Data: 2018-11-03 20:41:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora! | |
Dnia Sat, 3 Nov 2018 13:43:11 -0500, Pszemol napisał(a):
Zabieram się dziś do Passata w śpiewającym nastroju a tu zonk - raz, A ile więcej byłbyś gotów zapłacić kupując nowy samochód, za to żeby któryś tam kolejny właściciel mógł szybciej (taniej/samodzielnie) wymienić część którą trzeba wymienić zazwyczaj po kilkunastu latach używania samochodu? |
|
Data: 2018-11-03 21:52:45 | |
Autor: Pszemol | |
Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora! | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Dnia Sat, 3 Nov 2018 13:43:11 -0500, Pszemol napisał(a): Passat jest droższy w USA zarówno od Camry jak i od Accorda a w obu tych autach (z podobnych roczników) wymieniałem alternator przed domem na parkingu w 30-45 minut bez większego pośpiechu. To nie kwestia cany tylko jakiegoś makabrycznego overengineering. Ten mój Passat ma w kur&&e i trochę rurek podciśnienia idących po całym silniku. Jakaś pompa powietrza dmuchająca do wydechu co się włącza przy zimnym silniku... kabli i czujników narąbane po pachy. Otworzysz toyotę lub hondę i jest w porównaniu pusta pod maską. |
|
Data: 2018-11-04 07:38:36 | |
Autor: sczygiel | |
Niemiecka myĹl techniczna: póŠdniĂłwki na wy mianÄ alternatora! | |
W dniu sobota, 3 listopada 2018 20:41:56 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Sat, 3 Nov 2018 13:43:11 -0500, Pszemol napisał(a): A ile wiecej mozna dostac za auto w ktorym wiadomo ze sie naprawia tanio i szybko kontra to ktore naprawy sa masakryczne? Ujawnie: Zerknij sobie powornanie na tojoty kontra jakis dodge czy chryslery w usa. Tojoty trzymaja cene jak PO koryta. Chryslera to nie chce nikt kto ma rozum. Wiec to nie tylko jest kwestia ceny przy odsprzedazy ale i tego ilu ludzi wogole tego grata bedzie chcialo. A odpowiedz na swoje pytanie znajdziesz na kazdej stronie dealerów wyzej wymienionych samochodow. Porownaj, tojote, forda, chryslera, dodge czy fiata. Mysle jednak ze odpowiedz sam dobrze znasz tylko pytasz aby podtrzymac konwersacje :) |
|
Data: 2018-11-04 15:46:29 | |
Autor: Pszemol | |
Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wy mianę alternatora! | |
<sczygiel@gmail.com> wrote:
W dniu sobota, 3 listopada 2018 20:41:56 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał: Naprawia się łatwo i RZADKO! Ujawnie: Zerknij sobie powornanie na tojoty kontra jakis dodge czy Swiete słowa. |
|
Data: 2018-11-04 17:38:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora! | |
Dnia Sun, 4 Nov 2018 07:38:36 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com napisał(a):
W dniu sobota, 3 listopada 2018 20:41:56 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał: No właśnie obawiam się że niewiele. W każdym razie przy odsprzedaży znacznie mniej niż trzeba zapłacić przy zakupie. Jak ktoś kupuje nowe auto z zamiarem jeżdżenia nim przez 15 lat to może i ma sens, ale tak naprawdę mało kto jeździ samochodem dłużej niż 5-6 lat, więc inwestowanie w tą bezawaryjność (która obecnie sprowadza się do tego że samochód zacznie wymagać napraw po 10 latach, a nie po 8, a sypać na dobre się zacznie po 15 zamiast po 10). I o ile mając budżet na samochód w okolicach 10000zł pewnie poświęciłbym dużo uwagi żeby kupic coś co się daje serwisować na pakingu pod blokiem za pomocą majzla i młota, ale nie kupując nowe auto. A tak już w ogóle, to to całe mityczne "rozbieranie całego przodu" żeby coś tam wymienić, zazwyczaj jest akurat całkiem wygodnym rozwiązaniem dostępu do silnika i wcale nie takim czasochłonnym. Natomiast oczywiście jest to chętnie wykorzystywane przez mechaników, którzy przeciętnemu kierowcy są w stanie umotowywać bardzo wysoka cenę usługi bo "panie, cały przód trzeba było rozbierać", co zazwyczaj zajmuje 20 minut rozebranie wszystkiego i 40min złożenie. Za to dostaje się naprawdę wygodny dostęp do osprzętu silnika. |
|
Data: 2018-11-04 17:22:07 | |
Autor: Pszemol | |
Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora! | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Dnia Sun, 4 Nov 2018 07:38:36 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com napisał(a): Dwu mechaników zapytałem o ceny i byli bardzo blisko siebie: $880 i $850. Książki serwisowe im podpowiadały 4 i 1/2 roboczogodziny na tą wymianę alternatora plus koszt samego alternatora. Gdyby to rzeczywiście była godzina demontaż/montaż to nie wycenialiby tego tak wysoko w porównaniu do alternatora od Hondy, gdzie wymiana wyceniona jest na $300 z wliczoną ceną alternatora rzędu $120. Jeśli robota w VW jest godzinę tylko dłużej, jak sugerujesz, to byłoby $300 plus, powiedzmy $150 za godzinę przy aucie ,,importowanym", a nie prawie $900. |
|