Nienależna podwyżka

Data: 2009-10-01 12:09:15
Autor: witek
Nienależna podwyżka
Przemysław Adam Śmiejek wrote:
Witam,

płacowa w jednej ze szkół pomyłkowo naliczyła za duże wyrównania dla
nauczycieli. Jest plan, żeby im to przy pensji listopadowej po prostu
odciągnąć. Niestety podobno muszą się na to zgodzić i w jednej ze szkół
już kiedyś był taki przypadek, że Dyrekcja musiała z prywatnej kasy
zwracać, bo się nie zgodzili.

Ile w tym prawdy? Czy omyłkowo naliczone wyrównania można uznać za
nienależne i od opornych aspołeczników jednak dochodzić ich zwrotu?

oczywiscie ze są nienależne i można dochodzić ich zwrotu.

Kwestia tylko w jaki sposób.

a) dostać zgodę od pracownika na potrącenie nienalenej kwoty z pensji
b) dostać nakaz sądowy i komornik to wyegzekwuje.

Data: 2009-10-01 19:13:44
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nienależna podwyżka
witek pisze:
oczywiscie ze są nienależne i można dochodzić ich zwrotu.

Kwestia tylko w jaki sposób.

a) dostać zgodę od pracownika na potrącenie nienalenej kwoty z pensji

No właśnie to chcemy zrobić, ale jak pisałem, w innej szkole odmówili i
Dyrekcja pokrywała ze swojego...

A co z tymi, co już nie pracują?

b) dostać nakaz sądowy i komornik to wyegzekwuje.

Czyli jak odmówią, to pozostaje ich sądownie ścigać?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-01 14:16:11
Autor: witek
Nienależna podwyżka
witek pisze:
[...]

a jakie to dyrekcja ma swoje?

A co z tymi, co już nie pracują?

b) dostać nakaz sądowy i komornik to wyegzekwuje.

Czyli jak odmówią, to pozostaje ich sądownie ścigać?

tak, to, ze pieniądze są do zwrotu jest bezdyskusyjne, natomiast jedyn osobą/instytucją która ten zwrot może wyegzekwowac jest sąd i komornik.

Data: 2009-10-01 21:54:33
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nienależna podwyżka
witek pisze:
[...]

No zarabia nie? Jak każdy. Myślisz, że Dyrekcja pracuje charytatywnie?

A co z tymi, co już nie pracują?

????

--
Przemysław Adam Śmiejek