Nieoczekiwana zapłata

Data: 2010-11-10 11:55:13
Autor: tomek
Nieoczekiwana zapłata
Dostałem od klienta nieoczekiwaną zapłatę za "szybką" konsultację za którą nie ustalaliśmy żadnej płatności - po prostu szybka rozmowa, thank you i do widzenia.

I nagle, po dwóch tygodniach przychodzi zapłata - a ja nie wiem co mam z tym zrobić :-)

Faktury (choćby po terminie) za tamtą konsulatację nie wystawię bo wg mnie nie było usługi podlegającej opodatkowaniu (art. 8.2 uptu), więc wygląda na to że muszę tą zapłatę potraktować jako.. no właśnie - jako co?

--
Tomek

Data: 2010-11-10 11:56:43
Autor: Liwiusz
Nieoczekiwana zapłata
W dniu 2010-11-10 11:55, tomek pisze:
[...]

   Jak prowadzisz ksiÄ™gowość?

--
Liwiusz

Data: 2010-11-10 12:06:51
Autor: tomek
Nieoczekiwana zapłata
On 10.11.2010 11:56, Liwiusz wrote:
[...]

Jak prowadzisz księgowość?

KPiR + VAT niekasowo.

--
Tomek

Data: 2010-11-10 12:27:36
Autor: Liwiusz
Nieoczekiwana zapłata
W dniu 2010-11-10 12:06, tomek pisze:
[...]

  imho Raczej nie ma jakiejÅ› szczególnej potrzeby ksiÄ™gowania, jak siÄ™ dostanie przelew mogÄ…cy być uznany za bezpodstawne wzbogacenie.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-10 14:23:43
Autor: tomek
Nieoczekiwana zapłata
On 10.11.2010 12:27, Liwiusz wrote:
[...]

imho Raczej nie ma jakiejś szczególnej potrzeby księgowania, jak się
dostanie przelew mogący być uznany za bezpodstawne wzbogacenie.

Bezpodstawne wzbogacenie to raczej nie jest, bo w tytule przelewu jest napisane o co chodzi.

--
Tomek

Data: 2010-11-10 14:26:06
Autor: Liwiusz
Nieoczekiwana zapłata
W dniu 2010-11-10 14:23, tomek pisze:

Bezpodstawne wzbogacenie to raczej nie jest, bo w tytule przelewu jest
napisane o co chodzi.

   Czyli o co?

--
Liwiusz

Data: 2010-11-10 16:13:16
Autor: tomek
Nieoczekiwana zapłata
On 10.11.2010 14:26, Liwiusz wrote:
W dniu 2010-11-10 14:23, tomek pisze:

Bezpodstawne wzbogacenie to raczej nie jest, bo w tytule przelewu jest
napisane o co chodzi.

Czyli o co?

O poradę w konkretnym dniu, gdyby było rutynowe "zasilenie konta" albo "przelew" to bym nie zawracał głowy grupie.

--
Tomek

Data: 2010-11-10 15:57:26
Autor: mvoicem
Nieoczekiwana zapłata
(11/10/2010 02:23 PM), tomek wrote:
[...]
Bezpodstawne wzbogacenie to raczej nie jest, bo w tytule przelewu jest
napisane o co chodzi.

Ja bym na twoim miejscu ugryzł to w ten sposób:

1. jeżeli bardzo nie chcesz tej kasy (co trudno mi zrozumieć ale przyjmuję do wiadomości że tak być może), to wysyłasz info do klienta że dostałeś przelew na kwotę taką a taką której nie możesz powiązać z żadnym ich zobowiązaniem wobec ciebie, wobec czego prosisz o dyspozycję co z tą kasą zrobić - w przeciwnym wypadku zostanie ona zaliczona na poczet przyszłych zobowiązań.

Przelewasz tÄ… kasÄ™ na jakÄ…Å› lokatÄ™ i sobie czeka :).

2. jeżeli jednak ta kasa ci się przyda - wystawiasz na nią fakturę.

p. m.

Data: 2010-11-10 16:16:31
Autor: tomek
Nieoczekiwana zapłata
On 10.11.2010 15:57, mvoicem wrote:
[...]

Wg mnie nie ma tutaj odpłatnej usługi do zafaturowania.
Jaką miałbym przyjąć datę sprzedaży ?

--
Tomek

Data: 2010-11-10 16:42:53
Autor: mvoicem
Nieoczekiwana zapłata
(11/10/2010 04:16 PM), tomek wrote:
[...]

Skoro w tytule przelewu jest data - to prawdziwą. Datę wystawienia kontrdatowałbym.

p. m.

Data: 2010-11-10 16:56:45
Autor: tomek
Nieoczekiwana zapłata
On 10.11.2010 16:42, mvoicem wrote:
[...]

Skoro w tytule przelewu jest data - to prawdziwÄ…. DatÄ™ wystawienia
kontrdatowałbym.

Gdybym chciał "kombinować" z datami to bym nie rozgrzebywał wątku na formum publicznym.

W tej chwili skłaniam się do wystawienia faktury z datą sprzedaży taką jak data przelewu, i opisaniem jej w ten sposób że przyjmuję datę przelewu jako datę zaakceptowania usługi przez klienta - czyli jej wykonania.

--
Tomek

Data: 2010-11-10 19:08:26
Autor: cef
Nieoczekiwana zapłata
tomek wrote:

Wg mnie nie ma tutaj odpłatnej usługi do zafaturowania.

A duża ta kwota? Może mój numer konta by coś pomógł?
:-)

Data: 2010-11-10 19:28:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Nieoczekiwana zapłata
On Wed, 10 Nov 2010, tomek wrote:

Wg mnie nie ma tutaj odp³atnej us³ugi do zafaturowania.

  Jest czynno¶æ wykonana "na rzecz", jest jej akceptacja przez klienta,
jest zap³ata. Czego brakuje?

Jak± mia³bym przyj±æ datê sprzeda¿y ?

  IMO datê która stanowi dowód zawarcia umowy - a Ty siê dowiedzia³e¶,
¿e klient akceptuje odp³atno¶æ z dat± przelewu. Tak jak napisa³e¶
dwa posty pó¼niej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-10 12:27:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Nieoczekiwana zapłata
On Wed, 10 Nov 2010, tomek wrote:

Dosta³em od klienta nieoczekiwan± zap³atê za "szybk±" konsultacjê za któr± nie ustalali¶my ¿adnej p³atno¶ci - po prostu szybka rozmowa, thank you i do widzenia.

I nagle, po dwóch tygodniach przychodzi zap³ata - a ja nie wiem co mam z tym zrobiæ :-)

Faktury (choæby po terminie) za tamt± konsulatacjê nie wystawiê bo wg mnie nie by³o us³ugi podlegaj±cej opodatkowaniu (art. 8.2 uptu),

  8.2 dotyczy nieodp³atnych ¶wiadczeñ.
  Czy Ty nam sugerujesz, ¿e na tê konsultacjê wystawi³e¶ ju¿ f-rê
wewnêtrzn±, czy co innego? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-10 13:04:55
Autor: gonia
Nieoczekiwana zap³ata
[...]

jakby wystawi³ f-rê wewnêtrzn± albo co innego, to raczej juz by opodatkowa³, i nie by³oby pytania
zgadujê oczywi¶cie

Data: 2010-11-10 14:09:35
Autor: tomek
Nieoczekiwana zap³ata
[...]

Zgadza siê, nieodp³atne ¶wiadczenie us³ug w zwi±zku z prowadzon± DG nie podlega podatkowaniu.

Czy Ty nam sugerujesz, ¿e na tê konsultacjê wystawi³e¶ ju¿ f-rê
wewnêtrzn±, czy co innego? ;)

A z jakiego tytu³u faktura ta wewnêtrzna ?

--
Tomek

Data: 2010-11-10 14:15:11
Autor: tomek
Nieoczekiwana zap³ata
On 10.11.2010 14:09, tomek wrote:
[...]

Gwoli uzupe³nienia - w PIT te¿ nie by³o przychodu bo nie by³o kwoty nale¿nej (pomijam potencjlany przychód u klienta :))

Oczywi¶cie sprawa jest z gatunku absurdalnych, tyle ¿e dosta³em ten nieoczekiwany przelew z konkretnym opisem za co  :-)

--
Tomek

Data: 2010-11-10 15:36:10
Autor: Kotlet
Nieoczekiwana zap³ata
W dniu 2010-11-10 14:15, tomek pisze:
On Wed, 10 Nov 2010, tomek wrote:

i donos do US za brak faktury :)

http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl/
http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.pl/

Data: 2010-11-10 16:10:21
Autor: tomek
Nieoczekiwana zap³ata
On 10.11.2010 15:36, Kotlet wrote:
W dniu 2010-11-10 14:15, tomek pisze:
On Wed, 10 Nov 2010, tomek wrote:

i donos do US za brak faktury :)

Ty doniesiesz?

--
Tomek

Data: 2010-11-11 16:03:36
Autor: Kotlet
Nieoczekiwana zap³ata
W dniu 2010-11-10 16:10, tomek pisze:
On 10.11.2010 15:36, Kotlet wrote:
W dniu 2010-11-10 14:15, tomek pisze:
On Wed, 10 Nov 2010, tomek wrote:

i donos do US za brak faktury :)

Ty doniesiesz?

nie, ten co Ci wyslal przelew :)

Data: 2010-11-11 17:42:21
Autor: tomek
Nieoczekiwana zap³ata
On 11.11.2010 16:03, Kotlet wrote:
[...]

A gdzie doniesie i po co ?

--
Tomek

Data: 2010-11-14 10:29:59
Autor: J.F.
Nieoczekiwana zap³ata
On Wed, 10 Nov 2010 14:15:11 +0100,  tomek wrote:
Oczywi¶cie sprawa jest z gatunku absurdalnych, tyle ¿e dosta³em ten nieoczekiwany przelew z konkretnym opisem za co  :-)

I data tez tam jest ? Ktos chce cie wkopac ? a) zadzwonic, spytac jaka chce fakture, wystawic.
b) zwrocic pieniadze z adnotacja "nienalezne" J.

Nieoczekiwana zapłata