Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach

Data: 2009-06-20 05:44:13
Autor: piecia aka dracorp
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
Witam
Mam pytanie, je¶li t³oki nie powracaj± na swoje pierwotne miejsce po zwolnieniu hamulca(Avid Juicy 3) to wina za mocno startych klocków czy/i startych zapowietrzenia? Aczkolwiek a propos tego ostatniego to nie czuæ jako takiego luzu podczas hamowania.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-20 00:44:49
Autor: rzymo
On 20 Cze, 07:44, piecia aka dracorp <x...@onet.pl> wrote:
Mam pytanie, je¶li t³oki nie powracaj± na swoje pierwotne miejsce po
zwolnieniu hamulca(Avid Juicy 3)
Czêsta przypad³o¶æ w Shimano Deore - wystarczy wyczy¶ciæ/przesmarowaæ
t³oczek i hamulec dzia³a dalej ;) (np. u siebie t³oczek musia³em
wczoraj wyczy¶ciæ - wystarczy³o kilka dni deszczowo-b³otnych i t³oczek
straci³ ochotê na cofanie siê ;) ).

to wina za mocno startych klocków
To na pewno nie - czy klocki starte, czy nowe to ich odleg³o¶æ od
tarczy powinna byæ taka sama.

Data: 2009-06-20 07:48:36
Autor: piecia aka dracorp
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
Dnia Sat, 20 Jun 2009 00:44:49 -0700, rzymo napisa³(a):

[...]

Swoj± drog± przy wyjêciu tych klocków p³yn hamulcowy wycieknie?

To na pewno nie - czy klocki starte, czy nowe to ich odleg³o¶æ od tarczy
powinna byæ taka sama.

No co ty? Skoro t³ok siê chowa normalnie a klocki s± starte to chyba powinna byæ wiêksza ta odleg³o¶æ. --
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-20 09:49:25
Autor: Wojtek
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
piecia aka dracorp pisze:
).

Swoj± drog± przy wyjêciu tych klocków p³yn hamulcowy wycieknie?

Nie wyjmujesz, tylko naprzemiennie wysuwasz

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadaj±c prywatnie

Data: 2009-06-20 09:18:34
Autor: piecia aka dracorp
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
Dnia Sat, 20 Jun 2009 09:49:25 +0200, Wojtek napisa³(a):

Swoj± drog± przy wyjêciu tych klocków p³yn hamulcowy wycieknie?
Mia³o byæ t³oki.
Nie wyjmujesz, tylko naprzemiennie wysuwasz

Nie zmienia faktu ¿e u mnie lekko wychodz± przy naci¶niêciu klamki ale z powrotem muszê ju¿ si³owo kluczê wpychaæ.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-20 08:49:29
Autor: Wojtek
piecia aka dracorp pisze:
[...]

Cze¶æ, to po prostu dziadostwo i tyle. Dosta³em dok³adnie J3 z cannonem caffein i po 3kkm z przednim hamplem dziej± siê podobne ceregiele.

To nie wina p³ynu/zapowietrzenia itp tylko konstrukcji. Po prostu trzeba t³oczek przemyæ, myd³em w czystej wodzie, wysuszyæ i ew mo¿na próbowaæ zaaplikowaæ kropelkê gêstego oleju.

Jutro zabiorê siê za moje, zobaczymy

Data: 2009-06-20 08:57:13
Autor: Wojtek
Wojtek pisze:

zaaplikowaæ kropelkê gêstego oleju.

ale tak my¶lê, ¿e to sobie chyba podarujê - syf nie bêdzie siê klei³

Data: 2009-06-20 09:13:50
Autor: kml
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach

U¿ytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h1i187$us2$1news.onet.pl...
Wojtek pisze:

zaaplikowaæ kropelkê gêstego oleju.

ale tak my¶lê, ¿e to sobie chyba podarujê - syf nie bêdzie siê klei³

-- Pozdrawiam,
Wojtek

Kropelka RZADKIEGO oleju np FL czerwonego, który jest jak woda ;)

kml
Last update 12/06/2009 czyli manual jak obni¿yæ amortyzator.

Data: 2009-06-20 09:40:04
Autor: Coaster

Wojtek pisze:

[...]

Zamiast kombinowac, nie lepiej kupic preparat dedykowany do tloczkow?
http://farm4.static.flickr.com/3627/3643482354_5f072f5c00_o.jpg

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-06-20 07:46:26
Autor: piecia aka dracorp
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
Dnia Sat, 20 Jun 2009 09:40:04 +0200, Coaster napisa³(a):

O tym nawet nie pomy¶la³em. Zdziwi³o mnie po prostu dlaczego ci±gle klocki mi tr± o tarczê. Potem siê okaza³o ze siê nie chowaj±. Osobi¶cie wola³bym wymieniæ hamulce na inne z mo¿liwo¶ci± regulacji przy klamkach ale ¿e na dniach muszê wymieniæ amor wiêc musz± poczekaæ.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-20 09:48:41
Autor: Wojtek
piecia aka dracorp pisze:

[...]

Pytanie, czy wy¿sze modele avida nie cierpi± na tak± sam± przypad³o¶æ. W innych rowerach mamy Formule ORO K24 i jest miodzio (gdyby jeszcze jena klamka nie cik³a ;) )

Data: 2009-06-20 09:47:28
Autor: Wojtek
Coaster pisze:

Zamiast kombinowac, nie lepiej kupic preparat dedykowany do tloczkow?
http://farm4.static.flickr.com/3627/3643482354_5f072f5c00_o.jpg

No w morde! Bingo! Przecie¿ zwyk³y olej mo¿e odparowaæ. Anyway, na razie nic nie bêdê aplikowa³ gdy¿... nie chce mi siê je¼dziæ w tak± pogodê i szukaæ ;)

Data: 2009-06-20 20:22:48
Autor: kml
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach

U¿ytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:h1i4aq$9ph$1nemesis.news.neostrada.pl...

Wojtek pisze:

[...]

Pisa³em o tej pa¶cie tyle razy, ¿e ju¿ mi siê wiecej nie chce. Mam takie samo zdjêcie u siebie na stronie.

Data: 2009-06-21 13:16:21
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-20, kml wrote:

[...]

Sk±d masz? ;)

I co w tym jest takiego magicznego, ¿e toto lepsze ni¿ smar sta³y?

Data: 2009-06-21 16:52:55
Autor: kml
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach

U¿ytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnh3scl5.11ja.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
On 2009-06-20, kml wrote:

[...]

Sklep auto moto. Jest t³uste jak 150 i odporne na temperatuê - po prostu przeznaczone do t³oczków. Tubka ok 7 PLN ale poniewa¿ nie bierze siê tego nie wiadomo ile to jest wydajne.

Data: 2009-06-21 18:13:25
Autor: Coaster
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-06-20, kml wrote:
[...]

Roznice w temperaturze pracy. Regenerowales kiedys osobiscie zaciski hamulcowe w aucie? Posmaruj smarem stalym i zobaczysz co bedzie :-P

Data: 2009-06-21 13:47:38
Autor: Wojtek
Wojtek pisze:

Jutro zabiorê siê za moje, zobaczymy

No i zdei³a³em. Faktycznie starty klocek osadzi³ siê na t³oku co powodowa³o niecofanie siê t³oka. Po wyszorowaniu i wielokrotnym rozruszaniu wszystko wróci³o do normy. Zobaczymy na jak d³ugo...

Data: 2009-06-20 11:13:11
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Ehhh te zajebiste hydrauliki.

zyga

Data: 2009-06-20 18:01:18
Autor: Wojtek
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

J3 chyba nie jest ani drogim ani dobrym hamulcem, st±d nie wiem sk±d to stwierdzenie

Data: 2009-06-20 18:16:31
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Dla wiêkszo¶ci hydrauliki = zajebiste.
:>

zyga

Data: 2009-06-20 20:34:54
Autor: piecia aka dracorp
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
Dnia Sat, 20 Jun 2009 18:16:31 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisa³(a):

Ehhh te zajebiste hydrauliki.

J3 chyba nie jest ani drogim ani dobrym hamulcem, st±d nie wiem sk±d to
stwierdzenie

Dla wiêkszo¶ci hydrauliki = zajebiste. :>
Hamulec jak najbardziej dobry, pomijaj±c kwestiê tych t³oków. Ale chwilami zastanawiam siê czy nie lepsze by³y by na linki(chodzi o ewentualn± awaryjno¶æ). Do v-braków nie mam zamiaru wracaæ. Po za tym przy hydraulikach poziom kultywo¶ci ro¶nie :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-20 21:45:16
Autor: raviz
[...]

A no widzisz, ja caly czas poki jeszcze nie kupilem waham sie miedzy SLX a BB7, choc rozgladajac sie po sklepach internetowych i aukcjach BB7 wydaja sie byc gatunkiem na wymarciu.

Data: 2009-06-21 07:31:01
Autor: Bocian
On 20 Cze, 22:45, raviz <ravizUSU...@vp.pl> wrote:
A no widzisz, ja caly czas poki jeszcze nie kupilem waham sie miedzy SLX
a BB7, choc rozgladajac sie po sklepach internetowych i aukcjach BB7
wydaja sie byc gatunkiem na wymarciu.

Zale¿y do czego maj± byæ. BB7 daj± radê, na pewno daj± lepsz±
modulacjê  i si³ê hamowania ni¿ tanie hydrauliki. Plus- nic ci nigdy
nie wycieknie i serwisowaæ mo¿esz w domu, minus jest taki ¿e to
konstrukcja z nieruchomym t³oczkiem wiêc przy czêstej je¼dzie w
warunkach "zjadaj±cych" klocki bêdziesz musia³ dokonywaæ regulacji
podczas postojów. Aczkolwiek mi siê jeszcze nie zdarzy³a taka
konieczno¶æ (ale nie je¿d¿ê w górach dystansów d³u¿szych ni¿ 40km w
jeden dzieñ).
Pozdrawiam
Marcin

Data: 2009-06-21 16:34:55
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

To jaki¶ problem z t± regulacj±?
5 sekund!

zyga

Data: 2009-06-22 05:51:27
Autor: Bocian
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
On 21 Cze, 16:34, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

To jaki¶ problem z t± regulacj±?
5 sekund!

zyga

Tylko taki, ¿e trzeba siê zatrzymaæ. Poza tym ¿adnych problemów :)
Pozdrawiam
Marcin

Data: 2009-06-22 21:51:43
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach

To jaki¶ problem z t± regulacj±?
5 sekund!

Tylko taki, ¿e trzeba siê zatrzymaæ. Poza tym ¿adnych problemów :)

Znajdzie siê taki, co zrobi to bez zatrzymania.
;-)

zyga

Data: 2009-06-22 23:47:57
Autor: Wojtek
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Znajdzie siê taki, co zrobi to bez zatrzymania.
;-)

Kole¶, jak Ty bez zatrzymania dokrêcisz wewnêtrzny klocek w BB7 to... kupiê Tobie tê ramê karpiela o której marzysz ;)

Data: 2009-06-22 23:53:20
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Hehe, ja nie marzê, to tylko cel.
W³a¶nie zrobi³em test z moim rowerem i mogê udowodniæ, ¿e jest to mo¿liwe!
Serio!

zyga

Data: 2009-06-23 03:27:58
Autor: Bocian
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
On 22 Cze, 23:53, "Zygmunt M. Zarzecki"

> [...]

Hehe, ja nie marzê, to tylko cel.
W³a¶nie zrobi³em test z moim rowerem i mogê udowodniæ, ¿e jest to mo¿liwe!

Przy obu ko³ach?
Mo¿e jaki¶ pokaz? Tylko trzeba znale¼æ ochotnika do zbierania
palców :)
Pozdrawiam
Marcin

Data: 2009-06-24 19:37:46
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Z tylnym siê nie da.

zyga

Data: 2009-06-20 23:25:00
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Jak chcesz, ja mam gdzie¶ kultowo¶æ, poza Karpielem.

zyga

Data: 2009-06-20 21:42:21
Autor: piecia aka dracorp
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
Dnia Sat, 20 Jun 2009 23:25:00 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisa³(a):

Jak chcesz, ja mam gdzie¶ kultowo¶æ, poza Karpielem.
I kto to mówi, no no no. Prawdê mówi±c kultowo¶æ mam gdzie¶ od kiedy zamontowa³em b³otniki w szosówce a wczoraj jeszcze baga¿nik. Ciekawe co jutro powiedz± inni kolarze jak siê tak pojawiê na treningu?

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-21 00:00:14
Autor: MadMan
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
Dnia Sat, 20 Jun 2009 21:42:21 +0000 (UTC), piecia aka dracorp
napisa³(a):

Prawdê mówi±c kultowo¶æ mam gdzie¶ od kiedy zamontowa³em b³otniki w szosówce a wczoraj jeszcze baga¿nik. Ciekawe co jutro powiedz± inni kolarze jak siê tak pojawiê na treningu?

Pewnie nic. Tzn. nie bêd± siê do ciebie odzywaæ. Tyle niepotrzebnej masy!!!!

:)

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-06-21 00:33:06
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach

Jak chcesz, ja mam gdzie¶ kultowo¶æ, poza Karpielem.
I kto to mówi, no no no.

To bêdzie moja nastêpna rama, jak Bóg da, na koniec sezonu zimowego.

Prawdê mówi±c kultowo¶æ mam gdzie¶ od kiedy zamontowa³em b³otniki w szosówce a wczoraj jeszcze baga¿nik. Ciekawe co jutro powiedz± inni kolarze jak siê tak pojawiê na treningu?

A ja w³a¶nie skoñczy³em prace odchudzaj±ce rower.
Syna rower.
Na alu zamieni³em nastêpuj±ce:
- sztycê z siode³kiem - zysk 3g (lepsze wygodniejsze siode³ko)
- kierownicê ze wspornikiem - zysk 230g
A linki hamulcowe wymieni³em na nierdzewne szimanowskie - zysk nieznany.
Teraz wa¿y 12.9kg, ze stopk± b³otnikami, licznikiem.
Rama masywna stalowa, widelec amortyzowany stalowy, korby stalowe, os³ona przerzutki stalowa.

:>

Kurde, fajna rama full dla kó³ 20" jest w GO SPORT. I nie jest to URT.
I prawdziwy damper by tam wszed³.
Niestety samej ramy nie sprzedadz±, bo jest Assembled in France.
Ca³y rower kosztuje 599z³.

zyga

Data: 2009-06-21 08:29:41
Autor: Coaster
piecia aka dracorp wrote:
[...]

Niby masz gdzies, a jednak nie masz ;-)

Data: 2009-06-21 17:16:33
Autor: piecia aka dracorp
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
Dnia Sun, 21 Jun 2009 08:29:41 +0200, Coaster napisa³(a):

Niby masz gdzies, a jednak nie masz ;-)

To by³ ¿art. Moja kolarka coraz mniej przypomina kolarkê a góral z b³otnikami i te¿ baga¿nikiem te¿ coraz mniej. Pomimo ¿e mi ostatnio urwa³ siê hak w sakwie to baga¿nika nie zdejmowa³em bo siê przydaje a w lesie nie przeszkadza.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-21 17:37:50
Autor: raviz
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
  Po za tym
przy hydraulikach poziom kultywo¶ci ro¶nie :)

Jak chcesz, ja mam gdzie¶ kultowo¶æ, poza Karpielem.

zyga

Ja kultowosc sobie juz dosc dawno odpuscilem i zostawilem sakwy przymontowane na stale - nie wazne czy robie wypad na 20km czy na 120km.
Nie wyobrazam sobie teraz powortu do plecaka.

Data: 2009-06-21 20:18:09
Autor: MadMan
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach
Dnia Sun, 21 Jun 2009 17:37:50 +0100, raviz napisa³(a):

Ja kultowosc sobie juz dosc dawno odpuscilem i zostawilem sakwy przymontowane na stale - nie wazne czy robie wypad na 20km czy na 120km.
Nie wyobrazam sobie teraz powortu do plecaka.

A tam, na takie krótkie wycieczki mi zawsze wystarcza torba na
kierownicy + kurtka i ew. dodatkowa woda na baga¿niku. Po co sakwy? :)

Data: 2009-06-21 19:44:47
Autor: raviz
Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach

A tam, na takie krótkie wycieczki mi zawsze wystarcza torba na
kierownicy + kurtka i ew. dodatkowa woda na baga¿niku. Po co sakwy? :)

No wlasnie zeby nie kombinowac z tymi gratami, tylko wrzucic do sakw i po klopocie :]

Niepowracaj±ce t³oki w hamulcach