Nieodebrana reklamacja

Data: 2015-11-10 09:50:48
Autor: ąćęłńóśźż
Nieodebrana reklamacja
Masz rachunek/fakturę?
Znasz Regon/NIP/KRS sprzedawcy?
Pozwij sprzedawcę o zapłatę, ale szybko nie będzie.

-- -- -
Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować zakupiony na Allegro sprzęt.
W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na Bydgoszcz są ustawione dane do kontaktu), paragon wystawiony został przez firmę z Kostrzyna, a po wczytaniu się w "O mnie" znalazłem adres reklamacyjny w Luboniu.
W końcu wysłałem pod adres firmy która mi urządzenie sprzedała i który to adres przyszedł mi w mailu o zakończeniu aukcji (Bydgoszcz).
Przesyłka była 2x awizowana i odesłana do mnie.
Co teraz?
Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liście ale to są koszty oraz ogromna strata czasu (ponad 2 tygodnie zabawy a ja jeżdżę bez wideorejestratora).
Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania to uznanie moich roszczeń?

Data: 2015-11-10 18:06:43
Autor: ąćęłńóśźż
Nieodebrana reklamacja
O, przypadek, właśnie odebrałem (już po wysłaniu poprzedniego postu) od listonosza świeży nakaz zapłaty przeciwko alegrowemu cwaniaczkowi, co sprzedaż na imienną fakturę uważa za sprzedaż niekonsumencką.
Jeśli pozew wniesiesz bez braków  formalnych i od razu opłacony (30 zł w znaczkach) to może się zmieścić w 6 tygodniach (optymistycznie).
Tyle, że przed wniesieniem powództwa to wcześniej z ostrożności procesowej wezwałbym sprzedawcę do zapłaty pełnej ceny towaru łącznie z kosztami wysyłki wyznaczając mu termin 7 dni.

-- -- -