Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo

Data: 2014-09-07 14:36:35
Autor: kogutek444
Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
W dniu niedziela, 7 września 2014 19:29:18 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
Polskie przepisy nakazują - w sytuacji gdy przepali się żarówka w samochodzie - samodzielną jej wymianę na trasie, lub trzeba liczyć się z mandatem.

Tymczasem producenci samochodów utrudniają jak mogą dostęp do żarówek. Niektórzy wręcz uniemożliwiają samodzielną wymianę (np. przez potrzebę odkręcenia całego zderzaka).

Jak te praktyki producentów mają się do polskiego prawa? Może by tak parlament UE zamiast liczyć ilość wody potrzebnej do spłukania wody w kiblu - zrobił coś pożytecznego i ukrócił te praktyki?

-- MN

Na razie jest tak że jak wymienisz przepaloną to jedziesz bez mandatu. Jak nie wymienisz to mandat lub i DR do odebrania w wydziale komunikacji. Kupił ktoś samochód co żarówki nie można na drodze wymienić to jego sprawa. Jak by z musu dawali takie spierdolone samochody to można się zastanawiać.

Data: 2014-09-07 23:42:03
Autor: Marcin N
W dniu 2014-09-07 23:36, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

Masz rację. Nikt nam rąk nie wykręca. Rynek sam powinien uregulować takie sprawy. Po prostu samochody "nieobsługowe" powinny mieć zerową sprzedaż.

Oby...

--
MN

Data: 2014-09-07 15:25:56
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 7 września 2014 23:42:03 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
W dniu 2014-09-07 23:36, kogutek444@gmail.com pisze:

> Na razie jest tak �e jak wymienisz przepalon� to jedziesz bez mandatu. Jak nie wymienisz to mandat lub i DR do odebrania w wydziale komunikacji. Kupi� kto� samoch�d co �ar�wki nie mo�na na drodze wymieni� to jego sprawa. Jak by z musu dawali takie spierdolone samochody to mo�na si� zastanawia�.

Masz racj�. Nikt nam r�k nie wykr�ca. Rynek sam powinien uregulowa� takie sprawy. Po prostu samochody "nieobs�ugowe" powinny mie� zerow� sprzeda�.

Oby...

-- MN

Bez przesady. Widziałeś kiedyś buty szpilki? Na moje oko chodzić się w tym nie da. A kobiety zakładają i jeszcze idą potańczyć. Jak wracają do domu to krew im się z nóg leje a i tak na następną potańcówkę znowu założą. Jak ktoś ma kaprys to może sobie kupić samochód w którym do wymiany żarówki trzeba silnik wymontować. Jego kasa jego zmartwienie jak mu DR zabiorą.

Data: 2014-09-08 16:47:17
Autor: jerzu
On Sun, 7 Sep 2014 15:25:56 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com wrote:

[...]

Masz takie samo pojęcie o kobietach, jak o motoryzacji. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-09-08 09:47:11
Autor: AL
On 2014-09-07 23:42, Marcin N wrote:
[...]

czy kupujac nowy samochod sprawdzasz w serwisie jak szybko wymienia sie w nim zarowki?
Co jeszcze sprawdzasz?

Data: 2014-09-08 08:59:49
Autor: Budzik
Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
Użytkownik AL adam@skads.tam.pl ...

czy kupujac nowy samochod sprawdzasz w serwisie jak szybko wymienia sie w nim zarowki?
Co jeszcze sprawdzasz?

Niewątpliwie to jest jeden ze sposobów aby wymóc na producentach umożliwienie łatwje wymiany.
Oglądanie samochodu, własciwie jestes zdecydowany i nagle prosisz o pokazanie jak wymienia sięzarówkę.
Jak ci gośc zaczyna wymyslać, ze samemu sie nie da to mówisz dziekuje i idziesz do konkurencji.
Problem zacznie sie wtedy, jak we wszystki wymiana będzie celowo utrudniona.

Data: 2014-09-08 11:57:45
Autor: AL
On 2014-09-08 10:59, Budzik wrote:
[...]

no i co ten dealer ma zrobic w takiej sytuacji?
Napisac skarge do producenta, ze przez zarowke stracil klienta i prosi o odszkodowanie?
;)

Problem zacznie sie wtedy, jak we wszystki wymiana będzie celowo
utrudniona.

no obecnie mozesz miec juz problem z kupnem auta :)

Data: 2014-09-08 16:59:47
Autor: Budzik
[...]

Jak zrezygnuje tak 100 klientów u kazdego dealera to producent szybko sie dowie.

Problem zacznie sie wtedy, jak we wszystki wymiana będzie celowo
utrudniona.

no obecnie mozesz miec juz problem z kupnem auta :)

Ano.
To moze odwrócmy pytanie: w ktorych wymienia sie obecnie nadal łatwo?

Data: 2014-09-08 16:04:42
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-09-08 10:59, Budzik pisze:
Jak ci gośc zaczyna wymyslać, ze samemu sie nie da to mówisz dziekuje i
idziesz do konkurencji.

Tak sobie statystyczny Jasiu, osobliwie po lekturze korwina, wyobraża działanie niewidzialnej ręki.
I to nawet się sprawdza, w skali, powiedzmy, warzywniaka, w którym właściciel sam obsługuje klientów.
A przestaje już w sklepie ciut większym, ekspedientce na śmieciówce kompletnie wisi, czy kupisz, i ile.

Zastanów się, jakie cechy powinny mieć wg ciebie samochody. A potem popatrz na to, co stoi w salonach. Średnio pasi, nie?
Jedno z dwojga: albo ty i ja, oraz pewnie z 90% mps-u to dziwolągi statystycznie nieistotne, albo rynek jednak działa inaczej...

Data: 2014-09-08 16:59:48
Autor: Budzik
Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
Użytkownik Jakub Witkowski jwitkows@domena.z.sygnatury ...

[...]

Cos sie zmieniło?
Sprzedawcy samochodów nie sa juz na wysokich prowizjach ze sprzedazy?

Ja to na pewno jestem dziwoląg.  :)
Ale co masz na mysli piszac o 90%?

Data: 2014-09-09 09:21:11
Autor: Ergie
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lukd1r$1nl1$1@news2.ipartners.pl...

Zastanów się, jakie cechy powinny mieć wg ciebie samochody. A potem popatrz na to, co stoi w salonach. Średnio pasi, nie?
Jedno z dwojga: albo ty i ja, oraz pewnie z 90% mps-u to dziwolągi statystycznie nieistotne,

Bo my to jesteśmy ellyta :-)

albo rynek jednak działa inaczej...

Rynek działa dobrze tyle że _uśrednia_. Każdy ma inne wymagania dlatego nikt nie będzie w 100% zadowolony natomiast celem producentów jest maksymalizacja zysku co osiągają przez jak najtańszą produkcję czegoś co kupi jak najwięcej osób (nawet gdy nie będą w 100% zadowolone).

Oczywiście producenci mogliby poszerzyć gamę modeli albo dodatków ale to wiązałoby się z kosztami. I tak jest o niebo lepiej niż 20 albo 30 lat temu gdy często jeden model był dostępny tylko z jednym silnikiem.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-09-08 21:11:04
Autor: John Kołalsky
Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

[...]

Z tego powodu ?!

Weź nie fanazjuj. Jak kupowałem samochód w salonie gość powiedział mi o jedynej wadzie samochodu w postaci trudnodostępnego wlewu płynu do spryskiwacza. Musiałbym być totalnym idiotą by z tego powodu nie kupić tego samochodu.

Problem zacznie sie wtedy, jak we wszystki wymiana będzie celowo
utrudniona.

Problem zaczyna się jak zamiast głosować nogami głosujemy niusami.

Data: 2014-09-08 19:59:46
Autor: Budzik
Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
Użytkownik John Kołalsky john@kowal.invalid ...

[...]

A dlaczego nie :)

Weź nie fanazjuj.

Bo?

[...]

Przynajmniej uczciwie cię poinformował.
Co to było za auto?

Problem zacznie sie wtedy, jak we wszystki wymiana będzie celowo
utrudniona.

Problem zaczyna się jak zamiast głosować nogami głosujemy niusami.
A to inna inszośc. :) Ja akurat nowego auta nie planuję kupować.

Data: 2014-09-08 23:16:21
Autor: John Kołalsky
[...]

Co to znaczy "przynajmniej" ? Mówię, że trudność w nalewaniu płynu do spryskiwania szyb a także zmiany żarówki nie ma istotnego znaczenia przy podejmowaniu decyzji o kupnie samochodu.

Co to było za auto?

Normalne auto na czterech kółkach :-)

Chodzi o niusy http://pl.wikipedia.org/wiki/Grupy_dyskusyjne

Data: 2014-09-09 04:59:46
Autor: Budzik
[...]

Co to znaczy "przynajmniej" ?

?
W jakim sensie? Nie rozumiesz tego słowa?

Mówię, że trudność w nalewaniu płynu do spryskiwania szyb a także zmiany żarówki nie ma istotnego znaczenia przy podejmowaniu decyzji o kupnie samochodu.

Dlaczego nie ma?
A co ma?

Co to było za auto?

Normalne auto na czterech kółkach :-)

Masz problem ze zrozumieniem pytania?
Czyzby było niejasne ze pytalem o marke, model?

[...]

ROTFL
Rozumiem, ze chodzi o newsy.
dlatego ci napisałem, ze masz racje, bo moje gadanie obecnie rzeczywiscie odnosi sie tylko do procesów decyzyjnych podejmowanych na grupach - w "realu" nie planuje obecnie kupować nowego samochodu.

Data: 2014-09-08 10:00:17
Autor: Marcin N
W dniu 2014-09-08 09:47, AL pisze:
On 2014-09-07 23:42, Marcin N wrote:
[...]

Nie sprawdzałem, bo zawsze dało się wymieniać łatwo. Podobnie, jak nie sprawdzałem, czy da się nalać płynu do spryskiwacza, albo czy regulacja fotela jest samoobsługowa, albo czy da się otworzyć maskę silnika bez kładzenia się na asfalcie. Bo zawsze się dało.

Teraz sprawdzam te cholerne żarówki. Nie kupię samochodu, w którym żarówki nie da się wymienić samodzielnie.

--
MN

Data: 2014-09-08 10:26:01
Autor: AL
On 2014-09-07 23:42, Marcin N wrote:
[...]

Xsara II - rok 2000 - do wymiany zarowek wymagane bylo: pokaleczenie raczek (i trzeba było mieć małe rączki) lub udanie sie do serwisu.
Peugeot 308 - od razu w ASO zalecali wymiane zarowek u nich (odkrecanie reflektrow).
Mondeo II (2004r.) - do wymiany konieczne odkrecanie reflektora.
Więc tego typu problemy z zarowkami nie sa nowoscia na rynku i bolaczka jednego producenta. Lampy sa coraz bardziej fikusne, ksztaltem zachodza na blotniki to i dostep do zarowek coraz bardziej utrudbniony i mozna tylko narzekac lub czekac na wprowadzenie swiatel diodowych (najwyzej wymienisz caly reflektor jako moduł :-P

Co do Twojej C5 - nie pisales ktora generacja, jesli III - to zainteresuj sie juz zarowkami swiatel do jazdy dziennej ;)

Data: 2014-09-08 16:48:13
Autor: jerzu
On Mon, 08 Sep 2014 10:26:01 +0200, AL <adam@skads.tam.pl> wrote:

Mondeo II (2004r.) - do wymiany konieczne odkrecanie reflektora.

Nie odkręcenie, a wyjęcie dwóch blaszek. Reflektor masz w rękach.
Szybko i wygodnie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-09-08 15:54:24
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-09-07 23:42, Marcin N pisze:
[...]

Och, czego ten rynek nie powinien wyregulować. A jak jest, widać.

Data: 2014-09-08 16:17:34
Autor: Marcin N
Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo

Och, czego ten rynek nie powinien wyregulować. A jak jest, widać.

Znaczy jak jest?

--
MN

Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo