjach od 2 tysięcy lat:
spu¶cili największej armii na ziemi regularny łomot...

zapomniałe¶ dodac, ze za pomoc± nowoczesnej broni dostarczanej przez CIA

--
@foe_pl

Data: 2014-02-23 17:05:34
Autor: Chiron
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomo¶ci news:led4s8$siu$2news.dialog.net.pl...
[...]

Broń odrzucona przez władze USA jako nieprzydatna. Mniejsza z tym. Tak czy siak- Czesi (i IMO większo¶ć Europejczyków) uważaj±, że życie to największa warto¶ć człowieka. Jego własne życie. Oczywi¶cie- powoduje to degenerację Europejczyków. Afgańczycy wiedz±, że s± ważneijsze sprawy, niż własne życie.

--

Chiron

Data: 2014-02-23 17:14:42
Autor: A. Filip
Niemcy Radziecki
the_foe <the_foe@wupe.pl> pisze:
W dniu 2014-02-23 16:35, Chiron pisze:
więc zrobili to, co robili w podobnych sytuacjach od 2 tysięcy lat:
spuścili największej armii na ziemi regularny łomot...

zapomniałeś dodac, ze za pomocą nowoczesnej broni dostarczanej przez CIA

To kto dostarcza nowoczesną broń do spuszczania łomotu USA/NATO/RP3?

--
A. Filip
Kto dwa zajÄ…ce goni, ĹĽadnego ni uchwyci.  (PrzysĹ‚owie niemieckie)

Data: 2014-02-23 17:25:29
Autor: boukun
Niemcy ??a??ujÄ? napa??ci na ZwiÄ?zek Radziecki
Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:t975jxg6pfe2n0.huge.strangled.net...
the_foe <the_foe@wupe.pl> pisze:
[...]

Za ten złom musimy wszystkim słono płacić, takie zobowiązanie wzięła "Polska" na siebie, wstępując do tej zbrodniczej organizacji, by trzymać potem krótko za mordę zniewolony naród polski...

boukun

Data: 2014-02-24 01:36:00
Autor: stevep
W dniu .02.2014 o 17:14 A. Filip <anfi@xl.wp.pl> pisze:

the_foe <the_foe@wupe.pl> pisze:
[...]

To kto dostarcza nowoczesn± broń do spuszczania łomotu USA/NATO/RP3?

Eeee, dla prezia karabiny z krzyw± luf± dostarcza Mossad.

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-23 16:43:21
Autor: boukun
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki
Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:led4f6$ssq$1news.task.gda.pl...

[...]

Inaczej wygl±da walka napastna w miastach (Praga 1968), jeszcze inaczej obronna (Stalingrad), a jeszcze inaczej wojna napastna w stepach i górach (Afganistan)...
Tu nawet zbrojna organizacja terrorystyczna krajów zrzeszonych NATO dostaje regularnego łupnia...

boukun

Data: 2014-02-23 16:59:53
Autor: Chiron
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:led5qo$55r$1mx1.internetia.pl...
[...]

To fakt- co napisałe¶.
Jednak weĽ proszę pod uwagę, że raczej Czesi w górach Afganistanu nie przekształcili by się w bitnych Afganów. Ci, oprócz hartuj±cych ich wysokich gór- maj± jeszcze ogromne jaja.

--

Chiron

Data: 2014-02-23 17:22:41
Autor: boukun
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki
Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:led5tg$um6$1news.task.gda.pl...

[...]

Natomiast trzeba nie mieć w ogóle rozumu i instynktu samozachowawczego, wywołuj±c  Powstanie Warszawskie, znaczy decydenci mieli raczej inne powody, doprowadzaj±c do rzezi mieszkańców Warszawy...

boukun

Data: 2014-02-24 01:37:45
Autor: stevep
W dniu .02.2014 o 17:22 boukun <boukun@neostrada.pl> pisze:

[...]

No popatrz boukun, a Ukraińcy porwali się na sowieckiego przydupasa z  kostk± brukow±.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-23 16:47:18
Autor: stevep
Niemcy ??a??ujÄ? napa??ci na ZwiÄ?zek Radzie cki
W dniu .02.2014 o 16:35 Chiron <chiron@onet.eu> pisze:

U¿ytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Jak pilnowaÂłem ostatnio chaÂłupy jednemu dyrektorowi Deutsch Bank, to  jego
dzieci opowiadali do mnie, ¿e b³êdem Niemców by³a napa¶æ na Zwi±zek
Radziecki, Âże Rosja nigdy nie jest do pokonania. MĂłwiÂł, Âże gÂłupot±  totaln±
by³o próbowaæ pokonaæ wielkiego nied¼wiedzia....

Tygrys ma groÂĽn± broñ- na przykÂład kÂły i pazury. Jednak najgroÂĽniejsza  jego
broñ- to to, Âże jest tygrysem, Szanowny Bokunie. Michalkiewicz kiedy¶  pisaÂł,
Âże CzechosÂłowacja miaÂła jedno z najbardziej oczytanych spoÂłeczeñstw  ¶wiata.
No i ci ludzie czytaj±c dowiadywali siĂŞ, ze ZSRR to najwiĂŞksze mocarstwo  na
ziemi- i jest nie do pokonania. Skoro tak- to w 1968 roku bez Âżadnego  oporu
ich wpu¶cili- no bo jak mo¿na nawet my¶leæ o walce z niezwyciê¿on± armi±?
Kiedy jednak ta sama armia w 1979 roku wdarÂła siĂŞ na terytorium  Afganistanu-
to napotkali tam jedno z najgorzej wykszta³conych spo³eczeñstw ¶wiata. Ci
ludzie wcale nie zdawali sobie sprawy, Âże maj± do czynienia z  niezwyciĂŞÂżon±
armi±-  wiĂŞc zrobili to, co robili w podobnych sytuacjach od 2 tysiĂŞcy  lat:
spu¶cili najwiêkszej armii na ziemi regularny ³omot...

--

Chiron

I po co cytujesz tego debila?

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-23 18:02:47
Autor: mi¶ z okienka
[...]

Przegrali wojnę, to maj± głupie dzieci. Gdyby Hitler nie napadł na Stalina, to ich tatu¶ byłby dzisiaj dyrektorem kołchozu!

Data: 2014-02-23 22:39:56
Autor: boukun
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki
Użytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomo¶ci news:leda31$q2n$12node2.news.atman.pl...

[...]

Nie trzyma się kupy. Ich tatu¶ był 3 lata w sowieckiej niewoli, a na my¶l o Ruskich, trzęsie się do dzisiaj, choć ma już blisko 89 lat...

boukun

Data: 2014-02-24 00:13:47
Autor: mi¶ z okienka

[...]

Nie trzyma się kupy.

Niemcy przegrały wojnę już wtedy, gdy podpisali pakt R-M (zaczęli na dwa fronty). Jednak Zwi±zek Sowiecki zaszedłby o wiele dalej, gdyby go Hitler nie wcze¶niej zaatakował.

 Ich tatu¶ był 3 lata w sowieckiej niewoli, a na my¶l o
Ruskich, trzęsie się do dzisiaj, choć ma już blisko 89 lat...

Wiesz po co Stalinowi był Hitler?
W 1918 roku Niemcy stworzyli klilka państw buforowych takich jak Polska, żeby kto¶ ich osłaniał przed nadciagaj±c± bolszewi±. A Hitler był od tego, żeby t± strefę buforowa zniszczyć i przy okazji skonfliktować Niemcy z Zachodem. Wojna z roku 1939 była dalszym ci±giem wojny z roku 1920, czyli marszem sowietów na Europę. Stalin czekał, aż Niemcy wykrwawi± się z Anglikami - gdyby go
Hitler nie uprzedził, sowieci doszliby do Atlantyku.

Data: 2014-02-24 13:29:29
Autor: boukun
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki
Użytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ledvcg$g65$2node2.news.atman.pl...

[...]

Bolszewia rozwinęła się w Niemczech i została wyeksportowana do Rosji...

boukun

Data: 2014-02-24 14:38:31
Autor: mi¶ z okienka
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lefesa$pur$1mx1.internetia.pl...
[...]

.....za po¶rednictem Królestwa Polskiego i Litwy. Wróciła do Niemiec za spraw± NSDAP.

Data: 2014-02-24 15:48:52
Autor: stevep
W dniu .02.2014 o 13:29 boukun <boukun@neostrada.pl> pisze:

[...]

A to Niemcy, a nie Żydzi?
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-24 19:54:31
Autor: boukun
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki
Użytkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisał w wiadomo¶ci news:op.xbsjfql550oqoastevep-komputer.radom.vectranet.pl...

Bolszewikami oczywi¶cie byli Żydzi...

boukun

Data: 2014-02-25 02:10:47
Autor: stevep
W dniu .02.2014 o 19:54 boukun <boukun@neostrada.pl> pisze:

[...]

To pisz po ludzku Hitler Goering, Himler, .... to Żydy.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-24 02:08:06
Autor: stevep
W dniu .02.2014 o 18:02 mi¶ z okienka <miszokienka@.pl> pisze:

[...]

Eeee, ty ¶winiarzem zostałe¶ pomimo Hitlera i Stalina.  :D

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-24 11:03:30
Autor: Trybun
[...]

M±dry szwab po szkodzie... Rosję mog± pokonać tylko siły wewnętrzne, agresja zewnętrzna może ten kraj tylko wzmocnić..

Data: 2014-02-24 13:29:37
Autor: mi¶ z okienka
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomo¶ci news:lef5ds$n7v$1node1.news.atman.pl...
[...]

-- Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± należy walczyć..

¦więta racja Trybunie. Przy udziale Polski Niemcy mogłyby pokonać Zwi±zek Sowiecki, ale nigdy nie pokonałby Rosji. Zajmuj±c Moskwę Hitler mógł doprowadzić do upadku Stalina i jego sowieciarskiego aparatu. Ale całej Rosji nigdy by nie zaj±ł (czego nawet nie miał zamiaru).

Data: 2014-02-24 11:09:18
Autor: brat_olin
On Sunday, February 23, 2014 4:02:46 PM UTC+1, boukun wrote:
[...]

A nie zalowali najazdu na Polske?

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2014-02-24 20:17:12
Autor: boukun
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki
Użytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisał w wiadomo¶ci news:8d86eff2-1476-4b27-99ae-8be9f9a9d13egooglegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
Z Polski to się zawsze ¶miej±, że w 3 dni podniosła Hende hoch...

boukun

Data: 2014-02-24 11:31:11
Autor: brat_olin
boukun wrote:
Użytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisał > boukun wrote:

> A nie zalowali najazdu na Polske?

Z Polski to się zawsze ¶miej±, że w 3 dni podniosła Hende hoch....

A wiedza, ze Adolf usta w usta z Jozefem Polske zaatakowali?

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2014-02-24 20:54:33
Autor: A. Filip
Niemcy Radziecki
brat_olin <brat_olin@yahoo.com> pisze:
boukun wrote:

> A nie zalowali najazdu na Polske?

Z Polski to się zawsze śmieją, że w 3 dni podniosła Hende hoch...

A wiedza, ze Adolf usta w usta z Jozefem Polske zaatakowali?

A jaki jest twĂłj scenariusz jakby Stalin wystawiĹ‚ Hitlera i nie zaatakowaĹ‚ juĹĽ 17 dni po Hitlerze?  Ja obstawiam na 70% ĹĽe Hitler zajÄ…Ĺ‚by tyle RP2 ĹĽe Stalin by siÄ™ i tak _w koĹ„cu_ rzuciĹ‚ jak sÄ™p na Ĺ›cierwo.  Kiedy niby Francja i UK miaĹ‚y "na powaĹĽnie" zaatakować Niemcy z zmusić je do wycofania wiÄ™kszoĹ›ci wojsk z RP2? NaprawdÄ™ wierzysz czy masz duĹĽÄ… nadzieje ĹĽe WP by tyle wytrwaĹ‚o?

Biada pokonanym/słabym.

RP2 ze względu na duże mniejszości narodowe nie postawiła na strategię "odstraszająco koszmarnej okupacji" która IMHO mogłaby być skuteczna.

--
A. Filip
Poje jak Polak - zje za szeĹ›ciu innych.  (PrzysĹ‚owie sĹ‚owackie)

Data: 2014-02-25 01:51:14
Autor: miĹ› z okienka

boukun wrote:

> A nie zalowali najazdu na Polske?

Z Polski to się zawsze śmieją, że w 3 dni podniosła Hende hoch...

A wiedza, ze Adolf usta w usta z Jozefem Polske zaatakowali?

A jaki jest twój scenariusz jakby Stalin wystawił Hitlera i nie zaatakował już
17 dni po Hitlerze?  Ja obstawiam na 70% ĹĽe Hitler zajÄ…Ĺ‚by tyle RP2 ĹĽe Stalin
by się i tak _w końcu_ rzucił jak sęp na ścierwo.

Powiedział pan Filip - domorosły analityk i chłopski filozof...
W sierpniu 39 w tajnym protokole do paktu RM ustalono strefy wpływów pomiędzy ZSRS a III Rzeszą i to bez wzgledu na to, dokąd czyje wojska zajdą. No więc niemieckie wojska doszły do Lwowa, skąd wkrótce się wycofały za linię demarkacyjną.

Data: 2014-02-25 02:21:30
Autor: A. Filip
Niemcy Radziecki
boukun wrote:

> [...]

pomiędzy ZSRS a III Rzeszą i to bez wzgledu na to, dokąd czyje wojska
zajdą. No więc niemieckie wojska doszły do Lwowa, skąd wkrótce się

To jaki wydziaĹ‚ filozofii was nauczyĹ‚ ĹĽe Hitler i Stalin to byli szacowni politycy dotrzymujÄ…cy porozumieĹ„ "dla zasady" i przenigdy nie "wystawiajÄ…cy" tych z ktĂłrymi podpisywali porozumienia? Podpisali porozumienie a sytuacja potoczyĹ‚a siÄ™ tak ĹĽe byĹ‚o im wygodnie go dotrzymać.  Szanse na to ĹĽeby sytuacja potoczyĹ‚a siÄ™ inaczej byĹ‚y dość maĹ‚e ale niezerowe.  Jakie szanse dawano Finlandii _przed_ wojnÄ… 1940?

Ja bronić honoru spartolonej obrony Polski przez _sztab i rzÄ…d_ piĹ‚sudczykĂłw w 1939 nie mam zamiaru.  Sytuacja _moĹĽe_ i byĹ‚a caĹ‚kowicie beznadziejna ale przegrać moĹĽna byĹ‚o choćby w _znacznie_ lepszym stylu.

--
A. Filip
BĂłg jest wiÄ™kszy niĹĽ nadzieja.  (PrzysĹ‚owie irlandzkie)

Data: 2014-02-26 19:27:24
Autor: miĹ› z okienka

boukun wrote:

> [...]

pomiędzy ZSRS a III Rzeszą i to bez wzgledu na to, dokąd czyje wojska
zajdą. No więc niemieckie wojska doszły do Lwowa, skąd wkrótce się

To jaki wydział filozofii was nauczył że Hitler i Stalin to byli szacowni politycy dotrzymujący porozumień "dla zasady" i przenigdy nie "wystawiający" tych z którymi podpisywali porozumienia?

Owszem, nigdy takimi nie byli, co nie znaczy, że działali żywiołowo. Na przykład Lwów Niemcy oddali sowietom zgodnie z podpisanym porozumieniem.

Podpisali porozumienie a sytuacja potoczyła się tak że było im wygodnie go dotrzymać.

Tajny protokół R-M był renegocjowany, w wyniku czego linię demarkacyjną przenieśli z Wisły na Bug.

  Szanse na to ĹĽeby sytuacja potoczyĹ‚a siÄ™
inaczej były dość małe ale niezerowe.

Polityka to jest gra, w której wygrywa ten, kto potrafi przewidywać różne warianty wydarzeń. Sowieci mieli uderzyć razem z Niemcami i spotkać się na linii Wisły (z tym, że Niemcom przypadała cała Litwa). Stalin zwlekał z natarciem do 17 września z obawy przed interwencją Anglii i Francji. Dodatkowy bonus otrzymał w postaci Litwy za którą oddał kawałek etnicznej Polski. I można przypuszczać, że od początku na to grał.

Data: 2014-02-26 20:13:37
Autor: miĹ› z okienka
Niemcy ??a??ujÄ? napa??ci na ZwiÄ?zek Radziecki

Ja bronić honoru spartolonej obrony Polski przez _sztab

Z punktu widzenia wojskowego taktyka obrony z 1939 była prawidłowa. także wycowfywanie się do wschodnich Karpat na tzw. 'przedmoście rumuńskie' miało sens pod warunkiem, że nie istnieje coś takliego jak Związek Sowiecki. Dlatego z punktu widzenia politycznego żadna wojna z Niemcami nie miała sensu, gdyż na wschodzie mieliśmy rozpoczeta w 1920 roku wojnę z totalitarnym imperium, dla którego wrzesień 39 był dokończeniem tamtej wojny

 i rzÄ…d_
piłsudczyków w 1939 nie mam zamiaru.

Czytałem listy i pamiętniki Piłsudskiego, gdzie pisał, że uważa się za żołnierza, a nie za polityka (politykę w wojsku tępił, jako szkodliwą dla spójności armii). Nie miał żadnej koncepcji politycznej dla Polski, bogdyby ja miał (tzw. koncepcja jagiellońska), to by ją zrealizował - po pokonaniu bolszewików miał wszystkie karty w ręku.
Od wygaśnięcia dynastii Jagielonów Polska nie posiada tradycji myśli politycznej. Politykiem mógł zostać ktoś, kto miał kasę lub szablę przy boku. Piłsudski początkowo odsunął się od polityki, ale pozostawił próżnię, więc wrócił.

  Sytuacja _moĹĽe_ i byĹ‚a
całkowicie beznadziejna

Sytuacja zaczęła robić się beznadziejna juz po podpisaniu Pokoju Ryskiego w 1921 roku. W roku 1920 bolszewicy nie wiedzieli jak wygląda samolot - piętnaście lat później mieli dywizje powietrzno desantowe, a skoki spadochronowe stały się narodowym hobby obywateli sowieckich. Jak można ustalać granicę ze wściekłym psem, który w swoim herbie umieścił kulę ziemską? Pozostaje jeszcze kontekst etyczny, gdyż granica wytyczona w Rydze była pierwowzorem Jałty dla narodów między etniczną Polską a sowietami.

 ale przegrać moĹĽna byĹ‚o choćby w
_znacznie_ lepszym stylu.

Można było i to. Rząd powinien postawić sojusznikom ultimatum, że bedzie kapitulował w wypadku dalszego zwlekania z odsieczą. Moim zdaniem nie było już żadnego sensu walczyć po 17 września, a tutaj bronił się Hel, Warszawa - tylko po co?
Układ z Anglikami miał takie następstwo, że Anglia zamiast nam, wysłała odsiecz Stalinowi, którego Polska musiała uznać za swojego sojusznika. Połowa londyńskiego budżetu dla AK szła do oddziałów 'Wachlarza', które robiły dywersję na niemieckich tyłach. To tak, jakby położyć narodowi głowę pod topór. Dwa tygodnie po klęsce stalingradzkiej dowództwo UPA zadecydowało o pacyfikacji ludności polskiej. Dla nich stało się jasne, że wkrótce wróci do nich NKWD, więc każdy kto pomagał sowietom (Żydzi i Polacy) był postrzegany jako przyszły sowiecki kolaborant.

Data: 2014-02-25 01:39:13
Autor: mi¶ z okienka

[...]

Z ciebie zawsze się ¶miali, jak po pijaku pokazywałe¶ hajhitla (a ty matołku myslałe¶, że oni ¶miej± się do ciebie?: ))

Data: 2014-02-25 18:46:48
Autor: boukun
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki
Użytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomo¶ci news:legpes$ahj$9node2.news.atman.pl...

[...]

Nie, cieszyli się Turki, Syryjczyk, Kurdowie i Grecy i dwóch kolegów z Polski, a Niemcy się tylko wkurwiali...

boukun

Data: 2014-02-26 18:20:30
Autor: mi¶ z okienka
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:leilrs$i42$1mx1.internetia.pl...

Im też pokazywałe¶ 'sieg heil!' ?

Data: 2014-02-26 19:18:26
Autor: boukun
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki

Użytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lel9qh$adu$1node1.news.atman.pl...

[...]

W kantynie na przerwie siedz± wszyscy, a przerw mieli¶my od groma i podczas takich przerw wchodziłem z przytupem do pomieszczenia wypoczynkowego i z wyprostowan± dłoni±. Niemcom było nie wsmak, a obcokrajowcy mieli ubaw...

boukun

Data: 2014-02-26 21:33:31
Autor: mi¶ z okienka
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lelc2n$df0$1mx1.internetia.pl...

I to jeszcze jaki!

Data: 2014-02-24 11:35:55
Autor: brat_olin
boukun wrote:

[...]

Robil Pan za cos w rodzaju Grasia, ale on nie musial sie dzieciakami po Niemcu opiekowac.  Trzeba bylo sie, jak Gras, do UPR-u zapisac, p. boukun, i jeszcze by Pan w rzadzie robil..

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2014-02-24 20:46:22
Autor: boukun
Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki
Użytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisał w wiadomo¶ci news:bd86eb41-25e9-43e9-bb1b-9cb8bfee2ed3googlegroups.com...
boukun wrote:

[...]

Te dzieci to dorosłe i wszystkie ustawione, przyjeżdżali w odwiedziny do ojca, a ojciec już 26 lat na emeryturze, obecnie ma blisko 89 lat, w tym 3 lata spędził w sowieckiej niewoli i na Placu Czerownym się kładł, żeby go do lazaretu zabrali...

boukun

Niemcy ?a?uj? napa?ci na Zwi?zek Radziecki