[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu

Data: 2013-09-09 13:11:59
Autor: masti
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
Dnia pięknego Mon, 09 Sep 2013 13:03:46 +0000 osobnik zwany Adam Wysocki
napisał:

Zapytałem już na pl.soc.prawo, ale zapytam i Was.

Załóżmy, że motocyklistę złapała drogówka, która ma urządzenie do
pomiaru głośności wydechu (sonometr) i chce go użyć.

chcieć może. Taki ppomiar nie spełnia wymogów więc ...
Co do limitera to zawsze możesz powiedzieć, że silnik jest zepsuty. A że nie zagraża to bezpieczeństwu ruchu to dowodu Ci zabrać nie mogą

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-09 14:47:18
Autor: doktorski
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
W dniu poniedzia³ek, 9 wrze¶nia 2013 15:11:59 UTC+2 u¿ytkownik masti napisa³:

chcieæ mo¿e. Taki ppomiar nie spe³nia wymogów wiêc ...
Nie spelnia bo?
Nie spelnia jakich?

--
pzdr, dr
1000/525/400

Data: 2013-09-10 07:40:52
Autor: masti
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
Dnia pięknego Mon, 09 Sep 2013 14:47:18 -0700 osobnik zwany doktorski
napisał:

W dniu poniedziałek, 9 września 2013 15:11:59 UTC+2 użytkownik masti
napisał:

chcieć może. Taki ppomiar nie spełnia wymogów więc ...
Nie spelnia bo?
Nie spelnia jakich?

http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instrukcje/halas_zew_pojazdow.pdf

spróbuj te warunki zapewnić na drodze gdy policjant trzyma mikrofon w ręku.

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-10 10:10:40
Autor: Sherlock
[prawne] Niemożliwy pomiar głośności wydechu
W dniu 2013-09-10 09:40, masti pisze:

http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instrukcje/halas_zew_pojazdow.pdf

spróbuj te warunki zapewnić na drodze gdy policjant trzyma mikrofon w
ręku.

Prawda jest taka, że do zabrania dowodu i skierowania pojazdu na dodatkowe badania wystarczy uzasadnione przypuszczenie o nie speÅ‚nianiu norm :) - czyli jeÅ›li bÄ™dziesz cwaniakować to DR Ci zabiorÄ… tak czy owak i ukryty pstryczek możesz sobie delikatnie mówiÄ…c  w dupÄ™ wsadzić :)
Co osobiście popieram, bo jakieś normy hałasu moto musi spełniać a nie puste rury :/

podstawa prawna:
Art. 132. Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908)  1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

zagraża bezpieczeństwu,
zagraża porządkowi ruchu,
narusza wymagania ochrony środowiska,
2) stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w wyznaczonym terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo,
3) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) w stopniu powodującym jego nieczytelność,
4) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
5) stwierdzenia, że badanie techniczne zostało dokonane przez jednostkę do tego nie upoważnioną,
6) nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub nieokazania dokumentu stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia,
7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu.

Sherlock

Data: 2013-09-10 08:30:53
Autor: masti
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 10:10:40 +0200 osobnik zwany Sherlock
napisał:

[...]

dodatkowe badania wystarczy uzasadnione przypuszczenie o nie spełnianiu
norm :) - czyli jeśli będziesz cwaniakować to DR Ci zabiorą tak czy owak
i ukryty pstryczek możesz sobie delikatnie mówiÄ…c  w dupÄ™ wsadzić :)

nie cwaniaczyć a pokazać podstawy prawne. Dopóki jako obywatel nie będziesz pilnował władzy to ona ci wlezie na głowę.

Co
osobiście popieram, bo jakieś normy hałasu moto musi spełniać a nie
puste rury :/

to juz inna sprawa. Bo czasem jak słyszę niektóre wydechy to zastanawiam się czy kierownik już jest głuchy czy będzie za tydzień

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-10 10:59:51
Autor: Adam Wysocki
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
Sherlock <nie_ma@mejla.com> wrote:

czyli je¶li bêdziesz cwaniakowaæ to DR Ci zabior± tak czy owak i ukryty pstryczek mo¿esz sobie delikatnie mówi±c  w dupê wsadziæ :)

Nikt nie zamierza cwaniakowaæ, ot po prostu zepsu³o siê, czasami tak ma.

Co osobi¶cie popieram, bo jakie¶ normy ha³asu moto musi spe³niaæ a nie puste rury :/

£adnie mrucz±ce IXIL-e. Nie rycz±, ale normy nie spe³niaj±.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-09-10 10:25:19
Autor: Monster

napisał:

[...]

Przecież policjant się procedurą pomiaru nie przejmuje,pewnie nawet jej nie zna.Wepchnie mikrofon w końcówkę ew 0,5m a w takich warunkach to i ja straciłbym dowód w moim "elektrycznym" BMW.

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-09-10 08:57:45
Autor: Piotr Klimek
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
Dnia (Tue, 10 Sep 2013 10:25:19 +0200) ktos podajacy sie za Monster
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]
Napisz lepiej co¶ wiêcej o nowym wpisie w Twojej sygnaturce :)

Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-09-10 21:04:46
Autor: Monster
W dniu 2013-09-10 10:57, Piotr Klimek pisze:
Dnia (Tue, 10 Sep 2013 10:25:19 +0200) ktos podajacy sie za Monster
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]
Napisz lepiej co¶ wiêcej o nowym wpisie w Twojej sygnaturce :)

Na razie za du¿o nie ma co pisaæ,trafi³ siê ³adny nielot-panewka na przednim cylindrze,do zimy sie zrobi przynajmniej niespodzianek minerskich nie bêdzie:-)
Sztuka ciekawa-SS z samego pocz±tku produkcji(91r)-ma jeszcze czarne zaciski z 851,wszêdzie s± z³ote,no i smaczek najwa¿niejszy:bia³a rama:-)
Sprzêt od pierwszego w³a¶ciciela,mocno siê przy nim d³uba³,fabryka da³a 72KM z hamowni wysz³o 90.Go¶æ dawno siê podda³,opony maj± 13lat,wiêc dobrych kilka nie je¼dzi³.Jakie¶ Dynojety,KNy,kolektory z kwasiaka itp,rozbierze siê i zobaczymy co ciekawego w piecu.Wizualnie kanapa do wymiany i kilka zaprawek na bokach i bêdzie ok.
http://img855.imageshack.us/img855/2884/49zm.jpg
http://img46.imageshack.us/img46/1355/pusc.jpg
¯eby by³o zgodnie z w±tkiem to w wydechach bêdzie trzeba odbudowaæ komory-wygl±daj± na puste tuby,nawet sprzêg³a nie bêdzie s³ychaæ.

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-09-11 11:32:38
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
Monster napisa³(a):

¯eby by³o zgodnie z w±tkiem to w wydechach bêdzie trzeba odbudowaæ komory-wygl±daj± na puste tuby,nawet sprzêg³a nie bêdzie s³ychaæ.

Ty, wlasnie, sa do wziecia oryginalne wydechy z monstera gaznikowego. Tego mojego kumpla. Pytac o cene?

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2013-09-11 12:06:40
Autor: Monster
[...]

Ee,raczej nie,Monster ma owale tu s± okr±g³e,prêdzej znajdê jakiego¶ frajera co lubi pierdzieæ i siê zamieni:-)

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-09-11 12:43:46
Autor: Piotr Klimek
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
Dnia (Tue, 10 Sep 2013 21:04:46 +0200) ktos podajacy sie za Monster
[...]

Fajny youngtimer, bêdziesz mia³ co robiæ zim± :)

Data: 2013-09-11 19:55:37
Autor: Monster
W dniu 2013-09-11 14:43, Piotr Klimek pisze:
[...]

Do zimy mam zamiar uruchomiæ,wa³ ju¿ mam namierzony,inne potrzebne graty ju¿ jad±.Fajne s± takie starszawe sprzêty,kupê gratów mo¿na za grosze wyrwaæ na ebayu:-)

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-09-12 07:42:20
Autor: AZ
On 2013-09-11, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

Fajny youngtimer, będziesz miał co robić zimą :)

Do zimy mam zamiar uruchomić,wał już mam namierzony,inne potrzebne graty już jadą.Fajne są takie starszawe sprzęty,kupę gratów można za grosze wyrwać na ebayu:-)

Ale to co? To Ducati ma silnik od KHI czy jak? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-09-12 10:36:49
Autor: Monster
W dniu 2013-09-12 09:42, AZ pisze:
On 2013-09-11, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

[...]

Prawie,tylko brak trzeciej panewki:-)

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-09-10 10:42:11
Autor: Marcin N

napisał:

[...]

Co w tym trudnego? Ma trzymać mikrofon kilka sekund w miarę bez ruchu. A jeśli ma statyw to już w ogóle pomiar będzie praktycznie w idealnych warunkach.

Szum tła? Gdy dodamy do siebie dwa źródła dźwięku o tym samym poziomie natężenia dźwięku to uzyskamy wynik o 3 dB wyższy. Gdy szum tła jest choćby 10 dB niższy od mierzonego motocykla - to praktycznie nie ma wpływu na pomiar. Motocykl w czasie pomiaru nie powinien przekraczać 90 dB, tło zwykle nie ma więcej niż 65 dB - jego wpływ na pomiar jest NIEMIERZALNY.

--
MN

Data: 2013-09-10 08:48:00
Autor: masti
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu

napisał:

[...]

naprawdÄ™? To ciekawe po co robi siÄ™ stanowiska pomiarowe?

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-10 11:07:31
Autor: Marcin N

napisał:

[...]

NaprawdÄ™.

Co mierzÄ… na tych stanowiskach pomiarowych?

--
MN

Data: 2013-09-10 09:08:34
Autor: masti
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu

napisał:

[...]

czyli twierdzisz, że zdefiniowane w normach warunki są bez sensu?
co nie zmienia faktu, że są obowiązujące

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-10 11:12:32
Autor: Marcin N

napisał:

[...]

Czy możesz przytoczyć te warunki zdefiniowane w normach?

--
MN

Data: 2013-09-10 09:14:28
Autor: masti
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu

masti napisał:

[...]

a czytasz wÄ…tek czy tylko piszesz?

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-10 12:01:44
Autor: Marcin N
W dniu 2013-09-10 11:14, masti pisze:

czyli twierdzisz, że zdefiniowane w normach warunki są bez sensu? co
nie zmienia faktu, że są obowiązujące

Czy możesz przytoczyć te warunki zdefiniowane w normach?

a czytasz wÄ…tek czy tylko piszesz?

Pytałem bez złośliwości. Jak chcesz na ostro, to powodzenia.

--
MN

Data: 2013-09-10 10:41:15
Autor: masti
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 12:01:44 +0200 osobnik zwany Marcin N
napisał:

[...]

podawałem link 2 posty wcześniej

Data: 2013-09-10 13:00:20
Autor: Marcin N
napisał:

[...]

Punkt 2.1
"Poziom hałasu powinien być mniejszy od mierzonego poziomu hałasu wytwarzanego przez pojazd co najmniej o 10 dB (A)."

DokÅ‚adnie to samo, co ja napisaÅ‚em powyżej. 10 dB różnicy to żadne wyzwanie przy motocyklu speÅ‚niajÄ…cym normy. Tym bardziej przy badaniu takiego, który norm nie speÅ‚nia. Dziwi trochÄ™, że koniecznie stosujÄ… krzywÄ… typu A -  która sÅ‚uży do pomiarów niskich natężeÅ„ poziomów dźwiÄ™ku.

--
MN

Data: 2013-09-10 11:16:35
Autor: Jacot
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
masti <gone@to.hell> wrote:

wierdzisz, ¿e zdefiniowane w normach warunki s± bez sensu?
co nie zmienia faktu, ¿e s± obowi±zuj±ce

Obowiazujace diagnoste.
A policjant moze nawet "uchem stwierdzic", ze prawdopodobnie pojazd
przekracza norme i skierowac na badanie.  O czym tu jeszcze gadac?;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2013-09-09 19:00:19
Autor: RadoslawF
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
Dnia 2013-09-09 15:11, U¿ytkownik masti napisa³:

Zapyta³em ju¿ na pl.soc.prawo, ale zapytam i Was.

Za³ó¿my, ¿e motocyklistê z³apa³a drogówka, która ma urz±dzenie do
pomiaru g³o¶no¶ci wydechu (sonometr) i chce go u¿yæ.

chcieæ mo¿e. Taki ppomiar nie spe³nia wymogów wiêc ...
Co do limitera to zawsze mo¿esz powiedzieæ, ¿e silnik jest zepsuty. A ¿e nie zagra¿a to bezpieczeñstwu ruchu to dowodu Ci zabraæ nie mog±

Zapomnia³e¶ tylko dopisaæ ¿e to oni a nie w³a¶ciciel moto decyduj±
czy mog± zabraæ.

Pozdrawiam

Data: 2013-09-09 17:26:40
Autor: masti
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
Dnia pięknego Mon, 09 Sep 2013 19:00:19 +0200 osobnik zwany RadoslawF
napisał:

Dnia 2013-09-09 15:11, Użytkownik masti napisał:

[...]

Zapomniałeś tylko dopisać że to oni a nie właściciel moto decydują czy
mogą zabrać.

a właściciel może ich skarżyć. Pomijając już to, że jakoś dziwnie mnie się ine chcą czepiać

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-09 21:52:51
Autor: RadoslawF
[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu
Dnia 2013-09-09 19:26, U¿ytkownik masti napisa³:

Za³ó¿my, ¿e motocyklistê z³apa³a drogówka, która ma urz±dzenie do
pomiaru g³o¶no¶ci wydechu (sonometr) i chce go u¿yæ.
chcieæ mo¿e. Taki ppomiar nie spe³nia wymogów wiêc ... Co do limitera
[...]

a w³a¶ciciel mo¿e ich skar¿yæ. Pomijaj±c ju¿ to, ¿e jako¶ dziwnie mnie siê ine chc± czepiaæ

Jeste¶ pewny ¿e mo¿e bo ja nie bardzo, mo¿e zaskar¿yæ ich decyzjê
co te¿ nie zmieni faktu ¿e aby dowód odebraæ szybko musi to zrobiæ
zgodnie z procedur± jakby zabrano dowód za niesprawno¶æ techniczn±.
:-)

Pozdrawiam

[prawne] Niemo¿liwy pomiar g³o¶no¶ci wydechu