Niemcy zlikwidowali większość cukrowni w Polsce

Data: 2017-10-03 21:00:24
Autor: u2
Niemcy zlikwidowali większość cukrowni w Polsce
http://niewygodne.info.pl/artykul8/04027-Po-co-likwidowano-dziesiatki-cukrowni-w-Polsce.htm

Po tym jak Niemcy zlikwidowali większość cukrowni w Polsce, Bruksela znosi limity na produkcję cukru w Unii

poniedziałek, 2.10.2017 r.

foto; niewygodne.info.pl

W 2001 roku na terytorium Polski funkcjonowało 78 cukrowni. W krótkim okresie czasu większość z nich została przejęta przez trzy niemieckie spółki: Pfeifer & Langen Polska, Suedzucker Polska i Nordzucker Polska. Okazało się, że przejmowane przez Niemców cukrownie bardzo często były likwidowane. W ten sposób w 2013 roku liczba działających w Polsce cukrowni spadła do zaledwie 18. Co ciekawe - w tym samym 2013 roku UE podjęła decyzję o reformie wspólnotowej polityki rolnej, której jednym z efektów jest obecnie zniesienie funkcjonujących od 50 lat limitów na produkcję cukru!

Odnotujmy - Polska jest obecnie trzecim, po Francji i Niemczech, producentem buraków cukrowych w Unii. Buraki w naszym kraju uprawia 36,6 tys. gospodarstw rolnych, na powierzchni 206 tys. hektarów (dane za 2016 rok). W porównaniu z 2004 rokiem powierzchnia uprawy buraków zmniejszyła się o 31 proc., a w stosunku do połowy lat 70. spadła ponad dwukrotnie (wówczas wynosiła ok. 500 tys. ha).

r e k l a m y

Duży wpływ na powyższy stan rzeczy miało przejmowanie przez niemiecki kapitał polskich cukrowni, a następnie ich stopniowa lecz konsekwentna likwidacja. W 2001 roku na terytorium Polski działało 78 cukrowni. W ciągu kolejnych 12 lat ich liczba spadła do zaledwie 18.

Co ważne - niemiecki kapitał niejednokrotnie likwidował nowoczesne i dobrze prosperujące cukrownie. Znane są historie dopiero co zmodernizowanych zakładów produkcyjnych, które decyzjami swoich właścicieli zza Odry były nagle zamykane. Demontowane maszyny i całe moduły były często wywożono z Polski do innych cukrowni, będących własnością niemieckich firm, zwiększając ich moce produkcyjne. Puste budynki po zamkniętych cukrowniach były następnie sprzedawane firmom zajmującym się rozbiórką i wyburzaniem obiektów przemysłowych oraz zajmującym się przygotowywaniem terenów pod nowe inwestycje.

Wszystko wskazuje na to, że Niemcy wiedzieli co robią. W 2013 roku Unia Europejska podjęła decyzję o reformie wspólnej polityki rolnej. W jej efekcie od 1 października tego roku przestały obowiązywać narzucane odgórnie przez Brukselę limity dotyczące produkcji cukru. Innymi słowy - od wczoraj dany kraj może produkować tyle cukru, na ile pozwolą moce przerobowe i aktualne potrzeby rynkowe.

r e k l a m y

Jednego należy być pewnym - moce produkcyjne polskiego przemysłu cukrowniczego byłyby znacznie większe, gdyby w naszym kraju wciąż działało 60-70 cukrowni, a nie 18. W warunkach zniesienia limitów produkcyjnych polskie cukrownie byłyby wówczas o wiele bardziej konkurencyjne od tych zlokalizowanych w Niemczech i Francji. Niestety, większość polskich cukrowni - tuż po przejęciu przez niemiecki kapitał - została zlikwidowana, a konkurencja z ich strony najzwyczajniej w świecie przestała istnieć.

Źródło: Po pół wieku Unia znosi limit produkcji cukru (businessinsider)
Źródło: Jak Niemcy wykończyli polski przemysł cukrowniczy? (Salon24.pl)
Źródło: Od października nie będzie w UE limitów produkcji cukru (Bankier.pl)

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-10-03 13:11:54
Autor: Zenek Kapelinder
Niemcy zlikwidowali większość cukrowni w Polsce
Gospodarka wolnorynkowa nie znosi prozni. Produkcja cukru to prosta technologia a inwestycja szybko sie amortyzuje. Jedni zlikwidowali to inni zbuduja nowe.

Data: 2017-10-04 09:34:48
Autor: u2
Niemcy zlikwidowali większość cukrowni w Polsce
Gospodarka wolnorynkowa nie znosi prozni. Produkcja cukru to prosta technologia a inwestycja szybko sie amortyzuje. Jedni zlikwidowali to inni zbuduja nowe.

lol

Data: 2017-10-04 10:03:07
Autor: Presidente de San Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

http://niewygodne.info.pl/artykul8/04027-Po-co-likwidowano-dziesiatki-cukrowni-w-Polsce.htm

A coś z większego gówna nie było :DDDDDDDDDDDDDd

Po tym jak Niemcy zlikwidowali większość cukrowni w Polsce, Bruksela znosi limity na produkcję cukru w Unii

Masz szansę odbić się od dna - produkuj cukier :DDDDDDDDDd

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-10-04 10:11:02
Autor: u2
W dniu 04.10.2017 o 10:03, Presidente de San Escobar pisze:
Masz szansę odbić się od dna - produkuj cukier

te piździak przeca zlikwidował twój firerek polski cukier:)

Data: 2017-10-04 01:42:12
Autor: Bytomir Kwasigroch
użytkownik u2 napisał:
W dniu 04.10.2017 o 10:03, Presidente de San Escobar pisze:
> Masz szansę odbić się od dna - produkuj cukier

te piździak przeca zlikwidował twój firerek polski cukier:)

Przeca Kaczor był za tymi zmianami.

Data: 2017-10-04 11:00:36
Autor: u2
W dniu 04.10.2017 o 10:42, Bytomir Kwasigroch pisze:
użytkownik u2 napisał:
W dniu 04.10.2017 o 10:03, Presidente de San Escobar pisze:
Masz szansę odbić się od dna - produkuj cukier

te piździak przeca zlikwidował twój firerek polski cukier:)

Przeca Kaczor był za tymi zmianami.

ano, kaczor donald:)))))))))))))

Data: 2017-10-04 13:39:15
Autor: Presidente de San Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

W dniu 04.10.2017 o 10:03, Presidente de San Escobar pisze:
> Masz szansę odbić się od dna - produkuj cukier

te piździak przeca zlikwidował twój firerek polski cukier:)

Dlatego głąbie masz szanse na spory udział w rynku :DDDDDDDD

Ps. Wiem że nic nie kumasz :DDDDDDDDDDd

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-10-04 21:21:29
Autor: u2
W dniu 04.10.2017 o 13:39, Presidente de San Escobar pisze:
te piździak przeca zlikwidował twój firerek polski cukier:)
Dlatego głąbie masz szanse na spory udział w rynku

nie ściemniaj piździak, nie po to likwidowaliście polski przemysł, aby w Polsce było dobrze:)

Data: 2017-10-05 07:12:24
Autor: Totalna Opozycja

Użytkownik "Presidente de San Escobar" <presidente@sanescobar.so> napisał w wiadomości news:tc59tc5bk87lf0dcefoarr1l681ftl347d4ax.com...
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

[...]

u2! Pędź bimber! Może oślepniesz do reszty! ;-)))

CL

Niemcy zlikwidowali większość cukrowni w Polsce