Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Nieodebrana reklamacja

Nieodebrana reklamacja

Data: 2015-11-10 01:34:32
Autor: PlaMa
Nieodebrana reklamacja
Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować zakupiony na Allegro sprzęt.

W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został przez firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres reklamacyjny w Luboniu.

W końcu wysłałem pod adres firmy która mi urządzenie sprzedała i który to adres przyszedł mi w mailu o zakończeniu aukcji (Bydgoszcz).

Przesyłka była 2x awizowana i odesłana do mnie.

Co teraz? Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście ale to są koszty oraz ogromna strata czasu (ponad 2 tygodnie zabawy a ja jeżdżę bez wideorejestratora). Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania to uznanie moich roszczeń?


pozdrawiam.

Data: 2015-11-10 08:26:18
Autor: Kapibara
Nieodebrana reklamacja
Dnia Tue, 10 Nov 2015 01:34:32 +0100, PlaMa napisał(a):

Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować zakupiony na Allegro sprzęt.

W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został przez firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres reklamacyjny w Luboniu.

W końcu wysłałem pod adres firmy która mi urządzenie sprzedała i który to adres przyszedł mi w mailu o zakończeniu aukcji (Bydgoszcz).

Przesyłka była 2x awizowana i odesłana do mnie.

Co teraz? Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście ale to są koszty oraz ogromna strata czasu (ponad 2 tygodnie zabawy a ja jeżdżę bez wideorejestratora). Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania to uznanie moich roszczeń?


pozdrawiam.

Zapewne chodzi tutaj o firmę, która ma sklep internetowy vat19.pl Tutaj był opisany podobny przypadek:
http://www.wykop.pl/link/2644729/jak-sie-traktuje-klienta-vat19-sprawa-reklamacyjna/

Data: 2015-11-10 09:50:48
Autor: ąćęłńóśźż
Nieodebrana reklamacja
Masz rachunek/fakturę?
Znasz Regon/NIP/KRS sprzedawcy?
Pozwij sprzedawcę o zapłatę, ale szybko nie będzie.


-- -- -
Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować zakupiony na Allegro sprzęt.
W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został przez firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres reklamacyjny w Luboniu.
W końcu wysłałem pod adres firmy która mi urządzenie sprzedała i który to adres przyszedł mi w mailu o zakończeniu aukcji (Bydgoszcz).
Przesyłka była 2x awizowana i odesłana do mnie.
Co teraz?
Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście ale to są koszty oraz ogromna strata czasu (ponad 2 tygodnie zabawy a ja jeżdżę bez wideorejestratora).
Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania to uznanie moich roszczeń?

Data: 2015-11-10 18:06:43
Autor: ąćęłńóśźż
Nieodebrana reklamacja
O, przypadek, właśnie odebrałem (już po wysłaniu poprzedniego postu) od listonosza świeży nakaz zapłaty przeciwko alegrowemu cwaniaczkowi, co sprzedaż na imienną fakturę uważa za sprzedaż niekonsumencką.
Jeśli pozew wniesiesz bez braków  formalnych i od razu opłacony (30 zł w znaczkach) to może się zmieścić w 6 tygodniach (optymistycznie).
Tyle, że przed wniesieniem powództwa to wcześniej z ostrożności procesowej wezwałbym sprzedawcę do zapłaty pełnej ceny towaru łącznie z kosztami wysyłki wyznaczając mu termin 7 dni.


-- -- -
Pozwij sprzedawcę o zapłatę, ale szybko nie będzie.

Data: 2015-11-10 14:01:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Nieodebrana reklamacja
On Tue, 10 Nov 2015, PlaMa wrote:

Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować zakupiony na Allegro sprzęt.

W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został przez firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres reklamacyjny w Luboniu.

W końcu wysłałem pod adres firmy która mi urządzenie sprzedała i który to adres przyszedł mi w mailu o zakończeniu aukcji (Bydgoszcz).

Przesyłka była 2x awizowana i odesłana do mnie.

Co teraz? Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście

  Zakładając, że rozważasz taką opcję, czyli NIE zależy Ci na uwaleniu
sprzedawcy za to, że wprowadza w błąd co do adresu (bo prawdopodobnie
tak jest, inaczej pewnie nie byłoby awiza lecz "odbiorca odmówił
odebrania"), to spytam czy próbowałeś się z którymkolwiek z tych
"adresów" skontaktować?
  A inna sprawa, że po zakończeniu procedury reklamacyjnej będziesz
miał szeroki wachlarz formalny adresatów informacji o wprowadzaniu
w błąd - od samego allegro, poprzez wszelkie inspekcje do skarbówki :P

Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania
to uznanie moich roszczeń?

  Ciekaw jestem, jak to się ma do "prawa do pełnomocnika".
  Rozważ taką wersję: jesteś (w jakikolwiek sposób) zamieszany
w spór cywilnoprawny. Ustanawiasz pełnomocnictwo dla
swojego adwokata, podajesz tę informację drugiej stronie
na tacy. I dla ustalenia uwagi, przyjmijmy że wyjedziesz.
  Czy fakt nieodebrania przesyłki MIMO braku kontaktu
drugiej strony z adwokatem ma być dowodem przeciwko
Tobie?

  Jak wyżej - wcale nie optuję za wysłaniem w ciemno pod
adres który tylko PRAWDOPODOBNIE jest adresem pełnomocnika
strony (bo równie dobrze może to być uchylenie się
sprzedawcy od odpowiedzialności za niezgodność przedmiotu
z umową poprzez próbę "przymusowego" odesłania do gwaranta,
własnego lub Twojego).
  Pytam czy się z tymi pozostałymi "adresami" (albo poprzez
allegro) kontaktowałeś.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-10 18:54:40
Autor: PlaMa
Nieodebrana reklamacja
W dniu 2015-11-10 o 14:01, Gotfryd Smolik news pisze:

W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na
Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został
przez firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres
reklamacyjny w Luboniu.

Odpowiadając na pytanie w poprzednim poście - tak to VAT19

Co teraz? Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście
 Zakładając, że rozważasz taką opcję, czyli NIE zależy Ci na uwaleniu
sprzedawcy za to, że wprowadza w błąd co do adresu (bo prawdopodobnie
tak jest, inaczej pewnie nie byłoby awiza lecz "odbiorca odmówił
odebrania"),

Nie zależmy mi. Przynajmneij na tym poziomie poirytowania. Zależy mi na sprawnym rejestratorze i nie dopuszczam do siebie kolejnej 2-3 dniowej wysyłki, czekania 14 dni na reakcję i odsyłki. Uważam, że zachowałem się wobec nich fair i swoje odczekałem.

to spytam czy próbowałeś się z którymkolwiek z tych
"adresów" skontaktować?

Kontaktowałem się w sprawie błędnego działania rejestratora mailowo. W sumie to korespondencja zawsze się urywała w którymś momencie. W końcu nie wytrzymałem i napisałem, że albo przedstawią mi jakąś procedurę zdalnego naprawienia urządzenia albo im odsyłam. Kazali odesłać. Wtedy znalazłem tę triadę adresów i stwierdziłem, że skoro powołuję się na rękojmię to odsyłam do sprzedawcy i nie głowię się nad tym.

"
Dane Sprzedającego vat19pl (434):

Nazwa, imię i nazwisko.
Ugory
85-132 Bydgoszcz
info@vat19.pl


Oto wiadomość dołączona przez Sprzedającego


Witamy!! Dziękujemy za zakup na naszej aukcji!

Proszę wpłacić pieniądze na dane:

ul. Ugory
85-132 Bydgoszcz
nr konta bankowego:

Koszt to 209,00 zł + ewentualne koszty przesyłki( wiadomość o przesyłce na stronie aukcji)

Przesyłkę wyślemy w terminie podanym w aukcji

Pozdrawiamy serdecznie
vat19pl "


  A inna sprawa, że po zakończeniu procedury reklamacyjnej będziesz
miał szeroki wachlarz formalny adresatów informacji o wprowadzaniu
w błąd - od samego allegro, poprzez wszelkie inspekcje do skarbówki :P

Rozwiniesz?

Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania
to uznanie moich roszczeń?
  Ciekaw jestem, jak to się ma do "prawa do pełnomocnika".

W sensie gdyby to pełnomocnik nie odebrał, to reklamacja byłaby uznana?

  Rozważ taką wersję: jesteś (w jakikolwiek sposób) zamieszany
w spór cywilnoprawny. Ustanawiasz pełnomocnictwo dla
swojego adwokata, podajesz tę informację drugiej stronie
na tacy. I dla ustalenia uwagi, przyjmijmy że wyjedziesz.
  Czy fakt nieodebrania przesyłki MIMO braku kontaktu
drugiej strony z adwokatem ma być dowodem przeciwko
Tobie?

Czy to analogia do mojej sytuacji czy akademickie rozważanie? Bo w żaden sposób nie miałem nic podane na tacy, nie padło słowo pełnomocnik a to jest adres prowadzenia działalności, prawda? Podejście - "Eee, nie odbieram paczek przez prawie 3 tygodnie, niech ślą pod inne adresy", to chyba problem ich a nie klienta?

  Pytam czy się z tymi pozostałymi "adresami" (albo poprzez
allegro) kontaktowałeś.

Tylko mailowo a następnie wysyłka pod adres z Allegro.

Data: 2015-11-13 12:02:05
Autor: Gotfryd Smolik news
Nieodebrana reklamacja
On Tue, 10 Nov 2015, PlaMa wrote:

W dniu 2015-11-10 o 14:01, Gotfryd Smolik news pisze:

  A inna sprawa, że po zakończeniu procedury reklamacyjnej będziesz
miał szeroki wachlarz formalny adresatów informacji o wprowadzaniu
w błąd - od samego allegro, poprzez wszelkie inspekcje do skarbówki :P

Rozwiniesz?

  Co do allegro to sprawa regulaminu, a co do urzędów to przepisów: jest
cała lista przepisów wymagających podania adresu firmy, od przepisów
o działalności gospodarczej, poprzez przepisy konsumenckie do ustawy
o VAT. Skuteczność donosu może być zerowa, ale wcale nie musi.

Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania
to uznanie moich roszczeń?
  Ciekaw jestem, jak to się ma do "prawa do pełnomocnika".

W sensie gdyby to pełnomocnik nie odebrał, to reklamacja byłaby uznana?

  W obie strony.
  Czyli jeśli podaję pełnomocnika i nakazuję kontakt z nim, to czy
kontakt ze mną upoważnia do tezy iż odmówiłem kontaktu.

  Rozważ taką wersję: jesteś (w jakikolwiek sposób) zamieszany
w spór cywilnoprawny. Ustanawiasz pełnomocnictwo dla
swojego adwokata, podajesz tę informację drugiej stronie
na tacy. I dla ustalenia uwagi, przyjmijmy że wyjedziesz.
  Czy fakt nieodebrania przesyłki MIMO braku kontaktu
drugiej strony z adwokatem ma być dowodem przeciwko
Tobie?

Czy to analogia do mojej sytuacji czy akademickie rozważanie?

  Analogia do "trzeciego adresu" w przypadku reklamacji
z tytułu niedziałania.
  Jak rozumiem, przypadku zwrotu towaru ta wersja nie
obejmuje (bo pełnomocnictwa dla takiego przypadku nie
przedstawili).

Bo w żaden sposób nie miałem nic podane na tacy, nie padło słowo pełnomocnik

  Zgoda, ale adres i zakres pełnomocnictwa (przyjmowanie reklamacji)
podali, w KC jest taki przepis, że to nie "litera określenia"
określa faktycznie "zamiar stron". O, mam:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,ustawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
+++
Art. 65. [...]
§ 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron
  i cel umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.
-- -

a to jest adres prowadzenia działalności, prawda?

  Prawda.
  Ale jeśli nie jest on "czynny", to IMVHO jest problem.
  Automat (działający automatycznie przepis) dotyczy przypadku
"osoby czynnej w lokalu" (dla DG, art.97 KC).

  Mam pytanie do grupy: czy istnieje lex specialis, żeby
w przypadku "zdalnej sprzedaży" lub czegokolwiek co może
mieć zastosowanie, w przypadku podania adresu pełnomocnika,
nabywca był uprawniony do wysłania na adres sprzedawcy?
  Wtedy przekierowanie przesyłek byłoby zmartwieniem
pełnomocnika.
(abstrahuję od faktu, że w omawianym przypadku pełnomocnika
dla *zwrotu* najwyraźniej nie ma, ale to osobna sprawa)

Podejście - "Eee, nie odbieram paczek przez prawie 3 tygodnie, niech ślą pod inne adresy",
to chyba problem ich a nie klienta?

  Wyżej usiłowałem wykazać, że niekoniecznie :), raczej chodzi
mi o to, żebyś nie wtopił na błędnym przekonaniu, że
firma jakoby nie mogła (w odróżnieniu od osoby fizycznej)
"wyjechać na urlop", jeśli pełnomocnika wskazuje
(i to uprzednio).
  Szczególnie że firma *może* być osobą fizyczną.
  Natomiast jak wyżej - skoro nie podali pełnomocnika dla
przypadków zwrotu, to nie podali, zgoda.

  Pytam czy się z tymi pozostałymi "adresami" (albo poprzez
allegro) kontaktowałeś.

Tylko mailowo a następnie wysyłka pod adres z Allegro.

  Mnie z Twojego opisu przekonuje kawałek że "korespondencja
się urywała", co wskazuje na złą wolę sprzedawcy.
  IMO punktem oparcja dla Twoich roszczeń jest fakt, że
pytałeś na który adres odesłać sprzęt i nie odpowiedzieli.
  Na mój gust, jeśli wysłałeś im to "mailem wprost", to
dobrze by było wysłać jeszcze raz poprzez "skontaktuj się
z użytkownikiem allegro" czy jak tam ta opcja się nazywa,
tak żeby wiedzieli że masz ślad takiego żądania.
  Ale wygląda że rzeczywiście sprzedawca czeka na sąd
i nic (innego) go nie popędzi :(

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-11 11:00:44
Autor: Budzik
Nieodebrana reklamacja
Użytkownik PlaMa mariush.p@wupe.pel ...

Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować zakupiony na Allegro sprzęt.

W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został przez firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres reklamacyjny w Luboniu.

W końcu wysłałem pod adres firmy która mi urządzenie sprzedała i który to adres przyszedł mi w mailu o zakończeniu aukcji (Bydgoszcz).

Przesyłka była 2x awizowana i odesłana do mnie.

Co teraz? Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście ale to są koszty oraz ogromna strata czasu (ponad 2 tygodnie zabawy a ja jeżdżę bez wideorejestratora). Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania to uznanie moich roszczeń?

bok@vat19.pl    - informacje o produktach, dział handlowy, faktury, reklamacje

Pisałes do nich pytając, gdzie odesłac?

Na stronie jest regulamin ale jakiś dziwny, niby w formie tekstowej ale bez mozliwości zaznaczania tekstu.

Data: 2015-11-11 14:45:58
Autor: PlaMa
Nieodebrana reklamacja
W dniu 2015-11-11 o 12:00, Budzik pisze:

Pisałes do nich pytając, gdzie odesłac?

Nie. Kazali odesłać to odesłałem tym od których kupiłem.

Na stronie jest regulamin ale jakiś dziwny, niby w formie tekstowej ale bez
mozliwości zaznaczania tekstu.

To fotka :)

Wczytałem się w ten wykop i widzę, że chyba popełniłem błąd kupując u nich... no ale zobaczy się jeszcze.

Nieodebrana reklamacja

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona