Niepotrzebne OC od 2 lat!

Data: 2011-12-12 14:44:45
Autor: WW
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Witam

Suchaem jakie dyskusji na temat prawa i tam pado takie stwierdzenie.
e w ramach akcji odbiurokratyzowania usunito przepis nakazujcy mie przy sobie dowd zapaty OC! I to podobno od 2 lat.
To na policji spoczywa obowizek sprawdzenia faktu opacania OC w swojej bazie danych.

Wie kto co wicej na ten temat?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik

Data: 2011-12-12 13:54:22
Autor: AZ
Niepotrzebne OC od 2 lat!
On 2011-12-12, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Słuchałem jakieś dyskusji na temat prawa i tam padło takie stwierdzenie.
Że w ramach akcji odbiurokratyzowania usunięto przepis nakazujący mieć przy sobie dowód zapłaty OC! I to podobno od 2 lat.
To na policji spoczywa obowiązek sprawdzenia faktu opłacania OC w swojej bazie danych.

Wie ktoś coś więcej na ten temat?

A czemu nie spojrzales w PoRD?

Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać
na żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub
kierującego:

    dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem;

    dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu;

    dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia
odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzający
opłacenie składki tego ubezpieczenia;

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 14:58:30
Autor: WW
Niepotrzebne OC od 2 lat!
W dniu 2011-12-12 14:54, AZ pisze:
On 2011-12-12, WW<wuwu0@vp.pl>  wrote:

[...]

Zapomnienie przez kierowcę dowodu zawarcia umowy OC nie skończy się już odholowaniem pojazdu na parking policyjny - zdecydował Sejm, nowelizując Prawo o ruchu drogowym.

"W sytuacji, gdy funkcjonariusze policji posiadają telefony i komputery z dostępem do internetu możliwe jest sprawdzenie, czy umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC została zawarta, np. telefonicznie" - podkreślono w uzasadnieniu nowelizacji. Rząd uznał, że w tej sytuacji nie ma uzasadnienia tak surowe karanie kierowców za brak umowy ubezpieczenia w formie papierowej – donosi Gazeta Prawna.
Obecnie, jeżeli kierowca nie ma możliwości okazania dowodu zawarcia ubezpieczenia OC w formie papierowej, jego pojazd jest odholowywany na parking policyjny. Często kierowcy po prostu zapominają zabrać ze sobą dowodu zawarcia ubezpieczenia, co naraża ich na dotkliwe wydatki i problemy.

W obecnym stanie prawnym nie ma możliwości udowodnienia zawarcia umowy OC w inny sposób niż poprzez okazanie dokumentu. Projektowana zmiana umożliwi udowodnienie zawarcia umowy OC również telefonicznie lub poprzez Internet.

[...]

Wiadomość z 6.03.2009r.

Data: 2011-12-12 14:09:35
Autor: AZ
Niepotrzebne OC od 2 lat!
On 2011-12-12, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

[...]

Tylko jakos w PoRD tego nie ma.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 15:51:31
Autor: mister
Niepotrzebne OC od 2 lat!
W dniu 2011-12-12 15:09, AZ pisze:
Tylko jakos w PoRD tego nie ma.

niestety wiele osob w naszym kraju, uwaza kazde slowo wypowiedziane w mediach za najswietsza prawde. co z tego, ze zazwyczaj slowa te nie maja pokrycia w rzeczywistosci - w tv powiedzieli, wiec tak na pewno jest.

Data: 2011-12-12 16:09:50
Autor: Jakub Witkowski
Niepotrzebne OC od 2 lat!
[...]

Z fragmentu powyżej wynika, że obowiązek pozostał bez zmian. Tylko sankcje inne.

Tylko jakos w PoRD tego nie ma.

No nie ma. I taryfikatora też nie ma. Ani nawet informacji o majtkach Dody :)

Data: 2011-12-12 17:29:20
Autor: czak norris
Niepotrzebne OC od 2 lat!
W dniu 2011-12-12 14:58, WW pisze:
Zapomnienie przez kierowcę dowodu zawarcia umowy OC nie skończy się już
odholowaniem pojazdu na parking policyjny

Co nie oznacza, że gdy nie będziesz miał "świstka" to ominie Cię mandat za "niemanie" potwierdzenia zawarcia polisy OC (afair 50zł i 0 punktów, ale głowy obciąć sobie nie dam).

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)

Data: 2011-12-12 16:33:34
Autor: AZ
Niepotrzebne OC od 2 lat!
On 2011-12-12, czak norris <czak@norris.pl> wrote:
[...]

Dokladnie. Za brak kazdego dokumentu jest po 50 PLN i 0 punktow.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 19:19:31
Autor: ToMasz
Niepotrzebne OC od 2 lat!
W dniu 12.12.2011 17:33, AZ pisze:
On 2011-12-12, czak norris<czak@norris.pl>  wrote:
[...]

no to trzeba się ubezpieczać przez internet i drukować samemu umowę i pozostawiać ją w samochodzie na zawsze.
ToMasz

Data: 2011-12-12 19:48:59
Autor: MarcinJM
Niepotrzebne OC od 2 lat!
W dniu 2011-12-12 19:19, ToMasz pisze:
no to trzeba si ubezpiecza przez internet i drukowa samemu umow i
pozostawia j w samochodzie na zawsze.

A czym sie rozni ta wydrukowana samemu od tej wypisanej przez panienke, ze tej drugiej nie mozna pozostawic w samochodzie na zawsze?

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-12-13 07:15:12
Autor: Agent
Niepotrzebne OC od 2 lat!

On 2011-12-12, czak norris<czak@norris.pl>  wrote:
[...]

I dowód rejestracyjny też. Kolejne 50 zł w suchym jakby co ;)

Data: 2011-12-12 16:06:15
Autor: AZ
Niepotrzebne OC od 2 lat!
On 2011-12-12, !sp <sp@am.er> wrote:

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:jc50gd$d54$1node2.news.atman.pl...
[...]

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Zaledwie-47-proc-Polakow-zna-pelne-konsekwencje-jazdy-bez-OC-2452623.html
http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/nowe-kary-za-brak-ubezpieczenia-oc

Trzeba jeszcze czytac na co sie odpisuje. Jazda bez kwitka OC != jazda
bez OC.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 17:48:20
Autor: Sylwester Łazar
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Tak się zastanawiam, ile osób wie co oznacza znaczek:
!=
:-)
--
-- .
pozdrawiam

Data: 2011-12-12 17:39:11
Autor: !sp
Niepotrzebne OC od 2 lat!

Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:jc5aie$rji$1mx1.internetia.pl...
Tak się zastanawiam, ile osób wie co oznacza znaczek:
!=

gugiel nie wie
http://www.google.pl/search?gcx=w&ix=c1&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=!%3D

Data: 2011-12-12 17:46:13
Autor: !sp
Niepotrzebne OC od 2 lat!

Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:jc5aie$rji$1mx1.internetia.pl...
Tak się zastanawiam, ile osób wie co oznacza znaczek:
!=

"internet" nie wie
http://pl.wikipedia.org/wiki/!%3D

Data: 2011-12-12 18:19:32
Autor: Karolek
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Tak się zastanawiam, ile osób wie co oznacza znaczek:
!=
:-)

Wierze ze wiekszosc :>

--
Karolek

Data: 2011-12-12 19:06:27
Autor: AZ
Niepotrzebne OC od 2 lat!
On 2011-12-12, Sylwester Łazar <info@alpro.pl> wrote:
Tak się zastanawiam, ile osób wie co oznacza znaczek:
!=
:-)

Faktycznie. Coz, zboczenie zawodowe ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 20:50:28
Autor: Sylwester Łazar
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Faktycznie. Coz, zboczenie zawodowe ;-)

--
Artur
ZZR 1200
Piszesz w C? na uC czy na PC?

--
-- .
pozdrawiam

Data: 2011-12-12 19:45:13
Autor: AZ
Niepotrzebne OC od 2 lat!
On 2011-12-12, Sylwester Łazar <info@alpro.pl> wrote:
Faktycznie. Coz, zboczenie zawodowe ;-)

Piszesz w C? na uC czy na PC?

Sie wychowalem na C na PC, pozniej uC a teraz chcac niechcac zawodowo
mecze sie w Javie a hobbystycznie na uC...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 21:04:47
Autor: Sylwester Łazar
Niepotrzebne OC od 2 lat!
[...]

No to zanim skończy się cierliwość kolegów i nas obleją benzyną i podpalą:
na ARM, Atmel, '51, Microchip, czy Freescale?

--
-- .
pozdrawiam

Data: 2011-12-12 19:59:03
Autor: AZ
Niepotrzebne OC od 2 lat!
On 2011-12-12, Sylwester Łazar <info@alpro.pl> wrote:

No to zanim skończy się cierliwość kolegów i nas obleją benzyną i podpalą:
na ARM, Atmel, '51, Microchip, czy Freescale?

Atmel.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 21:17:17
Autor: venioo@interia.pl
Niepotrzebne OC od 2 lat!
W dniu 2011-12-12 21:04, Sylwester azar pisze:
No to zanim skoczy si cierliwo kolegw i nas oblej benzyn i podpal:
na ARM, Atmel, '51, Microchip, czy Freescale?

Czesc PMS-owiczow mozna spotkac na pl.misc.elektronika lub pl.sci.inzynieria, wiec raczej wiedza co oznacza != i cala reszta :)

A poza tym, to poprawcie sobie obaj delimitery :)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-12-12 20:19:31
Autor: AZ
Niepotrzebne OC od 2 lat!
On 2011-12-12, venioo@interia.pl <venioo@interia.pl> wrote:

Czesc PMS-owiczow mozna spotkac na pl.misc.elektronika lub pl.sci.inzynieria, wiec raczej wiedza co oznacza != i cala reszta :)

A poza tym, to poprawcie sobie obaj delimitery :)

Eeee, ja? Ja mam dobry.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 21:23:54
Autor: Artur Malg
Niepotrzebne OC od 2 lat!
W dniu 2011-12-12 21:17, venioo@interia.pl pisze:
[...]

Widz, e z beztrosk pomine grupy o programowaniu i systemach
operacyjnych, gdzie zdaje si jest wicej odniesie do omawianego
operatora.

A poza tym, to poprawcie sobie obaj delimitery :)

Osob kaszanic jest kolega Sylwester.

Data: 2011-12-12 21:40:31
Autor: Sylwester azar
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Osob kaszanic jest kolega Sylwester.
Dlaczego?

--
-- .
pozdrawiam

Data: 2011-12-12 21:37:31
Autor: Artur Malg
Niepotrzebne OC od 2 lat!
W dniu 2011-12-12 21:40, Sylwester azar pisze:
Osob kaszanic jest kolega Sylwester.
Dlaczego?

Nie mam szklanej kuli. Jeli dobrze pamitam to w OE6 trzeba byo
rcznie wycina sygnaturki, ale wasne dodawa poprawnie, o ile
byy poprawnie stworzone. Szczegy opisywaem wiele lat temu na
przynajmniej dwch grupach. Moe cignij OE-Fix?

Data: 2011-12-12 21:42:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Hello Sylwester,

Osob kaszanic jest kolega Sylwester.
Dlaczego?

A skd mamy zna Twoje motywy? To Ty nam powiedz, dlaczego kashanish
bez ssu (nie poprawi!).

--
-- .

Best regards,

Data: 2011-12-12 21:42:19
Autor: Sylwester azar
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Dlaczego?
i od razu:
Jak to zrobi w OE6.00
--
-- .
-- -- --

Data: 2011-12-12 20:31:48
Autor: AZ
Niepotrzebne OC od 2 lat!
On 2011-12-12, Sylwester Łazar <info@alpro.pl> wrote:
Dlaczego?
i od razu:
Jak to zrobić w OE6.00
--
-- .
-- -- --

Zainstalowac normalny czytnik? :P

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 21:48:05
Autor: 'Tom N'
Niepotrzebne OC od 2 lat!

On 2011-12-12, Sylwester azar <info@alpro.pl> wrote:
Dlaczego?
i od razu:
Jak to zrobi w OE6.00
--
-- .
-- -- --
S.
Zainstalowac normalny czytnik? :P

Czyli nie slrn, bo ma problemy z wywietlaniem przypisw ;P

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-12-12 21:49:04
Autor: Sylwester Łazar
Niepotrzebne OC od 2 lat!
> i od razu:
> Jak to zrobić w OE6.00
> --
> -- .
> -- -- --
> S.

Zainstalowac normalny czytnik? :P
No i już sobie wyjaśniliśmy problem.
Ja lubię OE6.0. Mam jeszcze na innym komputerze Operę,
ale tam jest porażka z tymi bazami danych.
S.

Data: 2011-12-13 11:22:25
Autor: Chris
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Sylwester azar nabazgra(a):

Dlaczego?
i od razu:
Jak to zrobi w OE6.00

http://www.dobreprogramy.pl/OE-PowerTool,Program,Windows,12830.html powinno pomc :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie byo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2011-12-12 20:40:51
Autor: Artur Maśląg
Niepotrzebne OC od 2 lat!
(...)
Piszesz w C? na uC czy na PC?

LOL - rekrutacja? ;)

Data: 2011-12-12 20:55:26
Autor: Sylwester Łazar
Niepotrzebne OC od 2 lat!
(...)
> Piszesz w C? na uC czy na PC?

LOL - rekrutacja? ;)
Hmm...
Nie pomyślałem, ale zastanowię się nad tym.

--
-- .
pozdrawiam

Data: 2011-12-12 20:45:18
Autor: Artur Maśląg
Niepotrzebne OC od 2 lat!
(...)
Piszesz w C? na uC czy na PC?

LOL - rekrutacja? ;)
Hmm...
Nie pomyślałem, ale zastanowię się nad tym.

!= występuje nie tylko w C :)

Data: 2011-12-12 21:02:35
Autor: Sylwester Łazar
Niepotrzebne OC od 2 lat!

> Hmm...
> Nie pomyślałem, ale zastanowię się nad tym.

!= występuje nie tylko w C :)
I dlatego właśnie dodałem ?
:-)

--
-- .
pozdrawiam

Data: 2011-12-12 21:16:47
Autor: Cavallino
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:jc5l7v$n8u$1mx1.internetia.pl...
Faktycznie. Coz, zboczenie zawodowe ;-)

--
Artur
ZZR 1200
Piszesz w C?

A czemu akurat w C?
Znaczenie jest identyczne w bardzo wielu językach programowania.

Data: 2011-12-12 21:39:45
Autor: Sylwester Łazar
Niepotrzebne OC od 2 lat!
A czemu akurat w C?
Znaczenie jest identyczne w bardzo wielu językach programowania.
Tak, wiemy o tym i w tym małym mikrogronie mamy już C, Javę, assembler i
BASIC.
Dlatego właśnie zgadywałem :-)

--
-- .
pozdrawiam

Data: 2011-12-12 21:31:47
Autor: Cavallino
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:jc5o4b$6t9$1mx1.internetia.pl...
A czemu akurat w C?
Znaczenie jest identyczne w bardzo wielu językach programowania.
Tak, wiemy o tym i w tym małym mikrogronie mamy już C, Javę, assembler i
BASIC.

Clipper, pewnie też w FoxPro, Clarion itd itp

Data: 2011-12-15 20:04:25
Autor: Micha
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa(a):
> Tak, wiemy o tym i w tym małym mikrogronie mamy już C, Javę, assembler i
> BASIC.

Clipper, pewnie też w FoxPro, Clarion itd itp

A w Clipper byo inaczej :) tylko ju nie pamitam jak - chyba <>

A jak ju si chwalimy to ja pisuje czasami C(++) na:
powerPC,x86,cell,x64,shader3.0/5.0,arm11/9/7,rne VM

pozdrawiam!

Data: 2011-12-16 07:10:35
Autor: Cavallino
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Uytkownik " Micha" <mttj@NOSPAM.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:jcdjs9$co6$1inews.gazeta.pl...
> [...]

> BASIC.

Clipper, pewnie też w FoxPro, Clarion itd itp

A w Clipper byo inaczej :) tylko ju nie pamitam jak - chyba <>

Byy oba.

Data: 2011-12-12 21:27:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
Niepotrzebne OC od 2 lat!
Hello Sylwester,

Tak si zastanawiam, ile osb wie co oznacza znaczek:
!=

Ja wiem! Ja wiem! Wybierz mnie!

:-)

:P

--
-- .

Popraw wreszcie separator!

Data: 2011-12-16 17:15:55
Autor: Nex@pl
Niepotrzebne OC od 2 lat!
To zaskoczeniem bdzie pewnie '~=' ;-)

Data: 2011-12-15 13:33:32
Autor: komar
Niepotrzebne OC od 2 lat!
W dniu 2011-12-12 14:44, WW pisze:
Witam

[...]

ja wiem, a zdobycie tej wiedzy kosztowało 50zł. Lepiej woź to dla świętego spokoju. PoRD się nie zmienił w tej kwestii.

komar

Niepotrzebne OC od 2 lat!