Nieoznakowany radiowóz

Data: 2009-07-20 11:38:31
Autor: krzysiek82
Nieoznakowany radiowóz
Daniel 'Rogaś' Rogiński pisze:

Kiedy pojazd zaczyna być pojazdem uprzywilejowanym?

Czy połowa zatrzymywanych w uwaga pirat osób nie powinna wziąć komórki w  rękę, legitymacji oficerów i zgłosić, że dysponuje dowodami popełnienia wykroczenia i wezwać innego radiowozu?

Moim zdaniem polaczka trzeba trzymać krótko na smyczy, zbyt wiele ludzi ginie na drogach w polsce. Fakt jest to dosyć dochodowe dla budżetu, ale to w końcu ludzie łamią przepisy ruchu drogowego z własnej woli nikt ich do tego nie zmusza :) wiec do kogo pretensje?

--
krzysiek82

Data: 2009-07-20 12:28:42
Autor: Daniel 'Rogaś' Rogiński
Nieoznakowany radiowóz
krzysiek82 pisze:

[...]

Do tego, że droga wybudowana jest za moja pieniądze, Krajowa inspekcja dróg krajowych i dwóch autostrad ma kasę z moich pieniędzy, policja ściga nas za nasze pieniądze... wiec niech działają tak jak my chcemy...

--
z pozdrowieniami
Daniel Rogiński

Data: 2009-07-20 13:36:02
Autor: krzysiek82
Nieoznakowany radiowóz
[...]

i tutaj mamy błędne koło, bo jeśli ma działać tak jak napisałeś "jak my chcemy" to znaczy, że nie ma robić nic. Bo każdy zatrzymany udaje, że nic nie zrobił, że to tylko raz i zawsze jeździ normalnie. Jeśli tak jest to dlaczego tylu ludzi ginie? Ja jestem za tym, aby policja miała coraz więcej uprawnień oraz żeby było policji na drogach więcej.
Polacy (nie tylko oni ale tutaj skupiamy się na waszym kraju) mają wrodzony brak szacunku do jakichkolwiek przepisów, więc jedyny sposób na powstrzymywanie idiotycznych zachowań na drodze to kontrole, kontrole i jeszcze raz kontrole. Czy jeśli jakiś pirat drogowy wyprzedzi na przejściu dla pieszych i na linii ciągłej to należy odpuścić i policjanci jadący pojazdem który nie jest oznakowany nie mają go ścigać w celu wyciągnięcia od niego konsekwencji głupiego zachowania?

Rozumiem, że nikt nie lubi kontaktu z policją, zwłaszcza w takich sprawach, ale niestety w śród masy normalnych ludzi jest masa debili których na drodze widać każdego dnia. Przykładów rozwiązania problemu z ilością wypadków i łamania przepisów ruchu drogowego nie musimy szukać daleko. Wystarczy spojrzeć na Czechy lub Austrię. Rygorystyczne przepisy sprawiają, że jeździ się tam wręcz bajecznie i przyjemnie.

Ja osobiście staram się jeździć zgodnie z przepisami, i bardzo irytuje mnie cwaniakowanie i kombinowanie na drodze. A gdy przekroczę prędkość (a to się czasami zdarza bo faktycznie niektóre ograniczenia prędkości są idiotyczne) liczę się z konsekwencjami nie narzekam i nie opowiadam głupot policjantowi tylko przytakuje i płacę. Jesteśmy dorośli a dorosłość to także odpowiedzialność za swoje czyny.

--
krzysiek82

--
krzysiek82

Data: 2009-07-20 15:55:30
Autor: Daniel 'Rogaś' Rogiński
Nieoznakowany radiowóz
krzysiek82 pisze:

nic nie zrobił, że to tylko raz i zawsze jeździ normalnie. Jeśli tak jest to dlaczego tylu ludzi ginie?

Odpowiedz jest banalna...

- ile osób rocznie ginie na _autostradzie_? statystycznie tyle ile topielców, samobójców?

- za _moje_ pieniądze chciałbym, aby budowano drogi... nie kupowano tysiące superszybkich i palących 16litrów aut, nie fotoradary, nie progi zwalniającej, nie zatrudniano kolejnych kilka tys. policjatnó... NIE FINANSOWANO KRUSu, STOCZNIWCÓW itd. a autostrady... z tą moją akcyzę, podatki od auta, vat... zeby budano autostrady.

- ludzie giną bo mamy gorsze drogi niż w latach 50 - technika idzie do przodu, życie przyśpiesza, a my poruszamy się alejkami, a rolą "państwa" nie jest włączać nam hamulec, ale zapierdzielać za nami i budować coraz lepsze drogi... sorry, ale kierowcy to grupa która jak żadna inna dostaje w tyłek podatkami....

[...]

Tego to ja już nie rozumiem. Na swojej drodze, na której ktoś opłacany przez Ciebie, za twoje pieniądze źle ustawił znak ograniczenia prędkości, dajesz sie złapać policji, która również działa za twoje pieniadze i jeszcze im za to płacisz? To normalne? Dla Ciebie to powód do domu i oznaka honoru?

Gdyby twój pracownik, w twojej firmie, za twoje pieniądze kupił farbę, potem postawił ją otwartą na wejściu i ty wszedłbyś w nią to... byś mu zapłacić?

--
z pozdrowieniami
Daniel Rogiński

Data: 2009-07-20 20:14:16
Autor: radxcell
Nieoznakowany radiowóz
*krzysiek82* wrote in <news:h41lge$6tp$1nemesis.news.neostrada.pl>:
[...]

powiedz mi. w jakim miescie mieszkasz i ile razy w roku jezdzisz na wakacje?

ja juz policzylem, ze debilne drogi (1) dostarczaja mi ekstra 5 godzin w aucie
*tygodniowo*

pozdr, rdx
(1) http://miniurl.pl/bezpieczne

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://czyinternetdziala.pl

Data: 2009-07-21 11:07:40
Autor: krzysiek82
Nieoznakowany radiowóz
radxcell pisze:
[...]

Mieszkam w okolicy miasta łodzi, w sumie wakacje mam cały rok :) Często przemieszczam się po kraju i nie tylko. Fakt ilość fotoradarów przytłacza zwłaszcza gdy omijam płatne odcinki autostrad ale cóż.
Tutaj muszę się zgodzić, jest to głupie i bez sensu. Mówicie, że za nasze pieniądze, nasze pieniądze idą na urzędasów, na budowę czegokolwiek nie ma już kasy a to co się robi to za unijne pieniądze.
W polsce potrzebna jest gruntowana reforma, bo inaczej wszystko co wpłynie do budżetu zostanie zmarnowane. Ale żeby to zmienić trzeba by większości społeczeństwa mózgi przeszczepić.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-21 12:23:50
Autor: kogutek
Nieoznakowany radiowóz
radxcell pisze:
> [...]
W polsce potrzebna jest gruntowana reforma, bo inaczej wszystko co wpłynie do budżetu zostanie zmarnowane. Ale żeby to zmienić trzeba by większości społeczeństwa mózgi przeszczepić.

Idzie reforma. Fotoradarów będzie jeszcze więcej i do tego dołożą kamery
obliczające średnią prędkość na danym odcinku drogi. I na podstawie takiego
wyliczenia też będą mandaty. W początkowym okresie działania systemu, pieniędzy
wystarczy i na urzędasów i na zrobienie jeszcze czegoś. A po roku drogi się
poprawią. Bo jak będzie napisane 50 to wszyscy będą jechali 50. Droga co przy 90
jest kiepska przy 50 będzie dobra. Taki prosty manewr za unijne pieniądze
pozwoli poprawić drogi bez ich kosztownego remontowania. W sumie pomysł nie jest
głupi.   --

Nieoznakowany radiowóz