Niemoralni.

Data: 2018-03-29 23:51:28
Autor: stevep
Niemoralni.
# Nie do końca jasna i złożona sprawa przekazania pieniędzy dla  'Solidarności Walczącej' Kornela Morawieckiego ma swój początek w 2012r.  To wtedy asystent Kornela Morawieckiego zaproponował ks. Tomaszowi  Jegierskiemu ubieganie się o dotację dla jego fundacji 'SOS dla życia' od  banku WBK, którym kierował wówczas Mateusz Morawiecki i banku PKO BP,  zarządzanego przez Zbigniewa Jagiełłę, przyjaciela obecnego premiera. Po  otrzymaniu środków pojawiła się sugestia, by część pieniędzy przekazać na  pomoc dla 'Solidarności Walczącej' Kornela Morawieckiego. Pieniądze,  przekazane na zasadzie pożyczki do dziś nie zostały zwrócone. 'Gdy  przyniosłem gotówkę do siedziby 'Solidarności Walczącej', padła sugestia,  żebym dał pieniądze i nie brał żadnego dokumentu potwierdzającego tę  transakcję' - mówi gość Dominiki Wielowieyskiej, ks. Tomasz Jegierski.

Po ujawnieniu sprawy przez ks. Jegierskiego, Kornel Morawiecki wyparł się  pobrania pieniędzy. Sprawa trafiła do prokuratury, budząc niemałe  kontrowersje. 'Pan Kornel Morawiecki złożył zawiadomienie do prokuratury  prawdopodobnie w tym samym czasie co ja, ale to w wyniku jego  zawiadomienia zostały podjęte konkretne działania. Dlaczego tak się  dzieje? Dlaczego ABW wkracza do mieszkania mojej babci, w czasie, gdy nie  ma mnie w kraju, a następnie odwiedza też panią związaną z fundacją? I to  bez postanowienia prokuratury o przeszukaniu? - mówi ks. Jegierski. Nie ma  też wątpliwości, że postępowanie powinno zostać przeniesione do innego  miasta: 'Prokuratura prowadząca postępowanie jest we Wrocławiu, gdzie  obydwaj panowie Morawieccy mają znajomych' - przyznaje. #
Ze strony;
http://wyborcza.pl/10,155170,23209610,wzajemne-wsparcie-w-rodzinie-morawieckich-z-duzymi-pieniedzmi.html

--
stevep

[...]