Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi

Data: 2010-12-24 14:31:57
Autor: 4CX250
Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4d149a92$0$2439$65785112news.neostrada.pl...

W artykule popełniono błędy zakładając grzanie wody prądem G11. Wiadomo, że w II taryfie G12 prąd jest zwykle o połowę tańszy niż G11.

Rozumiem że od rana aż do 22:00 gdy obowiązuje droższa I taryfa siedzisz z powyłączanymi wszystkimi urządzeniami na prąd.

Marek

Data: 2010-12-24 14:49:02
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości news:if27cb$2in9$1news2.ipartners.pl...
[...]

No widzisz. Nie rozumiesz.

Urządzenia pracujące całodobowo zasilane G12 kosztują taniej niż G11. Grzejniki i klima w zimie przy dużej bezwładności budynku może działać tylko w 2 taryfie. Przyrządzanie potraw niezależnie od taryfy. Rozrywka też. W sumie w najgorszych miesiącach 50% prądu idzie w II taryfie (czyli już się wyraźnie opłaca), w najlepszych 65%. Zamierzam ten wynik poprawić do 75% zimą np poprzez zaprzestanie używania grzejników w I taryfie, ponieważ już nie mam takiej potrzeby.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-12-24 15:13:53
Autor: Hikikomori San
Użytkownik Jan Werbinski napisał:
[...]

Musisz tylko uwazac na ciagle powtarzajacy sie numer (np. u Enion), ktory w godzinach taryfowych II taryfikuje jak za taryfe I, a wlicza to w II :]

To podobno czesty blad systemy/techniczny/czytnikow/czytaczy ;)

--
Tekst: Hiki                              Grafika: GS
http://demotywatory.pl/2193651/Gdzie-popelnilem-blad

Data: 2010-12-24 16:53:05
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Hikikomori San" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:if29r4$gs1$2news.onet.pl...
Musisz tylko uwazac na ciagle powtarzajacy sie numer (np. u Enion), ktory w godzinach taryfowych II taryfikuje jak za taryfe I, a wlicza to w II :]

Jak ma to zrobić, jeżeli nie ma zdalnej kontroli nad zainstalowanym u mnie zegarem? Zegar jest typowy, do nabycia np na Allegro.
Piszesz chyba o innym systemie taryfikowania, niż u mnie. Np są takie, że elektrownia zdalnie przełącza taryfę u klientów. U mnie zwykły zegar cyfrowy.

Data: 2010-12-26 17:01:05
Autor: 4CX250
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4d14a4ec$0$2438$65785112news.neostrada.pl...

No widzisz. Nie rozumiesz.

Urządzenia pracujące całodobowo zasilane G12 kosztują taniej niż G11.

Rozumiem że TV oglądasz tylko w godzinach 10:00 - 6:00 chyba że jest włączony 24h/dobę i tu dostrzegasz zalety dwóch taryf:)
To samo dotyczy mnóstwa innych urządzeń urzywanych _u_mnie_raczej_w_ciągu_dnia. Nie przywykłem
dłubać coś w garażu albo w warsztacie elektronarzędziami w godzinach nocnych.

Marek

Data: 2010-12-26 21:39:43
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości news:if7os1$294l$1news2.ipartners.pl...
[...]

Ja też. Używam kiedy chcę. Stać mnie. Droższy o 20% prąd w szczycie jest rekompensowany z nadwyżką tańszym prądem o 50% poza szczytem, który używają urządzenia kontrolowane zegarami.

Data: 2010-12-26 16:57:41
Autor: 4CX250
Użytkownik "Czarek" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:if27p3$beq$1news.onet.pl...
4CX250 wrote:
[...]

Nie, korzysta z zasobnika c.w.u., dogrzewając ją przy okazji tańszym prądem w dwugodzinnym okienku popołudniowym.

Pisząc "wszystkimi urządzeniami" nie miałem na myśli tylko tych do podgrzewu wody ale także 300watowe telewizory, komputery, elektronarzędzia w garażu, jakieś urządzenia pomiarowe w warsztacie i mnóstwo innych których w nocy raczej nie używam, natomiast w dzień jak najbardziej. Nie wyobrażam sobie zasuwać do domu o 13:00 po to aby w ciągu dwóch tych dwóch godzin ugotować obiad albo po to aby wsadzić naczynia do zmywarki.

Marek

Data: 2010-12-26 21:38:35
Autor: Jan Werbinski
4CX250 wrote:
[...]

Po co miałbyś to robić? Na G12 prąd w szczycie kosztuje 60 groszy, a G11 50 groszy. Warto o 10 groszy się bić kosztem wygody, w przypadku urządzeń zużywających mało energii?