"Nienażarte kapitalistyczne ryje".

Data: 2011-06-20 10:42:25
Autor: cirrus
"Nienażarte kapitalistyczne ryje".
# Oto najnowsze zestawienie 100 najbogatszych Polaków. Choć na nasze warunki ich majątki wydają się zawrotne, to jednak w porównaniu do światowych krezusów to zaledwie płotki.
Na liście wiele się nie zmieniło. Na pierwszym miejscu jest, jak zwykle, Jan Kulczyk. Jego majątek, zdaniem "Wprost" to 8,5 miliarda złotych. Na drugim miejscu znajduje się Zygmunt Solorz-Żak, który ma około 0,6 miliarda mniej od Kulczyka. Brązowy medal przypadł Leszkowi Czarneckiemu, wycenianemu przez tygodnik na 7,57 miliarda złotych.

Następne miejsca w pierwszej dziesiątce zajął Michał Sołowow, Roman i Grażyna Karkosikowie, Jerzy Starak, Wejchertowie i Dariusz Miłek. Na przedostatnim miejscu czołówki miliarderów znalazła się Grażyna Kulczyk z majątkiem wycenianym na 1,85 miliarda. Ostatnim w "top ten" jest Tomasz Chmiel.

Warto jednak dodać, że gdyby zebrać cały majątek stu najbogatszych, to i tak kwota byłaby niższa niż połowa majątku najbogatszego człowieka świata, Carlosa Slima. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hfll4

--
stevep

Data: 2011-06-20 13:27:59
Autor: obserwator
kraj złodziejski oto polska katolicka!!!!!!!!!
 jan <janonet4-4@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): co ty pierdzielisz trollinski? Co ma z tymi esbeckimi milionerami wspolnego
katolicyzm? To przeciez przepoczwarzeni komunisci, ktorzy tylko dzieki
opiece i pomocy aparatu komunistycznego, dorobili sie szybko majatkow.

Gdyby nie *okragly stol*, nigdy by nie byli milionerami. Na miliony w kraju
kapitalistycznym, trzeba bylo ciezko pracowac przez kilka pokolen.

Nawet teraz w demokracjach cywiliowanych NIKT nie dorabia sie majatkow
w tak blyskawicznym tepie. Ale w Polsce, komunisci wmowili spoleczenstwu, ze
pierwszy milion trzeba ukrasc, a durne spoleczenstwo w to uwierzylo i
glosowalo nawet na zlodziei z przepoczwarzonej PZPR i jej sluzb.

Np. jeden z wymienionych w artykule *milionerow*, zaczynal od tzw. spolki
polonijnej. Spolki polonijne byly poligonem doswiadczalnym dla komunistycznego
aparatu wladzy, na ktorym dzialali tylko i wylacznie komunisci i czlonkowie
aparatu bezpieczenstwa oraz WSI.

*Poligon władz (i służb)

Pierwszym obszarem, na którym zjawisko takiej konwersji wystąpiło na masową
skalę, były powstające od 1982 r. tzw. spółki polonijne.

Spółki polonijne stały się dla władz &#8211; a w szczególności dla funkcjonariuszy
służb specjalnych (zarówno SB, jak i służb wojskowych) &#8211; rodzajem poligonu
doświadczalnego. Testowano w nich zachowania podmiotów opierających się w
swoim działaniu na mechanizmach rynkowych i wykorzystywano je do tajnych
działań operacyjnych. Równocześnie nasilało się zjawisko fraternizacji
właścicieli spółek z osobami należącymi do aparatu władzy PRL.
Proces ten nie doczekał się jak dotąd rzetelnej analizy historycznej, ale na
jego rozmiary wskazuje wystąpienie szefa kontrwywiadu SB z Poznania ppłk.
Wojciecha Sobisiaka, który już w lutym 1987 r. wskazywał na zjawisko
zatrudniania się w spółkach polonijnych &#8222;osób, które w przeszłości zajmowały
eksponowane stanowiska w gospodarce narodowej lub sprawowały wysokie funkcje w
administracji państwowej i instancjach partyjnych i nadal posiadają określone
układy i powiązania w sferach decydenckich. Wśród tej kategorii osób
odnotowaliśmy: 15-tu byłych dyrektorów dużych przedsiębiorstw państwowych, 6
sekretarzy instancji wojewódzkiej, 1-go wojewodę, 1-go prokuratora nie mówiąc
już o byłych [funkcjonariuszach], jak i członkach rodzin aktualnych
funkcjonariuszy resortu [MSW]&#8221;.

Mimo werbalnych prób przeciwstawienia się takim zjawiskom ekipa Jaruzelskiego
w praktyce akceptowała proces, w ramach którego ludzie z aparatu władzy
przechodzili do sektora prywatnego. W latach 80. sektor ten, jako jedyna część
gospodarki, przeżywał rozwój: w latach 1981-85 zwiększył on poziom produkcji o
13,8 proc., podczas gdy w tym samym czasie wytwórczość sektora państwowego
zmniejszyła się o 0,2 proc.

Mimo oczywistej niezgodności z pryncypiami ideologicznymi, stan ten był
tolerowany, gdyż to właśnie tzw. prywaciarze przynajmniej częściowo łagodzili
chroniczny brak towarów konsumpcyjnych, a tym samym odsuwali groźbę kolejnych
niepokojów społecznych.

http://tygodnik.onet.pl/1,25737,druk.html

Teraz ci zlodzieje i oszusci, trzymaja was krotko za pysk, naiwny motlochu.

Data: 2011-06-20 20:03:47
Autor: jadrys
"NienaĹźarte kapitalistyczne ryje".
W dniu 2011-06-20 10:42, cirrus pisze:
# Oto najnowsze zestawienie 100 najbogatszych PolakĂłw

*Wiecznie* nienażarte kapitalistyczne ryje powinieneś dodać. Które z nich powie kiedyś - dość, więcej już nie potrzebuję?

Data: 2011-06-20 21:01:06
Autor:
On Mon, 20 Jun 2011 20:03:47 +0200, jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

W dniu 2011-06-20 10:42, cirrus pisze:
> # Oto najnowsze zestawienie 100 najbogatszych Polaków

*Wiecznie* nienażarte kapitalistyczne ryje powinieneś dodać. Które z nich powie kiedyś - dość, więcej już nie potrzebuję?

 niby dlaczego maja oddac? dlaczego ty nie oddasz?

http://dadrl.pl/?page=aktualnosci
http://www.prokapitalizm.pl/swietlny-przekret.html

Data: 2011-06-20 23:50:44
Autor: jadrys
W dniu 2011-06-20 21:01, "<heÂŽsk>" pisze:
[...]

Wystarczy jak przestaną Ĺźerować na innych. I powiedzą - mam juĹź dosyć. A ty jak juz musisz to się odnieś do tego co ja piszę a nie naciągaj mnie na  odpowiedzi swoje fantazyjne spekulacje.

Data: 2011-06-22 18:03:41
Autor: hesk
On Mon, 20 Jun 2011 23:50:44 +0200, jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

>   niby dlaczego maja oddac? dlaczego ty nie oddasz?

Wystarczy jak przestaną żerować na innych.

 a tak konkretnie? olosza glodowke albo caloroczny post?

I powiedzą - mam już dosyć.

 dosc tzn. ile?

A ty jak juz musisz to się odnieś do tego co ja piszę a nie naciągaj mnie na  odpowiedzi swoje fantazyjne spekulacje.

 po prostu jestem ciekaw ile socjalzmu wcia tkwi w twojej glowie.

Data: 2011-06-21 03:32:21
Autor: cirrus
Użytkownik ""<heRsk>"" <A2.bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:re5vv69gvcq9008s61nv2ptam3tntduef74ax.com...
[...]

Bo nie ważne czyje co je, ważne to je co je moje.

--
stevep

"Nienażarte kapitalistyczne ryje".