Nieodpowiedzialni Niemcy przechodzą na emeryturę w wieku 63 lat

Data: 2017-04-21 15:53:43
Autor: u2
Nieodpowiedzialni Niemcy przechodzą na emeryturę w wieku 63 lat
http://wgospodarce.pl/informacje/35688-nieodpowiedzialni-niemcy-przechodza-na-emeryture-w-wieku-63-lat-a-gospodarka-cierpi

Emerytura w wieku 63 lat jest wśród Niemców bardzo popularna - od 2014 r. z tej możliwości skorzystało blisko 700 tys. osób. Pracodawcy skarżą się na brak wykwalifikowanych pracowników - podała w piątek grupa medialna Redaktionsnetzwerk Deutschland

Prezes Federalnego Stowarzyszenia Niemieckich Związków Pracodawców (BDA), Ingo Kramer, powiedział dziennikarzom, że stworzona przez Bundestag możliwość wcześniejszego przejścia na emeryturę przy zachowaniu pełnej wysokości świadczeń okazała się "bolesna w skutkach" dla przedsiębiorstw i płatników składek na ubezpieczenie.

Przejście na emeryturę w wieku 63 lat pozbawia zakłady kompetentnych, pilnie potrzebnych fachowców - zaznaczył Kramer.

Jak dodał, "pracodawcy i pracobiorcy muszą wyasygnować miliardy euro na emerytury dla osób kończących pracę w wieku 63 lat".

Z informacji przekazanych przez Stowarzyszenie Ubezpieczeń Emerytalnych wynika, że do lutego br. 723 tys. osób złożyło wnioski o wcześniejszą emeryturę. 687 tys. podań rozpatrzono pozytywnie.

Emerytura w pełnej wysokości w wieku 63 lat dla osób, które mogą się wykazać 45-letnim okresem składkowym, była jednym z głównych haseł wyborczych socjaldemokratycznej SPD w kampanii w 2013 roku. Koalicja CDU/CSU i SPD wdrożyła ten projekt latem 2014 roku. Przepisy obowiązują od 1 lipca 2014 roku.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-04-21 17:03:24
Autor: Dark Ice [27:1]
[...]

No widzisz, gdybyś coś umiał to może byś na jakąś fuchę przy wkręcaniu korków na słupach NN się załapał. A tak zostaje ci czyszczenie butów bauerowi. Popytaj boukuna on się na tym zna. Przez rok psy jakiemuś Helmutowi na spacer wyprowadzał. ;-))))))))))

CL

Data: 2017-04-21 17:14:07
Autor: u2
W dniu 21.04.2017 o 17:03, pajdak pisze:
o widzisz, gdybyś coś umiał to może byś na jakąś fuchę przy wkręcaniu korków na słupach NN się załapał. A tak zostaje ci czyszczenie butów bauerowi.

wiem, wiem, ciężko tam pajdak zapieprzasz w niemieckim burdeliku jako żygolaczek:))))))))))))

Data: 2017-04-21 17:40:19
Autor: Dark Ice [27:1]
pajac "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:58fa21bf$0$639$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ty jako "inszynier" z wieloletnim doświadczeniem znasz się na tym najlepiej tylko kto takiego starego capa weźmie do jakiejkolwiek roboty. Może byś się nadał do zamiatania placu albo wymiany pościeli w ruskim burdelu. Razem z lordem zrobilibyście karierę! Kwalifikacje macie. ;-))

CL

Data: 2017-04-21 18:19:09
Autor: u2
W dniu 21.04.2017 o 17:40, pajdak pisze:
[...]

pajdziu kochany, ja nie chcę robić w twoim niemieckim burdeliku, zrozum wreszcie, że  nie wszyscy są żygolakami tak jak ty:)))))))))))))

Data: 2017-04-21 18:53:54
Autor: Dark Ice [27:1]
[...]

Nie masz kutasie złamany argumentów więc atakujesz ad personam. Wszyscy
dobrze wiedzą żeś głąb, stary cap, mongolski wyskrobek znaleziony w
łopianie. Żygolakiem chciałeś byś ale ze względu na pokraczną posturę mogłes
jedynie pasać krowy w suwalskim PGR. Cały twoim burdelem było stado krów, a
kiedy któras zadarła ogon miałeś radochę i marszczyłeś freda tak że do dziś
masz zgrabiałe ręce. Oto twoja historia sowiecki przybłędo.
;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

CL

Data: 2017-04-21 19:56:42
Autor: u2
W dniu 21.04.2017 o 18:53, pakdziu pisze:
[...]

pajdziu dobrze, że przyznajesz się że robisz w dojczlandzie jako żygolak, pamiętaj, żadna praca nie hańbi, a dzięki twojej upornej pracy w burdelu, niemcy rosną w siłę i żyją dostatniej:))))))))))))))))))))

Data: 2017-04-22 09:07:27
Autor: Pajdak
Użytkownik "Dark Ice [27:1]" <ciemny.lud@kupi.to> napisał w wiadomości
[...]

Tak jest! Daj temu genetycznemu idiocie popalić. Oni to uwielbiają!

--
Lepudruk

Data: 2017-04-24 04:20:12
Autor: sylvio
Am Samstag, 22. April 2017 09:08:53 UTC+2 schrieb Pajdak:
> [...]
> ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
>
> CL

Tak jest! Daj temu genetycznemu idiocie popalić. Oni to uwielbiają!

Ja bym tych pisowsko-putinowskie trolle po prostu ignorowal. Pinkel, Jutu, Filipo, Olik i paru innych dostaja pare groszy od postu, niezaleznie czy cos z sensem czy bez. Taki to jest zywot potomkow targowiczan

Data: 2017-04-21 18:15:46
Autor: silvio balconetti
Am 21.04.2017 um 17:03 schrieb Dark Ice [27:1]:
[...]

Wyjasnie za boukuna, bo on robi na czarno i nie wplaca do kasy emerytalnej, wiec niewiele moze powiedziec.

Przechodzisz na emeryture (Rente) przed ustawowym czasem, to dostajesz miesiecznie do konca zycia o 0.3% mniej. Tzn. przechodzisz na emeryture w wieku 63 lat, a nie 66, tracisz 10.8%.
W pewnych wypadkach nie ma potracen: dla urodzonych przed 1953 rokiem ktorzy maja 45 lat skladkowych (wliczane sa wychowanie dzieci, opieka nad rodzina, chrobowe i sluzba wojskowa), a kobiety rodzone przed 1952 r. moga przejsc na emeryture w wieku 60 lat, jesli wplacaly conajmniej 15 lat do kasy, opiekowaly sie dziecmi lub rodzicami. Od emerytury beda jednak odciagi itd.

np. https://www.vermoegenszentrum.de/ratgeber/wissensbeitraege/ruhestand-planen/wann-konnte-ich-in-fruhrente-gehen.html
http://www.focus.de/finanzen/altersvorsorge/rente/fruehrente-so-gehts-das-muessen-sie-jetzt-wissen_id_6764103.html

W telewizorze pokazuja co jakis czas lamentujace kobiety, ktore skarza sie na niskie emerytury. Nie jest wazne czy pracowaly do konca czy nie, wazne ile wplacily do kasy emerytalnej, mialy jeszcze emerytury zakladowe, oszczedzaly, gdzie i jak mieszkaja. Emerytura tutaj zalezy od tego ile wplaciles, a jak chcesz wczesniej to bedzie tego mniej. Nie masz wlasnego domu lub mieszkania to masz tez problem, bo czynsze zzeraja 50-60% przecietnej emerytury. Do tego koszta utrzymania, zywnosc, lekarstwa, odziez, niespodziewane wydatki (remont, awaria samochodu, lodowki, telewizora), rozrywki. Jedni korzystaja z wolnego czasu i jezdza po swiecie, inni kupuja w discounterach i oszczedzaja. Gdy jest ciezko, to mozna pojsc do urzedu socjalnego, ale tam trzeba sie rozliczyc z oszczednosci, nieruchomosci, wlaczyc ewentualne dzieci.

saluto
SB dr angelologii apokryficznej
"Szanowny Prezydencie. Błogosławione łono, które Ciebie nosiło i piersi, które ssałeś" (Szczecin).

Data: 2017-04-21 20:10:56
Autor: silvio balconetti
[...]

Rzuce jeszcze pare liczb, zeby zobrazowac sytuacje emerytow w RFN.
Podobno w roku 2015 przecietna emerytura brutto (od niej potracane sa skladki na kase chorych i pielegnacyjna, a jak jest wyzsza to i podatek) wynosila kolo 1530 euro.
Ale zeby ja otrzymywac trzeba przez 45 lat wplacac skladki i zarabiac tyle ile przecietny zatrudniony. Troche z tych 45 lat odejdzie jak sie odliczy wojsko i ew. bezrobocie, ale wtedy i poziom skladek bedzie nizszy.
Tak wiec przecietne emerytury netto wynosily w 2014 roku 1060 dla mezczyzn i 770 dla kobiet. W bylej NRD troche mniej. Emerytury pan sa nizsze z powodu dluzszych przerw na wychowanie dzieci, a wiec i krotszego zatrudnienia i nizszych zarobkow po okresie wychowawczym.
Trudniej maja samotni - jedna emerytura ma wystarczac na mieszkanie (u nas trzeba sie dosc starac, zeby znalezc 2-pokojowe mieszkanie za 550 brutto), niepelnosprawni (nie zarabiali lub zarabiali malo) i gospodynie domowe (jedna emerytura na dwoje). Gdy partner umrze, to wdowiec/wdowa dostaje ok. 55-60% emerytury malzonka (sa tez rozne warunki).

www.einfach-rente.de/durchschnittsrente-deutschland

Data: 2017-04-21 22:31:51
Autor: andal
On Fri, 21 Apr 2017 20:10:56 +0200, silvio balconetti wrote:

[...]

to ponizej poziomu kanadyjskiego socjalu ktory nie rozgranicza
kobiet i mezczyzn (~900 eur/person)

Old Age Security wynosi ~400 eur, wyplacane niezleznie od innych emerytur/pensji
z chwila osiagniecia 65 lat, rowniez jesli pracuje sie

Nieodpowiedzialni Niemcy przechodzą na emeryturę w wieku 63 lat