Nieoczekiwane rozwi?zanie umowy (zado??uczynienie ze strony pracodawcy)

Data: 2011-02-06 09:19:16
Autor: Miłosz K.
Nieoczekiwane rozwi?zanie umowy (zado??uczynienie ze strony pracodawcy)
Pracodawca, u którego byłem zatrudniony z dnia na dzień z bliżej nieokreślonych względów nagle "zawiesił" wykonywanie umowy zlecenia. Na jakiej podstawie pracodawca ma prawo przerwać tego rodzaju umowę (lub też zawiesić jej realizację do momentu wygaśnięcia) i co ja w takiej sytuacji mógłbym zrobić. Wiem, że w przypadku umowy zlecenia nie ma mowy o stosunku pracy. Zostałem jednak bardzo krzywdząco potraktowany, bowiem nie było nawet konkretnego uzasadnienia takiego postępowania z jego strony. Czy mógłbym w takiej sytuacji domagać się od niego przywrócenia do pracy (ew. finansowego zadośćuczynienia)? Jeśli tak to w jakiej kwocie i na jakiej podstawie?

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-02-06 10:28:06
Autor: Marian Paździoch
Użytkownik "Miłosz K." <costam@NOSPAM.COM> napisał w wiadomości news:iilli6$8i3$1news.task.gda.pl...
[...]

Skoro wiesz, że nie było stosunku pracy to o jakim pracodawcy i jakim przywróceniu do pracy piszesz? Imho jeśli nie rozwiązał umowy zlecenie mając do tego podstawy to taka umowa nadal trwa. Podaj szczegóły dotyczące tej kwesti.

Pzdr.
M.

Data: 2011-02-07 04:10:02
Autor: Miłosz K.
Nieoczekiwane rozwi?zanie umowy (zado??uczynienie ze strony pracodawcy)
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Postaram się wątki i odpowiedzi z wszystkich forów przemyśleć, potem wybiore się do jakiegoś konkretnego radcy prawnego i postaram się działać dalej! Nie zależy mi na pracy w tej akurat firmie a z jakiej racji ktoś sobie ma wycierać cztery litery moim imieniem i nazwiskiem?

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-02-06 11:56:31
Autor: Jotte
[...]

Wiele zależy od treści umowy, ale tę zachowujesz w tajemnicy, więc nie ma o czym gadać.
Nie ma także, oczywiście, mowy o "przywróceniu do pracy", to są pojęcia z zakresu KP.
Ale może dałoby się pójść po linii ustalenia (sądownie) faktycznie istniejącego stosunku pracy, zakamuflowanego umową cywilno-prawną, co jest często stosowaną praktyką pracodawców-oszustów. I następnie dochodzenia praw pracowniczych.

--
Jotte

Nieoczekiwane rozwi?zanie umowy (zado??uczynienie ze strony pracodawcy)