Niemiec chce odebrać Kawie prymat lotu nad Ewerestem

Data: 2013-10-27 06:25:00
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Niemiec chce odebrać Kawie prymat lotu nad Ewerestem

"Dziennik Zachodni": pierwszy lot nad Everestem, czyli Polak vs Niemiec Wybitny szybownik, wielokrotny mistrz świata Sebastian Kawa chce jako pierwszy człowiek przelecieć szybowcem nad Mount Everestem. Ale może być z tym kłopot, bo ma konkurenta z Niemiec, który ma już nad Polakiem przewagę - pisze "Dziennik Zachodni".
Niemiec Klaus Ohlmann bowiem już zmierza w stronę Nepalu. Natomiast Kawa nadal jest w Polsce, a jego szybowiec utknął gdzieś na statku w okolicach Singapuru, choć zgodnie z planem już powinien być u podnóża Himalajów.
- Firma transportowa nawaliła i mamy dwa tygodnie spóźnienia. Teraz nie mam już żadnego marginesu bezpieczeństwa - relacjonuje szybownik z Bielska-Białej.
Rywalizacja Kawy i Ohlmanna przypomina nieco wyścig legendarnych już himalaistów: Jerzego Kukuczki i Reinholda Messnera - zauważa dziennik.
Podobieństwo jest takie, że Ohlmann, tak jak kiedyś Messner, ma za sobą ogromne zaplecze organizacyjne - przyznaje Kawa, dodając, że z kolei on sam, podobnie jak Kukuczka, musi sobie jakoś radzić samodzielnie.

(PG)
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/dziennik-zachodni-pierwszy-lot-nad-everestem-czyli-polak-vs-niemiec/dfqg7
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
I znów wszystkie chwyty dozwolone?

Data: 2013-10-27 20:29:29
Autor: JJR
W news:4f95c373-0a76-41da-8057-4738eadfea82googlegroups.com niejaki mcmlxxi.xi.xi@gmail.com napisał:
[...]

Robienie sensacji na siłę. Niemiec na horyzoncie, ojczyzna w niebezpieczeństwie.
Ze strony Sebastiana:

"Szybownictwo trafia pod strzechy"... Ważny sukces ale z ciekawym kontekstem :-) Piątkowe wydanie Gazety Wyborczej ("Piątek extra") zamieściło obszerny wywiad z Sebastianem. Sporo rzeczowych informacji, dostępnych dla laika, o przykładowych planowanych lotach, sporo informacji wprowadzających do szybownictwa. Internetowe wydanie GW pokazuje ranking popularności artykułów, i tu zaczyna być ciekawie. Początkowo wywiad z Sebastianem był trzeci, za artykułem o księdzu pedofilu (opisane szczegóły wykroczenia) i opisem akcji policji oczyszczania dróg ze skąpo ubranych pań pracujących na poboczach (zdjęcia). W tej chwili wywiad nawet wysunął się na drugie miejsce, przed historię o paniach. Tylko że gazeta dała wywiadowi tytuł "Polsko-niemiecka bitwa o Himalaje". Hmm... Sebastian wspominał Mountain Wave Project (duzy niemiecki projekt badania atmosfery szybowcami w wysokich górach), ale tak nie do końca tymi słowami. Podręcznikowe zasady pisania "przykuwających" tytułów zalecają frazy jak "wygraj", "darmo" czy "seks" (przy okazji - jaki tytuł pobije więc wszystkie inne?). Ale bycie tu podręcznikowym przykładem powoduje trochę dziwne uczucie..."

--
pzdr,
Jędrzej

Patriotyzm zaciemnia historię. - J.W. Goethe -

Data: 2013-10-28 12:42:13
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu niedziela, 27 października 2013 20:29:29 UTC+1 użytkownik JJR napisał:
> [...]

"Szybownictwo trafia pod strzechy"... Ważny sukces ale z ciekawym kontekstem :-) Piątkowe wydanie Gazety Wyborczej ("Piątek extra") zamieściło obszerny wywiad z Sebastianem. Sporo rzeczowych informacji, dostępnych dla laika, o przykładowych planowanych lotach, sporo informacji wprowadzających do szybownictwa. Internetowe wydanie GW pokazuje ranking popularności artykułów, i tu zaczyna być ciekawie. Początkowo wywiad z Sebastianem był trzeci, za artykułem o księdzu pedofilu (opisane szczegóły wykroczenia) i opisem akcji policji oczyszczania dróg ze skąpo ubranych pań pracujących na poboczach (zdjęcia). W tej chwili wywiad nawet wysunął się na drugie miejsce, przed historię o paniach. Tylko że gazeta dała wywiadowi tytuł "Polsko-niemiecka bitwa o Himalaje". Hmm.... Sebastian wspominał Mountain Wave Project (duzy niemiecki projekt badania atmosfery szybowcami w wysokich górach), ale tak nie do końca tymi słowami. Podręcznikowe zasady pisania "przykuwających" tytułów zalecają frazy jak "wygraj", "darmo" czy "seks" (przy okazji - jaki tytuł pobije więc wszystkie inne?). Ale bycie tu podręcznikowym przykładem powoduje trochę dziwne uczucie..."

Nawet było o Sebciu i Himalajach 20!!!sek w dzisiejszym wydaniu Teleexpresu! ;)
http://teleexpress.tvp.pl/ Od 13'28" do 13'48"

Niemiec chce odebrać Kawie prymat lotu nad Ewerestem