Niemiecka kultura rowerowo-alkoholowa

Data: 2012-06-27 09:39:19
Autor: Ludek Vasta
Niemiecka kultura rowerowo-alkoholowa
On 26/06/2012 11:22, Łaku wrote:
Niemiecka kultura rowerowo-alkoholowa

Jeszcze warto przyjrzeć się temu, ile alkoholu zawiera jedno typowe polskie piwo i ile alkoholu zawiera jedno typowe niemieckie piwo.

Przypuszczam, że polskie piwa s± mocniejsze. Na pewno polskie piwa s± mocniejsze od czeskich piw. Więc trzy czeskie piwa to nie to samo jak trzy polskie piwa.

Ludek

Data: 2012-06-27 07:26:10
Autor: PJ
Niemiecka kultura rowerowo-alkoholowa
//Jeszcze warto przyjrzeć się temu, ile alkoholu zawiera jedno typowe
polskie piwo i ile alkoholu zawiera jedno typowe niemieckie piwo.

az zajrzalem do lodowki :-) 4,9% ma Holsten Edel reszta pewnie
podobnie zreszta takie pojecie jak typowe niemieckie piwo np
BItburger, Warsteiner czy Jever jest mocno naciagane , kompanie
piwowarskie sa z natury rzeczy ponadnarodowe

//Przypuszczam, że polskie piwa s± mocniejsze. Na pewno polskie piwa
s± mocniejsze od czeskich piw. Więc trzy czeskie piwa to nie to samo
jak trzy polskie piwa.

nasze to tez slabizna :-), ostatni Mohikanie sa w Rosji/WNP tam
jeszcze dzis kupisz takiego browara w opakowaniu PET ze po 3x0.5
bedziesz zasuwal na czworakach, ew. rowerem poziomym :-)

P.

Data: 2012-06-27 17:32:29
Autor: PK
On 2012-06-27, PJ <przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:

nasze to tez slabizna :-), ostatni Mohikanie sa w Rosji/WNP tam
jeszcze dzis kupisz takiego browara w opakowaniu PET ze po 3x0.5
bedziesz zasuwal na czworakach, ew. rowerem poziomym :-)

Wydaje mi się, że właśnie w Czechach dość często widywałem piwa około
15% (czarne butelki... wydaje mi siÄ™, ĹĽe z czaszkÄ…, ale to by chyba
była przesada :)).

Ale może i w Polsce da się takie kupić - nie piję, więc się nie
orientujÄ™.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-06-28 12:22:31
Autor: Tomasz Minkiewicz
Niemiecka kultura rowerowo-alkoholowa
On 27 Jun 2012 17:32:29 GMT

On 2012-06-27, PJ <przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:

> [...]

była przesada :)).

Ale może i w Polsce da się takie kupić - nie piję, więc się nie

Te 15% to nie chodziło przypadkiem o ekstrakt? Jak na Czechy, to by
i tak było bardzo mocne piwo (choć najmocniejsze czeskie jakie znam to
porter Primatora – 24% ekstraktu, alko AFAIR ponad 10%; ale to zupełny
wyjÄ…tek, poza tym porter ma swoje prawa i z pilsnerem trudno go
porównywać).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-06-27 21:05:34
Autor: Ludek Vasta
On 27/06/2012 16:26, PJ wrote:
[...]

W niemieckiej Wikipedii pisz±, że piwo typu pilsner ma 4,0 do 5,2 %.
http://de.wikipedia.org/wiki/Bier_in_Deutschland#Biersorten_und_Verbreitung_in_Deutschland

W Czechach 4 - 5 %.

My¶lę, że w Polsce typowe piwo nie ma mniej niż 4,9 %, raczej w okolicach 5,5 %, ale może się mylę.

Ludek

Niemiecka kultura rowerowo-alkoholowa