Niepe?nomocnik Dubieniecki.

Data: 2011-02-07 18:49:53
Autor: Przemysław Warzywny
Niepe?nomocnik Dubieniecki.
Naczelna Rada Adwokacka chce, by mec. Marcin Dubieniecki, zięć zmarłego prezydenta, wytłumaczył się przed rzecznikiem dyscyplinarnym ze swoich poczynań w sprawie pieniędzy SKOK-u
W maju ub.r. w artykule "Egzekutor z Kwidzyna" opisaliśmy, jak z wrocławskiej kasy SKOK wyprowadzono 12 mln zł za pomocą spółek krzaków. Zarzuty postawiono dwóm prawnikom i prezesowi tych spółek, którzy posługiwali się sfingowanymi umowami. Na ich podstawie wprowadzone w błąd sądy wydawały tytuły egzekucyjne, więc komornicy zajęli w SKOK-u owe 12 mln.

W operacji przejęcia od komorników tych wyłudzonych pieniędzy uczestniczył Marcin Dubieniecki, mąż Marty Kaczyńskiej. Prokuratura wrocławska latem ub.r. zajęła w kancelarii ojca Dubienieckiego dokumenty dotyczące tej sprawy.

Dubienieccy - syn i ojciec - odmówili nam rozmowy, powołując się na tajemnicę adwokacką.

Teraz dowiadujemy się, że gdy Marcin Dubieniecki w imieniu figuranta i firmy krzak zabiegał u komorników, by przekazali pieniądze zajęte w SKOK-u, nie miał przez pewien czas pełnomocnictwa. W jakim więc charakterze występował?

- Też chcielibyśmy wiedzieć - mówi Paweł Rochowicz, rzecznik NRA.

Jak podejść komornika

Zaczęło się tak. Pod koniec 2008 r. grupa odsuniętych pracowników SKOK-u we Wrocławiu z pomocą radcy prawnego Tomasza T. skonstruowała umowy, które przewidywały kary finansowe od SKOK-u na rzecz podstawionych firm.

Sąd dał wiarę i wydał nakazy egzekucyjne. Tomasz T. uruchomił komorników, którzy zajęli w SKOK-u pieniądze. Ale SKOK zaskarżył umowy jako fikcyjne i wygrał w sądzie.

Komornicy zaczęli więc pieniądze zwracać. Jednak kilku z nich dowiedziało się o tym za późno, a mieli na kontach 5 mln zł zajętych w SKOK-u. Mecenas T. dostrzegł swoją szansę.

Na przełomie maja i czerwca 2009 r. szukał po kraju sądów, które wydałyby kolejne tytuły egzekucyjne, nie wiedząc o nieważności umów. Warunek: firma, która zabiega u komorników o wyłudzone pieniądze, musi mieć siedzibę tam, gdzie sąd, który podejmie decyzję.

Najpierw radca T. zarejestrował spółkę o nazwie OCW w Słupcy w Wielkopolsce. I tamtejszy sąd orzekł na jej rzecz egzekucję.

Wkracza Marcin Dubieniecki

2 czerwca 2009 r. adw. Dubieniecki syn dzwoni do komornika w Wielkopolsce, który ma na koncie 4 mln zł ze SKOK-u. Pyta, czy pieniądze na rzecz OCW zostaną przelane. Komornik informuje, że są wątpliwości co do ważności umów, a więc i do tytułów egzekucyjnych.

Po tygodniu Dubieniecki przychodzi z pełnomocnictwem datowanym 4 czerwca (dwa dni po kontakcie telefonicznym), ale wystawionym już przez inną spółkę - Egzekutor Europejski. Miała ona tego samego prezesa co OCW, a z pełnomocnictwa wynikało, że to jej należą się teraz pieniądze zajęte w SKOK-u.

Jednak ów prezes figurant nie wystawiał nigdy innego pełnomocnictwa kancelarii Dubienieckich. A zatem - gdy Dubieniecki zabiegał u komornika o pieniądze dla OCW, działał bez pełnomocnictwa.

Dubieniecki bez takiego pełnomocnictwa mógł działać jeszcze wcześniej. Egzekutor Europejski został bowiem zarejestrowany 29 maja 2009 r. w Marezie koło Kwidzyna; jako siedzibę spółki podano mieszkanie Dominika Pomierskiego, przyjaciela i wspólnika Dubienieckiego. Pomierski nie umiał wyjaśnić, co ta spółka robiła pod jego adresem.

Mając Egzekutora zarejestrowanego w Marezie, Dubieniecki mógł w lokalnym sądzie wnioskować o tytuły egzekucyjne. Sędzia Halina Maliszewska, przewodnicząca wydziału cywilnego sądu w Kwidzynie, mówiła: - Wniosek wpłynął z kancelarii Dubienieckich. Otrzymał klauzulę do zajęcia pieniędzy, ale po informacji, że dokumenty są przedmiotem śledztwa i mogą być sfingowane, klauzulę uchyliliśmy.

Co tu robi Draba?

Pieniądze, które Dubieniecki usiłował wydostać od wielkopolskiego komornika (z pełnomocnictwem), miały być przelane w następujący sposób: .  750 tys. zł na konto kancelarii Dubienieckiego seniora; .  750 tys. zł na konto Roberta Draby, do 2008 r. szefa kancelarii prezydenta Lecha Kaczyńskiego; .  3,5 mln zł na konto kancelarii, w której pracował radca Tomasz T.

Draba znał się z Dubienieckim z czasów pracy w kancelarii prezydenckiej, dokąd Dubieniecki zaglądał jako narzeczony, a potem mąż Marty Kaczyńskiej. Byli też wspólnikami w jednej ze spółek. Draba nie chciał z nami rozmawiać. Prokuratura, która go przesłuchała, odmawia komentarza.

W śledztwie tym występują także inni prawnicy. Jeden z nich, Wojciech W. z Poznania, ma zarzuty prokuratorskie m.in. dlatego, że obiecywał komornikowi milion złotych łapówki za przelanie pieniędzy na konto kancelarii Dubienieckiego i Draby.

Dyscyplinarka dla Dubienieckiego?

Operacje, w których pośredniczył Dubieniecki, opisaliśmy mec. Jakubowi Jacynie, szefowi komisji etyki Naczelnej Rady Adwokackiej. Uznał, że powinien się tym zająć rzecznik dyscyplinarny NRA.

Rzecznik dyscyplinarny Ewa Krasowska: - Skierujemy sprawę do rzecznika rady adwokackiej w Gdańsku. Tam jest zarejestrowany adwokat Marcin Dubieniecki.

Skąd wątpliwości prawników? Mec. Jacyna: - Adwokat nie powinien prowadzić działalności egzekucyjnej i powinien mieć pełnomocnictwo do działań zleconych przez klienta.

Adwokat Andrzej Malicki, specjalista od prawa gospodarczego i dziekan rady adwokackiej we Wrocławiu: - Wyjaśnienia wymaga charakter, w jakim występował Marcin Dubieniecki. Bo nie rozumiem, czy to było doradztwo prawne, czy jakieś usługi pośrednictwa finansowego. Wyjaśnić też należy, czy miał stosowne pełnomocnictwo.

Adwokat może żądać przelania na własne konto pieniędzy - dodaje mec. Malicki - ale pod warunkiem, że są to koszty postępowania.

A czym było 750 tys. zł, które miały być przelane do kancelarii Dubienieckich i do Roberta Draby? Malicki: - Dobre pytanie...

Prokuratura na to i inne pytania nie ma jeszcze odpowiedzi, bo sąd nie zwolnił Dubienieckiego z tajemnicy adwokackiej, by mógł złożyć zeznania.

- Nie będę rozmawiał o tej sprawie - powiedział nam wczoraj Marek Dubieniecki (ojciec Marcina). Z samym Marcinem Dubienieckim, mimo prób, nie udało nam się skontaktować.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,9062960,Niepelnomocnik_Dubieniecki.html?as=2&startsz=x#ixzz1DIRTfLwt

Przemek

--

"Rozumiem żal PiS, że czuje się bardzo ograniczone i - by tak rzec - zubożone przed wyborami z powodu zakazu, bo przecież w najtęższych głowach PiSowskiego PR z pewnością już powstały spoty wyborcze ze szczątkami samolotu w Smoleńsku."

Magdalena Środa

Data: 2011-02-07 17:56:47
Autor: obserwator
Przemysław Warzywny <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał(a):

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,9062960,Niepelnomocnik_Dubieniecki.html?as=2&startsz
=x#ixzz1DIRTfLwt

ciekawe kiedy ktos sie zajmie GW i beda zmuszeni oddac tytul prasowy oraz
forse ktora bezprawnie zagarneli, a ktora byla przekazana dla polskiej, a nie
zydowsko-czekistrowskiej opozycji.

Data: 2011-02-07 19:03:18
Autor: Przemysław Warzywny
Niepe?nomocnik Dubieniecki.
Użytkownik " obserwator" <darz_bor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał

ciekawe kiedy ktos sie zajmie GW i beda zmuszeni oddac tytul prasowy oraz
forse ktora bezprawnie zagarneli, a ktora byla przekazana dla polskiej, a nie
zydowsko-czekistrowskiej opozycji.

Sejm RP z natury rzeczy jest polski, a w okresie gdy pic miał władzę, marszałkiem był Żyd...

Przemek

Data: 2011-02-07 18:12:40
Autor: obserwator
> [...]

> zydowsko-czekistrowskiej opozycji.

Sejm RP z natury rzeczy jest polski, a w okresie gdy pic miał władzę, marszałkiem był Żyd...

jesli obywatel polski ma korzenie zydowskie lub inne, ale uwaza sie za Polaka
i pracuje dla Polski, a nie przeciwko Polsce tak jak to robi zydowska gazeta
GW, to moze byc nawet Prezydentem Polski.

Dlaczego uparcie wklejasz tylko jatrzace, siejacych nienawisc teksty z tej
zydowskiej i wrogiej Polakom gazety na ta grupe? Czy to objaw jakies formy twoich problemow ktorych celem jest
samounicestwienie (np. mysli samobojcze moze masz?) ?

Przeciez ta gownianan gazeta niszczy Polske i przy okazji ciebie.

Data: 2011-02-07 19:28:47
Autor: Przemysław Warzywny
[...]

Naprawdę? To przypomnij sobie co picowska hołota mówiła np. o prof. Gieremku.

Dlaczego uparcie wklejasz tylko jatrzace, siejacych nienawisc teksty z tej
zydowskiej i wrogiej Polakom gazety na ta grupe?

Nie uważam GW za gazetę siejącą nienawiść. Przeciwnie, ta gazeta opisuje działania szkodliwe dla Polski jakie są w przeważajćej większości autorstwa antypolskiego picu.

Czy to objaw jakies formy twoich problemow ktorych celem jest
samounicestwienie (np. mysli samobojcze moze masz?) ?

Nie ma potrzeby żebyś troszczył się o moje zdrowie.

Przeciez ta gownianan gazeta niszczy Polske i przy okazji ciebie.

Polskę niszczą takie gazety jak "Nasz Dziennik", Gazeta Polska" itp.

Przemek

Data: 2011-02-07 18:43:24
Autor: obserwator
> [...]

> GW, to moze byc nawet Prezydentem Polski.

Naprawdę? To przypomnij sobie co picowska hołota mówiła np. o prof. Gieremku.

PiS popieraja Polacy, a holota to byl wlasnie degenerat i zdrajca Gierymek.

> [...]

Nie uważam GW za gazetę siejącą nienawiść. Przeciwnie, ta gazeta opisuje działania szkodliwe dla Polski jakie są w przeważajćej większości autorstwa antypolskiego picu.

ta gazeta jatrzy i sieje nienawisc. GW-no prowadzi szkodliwa dzialalnosc
wymierzona przeciwko Polsce.

> [...]

Nie ma potrzeby żebyś troszczył się o moje zdrowie.

> Przeciez ta gownianan gazeta niszczy Polske i przy okazji ciebie.

Ja ciebie po prostu pytam, a nie troszcze o twoje zdrowie.
To co robisz to ewidentna wspolpraca z wrogiem, ktory prowadzi jawnie
destrukcyjna dzialalnosc w Polsce. Juz pisalem, ze w czasie okupacji hitlerowskie Niemcy, wydawali identyczne
gadzinowki na terytorium okupowanej przez szwabow Polski.
Wowczas ludzom ktorzy z nimi wspolpracowali po prostu, albo golilo sie durne
glowy, albo byli rozszczeliwani.
Polskę niszczą takie gazety jak "Nasz Dziennik", Gazeta Polska" itp.

wypisujesz wierutne bzdury, prawdopodobnie za kika srebnikow.

Data: 2011-02-07 18:44:44
Autor: obserwator
sorry ; rozstrzeliwani !!

Data: 2011-02-08 07:40:09
Autor: Przemysław Warzywny
Niepe?nomocnik Dubieniecki.

Użytkownik " obserwator" <darz_bor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał

PiS popieraja Polacy, a holota to byl wlasnie degenerat i zdrajca Gierymek.

Polacy dotknięci starczą demencją. W jaki sposób prof. Gieremek zdradził?

Przemek