Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Nieopłacalne Pendolino

Nieopłacalne Pendolino

Data: 2015-06-23 21:09:17
Autor: u2
Nieopłacalne Pendolino
ale ładne jest:)

http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/nieoplacalne-pendolino,14123027572

  Niskie napełnienie pociągów Pendolino na poziomie 26-28% obecnie nie gwarantuje opłacalności projektu. Pożądany wskaźnik napełnienia gwarantujący racjonalność projektu to 70-80% – czytamy w raporcie dotyczącym wprowadzenia przez spółkę PKP Intercity pociągów Pendolino.

To tylko jeden z wniosków, który został zawarty w raporcie przygotowanym przez portal NaKolei.pl.

Jak podkreśla portal, mija właśnie 6 miesięcy od wprowadzenia przez spółkę PKP Intercity pociągów Pendolino do eksploatacji. 19 maja br. władze kolejowej spółki poinformowały, że po 5 miesiącach od wyruszenia składów na tory z usług przewoźnika w ramach marki Express Intercity Premium (EIP) skorzystało milion pasażerów.

W raporcie NaKolei.pl zweryfikowano oficjalne informacje spółki. W oparciu o własne dane, wypracowane w ciągu tych kilku miesięcy, opracowali kilka wniosków ogólnych. Jak wynika z tych danych, kierunkiem podróżowania, który wyróżnia się na tle pozostałych jest relacja Warszawa-Kraków oraz Kraków-Warszawa, gdzie napełnienie w badanym okresie wyniosło odpowiednio 84,33 proc. oraz 78,86 proc. Pozostałe kierunki osiągały wartość poniżej średniej dla wszystkich relacji we wspomnianym okresie badawczym, która wyniosła 45,09 proc. Pod tym względem najgorzej prezentuje się relacja Warszawa-Katowice, gdzie z pociągów EIP korzystał średnio, co czwarty podróżny ( w stosunku do podaży miejsc).

W raporcie tym podkreślono, że projekt wprowadzenia szybkich pociągów nie został przygotowany i prowadzony profesjonalnie w zakresie infrastruktury oraz samego zakupu taboru.

„Zakup szybkich pociągów powinien być elementem polityki transportowej państwa - jej uwieńczeniem. Niezbędna jest poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez budowę intermodalnych centrów komunikacyjnych (door to door). Potrzebne jest przyspieszenie inwestycji infrastrukturalnych szczególnie tych finansowanych z funduszy unijnych (skrócenie czasu przejazdu pomiędzy miastami)” – zaznaczono w raporcie NaKolei.pl.

Zwrócono także uwagę na ogromną dysproporcję przewiezionych pasażerów w stosunku do poczynionych planów – zakładano przewóz 5,5 mln osób w 2015 roku, a będzie przewiezionych ok. 2,2 mln (zrealizowanie założeń przewozowych na poziomie ok. 44%).

Niskie napełnienie pociągów Pendolino na poziomie 26-28% obecnie nie gwarantuje opłacalności projektu. Pożądany wskaźnik napełnienia gwarantujący racjonalność projektu to 70-80%.

W konkluzji zawarto wniosek, że taki stan rzeczy prowadzić będzie do niskich wpływach ze sprzedaży biletów, które w konsekwencji grozić będzie utratą płynności finansowej PKP Intercity w przeciągu roku lub dwóch.


--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-06-24 17:17:07
Autor: ruski szpieg
Nieopłacalne Pendolino
W dniu 23.06.2015 o 21:09, u2 pisze:
ale ładne jest:)

http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/nieoplacalne-pendolino,14123027572


  Niskie napełnienie pociągów Pendolino na poziomie 26-28% obecnie nie
gwarantuje opłacalności projektu. Pożądany wskaźnik napełnienia
gwarantujący racjonalność projektu to 70-80% – czytamy w raporcie
dotyczącym wprowadzenia przez spółkę PKP Intercity pociągów Pendolino.

To tylko jeden z wniosków, który został zawarty w raporcie przygotowanym
przez portal NaKolei.pl.

Jak podkreśla portal, mija właśnie 6 miesięcy od wprowadzenia przez
spółkę PKP Intercity pociągów Pendolino do eksploatacji. 19 maja br.
władze kolejowej spółki poinformowały, że po 5 miesiącach od wyruszenia
składów na tory z usług przewoźnika w ramach marki Express Intercity
Premium (EIP) skorzystało milion pasażerów.

W raporcie NaKolei.pl zweryfikowano oficjalne informacje spółki. W
oparciu o własne dane, wypracowane w ciągu tych kilku miesięcy,
opracowali kilka wniosków ogólnych. Jak wynika z tych danych, kierunkiem
podróżowania, który wyróżnia się na tle pozostałych jest relacja
Warszawa-Kraków oraz Kraków-Warszawa, gdzie napełnienie w badanym
okresie wyniosło odpowiednio 84,33 proc. oraz 78,86 proc. Pozostałe
kierunki osiągały wartość poniżej średniej dla wszystkich relacji we
wspomnianym okresie badawczym, która wyniosła 45,09 proc. Pod tym
względem najgorzej prezentuje się relacja Warszawa-Katowice, gdzie z
pociągów EIP korzystał średnio, co czwarty podróżny ( w stosunku do
podaży miejsc).

W raporcie tym podkreślono, że projekt wprowadzenia szybkich pociągów
nie został przygotowany i prowadzony profesjonalnie w zakresie
infrastruktury oraz samego zakupu taboru.

„Zakup szybkich pociągów powinien być elementem polityki transportowej
państwa - jej uwieńczeniem. Niezbędna jest poprawa dostępności
komunikacyjnej poprzez budowę intermodalnych centrów komunikacyjnych
(door to door). Potrzebne jest przyspieszenie inwestycji
infrastrukturalnych szczególnie tych finansowanych z funduszy unijnych
(skrócenie czasu przejazdu pomiędzy miastami)” – zaznaczono w raporcie
NaKolei.pl.

Zwrócono także uwagę na ogromną dysproporcję przewiezionych pasażerów w
stosunku do poczynionych planów – zakładano przewóz 5,5 mln osób w 2015
roku, a będzie przewiezionych ok. 2,2 mln (zrealizowanie założeń
przewozowych na poziomie ok. 44%).

Niskie napełnienie pociągów Pendolino na poziomie 26-28% obecnie nie
gwarantuje opłacalności projektu. Pożądany wskaźnik napełnienia
gwarantujący racjonalność projektu to 70-80%.

W konkluzji zawarto wniosek, że taki stan rzeczy prowadzić będzie do
niskich wpływach ze sprzedaży biletów, które w konsekwencji grozić
będzie utratą płynności finansowej PKP Intercity w przeciągu roku lub
dwóch.


A kto ma tym jeździć i po co? Podejrzewam, że ruch na trasie Kraków - Warszawa też spadnie jak turyści zwiedzą co mieli zwiedzić...

Nieopłacalne Pendolino

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona