Data: 2016-02-15 03:04:20 | |
Autor: Mark Woydak | |
Niemiecki kapitał w Polsce | |
Niemiecki kapitał w Polsce wspiera niemiecki kapitał w Niemczech? Polskie firmy przewozowe, które od lat obsługiwały fabryki Volkswagena ulokowane na terytorium naszego kraju, w styczniu nagle potraciły kontrakty. Koncern po cichu polecił swoim zakładom w Polsce, by zlecenia szły do niemieckich przewoźników, nawet jeśli są drożsi - ujawnił na łamach "Rzeczpospolitej" prezes Kujawsko-Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Międzynarodowych Adam Jędrych... A Mówili, że kapitał nie ma narodowości. Kapitał może i nie ma, ale jego właściciele już tak. Cytowany przez "Rzeczpospolitą" Adam Jędrych (prezes Kujawsko-Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Międzynarodowych) nie ma wątpliwości: "Nasze firmy, które od lat obsługiwały polskie fabryki Volkswagena, straciły w styczniu kontrakty. Koncern po cichu polecił zakładom, by zlecenia szły do niemieckich przewoźników, nawet jeśli są drożsi". W kontekście powyższego warto przypomnieć, że czołowi okrągłostołowi politycy związani z Kongresem Liberalno-Demokratycznym, Unią Wolności, a następnie Platformą Obywatelską, jak również sprzyjające im media przed długi okres istnienia III RP utrzymywały, że kapitał nie ma narodowości czy swego rodzaju "paszportu". W sumie mieli rację. Kapitał nie ma narodowości. Ale jego właściciele już tak. Warto o tym pamiętać, szczególnie w okresach kryzysów czy napięć politycznych. |
|