Niemieccy emeryci

Data: 2016-06-13 05:48:50
Autor: Kris
Niemieccy emeryci
Wczoraj z małżonka udaliśmy się rowerkami na wydmy w Łebie.
Spotkaliśmy tam parę Niemców wiek tak na ok koło 60lat
Pytamy ich skąd jadą a oni że z Berlina.
Rowerkiem z Berlina na Pomorze dalej w planach Gdańsk, Mazury, Wrocław i powrót do Niemiec.
Pozazdrościć kondycji

Data: 2016-06-13 20:34:57
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Niemieccy emeryci
W dniu 2016-06-13 o 14:48, Kris pisze:
[...]

Pozazdrościć, racja. Od lat robię imprezy rowerowe. Między innymi takie podczas których Panie i panowie najczęściej w wieku 60+ i 70+ jadą nawet 4500 (cztery tysiące pięćset) kilometrów z Europy do Turcji :-)

Seco

Data: 2016-06-13 11:53:28
Autor: tadeklodz
Niemieccy emeryci
W dniu poniedziałek, 13 czerwca 2016 20:34:58 UTC+2 użytkownik Bartosz 'Seco' Suchecki napisał:
> [...]

Pozazdrościć, racja. Od lat robię imprezy rowerowe. Między innymi takie podczas których Panie i panowie najczęściej w wieku 60+ i 70+ jadą nawet 4500 (cztery tysiące pięćset) kilometrów z Europy do Turcji :-)

może byś podał adres str0ony gdzie jest mowa o tych wycieczkach

Data: 2016-06-14 07:49:17
Autor: bans
Niemieccy emeryci
W dniu 2016-06-13 o 20:53, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:

może byś podał adres str0ony gdzie jest mowa o tych wycieczkach

Akurat nie to zapewne chodzi, ale ja często zaglądałem tutaj (skromna forma, ale zawartość bardzo ciekawa):

www.crazyguyonabike.com

--
bans

Data: 2016-06-21 21:49:03
Autor: Jacek Maciejewski
Niemieccy emeryci
Dnia Mon, 13 Jun 2016 11:53:28 -0700 (PDT), tadeklodz@poczta.onet.pl
napisał(a):

może byś podał adres str0ony gdzie jest mowa o tych wycieczkach

Poczytaj moją:
hobo.republika.pl  :)
--
Jacek
"Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

Data: 2016-06-15 22:59:30
Autor: Jan Cytawa
Niemieccy emeryci
  Kris pisze:

[...]

Czy ja wiem, czy zazdroscic? 60 lat to wcale nie tak duzo. Wystarczy codziennie sie ruszac i kondycja bedzie i w tym wieku.

Jan Cytawa

Data: 2016-06-15 23:51:21
Autor: tadeklodz
Niemieccy emeryci
W dniu środa, 15 czerwca 2016 22:59:38 UTC+2 użytkownik Jan Cytawa napisał:
Kris pisze:

> [...]

Czy ja wiem, czy zazdroscic? 60 lat to wcale nie tak duzo. Wystarczy codziennie sie ruszac i kondycja bedzie i w tym wieku.

mam 69 i jeżdżę rowerem po kilka tys. km rocznie

Data: 2016-06-16 03:41:09
Autor: Kris
Niemieccy emeryci
W dniu środa, 15 czerwca 2016 22:59:38 UTC+2 użytkownik Jan Cytawa napisał:
Czy ja wiem, czy zazdroscic? 60 lat to wcale nie tak duzo. Wystarczy codziennie sie ruszac i kondycja bedzie i w tym wieku.
Mnie tam do 60tki trochę brakuje ale w rodzinie mam kilka osób w tym mniej więcej wieku i żadna z nich rowerem więcej jak 10-20km dziennie by pewnie nie zrobiła.
Tak z tej perspektywy spojrzałem i skomentowałem.
Dodam jeszcze że tego dnia na wydmach spotkaliśmy wycieczkę emerytów(a jakże niemieckich), takich na oko koło 80lat. Autokarem przyjechali na parking, z parkingu meleksami ale na tą ogromną kupę piachu wleźli o własnych siłach i dalej kilka km do morza również. Kondycja zdecydowanie lepsza jak większości naszych emerytów w tym wieku wg mnie.
Ale to takie luźne spostrzeżenia

Data: 2016-06-16 08:12:51
Autor: mmateusz
Niemieccy emeryci
W dniu środa, 15 czerwca 2016 22:59:38 UTC+2 użytkownik Jan Cytawa napisał:
Czy ja wiem, czy zazdroscic? 60 lat to wcale nie tak duzo. Wystarczy codziennie sie ruszac i kondycja bedzie i w tym wieku.

dokładnie.
ostatnio wyczytałem ciekawą zależność z nowojorskiego maratonu:
zaczynając rozważania od 19-latków, wydolnosc rośnie z roku na rok i w wieku 27 lat jest statystyczne maximum wydolności. Po tym wieku nasza kondycja zaczyna spadać.
I teraz pytanie:
w jakim wieku nasz poziom wydolności (biegi długodystansowe) spadnie spowrotem do poziomu 19 latka?

nie, więcej :)

64 lata. Ja też nie trafiłem :)
Czyli genetycznie jestesmy stworzeni do cieszenia sie kondycja dlugo, niestety cywilizacja robi swoje.

Data: 2016-06-16 09:07:46
Autor: kawoN
Niemieccy emeryci
W dniu 15.06.2016 o 22:59, Jan Cytawa pisze:

Czy ja wiem, czy zazdroscic? 60 lat to wcale nie tak duzo. Wystarczy
codziennie sie ruszac i kondycja bedzie i w tym wieku.

Z punktu widzenia osób aktywnych - faktycznie
nie jest to żaden wyczyn.
Z punktu widzenia dużej części naszego społeczeństwa
- w tym co najgorszego także przedstawicieli młodego
pokolenia - mają czego zazdrościć...

pozdr.
kawoN

Data: 2016-06-20 10:46:54
Autor: cytawa
Niemieccy emeryci
kawoN pisze:

[...]

Gdy bylem mlody to sobie myslalem, ze 60 lat to skrajna starosc. Troche mi sie optyka zmienila :) (oczy troche mniej) na ten temat.

Jan Cytawa

Data: 2016-06-20 11:20:24
Autor: kawoN
Niemieccy emeryci
W dniu 20.06.2016 o 10:46, cytawa pisze:

Gdy bylem mlody to sobie myslalem, ze 60 lat to skrajna starosc. Troche
mi sie optyka zmienila :) (oczy troche mniej) na ten temat.

Ha - ten post skłonił mnie do refleksji,
że do 60-tki zostało mi lat naście...

Raz: to już niewiele, dwa: czuję
że nie będzie tak źle :-)

pozdr
kawoN

Data: 2016-06-20 11:21:22
Autor: Liwiusz
Niemieccy emeryci
W dniu 2016-06-20 o 11:20, kawoN pisze:
[...]

Zwrócę uwagę, że stan z wiekiem nie pogarsza się liniowo ;)

--
Liwiusz

Data: 2016-06-20 11:49:57
Autor: tadeklodz
Niemieccy emeryci
W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 11:21:43 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
>
> Raz: to już niewiele, dwa: czuję
> że nie będzie tak źle :-)

Zwrócę uwagę, że stan z wiekiem nie pogarsza się liniowo ;)

potwierdzam ostatnie 3 lata spadła mi znacznie wydjność t. zn po 65 latach

Data: 2016-06-21 08:50:38
Autor: kawoN
Niemieccy emeryci
W dniu 20.06.2016 o 20:49, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
Zwrócę uwagę, że stan z wiekiem nie pogarsza się liniowo ;)
Liwiusz

potwierdzam ostatnie 3 lata spadła mi znacznie wydjność t. zn po 65 latach

No tak - ale jeżeli ogólna sprawność nie jest
zła to zawsze można sobie dawkować mniej :-)
Grunt nie uzależniać się od bycia wiecznym
mistrzem :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2016-06-21 00:09:16
Autor: tadeklodz
Niemieccy emeryci
W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 08:50:40 UTC+2 użytkownik kawoN napisał:

> [...]

No tak - ale jeżeli ogólna sprawność nie jest
zła to zawsze można sobie dawkować mniej :-)
Grunt nie uzależniać się od bycia wiecznym

nigdy nie czułem się mistrzem ale jeszcze kilka lat temu wypad 50-60 km to był pryszcz a dzisiaj to do 40 . Fakt że nie bardzo dysponuję czasem na dłuższe wycieczki

Data: 2016-06-21 09:18:02
Autor: Liwiusz
Niemieccy emeryci
W dniu 2016-06-21 o 09:09, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Znak czasów - usenet - rowery - dyskusje emeryckie ;)

--
Liwiusz

Data: 2016-06-21 11:35:52
Autor: kawoN
Niemieccy emeryci
W dniu 21.06.2016 o 09:18, Liwiusz pisze:
[...]

A ja zawsze myślałem (i słyszałem od innych)
że czego jak czego ale czasu to na emeryturze
nie będzie brakować :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2016-06-21 17:32:40
Autor: Piotr aka dracorp
Niemieccy emeryci
Dnia Tue, 21 Jun 2016 11:35:52 +0200, kawoN napisał(a):

A ja zawsze myślałem (i słyszałem od innych)
że czego jak czego ale czasu to na emeryturze nie będzie brakować :-)
No patrz a mi ojciec ciągle mówi że mu czasu brakuje pomimo tego że jest na emeryturze :)

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-06-22 11:57:33
Autor: Coaster
Niemieccy emeryci
Piotr aka dracorp wrote:
[...]

Wiesz, to jest kwestia proporcji - czasu pozostalego do czasu juz przezytego... ;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2016-06-22 05:55:03
Autor: tadeklodz
Niemieccy emeryci
W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 11:35:54 UTC+2 użytkownik kawoN napisał:

> Znak czasów - usenet - rowery - dyskusje emeryckie ;)

A ja zawsze myślałem (i słyszałem od innych)
że czego jak czego ale czasu to na emeryturze
> [...]

co drugi dzień wizyta u 96 letniej mamy z zaopatrzeniem i pogadać bo biedna nie wychodzi z domu.
codziennie wizyta u chorej na raka córki w szpitalu
12/24 chałtura w ochronie.

Data: 2016-06-22 15:13:28
Autor: kawoN
Niemieccy emeryci
W dniu 22.06.2016 o 14:55, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
co drugi dzień wizyta u 96 letniej mamy z zaopatrzeniem i pogadać bo biedna nie wychodzi z domu.
codziennie wizyta u chorej na raka córki w szpitalu
12/24 chałtura w ochronie.

Nie zazdroszczę zatem, dobrze że jest trochę
czasu na rower.
Tutaj rację ma moja żona, która wciąż powtarza
żeby za bardzo nie odkładać tematów
na emeryturę...

pozdr.
kawoN