Data: 2009-03-06 09:15:20 | |
Autor: topek | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6350444,Niemcy_wykupuja_nam_auta_.html
Gdzies mi tu sie obila o oczy dyskusja na temat doplat (tzw Abwreckprämie) w wysokosci 2500 Euro do kazdego nowego auta jesli: 1. zeszrotujesz auto powyzej 10 lat 2. jestes jego wlascicielem minimum 12 miesiecy 3. Kupisz nowe :) Fakt ze glownie sprzedaja sie "popierdolki" typu Clio, Corsa czy panda ale jest to moim zdaniem madre pobudzanie (podtrzymywanie) gospodarki. W salonach jest ruch. Producenci produkuja Na szrotach tez maja w cholere roboty. Niemcy w przeciwienstwie do innych krajow, wspomagaja swoja decyzja przy okazji inne kraje w europie (Polske, Rumunie, Czechy, Slowacje) i rozni sie to diametralnie od rzadu np francuskiego, ktory doplaca koncernom byleby tylko zostaly we francji. Nie wiem czy to byl zamierzony efekt ale wsyszlo niezle i, najwazniejsze, ze dziala. Choc z drugiej strony nie mozna by chyba w UE ustanowic przepisu, ze owszem dostaniesz doplate ale jak kupisz auto wyprodukowane na terenie RFN Jakie szanowni grupowicze maja zdanie w tej materii? topek -> jak zawsze pozdrawiajacy -- |
|
Data: 2009-03-06 10:42:26 | |
Autor: jian | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
topek wrote:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6350444,Niemcy_wykupuja_nam_auta_.html Tu bardziej chodzi o odnowienie samochodów, i zaczeło sie dlugo przed kryzysem Juz dawno niemcy wprowadzili tak zwane stopnie euro i były profity za wymiane auta jak dobrze pamietam obecnie sa 3 euro1 euro2 euro3 dla przykladu Koln naklejka euro1 (czerona) autem nie wiedziesz wcale do miasta naklejka euro2 (żółta) autem wjedziesz do miasta (ale tylko na obrzeża) naklejka euro3 (zielona) autem mozesz poruszać sie po mieście |
|
Data: 2009-03-06 10:11:43 | |
Autor: topek | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
TNIJ CYTATY!
Tu bardziej chodzi o odnowienie samochodów, i zaczeło sie dlugo przed kryzysemTez ale nie na taka skale. Wczesniej byla zacheta w postaci nizszego podatku a obecnie jest doplata. Juz dawno niemcy wprowadzili tak zwane stopnie euro i były profity za wymiane autaProfit w postaci mniejszego, badz w ogole, podatku drogowego. jak dobrze pamietam obecnie sa 3Zle pamietasz, albo sie zatrzymales w polowei lat 90-tych :) Jest euro1 do euro6. Sa to normy spalin. Na ta chwile zwolnione z podatku drogowego sa auta z Euro5 i Euro6 dla przykladu KolnSorry, ale znow bzdury i polprawdy. Kolory naklejek nie maja nic wspolnego z normami spalin euro1-6 Ja mam diesla z euro3 i mam zolta Kumpel ma golfa2 z euro1 benzynowego i ma zielona. Tu chodzi o Feinstaub (zapylenie) i dlatego diesle dostaja "po dupie" Diesle z FAPem/DPF (filtrem czastek stalych) dostaja zielona. Umweltzone nie obejmuje calego miasta tylko, zazwyczaj, scisle centrum. Do konca tego roku 2009 z kazda naklejka (bez naklejki mandat) i norma spalin wjedziesz wszedzie w podanej przez Ciebie Kolonii. Od 1 stycznia 2010 nie bedzie mozna wjechac do centrum (umweltzony) autem z czerwona naklejka. Jak bys nie wierzyl to prosze: http://www.stadt-koeln.de/3/umwelt/umweltzone/haeufige-fragen-und-antworten-zur-koelner-umweltzone/#ziel_0_36 A tu mapki umweltzone w niemieckich miastach: http://www.bmu.de/luftreinhaltung/doc/40590.php topek -> jak zawsze pozdrawiajacy -- |
|
Data: 2009-03-06 11:51:10 | |
Autor: jian | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
>/ciach/
Sorry, ale znow bzdury i polprawdy. a tam bzdury odrazu pisalem ze nie pamietam dokładnie wiec mogłem cos pomylić :P |
|
Data: 2009-03-06 10:20:19 | |
Autor: Jarek Wójtowicz | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
jian <jian@poczta.fm_stop_dla_spamu> napisał(a):
Tu bardziej chodzi o odnowienie samochodów, i zaczeło sie dlugo przed kryzysem Przynoszenie wiadomosci z magla nie jest mile widziane i na tej grupie i na innych... A jest taka dobra zasada, ze jak sie nie zna, to sie nie wypowiada... http://www.stadt-koeln.de/umweltzone/ -- Jarek Volvo S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic http://my.flightmemory.com/jwzp/pl -- |
|
Data: 2009-03-06 11:53:03 | |
Autor: jian | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
Jarek Wójtowicz wrote:
jian <jian@poczta.fm_stop_dla_spamu> napisał(a): aaaa rozumie tylko nieliczni moga sie pomylic ok zapamietam sobie |
|
Data: 2009-03-06 11:19:56 | |
Autor: ania | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
Użytkownik "topek " Niemcy w przeciwienstwie do innych krajow, wspomagaja swoja decyzja przy slyszalam, ze sie niemieckie firmy wlasnie z tego powodu dosc denerwuja, bo te doplaty nie sa zacheta dla ich klientow:-) -- ania |
|
Data: 2009-03-06 11:45:42 | |
Autor: omega_fan | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
slyszalam, ze sie niemieckie firmy wlasnie z tego powodu dosc denerwuja, bo te doplaty nie sa zacheta dla ich klientow:-) Ja tam nie wiem, ale w salonie VW w Berlinie, który zwykle świecił pustkami, jakieś 2 tygodnie temu niezły tłum ludzi się kłębił. |
|
Data: 2009-03-06 12:22:48 | |
Autor: J.F. | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
Użytkownik "topek " <topek2000@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:goqpj8$4vq$1inews.gazeta.pl...
Niemcy w przeciwienstwie do innych krajow, wspomagaja swoja decyzja przy Nie wiem czy o to im chodzilo :-) Choc z drugiej strony nie mozna by chyba w UE ustanowic przepisu, ze owszem Nie mozna. Jakie szanowni grupowicze maja zdanie w tej materii? Mnie tylko dziwi ze nie pomysleli iz te auta mozna sprzedac Polakom zamiast zlomowac. A moze pomysleli .. bo mozna bylo :-) J. |
|
Data: 2009-03-06 13:14:28 | |
Autor: Paweł | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gor127$v7j$1news.onet.pl...
Choc z drugiej strony nie mozna by chyba w UE ustanowic przepisu, ze owszemNie mozna. Być może można. Ale wszystkie firmy niemieckie produkują już auta za granicami RFN -- Paweł |
|
Data: 2009-03-06 17:04:59 | |
Autor: J.F. | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
Użytkownik "Paweł" <billg@microsoft.com> napisał w wiadomości news:gor4jv$ith$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Zasadniczo nie mozna, ale czasy sa szczegolne. Ale wszystkie firmy niemieckie produkują już auta za granicami RFN Produkuja tez u siebie, produkuja mase elementow do zagranicznych aut .. J. |
|
Data: 2009-03-06 14:47:20 | |
Autor: pluton | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
jest to moim zdaniem madre pobudzanie (podtrzymywanie) gospodarki. no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma samochod, czy nie. pozdrawiam pluton |
|
Data: 2009-03-06 14:17:59 | |
Autor: topek | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma samochod, czy nie.Za ambasade w gabonie tez placi. Niezaleznie od tego gdzie spedza wakacje. topek -> jak zawsze pozdrawiajacy -- |
|
Data: 2009-03-06 17:16:34 | |
Autor: pluton | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma samochod, czyZa ambasade w gabonie tez placi. Niezaleznie od tego gdzie spedza wakacje. Za wojsko, policje, sluzbe zdrowia i sejm z senatem tez placi :( pozdrawiam pluton |
|
Data: 2009-03-06 22:13:49 | |
Autor: Andrzej | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
Użytkownik "pluton" <zielonadupa@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gori93$nat$1news.onet.pl... no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma samochod, czyZa ambasade w gabonie tez placi. Niezaleznie od tego gdzie spedza wakacje. nawet za sraj tasme im placimy a nie daj boze ktorych z nich sie zle odzywia to na kibel i czesciej chodzi i wiecej ma klopotow zdrowotnych i kto za to zaplaci? my to skad mamy czerpac przyklady skoro nasza kasa sie w g. obraca?:) |
|
Data: 2009-03-06 17:05:57 | |
Autor: J.F. | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
Użytkownik "pluton" <zielonadupa@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gor9h9$r0l$1news.onet.pl...
jest to moim zdaniem madre pobudzanie (podtrzymywanie) gospodarki. Ale dzieki temu ma prace i nie musi placic na wyplacanie zasilkow :-) J. |
|
Data: 2009-03-07 01:34:54 | |
Autor: Adam Foton | |
[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
Fakt ze glownie sprzedaja sie "popierdolki" typu Clio, Corsa czy panda ale Ciekawe czym beda pobudzac pozniej ? Ustawowy nakaz zlomowania auta po 10 latach ? A moze brak wlasnosci, tylko wypozyczanie auta od jakiejs agencji motoryzacji i restrukturyzacji drogownictwa ? Wszystko po to, aby pieniadz coraz szybciej krazyl w gospodarce, przez co ta bedzie sprawiac wrazenie mocniejszej. Kiedys nie do pomyslenia bylo, aby wlascicielowi oplacilo sie zniszczyc rzecz pelniaca wlasciwie swoja funkcje, tylko dlatego ze zaplaca mu za to inni. AF |