Data: 2015-11-10 14:01:36 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Nieodebrana reklamacja | |
On Tue, 10 Nov 2015, PlaMa wrote:
Jakiś czas temu opisywałem problem z określeniem do kogo reklamować zakupiony na Allegro sprzęt. Zakładając, że rozważasz taką opcję, czyli NIE zależy Ci na uwaleniu sprzedawcy za to, że wprowadza w błąd co do adresu (bo prawdopodobnie tak jest, inaczej pewnie nie byłoby awiza lecz "odbiorca odmówił odebrania"), to spytam czy próbowałeś się z którymkolwiek z tych "adresów" skontaktować? A inna sprawa, że po zakończeniu procedury reklamacyjnej będziesz miał szeroki wachlarz formalny adresatów informacji o wprowadzaniu w błąd - od samego allegro, poprzez wszelkie inspekcje do skarbówki :P Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowania Ciekaw jestem, jak to się ma do "prawa do pełnomocnika". Rozważ taką wersję: jesteś (w jakikolwiek sposób) zamieszany w spór cywilnoprawny. Ustanawiasz pełnomocnictwo dla swojego adwokata, podajesz tę informację drugiej stronie na tacy. I dla ustalenia uwagi, przyjmijmy że wyjedziesz. Czy fakt nieodebrania przesyłki MIMO braku kontaktu drugiej strony z adwokatem ma być dowodem przeciwko Tobie? Jak wyżej - wcale nie optuję za wysłaniem w ciemno pod adres który tylko PRAWDOPODOBNIE jest adresem pełnomocnika strony (bo równie dobrze może to być uchylenie się sprzedawcy od odpowiedzialności za niezgodność przedmiotu z umową poprzez próbę "przymusowego" odesłania do gwaranta, własnego lub Twojego). Pytam czy się z tymi pozostałymi "adresami" (albo poprzez allegro) kontaktowałeś. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-11-10 18:54:40 | |
Autor: PlaMa | |
Nieodebrana reklamacja | |
W dniu 2015-11-10 o 14:01, Gotfryd Smolik news pisze:
W skrócie: właścicielem konta na Allegro jest firma z Bydgoszczy (i na Odpowiadając na pytanie w poprzednim poście - tak to VAT19 Co teraz? Teoretycznie to mogę wysyłać pod kolejne adresy na liścieZakładając, że rozważasz taką opcję, czyli NIE zależy Ci na uwaleniu Nie zależmy mi. Przynajmneij na tym poziomie poirytowania. Zależy mi na sprawnym rejestratorze i nie dopuszczam do siebie kolejnej 2-3 dniowej wysyłki, czekania 14 dni na reakcję i odsyłki. Uważam, że zachowałem się wobec nich fair i swoje odczekałem. to spytam czy próbowałeś się z którymkolwiek z tych Kontaktowałem się w sprawie błędnego działania rejestratora mailowo. W sumie to korespondencja zawsze się urywała w którymś momencie. W końcu nie wytrzymałem i napisałem, że albo przedstawią mi jakąś procedurę zdalnego naprawienia urządzenia albo im odsyłam. Kazali odesłać. Wtedy znalazłem tę triadę adresów i stwierdziłem, że skoro powołuję się na rękojmię to odsyłam do sprzedawcy i nie głowię się nad tym. " Dane Sprzedającego vat19pl (434): Nazwa, imię i nazwisko. Ugory 85-132 Bydgoszcz info@vat19.pl Oto wiadomość dołączona przez Sprzedającego Witamy!! Dziękujemy za zakup na naszej aukcji! Proszę wpłacić pieniądze na dane: ul. Ugory 85-132 Bydgoszcz nr konta bankowego: Koszt to 209,00 zł + ewentualne koszty przesyłki( wiadomość o przesyłce na stronie aukcji) Przesyłkę wyślemy w terminie podanym w aukcji Pozdrawiamy serdecznie vat19pl " A inna sprawa, że po zakończeniu procedury reklamacyjnej będziesz Rozwiniesz? Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowaniaCiekaw jestem, jak to się ma do "prawa do pełnomocnika". W sensie gdyby to pełnomocnik nie odebrał, to reklamacja byłaby uznana? Rozważ taką wersję: jesteś (w jakikolwiek sposób) zamieszany Czy to analogia do mojej sytuacji czy akademickie rozważanie? Bo w żaden sposób nie miałem nic podane na tacy, nie padło słowo pełnomocnik a to jest adres prowadzenia działalności, prawda? Podejście - "Eee, nie odbieram paczek przez prawie 3 tygodnie, niech ślą pod inne adresy", to chyba problem ich a nie klienta? Pytam czy się z tymi pozostałymi "adresami" (albo poprzez Tylko mailowo a następnie wysyłka pod adres z Allegro. |
|
Data: 2015-11-13 12:02:05 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Nieodebrana reklamacja | |
On Tue, 10 Nov 2015, PlaMa wrote:
W dniu 2015-11-10 o 14:01, Gotfryd Smolik news pisze: Co do allegro to sprawa regulaminu, a co do urzędów to przepisów: jest cała lista przepisów wymagających podania adresu firmy, od przepisów o działalności gospodarczej, poprzez przepisy konsumenckie do ustawy o VAT. Skuteczność donosu może być zerowa, ale wcale nie musi. Czy nie odebranie przesyłki mimo dwukrotnego awizowaniaCiekaw jestem, jak to się ma do "prawa do pełnomocnika". W obie strony. Czyli jeśli podaję pełnomocnika i nakazuję kontakt z nim, to czy kontakt ze mną upoważnia do tezy iż odmówiłem kontaktu. Rozważ taką wersję: jesteś (w jakikolwiek sposób) zamieszany Analogia do "trzeciego adresu" w przypadku reklamacji z tytułu niedziałania. Jak rozumiem, przypadku zwrotu towaru ta wersja nie obejmuje (bo pełnomocnictwa dla takiego przypadku nie przedstawili). Bo w żaden sposób nie miałem nic podane na tacy, nie padło słowo pełnomocnik Zgoda, ale adres i zakres pełnomocnictwa (przyjmowanie reklamacji) podali, w KC jest taki przepis, że to nie "litera określenia" określa faktycznie "zamiar stron". O, mam: http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,ustawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html +++ Art. 65. [...] § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu. -- - a to jest adres prowadzenia działalności, prawda? Prawda. Ale jeśli nie jest on "czynny", to IMVHO jest problem. Automat (działający automatycznie przepis) dotyczy przypadku "osoby czynnej w lokalu" (dla DG, art.97 KC). Mam pytanie do grupy: czy istnieje lex specialis, żeby w przypadku "zdalnej sprzedaży" lub czegokolwiek co może mieć zastosowanie, w przypadku podania adresu pełnomocnika, nabywca był uprawniony do wysłania na adres sprzedawcy? Wtedy przekierowanie przesyłek byłoby zmartwieniem pełnomocnika. (abstrahuję od faktu, że w omawianym przypadku pełnomocnika dla *zwrotu* najwyraźniej nie ma, ale to osobna sprawa) Podejście - "Eee, nie odbieram paczek przez prawie 3 tygodnie, niech ślą pod inne adresy", Wyżej usiłowałem wykazać, że niekoniecznie :), raczej chodzi mi o to, żebyś nie wtopił na błędnym przekonaniu, że firma jakoby nie mogła (w odróżnieniu od osoby fizycznej) "wyjechać na urlop", jeśli pełnomocnika wskazuje (i to uprzednio). Szczególnie że firma *może* być osobą fizyczną. Natomiast jak wyżej - skoro nie podali pełnomocnika dla przypadków zwrotu, to nie podali, zgoda. Pytam czy się z tymi pozostałymi "adresami" (albo poprzez Mnie z Twojego opisu przekonuje kawałek że "korespondencja się urywała", co wskazuje na złą wolę sprzedawcy. IMO punktem oparcja dla Twoich roszczeń jest fakt, że pytałeś na który adres odesłać sprzęt i nie odpowiedzieli. Na mój gust, jeśli wysłałeś im to "mailem wprost", to dobrze by było wysłać jeszcze raz poprzez "skontaktuj się z użytkownikiem allegro" czy jak tam ta opcja się nazywa, tak żeby wiedzieli że masz ślad takiego żądania. Ale wygląda że rzeczywiście sprzedawca czeka na sąd i nic (innego) go nie popędzi :( pzdr, Gotfryd |
|