Niemoc komornika??

Data: 2011-12-15 01:13:59
Autor: Krzysztof
Niemoc komornika??
Witam,
zakład w którym przepracowałem w ostatnim etapie swojego istnienia nie wypłacal pensji, nie opłacał składek, itp. Miał więc sporo zaległości. Wiele osób założyło mu sprawe, m. in Ja które oczywiście firma przegrała i Sąd nakazał spłete wierzytelności. Sprawa trafiła w koncu do komornika. Zakład posiada sporą nieruchomość (kilka hekterów całkowicie zabudowanych), budynki firmowe wraz z infrastruktórą, która z biegiem czasu coraz bardziej się dewastuje. Komornik ogłosił licytacje na którą nie było chętnych. Uważam ze względu na wygórowaną cene. Po pewnym czasie była druga licytacja w której także nie było nabywcy. Z tego co wiem komornik robi dwie licytacje i potem jego rola się kończy. Cena wywoławcza nie może być mniejsza niż chyba 70 czy 80%. I tu mi się wydaje jest sedno tej wyceny, gdyż była robiona na koniec 2007r lub ewentualnie początek 2008 czyli na górce pamiętnej hossy na nieruchomościach.
Jednak moje pytanie dotyczy czego innego. Dostałem list z Sądu informujący o nieudanej drugiej licytacji oraz by wskazać mienie z którego może być prowadzona egzekucja, gdyż nastąpi umorzenie egzekucji. Niestety nie jest to możliwe gdyż Zakład posiada tylko tą sporą nieruchomość (wcześniej wszelkie ruchomości zostały sprzedane).
Sąd zamierza więc sprawe umorzyć. I tu dochodzimy do pewnego paradoksu. Zakład posiada dość spory majątek, a pieniędzy (choćby część) nie można odzyskać. Czyli co po pewnym czasie nieruchomość zostanie wolna i właściciel będzie mógł robić z nią co zechce: sprzedać, wynająć, prowadzić jakąś działalność.
Moim zdaniem wszystko się wzieło z wyceny która nie jest już odpowiednia do dzisiejszych warunków. Jak to się ma do sytuacji często widzianych w TV (wiem że tam jest raczej przekolorowane) gdzie komornik nieruchomość sprzedaje dosłownie za grosze. Czy w moim przypadku cena nie może być obniżana do skutku lub aukcja dosłownie od 1 złotówki i niech rynak sam wyceni. Niruchomość znalazła by aktywnego inwestora (drugie życie), wierzyciele odzyskali by choćby część pieniędzy, no i sprawiedliwości stałoby się zadość. Ja tu widze złą wole lub "odwalenie roboty" przez komornika.
Co zrobić by w tym przypadku odzyskać choćby część pieniędzy?
Czy jeśli Sąd umorzy egzekucje to już nie będzie jej można wszcząć odnośnie tej nieruchomości? Po jakim czasie i co trzeba zrobić by ponownie nastąpiła wycena (adekwtnie do bieżącej sytuacji gospodarczej gdzie cena będzie rozsądniejsza lub jak wsponiałem wcześniej od złotowki) i licytacja?
Czy po umorzeniu sprawy egzekucyjniej dłużnik może odetchnąć i dowolnie rozporządzać swoją "niezagrożoną" własnością?
Dziękuje za wszelką polemike.
Pozdrawiam
Krzysztof --

Data: 2011-12-16 14:58:29
Autor: Johnson
Niemoc komornika??
W dniu 2011-12-15 02:13, Krzysztof pisze:

Dziękuje za wszelką polemike.

Tylko co do tego ma sąd? Egzekucję z nieruchomości prowadzi komornik i to on umorzy postępowanie.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-12-16 14:46:09
Autor: Krzysztof
Niemoc komornika??
Johnson <johnson@nospam.pl> napisał(a):
W dniu 2011-12-15 02:13, Krzysztof pisze:

> Dziękuje za wszelką polemike.

Tylko co do tego ma sąd? Egzekucję z nieruchomości prowadzi komornik i to on umorzy postępowanie.

Tak, zgadza się chodzi o "Komornika Sądowego przy Sądzie Rejonowym w ..."
Przy okazji na zakończenie otrzymanego pisama jest "Celem ujawnienia majątku dłużnika, wierzyciel może wystąpić do Sądu z odpowiednim wnioskiem.", czyli nie do komornika. Sąd to przekaże dalek komornikowi gdyby ujawnił się jakiś majątek. Jest jakiś okres po jakim nawet gdy majątek się ujawni to już nic nie będzie można zrobić. Chodzi mie o przedawnienie wierzytelności, o czymś takim kiedyś znalazłem informacje.

Data: 2011-12-18 19:34:13
Autor: Johnson
Niemoc komornika??
W dniu 2011-12-16 15:46, Krzysztof pisze:

[...]

Instytucja wyjawienia majątku nie ma nic wspólnego z egzekucją z nieruchomości.

Ponowna egzekucja z nieruchomości może być wszczęta po roku od umorzenia poprzedniej.