[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu

Data: 2013-09-09 13:03:46
Autor: Adam Wysocki
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu
Zapytałem już na pl.soc.prawo, ale zapytam i Was.

Załóżmy, że motocyklistę złapała drogówka, która ma urz±dzenie do
pomiaru gło¶no¶ci wydechu (sonometr) i chce go użyć. Musz± odkręcić
gaz do pewnej warto¶ci obrotów i wtedy mog± mierzyć. Co w sytuacji,
gdy motocykl nie wejdzie na te obroty? Ukryty pstryczek-elektryczek
powoduj±cy, że po nadmiernym odkręceniu gazu motocykl zga¶nie lub po
prostu zostanie na niskich obrotach, i tłumaczenie "czasami tak się
dzieje, nie wiem dlaczego, muszę jechać do serwisu"? Mog± zabrać
dowód rejestracyjny za niesprawny, stwarzaj±cy zagrożenie pojazd?

Dodatkowe pytanie - załózmy, że silnik nie ga¶nie, tylko nie wchodzi
na obroty, np. dochodzi do 3 tysięcy i koniec, a ja tłumaczę się, że
to limiter, który mam założony, żeby np. dotrzeć silnik, albo bo boję
się tego motocykla, albo bo żona kazała i nie mam jak go zdj±ć na miejscu
(bo np. jest wgrany na stałe do kompa). Co wtedy? Taki limiter musi być
jako¶ ujęty w DR?

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-09-09 13:11:59
Autor: masti
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu
Dnia pięknego Mon, 09 Sep 2013 13:03:46 +0000 osobnik zwany Adam Wysocki
napisał:

Zapytałem już na pl.soc.prawo, ale zapytam i Was.

Załóżmy, że motocyklistę złapała drogówka, która ma urządzenie do
pomiaru głośności wydechu (sonometr) i chce go użyć.

chcieć może. Taki ppomiar nie spełnia wymogów więc ...
Co do limitera to zawsze możesz powiedzieć, że silnik jest zepsuty. A że nie zagraża to bezpieczeństwu ruchu to dowodu Ci zabrać nie mogą

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-09 14:47:18
Autor: doktorski
W dniu poniedziałek, 9 wrze¶nia 2013 15:11:59 UTC+2 użytkownik masti napisał:

chcieć może. Taki ppomiar nie spełnia wymogów więc ...
Nie spelnia bo?
Nie spelnia jakich?

--
pzdr, dr
1000/525/400

Data: 2013-09-10 07:40:52
Autor: masti
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu
Dnia pięknego Mon, 09 Sep 2013 14:47:18 -0700 osobnik zwany doktorski
napisał:

W dniu poniedziałek, 9 września 2013 15:11:59 UTC+2 użytkownik masti
napisał:

chcieć może. Taki ppomiar nie spełnia wymogów więc ...
Nie spelnia bo?
Nie spelnia jakich?

http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instrukcje/halas_zew_pojazdow.pdf

spróbuj te warunki zapewnić na drodze gdy policjant trzyma mikrofon w ręku.

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-10 10:10:40
Autor: Sherlock
[prawne] Niemożliwy pomiar głośności wydechu
W dniu 2013-09-10 09:40, masti pisze:

http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instrukcje/halas_zew_pojazdow.pdf

spróbuj te warunki zapewnić na drodze gdy policjant trzyma mikrofon w
ręku.

Prawda jest taka, ĹĽe do zabrania dowodu i skierowania pojazdu na dodatkowe badania wystarczy uzasadnione przypuszczenie o nie speĹ‚nianiu norm :) - czyli jeĹ›li bÄ™dziesz cwaniakować to DR Ci zabiorÄ… tak czy owak i ukryty pstryczek moĹĽesz sobie delikatnie mĂłwiÄ…c  w dupÄ™ wsadzić :)
Co osobiście popieram, bo jakieś normy hałasu moto musi spełniać a nie puste rury :/

podstawa prawna:
Art. 132. Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908)  1. Policjant zatrzyma dowĂłd rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, ĹĽe pojazd:

zagraża bezpieczeństwu,
zagraĹĽa porzÄ…dkowi ruchu,
narusza wymagania ochrony środowiska,
2) stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w wyznaczonym terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo,
3) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) w stopniu powodującym jego nieczytelność,
4) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
5) stwierdzenia, że badanie techniczne zostało dokonane przez jednostkę do tego nie upoważnioną,
6) nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub nieokazania dokumentu stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia,
7) uzasadnionego przypuszczenia, ĹĽe dane w nim zawarte nie odpowiadajÄ… stanowi faktycznemu.

Sherlock

Data: 2013-09-10 08:30:53
Autor: masti
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu
Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 10:10:40 +0200 osobnik zwany Sherlock
napisał:

[...]

dodatkowe badania wystarczy uzasadnione przypuszczenie o nie spełnianiu
norm :) - czyli jeśli będziesz cwaniakować to DR Ci zabiorą tak czy owak
i ukryty pstryczek moĹĽesz sobie delikatnie mĂłwiÄ…c  w dupÄ™ wsadzić :)

nie cwaniaczyć a pokazać podstawy prawne. Dopóki jako obywatel nie będziesz pilnował władzy to ona ci wlezie na głowę.

Co
osobiście popieram, bo jakieś normy hałasu moto musi spełniać a nie
puste rury :/

to juz inna sprawa. Bo czasem jak słyszę niektóre wydechy to zastanawiam się czy kierownik już jest głuchy czy będzie za tydzień

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-10 10:59:51
Autor: Adam Wysocki
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu
Sherlock <nie_ma@mejla.com> wrote:

czyli je¶li będziesz cwaniakować to DR Ci zabior± tak czy owak i ukryty pstryczek możesz sobie delikatnie mówi±c  w dupę wsadzić :)

Nikt nie zamierza cwaniakować, ot po prostu zepsuło się, czasami tak ma.

Co osobi¶cie popieram, bo jakie¶ normy hałasu moto musi spełniać a nie puste rury :/

Ładnie mrucz±ce IXIL-e. Nie rycz±, ale normy nie spełniaj±.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-09-10 10:25:19
Autor: Monster

napisał:

[...]

Przecież policjant się procedurą pomiaru nie przejmuje,pewnie nawet jej nie zna.Wepchnie mikrofon w końcówkę ew 0,5m a w takich warunkach to i ja straciłbym dowód w moim "elektrycznym" BMW.

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-09-10 08:57:45
Autor: Piotr Klimek
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu
Dnia (Tue, 10 Sep 2013 10:25:19 +0200) ktos podajacy sie za Monster
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]
Napisz lepiej co¶ więcej o nowym wpisie w Twojej sygnaturce :)

Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-09-10 21:04:46
Autor: Monster
W dniu 2013-09-10 10:57, Piotr Klimek pisze:
Dnia (Tue, 10 Sep 2013 10:25:19 +0200) ktos podajacy sie za Monster
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]
Napisz lepiej co¶ więcej o nowym wpisie w Twojej sygnaturce :)

Na razie za dużo nie ma co pisać,trafił się ładny nielot-panewka na przednim cylindrze,do zimy sie zrobi przynajmniej niespodzianek minerskich nie będzie:-)
Sztuka ciekawa-SS z samego pocz±tku produkcji(91r)-ma jeszcze czarne zaciski z 851,wszędzie s± złote,no i smaczek najważniejszy:biała rama:-)
Sprzęt od pierwszego wła¶ciciela,mocno się przy nim dłubał,fabryka dała 72KM z hamowni wyszło 90.Go¶ć dawno się poddał,opony maj± 13lat,więc dobrych kilka nie jeĽdził.Jakie¶ Dynojety,KNy,kolektory z kwasiaka itp,rozbierze się i zobaczymy co ciekawego w piecu.Wizualnie kanapa do wymiany i kilka zaprawek na bokach i będzie ok.
http://img855.imageshack.us/img855/2884/49zm.jpg
http://img46.imageshack.us/img46/1355/pusc.jpg
Żeby było zgodnie z w±tkiem to w wydechach będzie trzeba odbudować komory-wygl±daj± na puste tuby,nawet sprzęgła nie będzie słychać.

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-09-11 11:32:38
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Monster napisał(a):

Żeby było zgodnie z w±tkiem to w wydechach będzie trzeba odbudować komory-wygl±daj± na puste tuby,nawet sprzęgła nie będzie słychać.

Ty, wlasnie, sa do wziecia oryginalne wydechy z monstera gaznikowego. Tego mojego kumpla. Pytac o cene?

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2013-09-11 12:06:40
Autor: Monster
Monster napisał(a):

[...]

Ee,raczej nie,Monster ma owale tu s± okr±głe,prędzej znajdę jakiego¶ frajera co lubi pierdzieć i się zamieni:-)

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-09-11 12:43:46
Autor: Piotr Klimek
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu
Dnia (Tue, 10 Sep 2013 21:04:46 +0200) ktos podajacy sie za Monster
[...]

Fajny youngtimer, będziesz miał co robić zim± :)

Data: 2013-09-11 19:55:37
Autor: Monster
W dniu 2013-09-11 14:43, Piotr Klimek pisze:
[...]

Do zimy mam zamiar uruchomić,wał już mam namierzony,inne potrzebne graty już jad±.Fajne s± takie starszawe sprzęty,kupę gratów można za grosze wyrwać na ebayu:-)

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-09-12 07:42:20
Autor: AZ
On 2013-09-11, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

Fajny youngtimer, będziesz miał co robić zimą :)

Do zimy mam zamiar uruchomić,wał już mam namierzony,inne potrzebne graty już jadą.Fajne są takie starszawe sprzęty,kupę gratów można za grosze wyrwać na ebayu:-)

Ale to co? To Ducati ma silnik od KHI czy jak? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-09-12 10:36:49
Autor: Monster
W dniu 2013-09-12 09:42, AZ pisze:
On 2013-09-11, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

[...]

Prawie,tylko brak trzeciej panewki:-)

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-09-10 10:42:11
Autor: Marcin N

napisał:

[...]

Co w tym trudnego? Ma trzymać mikrofon kilka sekund w miarę bez ruchu. A jeśli ma statyw to już w ogóle pomiar będzie praktycznie w idealnych warunkach.

Szum tła? Gdy dodamy do siebie dwa źródła dźwięku o tym samym poziomie natężenia dźwięku to uzyskamy wynik o 3 dB wyższy. Gdy szum tła jest choćby 10 dB niższy od mierzonego motocykla - to praktycznie nie ma wpływu na pomiar. Motocykl w czasie pomiaru nie powinien przekraczać 90 dB, tło zwykle nie ma więcej niż 65 dB - jego wpływ na pomiar jest NIEMIERZALNY.

--
MN

Data: 2013-09-10 08:48:00
Autor: masti
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu

napisał:

[...]

naprawdÄ™? To ciekawe po co robi siÄ™ stanowiska pomiarowe?

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-10 11:07:31
Autor: Marcin N

napisał:

[...]

NaprawdÄ™.

Co mierzÄ… na tych stanowiskach pomiarowych?

--
MN

Data: 2013-09-10 09:08:34
Autor: masti
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu

napisał:

[...]

czyli twierdzisz, ĹĽe zdefiniowane w normach warunki sÄ… bez sensu?
co nie zmienia faktu, ĹĽe sÄ… obowiÄ…zujÄ…ce

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-10 11:12:32
Autor: Marcin N

napisał:

[...]

Czy możesz przytoczyć te warunki zdefiniowane w normach?

--
MN

Data: 2013-09-10 09:14:28
Autor: masti
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu

masti napisał:

[...]

a czytasz wÄ…tek czy tylko piszesz?

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-10 12:01:44
Autor: Marcin N
W dniu 2013-09-10 11:14, masti pisze:

czyli twierdzisz, ĹĽe zdefiniowane w normach warunki sÄ… bez sensu? co
nie zmienia faktu, ĹĽe sÄ… obowiÄ…zujÄ…ce

Czy możesz przytoczyć te warunki zdefiniowane w normach?

a czytasz wÄ…tek czy tylko piszesz?

Pytałem bez złośliwości. Jak chcesz na ostro, to powodzenia.

--
MN

Data: 2013-09-10 10:41:15
Autor: masti
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu
Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 12:01:44 +0200 osobnik zwany Marcin N
napisał:

[...]

podawałem link 2 posty wcześniej

Data: 2013-09-10 13:00:20
Autor: Marcin N
napisał:

[...]

Punkt 2.1
"Poziom hałasu powinien być mniejszy od mierzonego poziomu hałasu wytwarzanego przez pojazd co najmniej o 10 dB (A)."

DokĹ‚adnie to samo, co ja napisaĹ‚em powyĹĽej. 10 dB różnicy to ĹĽadne wyzwanie przy motocyklu speĹ‚niajÄ…cym normy. Tym bardziej przy badaniu takiego, ktĂłry norm nie speĹ‚nia. Dziwi trochÄ™, ĹĽe koniecznie stosujÄ… krzywÄ… typu A -  ktĂłra sĹ‚uĹĽy do pomiarĂłw niskich natężeĹ„ poziomĂłw dĹşwiÄ™ku.

--
MN

Data: 2013-09-10 11:16:35
Autor: Jacot
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu
masti <gone@to.hell> wrote:

wierdzisz, że zdefiniowane w normach warunki s± bez sensu?
co nie zmienia faktu, że s± obowi±zuj±ce

Obowiazujace diagnoste.
A policjant moze nawet "uchem stwierdzic", ze prawdopodobnie pojazd
przekracza norme i skierowac na badanie.  O czym tu jeszcze gadac?;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2013-09-09 19:00:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-09 15:11, Użytkownik masti napisał:

[...]

Zapomniałe¶ tylko dopisać że to oni a nie wła¶ciciel moto decyduj±
czy mog± zabrać.

Pozdrawiam

Data: 2013-09-09 17:26:40
Autor: masti
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu
Dnia pięknego Mon, 09 Sep 2013 19:00:19 +0200 osobnik zwany RadoslawF
napisał:

[...]

Zapomniałeś tylko dopisać że to oni a nie właściciel moto decydują czy
mogą zabrać.

a właściciel może ich skarżyć. Pomijając już to, że jakoś dziwnie mnie się ine chcą czepiać

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-09 21:52:51
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-09-09 19:26, Użytkownik masti napisał:

[...]

a wła¶ciciel może ich skarżyć. Pomijaj±c już to, że jako¶ dziwnie mnie się ine chc± czepiać

Jeste¶ pewny że może bo ja nie bardzo, może zaskarżyć ich decyzję
co też nie zmieni faktu że aby dowód odebrać szybko musi to zrobić
zgodnie z procedur± jakby zabrano dowód za niesprawno¶ć techniczn±.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2013-09-10 11:44:21
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Adam Wysocki napisał(a):
Załóżmy, że motocyklistę złapała drogówka,

Prawdziwi motocyklisci sie nie zatrzymuja. A jesli juz im zabraknie paliwa i sie zatrzymaja i dojedzie radiola, to prawdziwi motocyklisci maja jaja a nie pstryczek do ograniczania obrotow.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2013-09-10 10:57:01
Autor: Adam Wysocki
Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:

paliwa i sie zatrzymaja i dojedzie radiola, to prawdziwi motocyklisci maja jaja a nie pstryczek do ograniczania obrotow.

I co tymi jajami zrobisz? Zatkasz wydech?

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-09-10 12:56:59
Autor: AZ
On 2013-09-10, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
paliwa i sie zatrzymaja i dojedzie radiola, to prawdziwi motocyklisci maja jaja a nie pstryczek do ograniczania obrotow.

I co tymi jajami zrobisz? Zatkasz wydech?

Oba wydechy. Amil to prawdziwy twardziel.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-09-10 13:17:44
Autor: masti

On 2013-09-10, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
paliwa i sie zatrzymaja i dojedzie radiola, to prawdziwi motocyklisci
maja jaja a nie pstryczek do ograniczania obrotow.

I co tymi jajami zrobisz? Zatkasz wydech?

Oba wydechy.

sprawdzić czy nie triumph :)

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-10 17:22:49
Autor: maverik
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu

Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <tu_nick@riders.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l0mqbl$p36$1mx1.internetia.pl...
Adam Wysocki napisał(a):
[...]

prawdziwy motocyklista nie ma wydechu

Data: 2013-09-11 22:41:25
Autor: WIADRO
W dniu 2013-09-09 15:03, Adam Wysocki pisze:
Zapytałem już na pl.soc.prawo, ale zapytam i Was.

B±dĽ dorosły i pono¶ konsekwencje za swoje postępowanie. W praktyce pomiar gło¶no¶ci wygl±da tak:

Aspirat na Samuraja:
-dowodzik
Motocyklista
- swojego nie masz?
A na S
- dawaj
- za co ?
A n S
za gło¶ne wydechy

następnie jedziesz na stację diagnostyczn± płacisz 20 zł za każd± 'niezgodno¶ć' i cieszysz się że dwa tłumiki to zaledwie jedna niezgodno¶ć..
kolejnym twoim krokiem jest jazda do wydziału komunikacji i odbiór dowodu który milicja przy¶le tam z czasem bliżej nieznanym
.. oczywi¶cie jeste¶ hardkorem i załatwiasz to wszystko tymże motocyklem który notabene powiniene¶ wozić na lawecie.

i wszyscy s± szczę¶liwi , komandor ma wyniki a ty.... ty, no cóż, kogo ty obchodzisz czy jeste¶ zadowolony czy nie

Data: 2013-09-12 13:58:22
Autor: Marcin N
W dniu 2013-09-11 22:41, WIADRO pisze:
[...]

Może to też wygl±dać tak:

-Dokumenty poproszę.
-Proszę bardzo, przeskrobałem co¶?
-Nie, nie, to tylko rutynowa kontrola. Fajne ma pan te lusterka, poprawiaj± pole widzenia?
-Jasne, niech Pan usi±dzie i się przekona.
-Ok, dziękuję, szerokiej drogi.

No ale do tego to trzeba mieć wydech że się tak wyrażę - fabryczny.

--
MN

Data: 2013-09-12 12:20:53
Autor: AZ
On 2013-09-12, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Może to też wyglądać tak:

-Dokumenty poproszÄ™.
-Proszę bardzo, przeskrobałem coś?
-Nie, nie, to tylko rutynowa kontrola. Fajne ma pan te lusterka, poprawiajÄ… pole widzenia?
-Jasne, niech Pan usiÄ…dzie i siÄ™ przekona.
-Ok, dziękuję, szerokiej drogi.

No ale do tego to trzeba mieć wydech że się tak wyrażę - fabryczny.

No. A mogl zabic.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-09-13 20:26:39
Autor: lucky6.81lucky
[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu
Jest takie prawo aby uzyc takiego uzadzenia to trzeba byc w otwartej przestrzeni. W poblizu 1 kilometra w okolo motocykla niemoze byc nic. Takie uzadzenie jest w terenie zabudowanym nieprawidlowe, dzwiek sie odbija od budynkow i jest wtedy falszywy odczyt, wygralem ta sprawe w sadzie z wybebeszonym i obcietym tlumnikiem w Yamaha Fazer 600. Tak w razie jak by ktos chcial wiedziec. Jeden kilometr w kazda strone od motocykla :) 3ymcie sie.

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2013-09-13 22:45:50
Autor: Monster
[prawne] Niemo�liwy pomiar g�o�no� ci wydechu
W dniu 2013-09-13 22:26, lucky6.81lucky pisze:
[...]

Wcale się nie dziwię,nie ma takiego urządzenia jak tłumnik.

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-09-14 00:25:28
Autor: Akarm
W dniu 2013-09-13 22:45, Monster pisze:
nie ma takiego urządzenia jak tłumnik.

Nie znasz się. Skoro jest hampel i takżesamo pedało, to może być również tłumnik. Młot to młot...

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-09-16 06:12:42
Autor: AZ
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
On 2013-09-13, lucky6.81lucky <lucky6.81@_NOSPAM_o2.pl> wrote:
[...]

A pozniej obudziles sie zlany potem?

--
Artur
ZZR 1200

[prawne] Niemożliwy pomiar gło¶no¶ci wydechu